Astăzi este 26 Mar 2023, 15:24
VERIFICARE SISTEM FRANARE ALKO
Moderator: Moderatori
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
- Marian Enache
- Membru forum
- Mesaje: 84
- Membru din: 21 Aug 2012, 09:35
- Oras: BRASOV
- Data nasterii: 21 Noi 1958
- Localitate: BRASOV
- Contact:
VERIFICARE SISTEM FRANARE ALKO
Buna Seara
Apelez la dvs in ideea de a ma ajuta in urmatoarea problema
-Am mers la un atelier in Brasov ( CARLIGE AUTO BV )ptr reparatii si intretinere punti ALKO ptr a schimba un rulment la o roata si ptr a verifica sistemul de franare
in sensul de a avea o franare egala pe ambele roti ( ptr un drum de 4500km ). Cu aceasta ocazie am gasit si amortizoare ptr roti ( sau ptr punte )
Toate bune dar acum urmeaza problemele
LUNI 8 06 2015
-30 min dureaza montarea amortizoarelor
-90 minute se dau rotile jos de pe tambur, se scoate tamburul dr in care se inlocuieste rulmentul ( am avut ALKO am pus ALKO se scoate tamburul stg si se constata ca rulmentul este in stare f buna - recomandarea a fost ca nu trebuie schimbat ) se curata cu peria ambele ansambluri de saboti ( dr stg ) se fac reblajele de riguare ptr
egalizarea fortei de franare se monteaza totul la loc se mai greseaza amortizorul de la carlig si gata
-se cupleaza RV la masina si se pleaca in proba -AICI INCEPE CALVARUL in aprox 3 km drum asfaltat drept se pun 2-3 frane usoare o frana tare dupa care la oprire
se atinge tamburul care ARDE EFECTIV NU SE POATE ATINGE FARA SA TE ARDA
MARTI -MIERCURI 10 06 2015 pana i aceasta seara nu s-a putut realiza un reglaj eficient ( roata -protap ) ptr sistemul de franare care indiferent de reglaj se incalzeste simultan ptr ambele roti ( mai fierbinte sau mai putin fierbinte dar cu pericolul de a te frige in mana ( probe pe 3-8 km )
La recomandarea atelierului am pus in alt amortizor nou la protap ( sunt sigur ca nu trebuia dar am acceptat tocmai ptr a avea o si mai mare siguranta )si nici o schimbare ,am pus un alt amortizor un protap si mai puternic ( cu 200 kg la recomandarea ALKO Ungaria deoarece rulota cantarita are 1225 kg ) si tot nici o schimbare
Au schimtat arcurile ,au schimat capul de tractiune la un tamburi Mentionez ca ferodouriole de pe toti sabotii sunt aproape neuzati iar urmele de frecare sabot tambur sunt uniforme .
Am pus rulota si pe stand dar concluzia atelierului ITP ( dl Pascu Brasov)este LIPSA EFICIENTA FRANARE la PROBE CU FRANA DE MANA TRASA ) dl Pascu este aglomerat si nu pot sa bag rulota la dsul in service ( poate ca cu putina bunavointa se putea gasii o gaura in urmatoarele 3 zile dar asta este cand omul iti spune ca nu se poate trebuie sa il crezi )
SUNT DISPERAT nestiind ce sa mai fac si deasemenea si personalul atelierului Carlige auto Brasov este intr-o postura caraghiosa desii ei trebuie sa se agite mai tare ca mine .( au acceptat lucrarea au facut devizul au incasat banul )
In aceasta seara am luat rulota in speranta ca daca fac 10-20 km poate se aseaza ferodourile ( la propunerea atelierului ) in tambur si nu mai incalzeste dar in drum spre casa temperatura a crescut destul de tare si am fost nevoit sa ma opresc ptr racire si tot asa pana acasa .
Am incercat sa fac singur o proba si la 25km /h si am pus o frana tare cu intentia sa vad daca ramane dara de cauciuc pe asfalt
COSTAT URMATOARELE franarea din dr care incalzeste ff tare a lasat urma accentuata de aproc 80 cm iar franarea din stg a lasat o urma putin vizibila de aprox 40 cm Personal am tras concluzia ca nimic nu este in regula .FRANELE SUNT NEUNIFORME ( protapul intradevar a lovit relativ incet )
NU STIU CE SA MAI FAC AM INCERCAT SA CONLUCREZ CU PERSONALUL ATELIERULUI AMIABIL RESPECTAND PROFESIONALISMUL LOR DAR ...... sunt sigur ca nu au capacitatea de a realiza un reglaj corect neavand o logica in operatiuni si ajungand in faza in care nu stiu de unde sa o apuce in realizarea pas cu pas a reglajelor dar asta in conditiile in care eu ca si client am achitat toate piesele si manopera ceruta ( am ajuns la 10 mil )
Rulota mea cred ca inafara de un zgomat la rulment ,avea o franare foarte buna nu incalzea tamburii decat poate la 3-400 km cand constatam o relativa incalzire ( dar care permitea totusi atingerea lor ) la pauza care o faceam de 10-15 min
Cunoasteti pe cineva in Brasov (care sa poatea sa coordoneze munca acestui atelier ) PRICEPUT IN REGLAJE FRANE ALKO care sa poate sa finalizeze cu proba de stand aceste operatiuni ( sa vina la atelier si sa gireze operatiunile ce trebuiesc facute intr-o ordine fireasca )
Culmea este ca pe 19 06 2015 am planificata deplasarea in concediu iar eu nu pot sa merg nici 5 km cu rulota in conditii optime
Cand ceva merge trebuie lasat sa mearga spunea cineva si aveam mare dreptate MA PUS DRACU SA CER VERIFICARE FRANA SI VERIFICARE AM ( atentie sa nu patiti la fel ca mine )
ASTEPT UN SFAT O PARERE UN AJUTOR
Multumesc anticipat
Marian Enache 0773 950604
Apelez la dvs in ideea de a ma ajuta in urmatoarea problema
-Am mers la un atelier in Brasov ( CARLIGE AUTO BV )ptr reparatii si intretinere punti ALKO ptr a schimba un rulment la o roata si ptr a verifica sistemul de franare
in sensul de a avea o franare egala pe ambele roti ( ptr un drum de 4500km ). Cu aceasta ocazie am gasit si amortizoare ptr roti ( sau ptr punte )
Toate bune dar acum urmeaza problemele
LUNI 8 06 2015
-30 min dureaza montarea amortizoarelor
-90 minute se dau rotile jos de pe tambur, se scoate tamburul dr in care se inlocuieste rulmentul ( am avut ALKO am pus ALKO se scoate tamburul stg si se constata ca rulmentul este in stare f buna - recomandarea a fost ca nu trebuie schimbat ) se curata cu peria ambele ansambluri de saboti ( dr stg ) se fac reblajele de riguare ptr
egalizarea fortei de franare se monteaza totul la loc se mai greseaza amortizorul de la carlig si gata
-se cupleaza RV la masina si se pleaca in proba -AICI INCEPE CALVARUL in aprox 3 km drum asfaltat drept se pun 2-3 frane usoare o frana tare dupa care la oprire
se atinge tamburul care ARDE EFECTIV NU SE POATE ATINGE FARA SA TE ARDA
MARTI -MIERCURI 10 06 2015 pana i aceasta seara nu s-a putut realiza un reglaj eficient ( roata -protap ) ptr sistemul de franare care indiferent de reglaj se incalzeste simultan ptr ambele roti ( mai fierbinte sau mai putin fierbinte dar cu pericolul de a te frige in mana ( probe pe 3-8 km )
La recomandarea atelierului am pus in alt amortizor nou la protap ( sunt sigur ca nu trebuia dar am acceptat tocmai ptr a avea o si mai mare siguranta )si nici o schimbare ,am pus un alt amortizor un protap si mai puternic ( cu 200 kg la recomandarea ALKO Ungaria deoarece rulota cantarita are 1225 kg ) si tot nici o schimbare
Au schimtat arcurile ,au schimat capul de tractiune la un tamburi Mentionez ca ferodouriole de pe toti sabotii sunt aproape neuzati iar urmele de frecare sabot tambur sunt uniforme .
Am pus rulota si pe stand dar concluzia atelierului ITP ( dl Pascu Brasov)este LIPSA EFICIENTA FRANARE la PROBE CU FRANA DE MANA TRASA ) dl Pascu este aglomerat si nu pot sa bag rulota la dsul in service ( poate ca cu putina bunavointa se putea gasii o gaura in urmatoarele 3 zile dar asta este cand omul iti spune ca nu se poate trebuie sa il crezi )
SUNT DISPERAT nestiind ce sa mai fac si deasemenea si personalul atelierului Carlige auto Brasov este intr-o postura caraghiosa desii ei trebuie sa se agite mai tare ca mine .( au acceptat lucrarea au facut devizul au incasat banul )
In aceasta seara am luat rulota in speranta ca daca fac 10-20 km poate se aseaza ferodourile ( la propunerea atelierului ) in tambur si nu mai incalzeste dar in drum spre casa temperatura a crescut destul de tare si am fost nevoit sa ma opresc ptr racire si tot asa pana acasa .
Am incercat sa fac singur o proba si la 25km /h si am pus o frana tare cu intentia sa vad daca ramane dara de cauciuc pe asfalt
COSTAT URMATOARELE franarea din dr care incalzeste ff tare a lasat urma accentuata de aproc 80 cm iar franarea din stg a lasat o urma putin vizibila de aprox 40 cm Personal am tras concluzia ca nimic nu este in regula .FRANELE SUNT NEUNIFORME ( protapul intradevar a lovit relativ incet )
NU STIU CE SA MAI FAC AM INCERCAT SA CONLUCREZ CU PERSONALUL ATELIERULUI AMIABIL RESPECTAND PROFESIONALISMUL LOR DAR ...... sunt sigur ca nu au capacitatea de a realiza un reglaj corect neavand o logica in operatiuni si ajungand in faza in care nu stiu de unde sa o apuce in realizarea pas cu pas a reglajelor dar asta in conditiile in care eu ca si client am achitat toate piesele si manopera ceruta ( am ajuns la 10 mil )
Rulota mea cred ca inafara de un zgomat la rulment ,avea o franare foarte buna nu incalzea tamburii decat poate la 3-400 km cand constatam o relativa incalzire ( dar care permitea totusi atingerea lor ) la pauza care o faceam de 10-15 min
Cunoasteti pe cineva in Brasov (care sa poatea sa coordoneze munca acestui atelier ) PRICEPUT IN REGLAJE FRANE ALKO care sa poate sa finalizeze cu proba de stand aceste operatiuni ( sa vina la atelier si sa gireze operatiunile ce trebuiesc facute intr-o ordine fireasca )
Culmea este ca pe 19 06 2015 am planificata deplasarea in concediu iar eu nu pot sa merg nici 5 km cu rulota in conditii optime
Cand ceva merge trebuie lasat sa mearga spunea cineva si aveam mare dreptate MA PUS DRACU SA CER VERIFICARE FRANA SI VERIFICARE AM ( atentie sa nu patiti la fel ca mine )
ASTEPT UN SFAT O PARERE UN AJUTOR
Multumesc anticipat
Marian Enache 0773 950604
-
- Membru forum
- Mesaje: 1178
- Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
- Oras: Brasov
- Data nasterii: 11 Sep 1958
- Localitate: Brasov
- Contact:
Re: VERIFICARE SISTEM FRANARE ALKO
D-le Enache,
proba pe standul de frana, demonstreaza ca nu aveti rezistenta la rularea libera (14-16Nm). Un test complect nefiind necesar pentru "defectul" sesizat de dvs.
Incercati sa vedeti daca rulmentii au fost corect reglati (apropos de incalzire)
Cat despre eficienta de franare, aceea se poate regla.
Eu v-am propus sa faceti un test cu tija de frana dezafecata, pe un drum de 3-4Km. Daca se incalzeste, inseamna ca nu FRANA este vinovata. Masina are suficienta capacitate de franare la viteza moderata, si fara frana pe rulota.
De multe ori, este bine sa lasati pe altii sa decida in locul dvs ce este bine, corect, sau legal.
Nu este lipsa de bunavointa din partea mea si chiar nu pot sa va primesc, cu atat mai mult cu cat aveti lucrarea si garantia la un alt atelier (remarcabil de altfel).
proba pe standul de frana, demonstreaza ca nu aveti rezistenta la rularea libera (14-16Nm). Un test complect nefiind necesar pentru "defectul" sesizat de dvs.
Incercati sa vedeti daca rulmentii au fost corect reglati (apropos de incalzire)
Cat despre eficienta de franare, aceea se poate regla.
Eu v-am propus sa faceti un test cu tija de frana dezafecata, pe un drum de 3-4Km. Daca se incalzeste, inseamna ca nu FRANA este vinovata. Masina are suficienta capacitate de franare la viteza moderata, si fara frana pe rulota.
De multe ori, este bine sa lasati pe altii sa decida in locul dvs ce este bine, corect, sau legal.
Nu este lipsa de bunavointa din partea mea si chiar nu pot sa va primesc, cu atat mai mult cu cat aveti lucrarea si garantia la un alt atelier (remarcabil de altfel).
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
-
- Membru forum
- Mesaje: 250
- Membru din: 28 Oct 2006, 01:31
- Localitate: Galati
- Contact:
Re: VERIFICARE SISTEM FRANARE ALKO
Atentie,raman rulmentii fara vasilina din cauza temperaturilor mari si se strica,daca nu se si sudeaza..si atunci sa vedeti probleme
PASSAT 1.9 TDI +BEYERLAND 430-MD AN 1994
- Marian Enache
- Membru forum
- Mesaje: 84
- Membru din: 21 Aug 2012, 09:35
- Oras: BRASOV
- Data nasterii: 21 Noi 1958
- Localitate: BRASOV
- Contact:
Re: VERIFICARE SISTEM FRANARE ALKO
Dle Pascu R
Va multumesc ptr ajutorul dat ,atat cat s-a putut si cum s-a putut
Am fost sigur ca incalzirea sabotilor nu provenea de la o montare defectuoasa a rulmentului schimbat mai ales ca ,incalzirea era constatata la ambele
roti fiind aproximativ egala si uniforma . (montarea acestui rulment s-a facut cu presa si nu cu ciocanu si cu un dorn )
Gratie modului laudabil al SC VAR SERVICE SRL ( service montare autorizat AL-KO ) in a onora clientela propie, problemele se pare ca sau rezolvat in cele din urma:
- s-a schimbat intreg setul de franare ( saboti arcuri cleme parghii) cu unul nou si original AL-KO
- s- a verificat rotirea tamburului cu roata si fara roata montata ( rotire libera cu avant manual ptr 12-14 secunde ) la care nu s-a constata nici o frecare sau zgomot
- s-a schimbat tija amortizor din protap cu una noua si originala AL- KO ( la recomandarea AL- KO s-a pus o tija cu o forta putin mai mare decat tija normala ptr greutatea RV de 1200 Kg ( cred ca aici a fost un excel de zel datorat lipsei de experienta in interpretarea unor efecte mecanice )
-s-a verificat curat cablurile de reglare a sabotilor
- s-a facut o noua reglare de la zero a sistemului de franare plecand de la cota maxima ptr grosimea sabotilor noi( pe recomandarile AL-KO )
-s-a refacut reglajul la presiunea /cursa amortizorului conf recomandare AL-KO
-s-a facut proba in teren pe 6-8 km si s-a constata diminuarea cu mai mult de 50% a gradului de incalzire a tamburilor ( in conditiile in care a fost actionata
frana in trafic tip oras de multe ori
- s-a facut proba ptr mersul inapoi
-s-a rulat aprox 25 km in conditii de oras cu actionari repetate si intentionate a franelor la masina de tractare a rulotei
Dupa toate acestea s-a facut un test de frana ( in conditii ITP )la service-ul la care va desfasurati activitatea ( inca o data multumiri ) incheiat de asta data cu o fisa de masuratori oficiala si semnata /stampilata si acceptate in cadrul normativelor tehnice
Singura nelamurire personala ,cat si a personalului tehnic de la SC VAR SERVICE SRL, poate si a dvs ( imi permit sa spun ) este cat de tare este normal sa se incalzeasca tamburii de franare in exploatare dupa 50 hm -100km etc Certitudinea este ca acestia se incalzesc . La intrebarea aceasta nu am primit inca un raspuns cat se poate de digerabil. Unii spun 70 gr altii 100 gr altii 200 gr nimic concret .( rulmentul este fabricat sa functioneze in regim termic de cate grade -cine ne spunea asta ) Drept este ca personal am mers cam 10000km cu aceasta rulota si mereu la 250-300 km, oprindu-ma, verificam incalzirea rotilor si pot spune ca mereu constatam o incalzire relativ accentuata dar nu ingrijoratoare ( a tamburilor si a anvelopelor). Dupa o pauza de 10-15 min tamburii/anvelopele se raceau iar eu continuam deplasarea cu inca o portie de km si tot asa .
are o actiune colegiala de recreere in care urmeaza sa faca o deplasare maine si poimaine , in grup cu mai multe rulote ( mici medii si mari ) si au propus ca dupa 100 km sa -si masoare manual aceasta temperatura la tanburi tocmai ptr a putea trage o concluzi pertinenta din exploatare si nu din teorie .Va voi tine la curent cu aceste constatari .
Am vazut si constatat ca la teorie este una si in practica avem tot felul de experiente .
Cu asta va multumesc ptr toata atentia pe care ati manifestat-o in a intelege necazul meu si de asemenea ptr ajutorul dat , iar SC VAR SERVICE SRL Brasov merita toate elogiile ptr modul in care a aplanat un posibil conflict calitativ si mai mult ptr modul cum intelege sa-si onoreze clientela si blazonul firmei .
Salutari cordiale
Marian Enache
Va multumesc ptr ajutorul dat ,atat cat s-a putut si cum s-a putut
Am fost sigur ca incalzirea sabotilor nu provenea de la o montare defectuoasa a rulmentului schimbat mai ales ca ,incalzirea era constatata la ambele
roti fiind aproximativ egala si uniforma . (montarea acestui rulment s-a facut cu presa si nu cu ciocanu si cu un dorn )
Gratie modului laudabil al SC VAR SERVICE SRL ( service montare autorizat AL-KO ) in a onora clientela propie, problemele se pare ca sau rezolvat in cele din urma:
- s-a schimbat intreg setul de franare ( saboti arcuri cleme parghii) cu unul nou si original AL-KO
- s- a verificat rotirea tamburului cu roata si fara roata montata ( rotire libera cu avant manual ptr 12-14 secunde ) la care nu s-a constata nici o frecare sau zgomot
- s-a schimbat tija amortizor din protap cu una noua si originala AL- KO ( la recomandarea AL- KO s-a pus o tija cu o forta putin mai mare decat tija normala ptr greutatea RV de 1200 Kg ( cred ca aici a fost un excel de zel datorat lipsei de experienta in interpretarea unor efecte mecanice )
-s-a verificat curat cablurile de reglare a sabotilor
- s-a facut o noua reglare de la zero a sistemului de franare plecand de la cota maxima ptr grosimea sabotilor noi( pe recomandarile AL-KO )
-s-a refacut reglajul la presiunea /cursa amortizorului conf recomandare AL-KO
-s-a facut proba in teren pe 6-8 km si s-a constata diminuarea cu mai mult de 50% a gradului de incalzire a tamburilor ( in conditiile in care a fost actionata
frana in trafic tip oras de multe ori
- s-a facut proba ptr mersul inapoi
-s-a rulat aprox 25 km in conditii de oras cu actionari repetate si intentionate a franelor la masina de tractare a rulotei
Dupa toate acestea s-a facut un test de frana ( in conditii ITP )la service-ul la care va desfasurati activitatea ( inca o data multumiri ) incheiat de asta data cu o fisa de masuratori oficiala si semnata /stampilata si acceptate in cadrul normativelor tehnice
Singura nelamurire personala ,cat si a personalului tehnic de la SC VAR SERVICE SRL, poate si a dvs ( imi permit sa spun ) este cat de tare este normal sa se incalzeasca tamburii de franare in exploatare dupa 50 hm -100km etc Certitudinea este ca acestia se incalzesc . La intrebarea aceasta nu am primit inca un raspuns cat se poate de digerabil. Unii spun 70 gr altii 100 gr altii 200 gr nimic concret .( rulmentul este fabricat sa functioneze in regim termic de cate grade -cine ne spunea asta ) Drept este ca personal am mers cam 10000km cu aceasta rulota si mereu la 250-300 km, oprindu-ma, verificam incalzirea rotilor si pot spune ca mereu constatam o incalzire relativ accentuata dar nu ingrijoratoare ( a tamburilor si a anvelopelor). Dupa o pauza de 10-15 min tamburii/anvelopele se raceau iar eu continuam deplasarea cu inca o portie de km si tot asa .
are o actiune colegiala de recreere in care urmeaza sa faca o deplasare maine si poimaine , in grup cu mai multe rulote ( mici medii si mari ) si au propus ca dupa 100 km sa -si masoare manual aceasta temperatura la tanburi tocmai ptr a putea trage o concluzi pertinenta din exploatare si nu din teorie .Va voi tine la curent cu aceste constatari .
Am vazut si constatat ca la teorie este una si in practica avem tot felul de experiente .
Cu asta va multumesc ptr toata atentia pe care ati manifestat-o in a intelege necazul meu si de asemenea ptr ajutorul dat , iar SC VAR SERVICE SRL Brasov merita toate elogiile ptr modul in care a aplanat un posibil conflict calitativ si mai mult ptr modul cum intelege sa-si onoreze clientela si blazonul firmei .
Salutari cordiale
Marian Enache
-
- Membru forum
- Mesaje: 1178
- Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
- Oras: Brasov
- Data nasterii: 11 Sep 1958
- Localitate: Brasov
- Contact:
Re: VERIFICARE SISTEM FRANARE ALKO
Franele se incalzesc si in functie de cel care piloteaza masina, si in functie de viteza de deplasare, si in functie de natura traficului si a drumului.
Eu recomand sa se faca comparatie cu cele de la masina tractoare. Nu ar trebui sa se simta diferenta majora.
Eu recomand sa se faca comparatie cu cele de la masina tractoare. Nu ar trebui sa se simta diferenta majora.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
- Marian Enache
- Membru forum
- Mesaje: 84
- Membru din: 21 Aug 2012, 09:35
- Oras: BRASOV
- Data nasterii: 21 Noi 1958
- Localitate: BRASOV
- Contact:
Re: VERIFICARE SISTEM FRANARE ALKO
Da Aveti dreptate si in aceasta privinta
Asa am gandit dar la un moment dat am avut senzatia ca temperatura era excesiv de mare ( in 3 km parcursi pe asfalt in linie dreapta ) iar cei de la SC VAR SERVICE SRL au confirmat si ei acest lucru comentand/recunoscand ca nu este normala o asemenea temperatura.
Temerea mea ( gandul ptr siguranta deplasarilor in strainatate ) , confirmarea temerilor mele , bajbaiala la montare (initial a existat trebuie sa o recunoasca cei de la service si au recunoscut-o ) lipsa unor raspunsuri tehnice in( documentatia specifica ) la unele intrebari pe tematica franare ,au determinat o stare initiala de totala indoiala in calitatea operatiunile de reglare a franelor .Afream personalul firmei si cunoasteam totusi ca aceasta firmna nu este slab pregatita in domeniu ( desii relativ mica )
De aici a plecat totul si mai pot spune ca s-a mai suprapus si faptul ca se schimbau pe rand piesele, in ansamblu de franare ,care aparent nu aveau importanta cel putin ptr ratiunea mea tehnica .
Dar oricum fiecare din noi putem sa gresim si mai si gresim in viata sau in profesiune. IMPORTANT insa este modul de comunicare ( cu calmitate si cu respect ) si dorinta de a te lupta ptr oferirea un serviciu ( contra unui tarif nedcomentat )prestat la un nivel calitativ cat mai ridicat ,care sa asigure mersul profitabil al unei afaceri si de asemenea sa perpetueze colaborarea viitoare
Salutari cordiale
Marian Enache
Asa am gandit dar la un moment dat am avut senzatia ca temperatura era excesiv de mare ( in 3 km parcursi pe asfalt in linie dreapta ) iar cei de la SC VAR SERVICE SRL au confirmat si ei acest lucru comentand/recunoscand ca nu este normala o asemenea temperatura.
Temerea mea ( gandul ptr siguranta deplasarilor in strainatate ) , confirmarea temerilor mele , bajbaiala la montare (initial a existat trebuie sa o recunoasca cei de la service si au recunoscut-o ) lipsa unor raspunsuri tehnice in( documentatia specifica ) la unele intrebari pe tematica franare ,au determinat o stare initiala de totala indoiala in calitatea operatiunile de reglare a franelor .Afream personalul firmei si cunoasteam totusi ca aceasta firmna nu este slab pregatita in domeniu ( desii relativ mica )
De aici a plecat totul si mai pot spune ca s-a mai suprapus si faptul ca se schimbau pe rand piesele, in ansamblu de franare ,care aparent nu aveau importanta cel putin ptr ratiunea mea tehnica .
Dar oricum fiecare din noi putem sa gresim si mai si gresim in viata sau in profesiune. IMPORTANT insa este modul de comunicare ( cu calmitate si cu respect ) si dorinta de a te lupta ptr oferirea un serviciu ( contra unui tarif nedcomentat )prestat la un nivel calitativ cat mai ridicat ,care sa asigure mersul profitabil al unei afaceri si de asemenea sa perpetueze colaborarea viitoare
Salutari cordiale
Marian Enache
- Marian Enache
- Membru forum
- Mesaje: 84
- Membru din: 21 Aug 2012, 09:35
- Oras: BRASOV
- Data nasterii: 21 Noi 1958
- Localitate: BRASOV
- Contact:
Re: VERIFICARE SISTEM FRANARE ALKO
Buna Seara
Pot spune ca am trait o experienta inedita pe care nu o doresc nimanui ,incheiata ieri cu un drum la Ploiesti in care am reusit sa asez poate sabotii pe tambur si in care temperatura sabotilor a ajuns sa fie normala pe drumul de intoarcere ( 110 km cu tenp de 25-grad.C exceptie coboraririle de pante unde s-a actionat frana si deci temp a crescut )
Am terminat astazi actiunile tehnice ,prin avizul ITP ( masuratori verificari avizari ) in problematica franelor KNAUS
Concluzia este ca reglajele au o importanta foarte mare si trebuiesc facute cu mare pricepere si rabdare mai ales dpdv al legaturilor de reglaje intre butuc si protap
Am terminat ,pana la urma, luand decizia sa schimb la ambele roti rulmentii setul sabotilor si bineinteles pistonul de protap ( sigur nu se impunea atata efort financiar dar am vrut sa inchei definitiv aceasta problema cat timp voi avea aceasta rulota ( max 4000km/an ). Intr-un cuvant am refacut la modul original tot ansamblu de franare . In plus am montat si amortizoare ptr roti (deasemenea cu reglajele dupa instructiuni ALKO )tocmai ptr o siguranta si mai mare traficului . Nici acum nu sunt in stare sa va spun care a fost problema reala( si nimeni inca nu a oferit un comentariu pertinent ) .Profesionalismul firmei ( inca o data accentuez reprezentanta oficiala ALKO Umgaria ) care are o vechime in aceste operatiuni de 5-6 ani poate si mai mult, nu cred ca il pot pune la indoiala dar totusi cateva greseli au fost facute de catre acestia .
Va recomand mare atentie la motivul si modul in care interveniti ( direct sau indirect ) la sistemul de franare
Cantarind rulota am avut surprinderea sa constat ca avand suplimentar :mouver , acumulator +panouri solare ,amortizoare ,cortul /terasa Fiamma ,buteliile ( model 6,8kgx2buc ) port bagaj al rulotei + suport bicicleta greutatea totala a fost de 1125kg (950 kg goala si MMA 1200 KG ) fara sa pun o bere ptr concediu .
Deci atentie optiunile sunt foarte bine venite ,unele chiar necesare uneori dar ..... greutatile se aduna foarte usor si trebuie sa accepti anumite compromisuri ( depasirea greutatilor legale ,consumuri de carburant suplimentare ,fortarea masinii , reglaje ptr sistemul de franare etc
Poate ca toate aceste randuri vin sa va ofere cateva noutati printre cunostintele pe care cred ca toti le aveti dar uite ca uneori nu stim chiar totul
Marian Enache
Pot spune ca am trait o experienta inedita pe care nu o doresc nimanui ,incheiata ieri cu un drum la Ploiesti in care am reusit sa asez poate sabotii pe tambur si in care temperatura sabotilor a ajuns sa fie normala pe drumul de intoarcere ( 110 km cu tenp de 25-grad.C exceptie coboraririle de pante unde s-a actionat frana si deci temp a crescut )
Am terminat astazi actiunile tehnice ,prin avizul ITP ( masuratori verificari avizari ) in problematica franelor KNAUS
Concluzia este ca reglajele au o importanta foarte mare si trebuiesc facute cu mare pricepere si rabdare mai ales dpdv al legaturilor de reglaje intre butuc si protap
Am terminat ,pana la urma, luand decizia sa schimb la ambele roti rulmentii setul sabotilor si bineinteles pistonul de protap ( sigur nu se impunea atata efort financiar dar am vrut sa inchei definitiv aceasta problema cat timp voi avea aceasta rulota ( max 4000km/an ). Intr-un cuvant am refacut la modul original tot ansamblu de franare . In plus am montat si amortizoare ptr roti (deasemenea cu reglajele dupa instructiuni ALKO )tocmai ptr o siguranta si mai mare traficului . Nici acum nu sunt in stare sa va spun care a fost problema reala( si nimeni inca nu a oferit un comentariu pertinent ) .Profesionalismul firmei ( inca o data accentuez reprezentanta oficiala ALKO Umgaria ) care are o vechime in aceste operatiuni de 5-6 ani poate si mai mult, nu cred ca il pot pune la indoiala dar totusi cateva greseli au fost facute de catre acestia .
Va recomand mare atentie la motivul si modul in care interveniti ( direct sau indirect ) la sistemul de franare
Cantarind rulota am avut surprinderea sa constat ca avand suplimentar :mouver , acumulator +panouri solare ,amortizoare ,cortul /terasa Fiamma ,buteliile ( model 6,8kgx2buc ) port bagaj al rulotei + suport bicicleta greutatea totala a fost de 1125kg (950 kg goala si MMA 1200 KG ) fara sa pun o bere ptr concediu .
Deci atentie optiunile sunt foarte bine venite ,unele chiar necesare uneori dar ..... greutatile se aduna foarte usor si trebuie sa accepti anumite compromisuri ( depasirea greutatilor legale ,consumuri de carburant suplimentare ,fortarea masinii , reglaje ptr sistemul de franare etc
Poate ca toate aceste randuri vin sa va ofere cateva noutati printre cunostintele pe care cred ca toti le aveti dar uite ca uneori nu stim chiar totul
Marian Enache
- Adrian Coman
- Membru forum
- Mesaje: 123
- Membru din: 13 Dec 2013, 21:22
- Oras: Ploiesti
- Data nasterii: 10 Iun 1967
- Localitate: Ploiesti
- Contact:
Re: VERIFICARE SISTEM FRANARE ALKO
.... sabotii de frinare , se pot incalzii usor !( la atingerea jantei , usor caldut) ... in aceasta situatie nu sunt reglati corespunzator.... :evil:
Grija mare pe mina cui va incredintati rulota pentru reparatii. Imi cer scuze.... dar cu sistemul de frinare nu este de joaca !
Grija mare pe mina cui va incredintati rulota pentru reparatii. Imi cer scuze.... dar cu sistemul de frinare nu este de joaca !
Reparam Rulote si Autorulote - Piese de schimb SH sau noi.
Ruloteadi - 0744319217
Ruloteadi - 0744319217
- David Eugen
- Membru forum
- Mesaje: 95
- Membru din: 16 Oct 2013, 13:09
- Oras: Calan / Hunedoara
- Data nasterii: 07 Feb 1956
Re: VERIFICARE SISTEM FRANARE ALKO
De parca ai sti care sant cei buni si cei mai putin buni, mecanicii zic!Adrian Coman scrie: Grija mare pe mina cui va incredintati rulota pentru reparatii. Imi cer scuze....
Hai sa ramana-n "coada de peste!
Bine ca s-a rezolvat intr-un sfarsit problema! Asa ca drum bun colegului Marian !
Numai bine!
David Eugen Caravelair 420 Palma- Hyundai Tucson CRDi -tel. 0760 450 223
- Sorin.Sibiceanu
- Membru forum
- Mesaje: 360
- Membru din: 08 Feb 2009, 18:34
- Oras: ora
- Data nasterii: 21 Mar 1908
- Localitate: Fiji
- Contact:
Re: VERIFICARE SISTEM FRANARE ALKO
Uite asta este motivul care ma face sa repar singur rulota , sint la a doua rulota si la a patra masina si niciodata nu am fost in service totul am reparat singur sau in cel mai rau caz cu cineva . De examplu maine ma apuc sa schimb ambreiajul + revizia la masina in fata blocului dupa care duminica fac revizia la sistemul de franare al rulotei ..
Stiu ca si service-urile trebuie sa pape si ele ceva dar mai bine pap eu o bere , lucrez in reprezentanta service si stiu cu ce se manaca service-ul.....
Stiu ca si service-urile trebuie sa pape si ele ceva dar mai bine pap eu o bere , lucrez in reprezentanta service si stiu cu ce se manaca service-ul.....
Dacia Duster 4x4 + Fendt Karaat 470TF
Tel: 0766652014
Tel: 0766652014
- Marian Enache
- Membru forum
- Mesaje: 84
- Membru din: 21 Aug 2012, 09:35
- Oras: BRASOV
- Data nasterii: 21 Noi 1958
- Localitate: BRASOV
- Contact:
Re: VERIFICARE SISTEM FRANARE ALKO
Buna Seara
Este o varianta ,asta sa-ti repari singur masina sau dupa caz si rulota, dar .....asta se presupune sa ai timp , sa te pricepi ,sa ai un canal de lucru ,sa ai piese originale
si bineinteles cu garantie , sa cunosti niste tehnici de montare reglare Dupa cum cred ca m-aim facut inteles eu am apelat la oameni care cu asta se ocupa ,sunt autorizati oficiali si totusi pot sa greseasca . De carpaci suntem satui( eu unul sigur ) iar frana este intradevar o problema foarte serioasa si trebuie tratata cu seriozitate . ( de priceput se pricep foarte multi de reparat repara putin si astia sunt profesionaisti specializati )
Vedeti au fost persoane care mi-au spus ca pot sa plec fara probleme in concediu chiar daca incalzeste ( explicandu-mi ca incalzirea este generata si de drum sau de tehnica de conducere)dar tocmai ptr ca nunosteam cat decat dificultatea traseului ales si ma cunosc foarte bine dpdv tehn conducere am preferat sa rezolv problema
definitiv si cat am putut mai bine profesionist ( cu verificare ITP desii mai aveam vreo 3 luni pana la expirarea vizei precedente )
Eu sunt adeptul omului calificat si experimentat care daca presteaza o activitate ,tehnica fiind ea in speta de fata, trebuie sa o presteze intr-un nivel calitativ in conformitate cu contravaloarea si asteptarile normale . Este foarte usor sa zic ca puteam sa repar si eu ( nu sunt in afara problemelor tehnice dar una este sa cunosti
teoretic si alta este sa cunosti practic adica sa fii calificat si daca se poate profesionalist )
Mai apare si un alt fenomen acela ca daca fiecare le stim pe toate atunci nu mai avem nevoie unul de altul ,nu mai avem economia de piata in care pe langa calitate sa obtinem si plus valoare .
Oricum topicul este inchis prin rezolvarea problemei si fiecare cititor poate sa retina oricat si orice din cele expuse .
Salutari cordiale si inca odata multumesc ptr dorinta unora de a oferii o sugestie pertinenta
Marian Enache
Este o varianta ,asta sa-ti repari singur masina sau dupa caz si rulota, dar .....asta se presupune sa ai timp , sa te pricepi ,sa ai un canal de lucru ,sa ai piese originale
si bineinteles cu garantie , sa cunosti niste tehnici de montare reglare Dupa cum cred ca m-aim facut inteles eu am apelat la oameni care cu asta se ocupa ,sunt autorizati oficiali si totusi pot sa greseasca . De carpaci suntem satui( eu unul sigur ) iar frana este intradevar o problema foarte serioasa si trebuie tratata cu seriozitate . ( de priceput se pricep foarte multi de reparat repara putin si astia sunt profesionaisti specializati )
Vedeti au fost persoane care mi-au spus ca pot sa plec fara probleme in concediu chiar daca incalzeste ( explicandu-mi ca incalzirea este generata si de drum sau de tehnica de conducere)dar tocmai ptr ca nunosteam cat decat dificultatea traseului ales si ma cunosc foarte bine dpdv tehn conducere am preferat sa rezolv problema
definitiv si cat am putut mai bine profesionist ( cu verificare ITP desii mai aveam vreo 3 luni pana la expirarea vizei precedente )
Eu sunt adeptul omului calificat si experimentat care daca presteaza o activitate ,tehnica fiind ea in speta de fata, trebuie sa o presteze intr-un nivel calitativ in conformitate cu contravaloarea si asteptarile normale . Este foarte usor sa zic ca puteam sa repar si eu ( nu sunt in afara problemelor tehnice dar una este sa cunosti
teoretic si alta este sa cunosti practic adica sa fii calificat si daca se poate profesionalist )
Mai apare si un alt fenomen acela ca daca fiecare le stim pe toate atunci nu mai avem nevoie unul de altul ,nu mai avem economia de piata in care pe langa calitate sa obtinem si plus valoare .
Oricum topicul este inchis prin rezolvarea problemei si fiecare cititor poate sa retina oricat si orice din cele expuse .
Salutari cordiale si inca odata multumesc ptr dorinta unora de a oferii o sugestie pertinenta
Marian Enache
- Toni Conecini
- Membru asociat
- Mesaje: 393
- Membru din: 11 Apr 2013, 00:22
- Oras: Bucuresti
- Data nasterii: 13 Feb 1968
- Localitate: prin lumea asta
Re: VERIFICARE SISTEM FRANARE ALKO
Deci pana la urma s-a descoperit cauza pt care se incingeau?
Toni
Adria Coral Silver 660 SP
Adria Coral Silver 660 SP