Astăzi este 30 Mar 2023, 08:26
Moderator: Moderatori
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
-
Puiu Dobritoiu
Mesaj
de Puiu Dobritoiu » 14 Mai 2007, 16:36
Salut!
Avem o rulota Dethleffs din '83 in greutate de 850kg, pe care o tractam cu un Cielo de 1500 cmc pe benzina.
Nu am putut rula cu mai mult de viteza a 4-a, la urcare pe serpentine cu a 2-a iar la pornire si la drum cu denivelari se cam opinteste, ca si cum rulota ar fi oarecum infranata.
Se poate regla frana? (totusi, asa cum e acum, pe drum drept franeaza foarte eficient).
Cum am putea sa o facem mai usoara? - Ne-am gandit sa inlocuim usile de lemn cu unele din plastic gen fagure, goale pe dinauntru, doar ca nu cred ca s-ar reduce cu mai mult de 10-15 kg.
Alte sugestii?
Multumim mult
Maria si Puiu Dobritoiu- tel 0726.180.175 sau 0746.214.569 (dupa ora 14)
-
Piriu Nicolae
- Membru fondator
- Mesaje: 174
- Membru din: 30 Ian 2006, 18:42
- Oras: Craiova
- Data nasterii: 20 Feb 1968
- Localitate: Craiova
-
Contact:
Mesaj
de Piriu Nicolae » 14 Mai 2007, 19:32
Inainte de a incerca sa o usurati trebuie verificat sistemul de franare ,inclusiv frana de stationare (sa nu fie cumva trasa sau blocata).Ca sa usurati rulota nu cred ca aveti mari sanse.
Piriu Nicolae - membru fondator ClubRV.
DUSTER 1.5 DCI, HOBBY 400 Clasic
-
parpaneata
Mesaj
de parpaneata » 14 Mai 2007, 21:35
Corect!!! De verificat sistemul de franare,ungerea lui,etc. Cat priveste "usurarea",eu cred ca nu e cazul.Rulota vine foarte echilibrata din fabrica. Atat fata-spate cat si stanga-dreapta. De aceea trebuie si mare atentie la asezarea greutatilor in ea!!! Cat si verificarea apasarii pe carligul de remorcare!!!
Eu propun sa schimbi masina!!!

Glumesc!!! Nu cred ca e asa de grea ptr masina voastra. Intrebare? Trasa cu mana merge greu sau usor? Sistemul de franare se misca relativ usor inainte-inapoi?
-
Puiu Dobritoiu
Mesaj
de Puiu Dobritoiu » 15 Mai 2007, 13:17
Nu am incarcat rulota cu bagaje multe (2 saci de dormit, patura, 3 rucsaci, roata de rezerva a rulotei) si le-am distribuit echilibrat(roata pe mijloc, pe osie, iar bagajele stanga-dreapta). O deplasam relativ usor cu mana, am ridicat-o pe cricuri si rotile merg bine - se aude totusi un fashait usor, ca si cum ar freca de ceva, dar nu se incalzesc la drum.
Frana de stationare nu e blocata, am verificat asta tot urcand-o pe cricuri.
Cum se verifica apasarea pe carligul de remorcare?
Cand intrebati daca sistemul de franare se misca usor inainte-inapoi, va referiti la parghia din interiorul piesei care vine pe nuca carligului (scuze, nu ma pricep la termeni tehnici)? Pe aceea eu nu o pot misca (impinge cu degetele), doar sotul meu poate.
Ce anume trebuie uns si cu ce- vaselina clasica sau alte produse?
Multumim
-
Luidort Peti
- Membru fondator
- Mesaje: 1191
- Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
- Localitate: Dej
-
Contact:
Mesaj
de Luidort Peti » 15 Mai 2007, 23:50
salut,v-asi propune sa va intilniti cu cineva din club sa incerce el rulota,asa isi pote da seama ca e greu de tras sau... citi caluti (cp) are cielo vostru ? parpa glumeste,dar fizica are reguli,atita poate, sa va adaptati la ce poate motorul,mergeti mai bine cu mutorul putin supraturat sa sa nu-l terminati,eu asi recomanda viteza a 3.a la 3000-3500 de turati cind aveti o viteza suficienta adica 70-80 km pe ora,dar motorul mai are putere,si daca e enevoie puteti sa folosoti si treapta 1 la urcare,pina cind e nevoie nu e rusine,cine vrea mai repede sa va depaseasca (daca poate)
-
CSIZEK TIBERIU
Mesaj
de CSIZEK TIBERIU » 16 Mai 2007, 10:22
ACEEASI PROBLEMA O AM SI EU ;trag cu dacia ;rulota nu este grea iar de usurat nu poti ;mergi cu motorul in cuplu si o sa o poti duce linistit ,chiar daca mergi mai incet ai grija sa fi in trapta de viteza corespunzatoare ; eu nu ma grabesc niciodata cu rulota in spate 60-70 km/h e suficient .recomandarea este ca tebuie sa ne schimbam masinile
cand om putea
-
Lorant Istvan
- Membru forum
- Mesaje: 372
- Membru din: 03 Ian 2007, 21:55
- Oras: Targu Mures
- Data nasterii: 09 Iul 1975
- Localitate: Targu Mures
-
Contact:
Mesaj
de Lorant Istvan » 16 Mai 2007, 10:43
De acord cu Tibi, cand o ducem si noi cu Dacia tare greu mai merge desi rulota are doar 594 greutate proprie, daca drumul e rau scutura si trage de-ti vine sa plangi.....iar la deal ....

hmmm...
Ar fi bine sa avem motoare cu cuplu de forta mare, diesel ar fi bine, sau daca e benzina cel putin 1800 cmc sau 100 de Cai Putere.
-
Puiu Dobritoiu
Mesaj
de Puiu Dobritoiu » 16 Mai 2007, 20:07
Ne-am gandit si noi la un moment dat sa schimbam masina, fiinca avem si o dacie din 79, numa' buna de dus la REMAT. Dar asta poate daca vom castiga la LOTO
Oarecum ne-am mai linistit dupa cele discutate cu voi.
Ramane dilema: de ce a tras greu de tot (cu dara de fum in spate) primii kilometri?
ps: puterea lui Cielo este 57 kw- cat inseamna asta in CP?
Multumim
Maria si Puiu Dobritoiu
-
Marius Bogdan
- Membru fondator
- Mesaje: 231
- Membru din: 24 Aug 2006, 12:50
- Localitate: Galati
Mesaj
de Marius Bogdan » 17 Mai 2007, 06:30
57 de kW inseamna 76 CP.
Este destul de mica,dar o problema mai mare este faptul ca,daca retin eu bine,Cielo are masa maxima remorcabila de 860 kg. ,ceea ce inseamna ca sunteti spre maxim.Si cu masina mai incarcata,hmmm....
Tot in topicul acesta este subiectul "despre masina cu care tractez rulota" in care sunt discutate lucruri similare.
-
George Marcu
- Membru forum
- Mesaje: 561
- Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
- Localitate: Bucuresti
Mesaj
de George Marcu » 17 Mai 2007, 13:02
Scuze ca dau buzna pe aici cu intrebarile mele.
Cam care ar trebui sa fie greutatea pe carlig. La mine daca pun doua butelii (asa este prevazut din fabrica), mi-am montat si bateria de 100Ah in cutia din fata abia o ridic sa o agat de masina fara sa am alte chestii in interior in partea din fata. Ma gandesc sa mut bateria in spate mai ales pentru ca o sa-mi montez un rezervor de 70l pentru apa in interior dar tot de la osie inspre fata.
Sa nu-mi distruga carligul sa se mai intample alta bucurie.
Si apropos cei care au rezervoare maricele (peste 40-50L) se poate merge cu el plin sau trebuie neapatat golit, sau daca mergi intr-o zona (Plaiul Foii ca este proaspata locatia) fara apa curenta de unde il umplii daca pleci cu el gol pe drum.
-
parpaneata
Mesaj
de parpaneata » 17 Mai 2007, 15:18
@maurice,greutatea maxima e trecuta pe undeva prin cutia din fata a rulotei.Aia maxima pe carlig! Trebuie respectata,altfel se uzeaza prematur ori carligul(bila) ori pastilele alea din cupla!!! Despre metode de masurare,daca nu ai cantarul special....pe care eu l-am primit cadou la rulota

,s-a scris pe undeva prin forum despre metoda cu cantarul de verificare al greutatii umane. Adica,o coada de matura(de lemn),care sa fie pana la inaltimea carligului(a bilei) si....aia e!

Trebuie sa ai sub ce scrie pe tablitza rulotei.Eu am 70 kg apasare la ambele rulote!
-
George Marcu
- Membru forum
- Mesaje: 561
- Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
- Localitate: Bucuresti
Mesaj
de George Marcu » 17 Mai 2007, 19:57
Am verificat la rulota cat de grea este (manual nu cu un cantar) mai putin de 20 Kg cu vreo 15-20 litri de apa in rezervorul montat in fata si o butelie de petrom plina, deci nu prea grea.
Carligul masinii suporta pana la 75Kg, nu m-am uitat la rulota cat scrie dar cu prima ocazie o sa verific.
O sa schimb pozitia bateriei si o montez spre spate sa contrabalanseze rezervorul care va fi montat spre fata, bateria vreo 30-35Kg, rezervorul 70litri, dar rezervorul va fi mai aproape de axa iar bateria chiar intr-un colt in spate.
Eventual catva saci de cartofi in spate
