Astăzi este 22 Iun 2021, 19:06

aer contitionat stationar si in mers

Folositi functia CAUTARE (SEARCH).Selectati cu atentie topicul in care postati.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Avatar utilizator
rada_adrian
Membru forum
Mesaje: 15
Membru din: 19 Sep 2017, 09:28
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 03 Noi 1984

aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de rada_adrian » 18 Apr 2019, 10:16

Momentan nu am aer conditionat pe camper : nici in cabina, nici stationar. Cel mai important este un aer conditionat in mers (am inteles ca vara nu e prea placut sa mergi, ziua, fara aer). M-am interesat la dezmembrari si am aflat ca trebuie sa scot cel putin 1500 euro pentru un aer cu compresor antrenat de motor, asa ca am cautat solutii alternative. Am cumparat un invertor waeco perfectpower PP2002 de 2000W (800 ron sh fata de 2200 ron nou :) ) , sper sa gasesc un aer de plafon economic si mai ieftin (pe la 800-1000 euro ) . Asa in mers o sa produc 220V cu alternatorul si o sa racesc toata masina , iar in stationare generator( am deja un invertor de 2kw) sau 220V de la camping. Voi ce parere aveti : functioneaza sistemul cum l-am gandit avand in vedere ca alternatorul scoate maxim 150A iar aerul consuma in regim normal cam 80 -100A din calcule cu pierderi cu tot , sau trebuie sa inlocuiesc alternatorul cu unul mai puternic (cel de bmw scoate 220A dar nu stiu daca pot sa il ajustez). Ar trebui sa iau si o baterie mai puternica la masina?( acum am una de 72Ah). cei cu camper integral si caroserie de fiat de cat aveti alternatorul si pe ce motorizare? (daca e mai mare dati-mi si mie un cod de pe el :) )
Tel: 0766539895, facebook: https://www.facebook.com/rada.adrian.9
Rulotist motorizat powered by Fiat

Florin Herciu
Moderator
Mesaje: 591
Membru din: 26 Feb 2013, 21:12
Oras: Piatra Neamt
Data nasterii: 01 Ian 1969
Localitate: acolo unde orice Neamt sta pe-o Piatra

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Florin Herciu » 18 Apr 2019, 11:05

Cei 150 A ai alternatorului sunt teoretici, in conditii de laborator si pentru timp scurt. Cei 80-100A ai AC s-ar putea sa fie frecvent depasiti (varfurile date de pornirea compresorului), ceea ce o sa destabilizeze si invertorul, nu doar sistemul electric al masinii.

Daca mai tii seama de nevoile masinii (cei "max 150A" ai alternatorului si cei 72 Ah ai bateriei exact pentru nevoile masinii sunt acolo), o sa reiasa ca un consumator atat de mare ca AC-ul cu pricina vine ca un al doilea "partid de hoti si de mafioti" pe spinarea aceluiasi popor.

Si (pe langa deranjul cu invertor si generator) ma tem ca nici cei 1500 de euro (AC-ul de la dezmembrari) n-or sa fie economisiti prea grozav, daca chiar ajungi sa implementezi tot ce ti-ai propus.

(nu vreau sa te descurajez, chiar iti doresc succes si astept cu interes finalizarea proiectului; am vazut in 2018 la Costinesti, la un baiat foarte harnic si pasionat, ceva asemanator cu ce vrei tu, dar nu stiu daca il folosea si in mers, pe invertor. Stiu doar ca il chema Marian, poate te pune Ciprian Lupu in legatura cu el)
(...)
Tucson 2.0 CRDi, Avento Royal 395 TL DeLuxe
0721-299-111

Avatar utilizator
Lupu Ciprian
Membru CD
Mesaje: 6514
Membru din: 20 Oct 2010, 17:29
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 06 Iun 1979
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Lupu Ciprian » 18 Apr 2019, 13:21

Pot sa-ti spun ca dl. Viorel C-tinescu de la GL , colegul nostru din CluBRV , a incercat varianta propusa de tine si a constatat ca merge , dar la relanti nu mai pornea compresorul .

A facut 2 schimbari si anume a pus un invertor mult mai mare adica de 3000w si a schimbat alternatorul masinii ca sa mearga apus ceva cu amperaj mai mare...

Deoarece nu stapanesc bine subiectul iti recomand sa-l intrebi pe el detalii ... daca ai nevoie ...
0744665000 sau vioreldoinita@yahoo.com

Ce stiu sigur e ca trebuie SINE Wave la invertor adica pura nu modificata UNDA pt ca vorbim de compresor.... Herciu Florin adica ”neamtul pe de piatra ” ma poate corecta daca e asa sau nu pt ca el am vazut ca le mestereste bine cu electricele si electronicele ...

help

P.S. daca ai generator nu o sa mai ai prieteni pe langa tine sigur... pleaca toti ca tantarii de langa fum ...

:big_boss:
Autorulota Ford
Chausson sau rulota Dethlefs
Lupu Ciprian & Irina
Tel. 0722.227.048 e-mail: lupucipriann@yahoo.com

Florin Herciu
Moderator
Mesaje: 591
Membru din: 26 Feb 2013, 21:12
Oras: Piatra Neamt
Data nasterii: 01 Ian 1969
Localitate: acolo unde orice Neamt sta pe-o Piatra

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Florin Herciu » 18 Apr 2019, 13:44

”neamtul pe de piatra ” ma poate corecta
nu te corectez, ai grait bine

Sa stii ca eu am folosit (doar la probe, recunosc; dar o sa pun si pe timp mai lung) un invertor modest sa alimentez un frigider cu compresor, si a mers ok, fara zgomot mormait sau alte aspecte negative observabile. Dar, intr-adevar, la consumatori inductivi (cazul compresorului) este foarte importanta forma undei; un invertor modest nu genereaza sinusoida, ci doar impulsuri (alterneaza: un plus 220, un minus 220 etc, dar direct valoarea maxima a tensiunii, fara crestere-descrestere-zero-crestere).


Iar folosirea generatorului (zgomot, fum!) in mijlocul campingului unde vrea omul liniste si aer curat... ce sa mai zici, e mitocanie agresiva.

(acelasi baiat harnic si priceput pe care l-am mai pomenit isi ducea generatorul la mai mult de 50 m in exteriorul campingului, orientat in asa fel incat sa nu se auda, si nu se auzea aproape deloc; era si model scumpel si silentios, dealtfel)
Ultima oară modificat 18 Apr 2019, 19:42 de către Florin Herciu, modificat 1 dată în total.
Motiv: sa scrie GENERATOR nu invertor ...
(...)
Tucson 2.0 CRDi, Avento Royal 395 TL DeLuxe
0721-299-111

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1163
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Radu Pascu » 18 Apr 2019, 15:57

Nu va jucati cu curenti foarte mari in instalatia auto.
Atentie mare la gestionarea dispozitivelor de protectie ale acestora.
Daca ar fi fost o solutie fiabila, camperele ar fi avut asa ceva montat din fabrica. Orice transformare de energie consumata se realizeaza cu un randament. Nimic nu se pierde, totul se transforma. Totul este ca transformarea respectiva sa fie folosita eficient.
Folositi compresor antrenat direct de motor și duceti tubulatura de teava la „locurile de consum”. Folositi electrovalve pentru dirijarea agentului frigorific catre radiatoarele montate in locurile dorite.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Avatar utilizator
Lupu Ciprian
Membru CD
Mesaje: 6514
Membru din: 20 Oct 2010, 17:29
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 06 Iun 1979
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Lupu Ciprian » 18 Apr 2019, 17:02

Herciu Florin a vrut sa spuna cred...mai exact sa scrie GENERATOR nu invertor ...

Ce spune Radu Pascu , colegul de la Brasov ...este sa faci traseu frigorific si sa folosesti rola antrenata de cureaua de accesorii .
Autorulota Ford
Chausson sau rulota Dethlefs
Lupu Ciprian & Irina
Tel. 0722.227.048 e-mail: lupucipriann@yahoo.com

Florin Herciu
Moderator
Mesaje: 591
Membru din: 26 Feb 2013, 21:12
Oras: Piatra Neamt
Data nasterii: 01 Ian 1969
Localitate: acolo unde orice Neamt sta pe-o Piatra

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Florin Herciu » 18 Apr 2019, 19:41

Adevar graieste tastatura ta, generator (GE-NE-RA-TOR!) am voit a scrie dar, pacatele mele, of...


Corectez mintenas.
(...)
Tucson 2.0 CRDi, Avento Royal 395 TL DeLuxe
0721-299-111

SERGHEIDIN
Membru asociat
Mesaje: 183
Membru din: 22 Iul 2014, 20:05
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 03 Feb 1967
Localitate: Bucuresti

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de SERGHEIDIN » 19 Apr 2019, 07:52

Orienteaza-te mai bine catre o instalatie de frig de pe autoutilitate (frigorifice) ,functioneaza la 12 v .Preturile sunt sub 2000 lei si chiar au randament.Gasesti pe site-urile ,,renumite " ...ce vrei tu.

Avatar utilizator
rada_adrian
Membru forum
Mesaje: 15
Membru din: 19 Sep 2017, 09:28
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 03 Noi 1984

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de rada_adrian » 22 Apr 2019, 08:52

Am inteles. Nu e prea buna ideea. Generatorul nu e pt camping . Generatorul e pentru iesirile off-camping
Tel: 0766539895, facebook: https://www.facebook.com/rada.adrian.9
Rulotist motorizat powered by Fiat

ghineageo
Membru asociat
Mesaje: 43
Membru din: 22 Mar 2016, 07:40
Oras: buzau
Data nasterii: 19 Ian 1966

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de ghineageo » 22 Apr 2019, 09:33

Buna dimineata !
Adrian sa stii ca eu am cumparat de la Bricostore, montat si folosit cu succes in vara trecuta un aparat mobil de aer conditionat 5000 btu, pret 650 lei -1400W / 6 Amperi consumati la pornirea compresorului si 500W/ 2,2 Amperi la functionarea normala.
Este folosit atat in camping cat si in alte locuri.
Offcamping acesta a fost alimentat de un generator/invertor forma valiza, marca Kipor Camping Mate culoare rosie -2000w maxim, nominal1800w, foarte silentios made in China dar copie exacta dupa cel Honda 2000w.
Aparatul este montat sub chiuveta, iar evacuarea aerului cald si a condensului este facuta prin podeaua rulotei. Functioneaza perfect, este silentios atat in interior cat si in exterior, are si telecomanda pentru pornire/oprire,reglaj temperatura si turatia ventilator.
Va doresc o zi buna tuturor !

Avatar utilizator
cornelsavu
Membru asociat
Mesaje: 252
Membru din: 09 Iul 2012, 12:58
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 09 Apr 1978
Localitate: Voluntari/Ilfov
Contact:

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de cornelsavu » 23 Apr 2019, 12:05

Nu trebuie exclusa din start varianta alimentarii prin invertor.
Eu zic ca mai intai trebuie sa vezi cat consuma AC-ul de tavan.
Tatal meu are pe camper un Dometic mai vechiut. Am luat un inventor sinus pur de 1000W ce avea pe alimetare sigurante de 50A.
L-am alimentat de pe baterie si am inceput sa ii schimb sigurantele de pe alimentare ( 12V). 10A, 20A le-a ars la pornirea compresorului, dar cu 30A functioneaza fara probleme. Deci nu trage mai mult de 30A pe 12V.
30A in plus si cu niste cabluri scurte (30cm) si groase nu ar trebui sa fie o problema pentru nici un alternator.
Eu am testat din Delta pana in Bucuresti. Nu s-a incins nimic si nu a scazut sub 13,6V tensiunea pe baterie nici la relanti.
Problema din punctul meu de vedere este alta. AC-ul montat la mijlocul camperului nu reuseste sa raceasca pana in cabina suficient de mult si atunci trebuie puse niste tuburi care sa directioneze aerul spre fata.
Carado A464
0723830014

Florin Herciu
Moderator
Mesaje: 591
Membru din: 26 Feb 2013, 21:12
Oras: Piatra Neamt
Data nasterii: 01 Ian 1969
Localitate: acolo unde orice Neamt sta pe-o Piatra

Re: aer contitionat stationar si in mers

Mesaj de Florin Herciu » 23 Apr 2019, 23:29

cornelsavu scrie:
23 Apr 2019, 12:05
Am luat un inventor sinus pur de 1000W ce avea pe alimetare sigurante de 50A.
L-am alimentat de pe baterie si am inceput sa ii schimb sigurantele de pe alimentare ( 12V). 10A, 20A le-a ars la pornirea compresorului, dar cu 30A functioneaza fara probleme. Deci nu trage mai mult de 30A pe 12V.
30A in plus si cu niste cabluri scurte (30cm) si groase nu ar trebui sa fie o problema pentru nici un alternator.
Sa nu te superi de niste observatii:
1000W la 12 volti inseamna peste 80 de A (la 13,5 - 14 V e ceva mai putin, dar tot e mult).
Daca invertorul avea de 50 (probabil ca doua in paralel, am vazut asta de multe ori), de ce ati pus mai mici? Daca siguranta e de 30, suporta varfuri si de 50, si chiar si mai mari, pentru ca e fuzibila, are nevoie de un timp sa si incinga si sa se arda; abia la curentii mari (de scurtcircuit) se pulverizeaza instantaneu, nu si la curenti de suprasarcina. Concluzia ca "nu trage mai mult de 30" este neintemeiata, ar insemna ca AC-ul sa nu traga, nici la varf, mai mult de 405 W (la 13.5V).

Cablurile "scurte si groase" sunt bune din punctul de vedere al consumatorului, ca nu introduc pierderi; pentru alternator insa, sunt ... nemiloase.
(...)
Tucson 2.0 CRDi, Avento Royal 395 TL DeLuxe
0721-299-111

Raspunde