Astăzi este 06 Dec 2021, 14:30

Despre legislatia privind conducerea barcilor cu motor.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Raspunde
Avatar utilizator
Ninel Gavanescu
Membru forum
Mesaje: 901
Membru din: 21 Aug 2009, 22:09
Oras: ALEXANDRIA
Data nasterii: 02 Oct 1972
Localitate: TELEORMAN
Contact:

Despre legislatia privind conducerea barcilor cu motor.

Mesaj de Ninel Gavanescu » 27 Feb 2015, 09:21

Re: Categoria BE sau EB sau B+E sau E+B
{ POST_NUM }{ POST_NUM_SYMBOL }283 de Traian Baltateanu » 26 Feb 2015 12:02

Si pana primesc un raspuns voi posta aici cate ceva despre legislatia privind conducerea barcilor cu motor.
Nu stiu daca ar trebui sa postez asta in alt loc si daca un moderator are alta idee il rog sa mute postarea.
De curand mi-am luat o barca Shetland cu motor de 50 cai putere (cabinat, cu pat, chiuveta, frigider,...RV pe apa) si peridoc cu MMA de 1000kg.
Ca urmare sunt pus in situatia sa imi iau carnet categoria BE ca sa pot tracta peridocul cu barca dupa autorulota care are ea singura 3500kg.
In plus, ca sa pot merge pe apa cu barca respectiva trebuie :
sa inmatriculez barca la autoritatea navala romana, taxa 200 euro (esdte deja inmatriculata in Romania Mamaia pe numele vechiului proprietar)
peridocul la politie, si sa platesc impozit de circa 220 ron pe an la primarie pentru barca.
carnet de conducere ambarcatiuni obtinut de la ANR Snagov (in cazul meu e mai aproape)

Examenul pentru categoria D conducere ambarcatiuni pe ape interioare ale continentului, l-am trecut si m-am inscris si la examenul pentru actegoria C care imi permite conducerea ambarcatiunilor pe mare in zona costiera de pana la 6 mile marine de coasta. (vreau sa merg in Grecia si Croatia cu barca)

Ca reguli legali pentru conducerea ambarcatiunilor:
Pentru o ambarcatiune cu lungimea sub 7 m, si motor cu puterea mai mica de 5cai nu e nevoie de carnet de conducere si nici de inmatricularea barcii.
Pentru o ambarcatiune cu lungimea sub 7 m, si motor cu puterea intre 5 si 20 CP, e nevoie de carnet de conducere ambarcatiuni, categoria B pentru rauri si lacuri (ape interioare) si C pentru mare, dar nu e nevoie de inmatricularea barcii.
Pentru o ambarcatiune cu lungimea sub 7 m, si motor cu puterea mai mare de 20 CP e nevoie de carnet de conducere ambarcatiuni, categoria B sau si C, si trebuie inmatriculata barca.
O barca inmatriculata la o capitanie, are carte de identitate, si i se face verificatea tehnica anual sau la 2 ani???, si se declara la primarie pentru plata unui impozit dependent de puterea motorului.
Examenul pentru conducere barca costa 460 lei si nu se da decat pentru o singura categorie odata, pentru alta, alti bani si alt examen .
Examenul in sine este numai sala de tipul celor de la auto cu chestionar cu 26 de intrebari din care nu poti gresi mai mult de 4 intrebari ca sa iei.
Materia nu e usoara mai ales pentru ca exista foarte multi termeni noi, total necunoscuti, de tipul saula, nod marinaresc picior de caine, barca aprovata, etc.
Sunt trei domenii din care sunt intrebari: marinarie, conducere si navigatie, si reguli de navigatie pe Dunare. In total sunt peste 700 de intrebari standard la care nu poti raspunde daca nu ai citit niciodata manualele, adica la bun simt. Pentru categoria C trebuie sa invat navigatie maritima si reguli de interventie si salvare pe mare.
Pentru cei interesati, pot raspunde la intrebari pe aceasta tema din ceea ce stiu, si daca exista interes putem deschide un topic special.

------------------------------------------------------
Exista oameni care stiu foarte multe. Cati dintre acestia pricep ce stiu?
Te doare, osteanul meu?
Numai cand rad, Maria Ta!
Tel. 0770992575
Hobby Prestige 580 + Mitsubisi Pajero

Avatar utilizator
Traian Baltateanu
Membru forum
Mesaje: 530
Membru din: 04 Dec 2011, 12:00
Oras: Rosiorii de Vede
Data nasterii: 19 Mai 1954
Localitate: Rasnov
Contact:

Re: Despre legislatia privind conducerea barcilor cu motor.

Mesaj de Traian Baltateanu » 27 Feb 2015, 20:10

Multumesc Ninele pentru ordinea facuta.
Deci aici avem un nou topic despre barci.
Chiar daca pare un subiect in afara ideii de RV trebuie sa amintesc ca multi dintre rulotisti mai ales cei italieni dar si germani isi poarta barcile dupa campar si merg pe lacuri, rauri sau mari .
Grecia e plina de rampe de intrare in mare cu peridocul ca si Croatia, si nu mai vorbesc de Italia. Faptul ca exista barci dotate ca o autorulota dovedeste ca suntem pe aceeasi lungime de unda, doar ca ne mai extindem putin sfera de calatorie.
Pentru cei curiosi sa afle ce inseamna un RV acvatic:
https://www.google.ro/search?tbm=isch&t ... CAkQ9C8wAA
Exista oameni care stiu foarte multe. Cati dintre acestia pricep ce stiu?

Avatar utilizator
Relu Deliu
Membru asociat
Mesaje: 769
Membru din: 24 Feb 2008, 14:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre legislatia privind conducerea barcilor cu motor.

Mesaj de Relu Deliu » 27 Feb 2015, 20:51

Nu ne arati barcuta achizitionata?
Ai venit bine cu topicul. Si pe mine ma pasioneaza subiectul.
reludeliu@yahoo.com
0723.34.39.15
Beyerland 380-2
HYMER B 654

Avatar utilizator
Traian Baltateanu
Membru forum
Mesaje: 530
Membru din: 04 Dec 2011, 12:00
Oras: Rosiorii de Vede
Data nasterii: 19 Mai 1954
Localitate: Rasnov
Contact:

Re: Despre legislatia privind conducerea barcilor cu motor.

Mesaj de Traian Baltateanu » 27 Feb 2015, 21:25

Am doua poze facute de fostul proprietar. Acum am inceput sa o aranjez dupa gustul meu asa ca e in lucru la interior, apoi ceva electric de modernizat...
Miercuri merg cu peridocul la RAR sa-l inmatriculez.
Relule hai pe la Rasnov sa o vezi.
Eu mai am inca o salupa fara cabina de mare viteza dar nici cu ea nu am mers inca pe apa, o sa mearga cu ea fiu-meu Iulian.
Barca gonflabila Quik Sylver cu motorul de 4 cai a ramas undeva intr-un garaj, probabil o sa o vand unuia care nu vrea sa se complice cu carnet de condus ambarcatiuni (motor peste 5 cai). Ce sa fac m-am molipsit din delta de anul trecut, dar eu visez de mult sa merg in Grecia printre insulite si golfulete intime, accesibile numai cu barca.
Atașamente
shetland lateral.JPG
shetland lateral.JPG (95.82 KiB) Vizualizat de 3150 ori
shetland fata.JPG
shetland fata.JPG (92.97 KiB) Vizualizat de 3150 ori
Exista oameni care stiu foarte multe. Cati dintre acestia pricep ce stiu?

Catalin Gigi
Membru forum
Mesaje: 1232
Membru din: 09 Apr 2010, 21:02
Oras: Mizil
Data nasterii: 10 Mar 1971
Localitate: PRAHOVA

Re: Despre legislatia privind conducerea barcilor cu motor.

Mesaj de Catalin Gigi » 27 Feb 2015, 22:17

Si eu am avut o salupa inmatriculata de Mamaia si ulterior transferata la Snagov...taxele sunt mult mai mari (in jur de 1800 ron )...trebuie verificare tehnica , trebuie cazier naval , trebuie radiere iar fiecare operatiune costa ...din ce imi aduc aminte numai verificarea tehnica este 400 ron ...pe langa certificatul de inmatriculare si verificarea tehnica de la ei mai trebuie luat permisul de navigatie ( nu este acelasi lucru cu permisul cat B , C , E ) ...ATENTIE Greci nu m-au lasat sa bag salupa in apa fara asigurare , ceea ce in Romania nu mi-a cerut nicaieri ... toate necesita timp si bani multi investiti ...deaceea eu am renuntat la ideea de a avea una personala , mai ales dupa ce am gasit in port in Samotraky de inchiriat cu 50 eur pe zi salupa cu motor de 90 cp ... FARA nici o obligatie (garantie , permis etc etc ) .

Sa o porti sanatos salupa ...tot cabinata vroiam si eu dar am renuntat ...o sa inchiriez !!

Traian suna-ma sa te ajut cu niste ,,parghii,, pe colo pe colo :idea: , asta daca ai nevoie :!:

Avatar utilizator
Traian Baltateanu
Membru forum
Mesaje: 530
Membru din: 04 Dec 2011, 12:00
Oras: Rosiorii de Vede
Data nasterii: 19 Mai 1954
Localitate: Rasnov
Contact:

Re: Despre legislatia privind conducerea barcilor cu motor.

Mesaj de Traian Baltateanu » 27 Feb 2015, 23:16

Multumesc Gigi voi apela in masura in care apare ceva.
Am intrebat la Mamaia si, ca sa o trec pe nume trebuie sa platesc 200 euro. Inspectia tehnica e facuta in decembrie 2014 la prima inmatriculare in Romania si permisul de navigatie este valabil pana in 2019 iar raportul de inspectie tehnica e valabil pana in 2017. certificatul de inmatriculare are valoare nelimitata (asa scrie pe el)
Partea cu asigurarea in Grecia trebuie sa o lamuresc. Oricum daca vreau sa andochez la o marina adica un port special amenajat trebuie sa platesc o anumita taxa pe zi sau pe ora si inca nu stiu ce inseamna asta.
Pe de alta parte am avut ocazia sa vad muli posesori de barca campand off langa mare. Au incuiat camparul si au lansat barca la apa si s-au intors seara.
In korfu am vazut golfuri superbe de sus de pe stanci unde nu ereau decat cateva iahturi ancorate si plaja erea numai a celor din ele.
Probabil daca vrei sa intri intrun port plin de iahturi cu paza si capitanie trebuie sa te prezinti la birouri cu ceva hartii.
Dar in Grecia barcile cu motor mai mic de 30 cai nu se inmatriculeaza si deci nu au nevoie nici de asigurare sau alte documente.
Pana atunci, o sa merg pe Dunare la Portile de Fier, in iunie cred, si inca o data in Delta la noi.
La Murighiol in toamna trecuta am scos motorul de 4 cai de pe barca gonflabila cu care eream si am inchiriat o barca de 10 locuri din fibra fara motor cu 50 lei pe zi.
Motorul erea prea mic ca sa intre in glisare (cu 7 persoane) si treceau ceilalti pe langa noi facandu-ne valuri.
Asa m-am decis sa imi iau o barca serioasa.
Am luat mai intai in toamna o barca salupa englezeasca de 4 locuri Shakespeare cu motor Mercury de 50 de cai. Pe asta vreau sa schimb motorul de 50 cu unul de 20 si sa nu o mai inmatriculez pentru ca e mult mai usoara si intra in glisaj si cu 20 de cai cu 4 persoane.
Dar cum suntem 11 membrii in familie (6 adulti si 5 copii-nepotii) o sa ne batem, pe ea, asa ca a aparut oportunitatea sa cumpar si aceasta barca cabinata de 6 persoane legal, dar in care intram toti, tot cu motor de 50 de cai Jonson. cu guvernare si comanda la distanta la timona, cu pornire electrica si trimar electric, sonar,etc. In cabina sunt canapele in U chiuveta si loc pentru frigider, radio statie, etc, pe care trebuie sa le schimb cu unele moderne, actuale.
Am de lucru...
Exista oameni care stiu foarte multe. Cati dintre acestia pricep ce stiu?

Raspunde