XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 04 Dec 2020, 23:13

Carlig de remorcare sistem european vs carlig american

Folositi functia CAUTARE (SEARCH).Selectati cu atentie topicul in care postati.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Raspunde
Avatar utilizator
Radu Vaida Muntean
Membru forum
Mesaje: 99
Membru din: 09 Mar 2014, 22:59
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Iul 1978
Localitate: Bucuresti
Contact:

Carlig de remorcare sistem european vs carlig american

Mesaj de Radu Vaida Muntean » 25 Mar 2016, 19:24

Pentru ca una din masinile cu care-mi remorchez rulotele este un Mitsubishi L200 din anul 2001 a trebuit sa caut mai mult timp o solutie pentru a cobora cu aproximativ 15-20 cm bila carligului de remorcare, aceasta fiind mult prea sus, rulotele tractate atingand cu partea din spate asfaltul. La o rulota de 9 m atingeam chiar si la trecerea peste linile de tramvai cu spatele rulotei.
Aveam posibilitatea sa dau tot sistemul mai jos dar nu ma avantaja deoarece mai ies cu masina si offroad si as fi fost ca si plugul la arat.
Pentru a nu cobora prea jos cu carligul am gasit solutia montari unui sistem american de remorcare dar adaptat ca si montaj pentru masina mea.
Partea detasabila a carligului sistem american se gaseste de cumparat la mai multe dimensiuni, se poate cobara astfel la o distanta foarte mica de sol chiar si mai jos de 30-40 cm de sol (distanta recomandata)
Diferentele dintre cele doua sisteme nu sunt mari dar sunt importante.
Bila la sistemul american este cu 2 mm mai groasa decat cel european(cel putin decat cel pe care-l aveam eu montat pe masina). Asta inseaman ca atunci cand cuplez sistemul de siguranta antibalans trebuie sa apas ceva mai tare pentru a putea apasa manerul. La primele probe am vazut ca functioneaza totus foarte bine fara sa scartaie.
Cea mai importanta diferenta ar fi ca la sistemul american spre deosebire de gatul de lebada european cupla antibalans cu cilindri laterali nu se poate vira in bila decat la un unghi extrem de mic, aceasta atingand cu sistemul de strangere lateral de marginea carligului . Se intampla ca atunci cand gatul de lebada este montat prea aproape de bara masinii. Cupla de pe rulota noua nu are o astfel de problema ne avand acei cilindri laterali dar la altele a trebuit sa renunt la cupla antibalans in favoarea cuplei normale.
IMG_1645.JPG
Totus pentru ca am o rulota la care nu pot schimba inca sistemul de cupla antibalans cu unul normal am gasit solutia sa abaptez si gatul de lebada cu sistemul american.
IMG_1639.JPG
IMG_1641.JPG
IMG_1642.JPG
IMG_1647.JPG
IMG_1646.JPG
Weinsberg 500 FDK (2015)
Radu Vaida Muntean : https://youtu.be/mUTp-_hSz6Y

Avatar utilizator
Isdraila Ioan
Membru forum
Mesaje: 704
Membru din: 11 Feb 2010, 15:13
Oras: Arad
Data nasterii: 14 Iun 1954
Localitate: Galati
Contact:

Re: Carlig de remorcare sistem european vs carlig american

Mesaj de Isdraila Ioan » 26 Mar 2016, 07:57

Am vazut ca a-ti sudat o placa de tabla la care a-ti prins cirligul.Dupa mine ,ansamblul este cam "subtirel",poate ceda la o frina s-au un soc.El ar trebui intarit si cu doua ,chiar trei gusee triunghiulare sudate de tabla pe acel cadru de teava rectangulara in spate .Deasemeni suportul de prindere ,in care intra cirligul,cu doua gusee mici pe laterala. Este numai o parere pt siguranta dvs.Am lucrat mult in confectii metalice si considerati ca un sfat.
fam.Isdraila Ioan si Valentina
Volvo V50 2.0 HDi+
Camper Ford Meridian CI International 314
Tel.0729929120-Nea Nelu e-mail gl99vrc@yahoo.com . "Partea interesanta la oamenii inteligenti,este ca par nebuni in fata prostilor"Albert Einstein.

Avatar utilizator
Radu Vaida Muntean
Membru forum
Mesaje: 99
Membru din: 09 Mar 2014, 22:59
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Iul 1978
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Carlig de remorcare sistem european vs carlig american

Mesaj de Radu Vaida Muntean » 26 Mar 2016, 17:21

Orice sfat e bine venit, multumesc.
Am o poza si cu partea din spate dar nu se vede foarte bine.
Placa de tabla este de fapt un "L" din tabla foarte groasa, patratul este cava mai lung in spate si sudat pe bara originala. Sfatul cu gusee-le triunghiulare e foarte bun pentru o intarire si mai mare. Oricum chiar si cum e acum mi se pare ca este mai bine intarit de cat cel original. La cel original gatul de lebada era prins intre doua bucati de tabla sudate pe bara.
IMG_1644.JPG
Weinsberg 500 FDK (2015)
Radu Vaida Muntean : https://youtu.be/mUTp-_hSz6Y

Ilie george
Membru asociat
Mesaje: 79
Membru din: 20 Apr 2015, 11:31
Oras: Bucuresti, Iepuresti
Data nasterii: 18 Mar 1973
Localitate: Bucuresti, Iepuresti Giurgiu

Re: Carlig de remorcare sistem european vs carlig american

Mesaj de Ilie george » 15 Iul 2016, 15:52

Aveti idee unde pot gasi si eu un astfel de sistem cu bila tip american ? Trebuie sa cobor si eu bila ca e cam lasata de spate rulota
Abbey Oxford 1989, Toyota Land Cruiser
Hymer B664.

Avatar utilizator
Marian m Serban
Membru asociat
Mesaje: 232
Membru din: 06 Mar 2009, 11:24
Localitate: Bucuresti str. sec.4

Re: Carlig de remorcare sistem european vs carlig american

Mesaj de Marian m Serban » 15 Iul 2016, 16:01

Buna ziua
La L 200 am inlocuit bara spate cu o alta speciala prevazuta cu carlig ,bara mai mare in diametu ca cea initiala si care se prindea de auto in acelesi gauri ca bara initiala.
Rulota sta orizontal.
cu respect
Marian Serban

Avatar utilizator
Relu Deliu
Membru asociat
Mesaje: 762
Membru din: 24 Feb 2008, 14:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Carlig de remorcare sistem european vs carlig american

Mesaj de Relu Deliu » 15 Iul 2016, 20:00

Ilie george scrie:Aveti idee unde pot gasi si eu un astfel de sistem cu bila tip american ? Trebuie sa cobor si eu bila ca e cam lasata de spate rulota
Atentie; Cuplele model american au diametrul mai mare si nu se pot cupla cu sistemele de cuplare si antibalans AL-KO. In plus, chiar daca se cupleaza, stabilizatorul nu functioneaza. Vezi aici;viewtopic.php?f=24&t=1613. Eu n-am putut cupla AKS 1300 pe bila unui Jeep Wrangler.
reludeliu@yahoo.com
0723.34.39.15
Beyerland 380-2
HYMER B 654

Romeo Trastanetz
Membru forum
Mesaje: 10
Membru din: 22 Iun 2016, 07:15
Oras: Calgary
Data nasterii: 28 Oct 1965

Re: Carlig de remorcare sistem european vs carlig american

Mesaj de Romeo Trastanetz » 16 Iul 2016, 01:12

Mai este un system American unde poti sa cobori bila in functie de rulota pe care o tractezi. Asta doar ca si informatie.
Atașamente
IMG_20160715_155102.jpg
observati suruburile care se pot desface si asamblul misca sus si in jos ca sa de-a caderea la bila.
IMG_20160715_155131.jpg
IMG_20160715_155147.jpg

Raspunde