XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 28 Noi 2020, 10:33

Conversie duba in campervan

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Avatar utilizator
Ciprian Rosca
Membru CD
Mesaje: 1648
Membru din: 26 Oct 2013, 19:41
Oras: Barlad
Data nasterii: 16 Ian 1969
Localitate: Barlad
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Ciprian Rosca » 09 Ian 2016, 17:23

Vrei sa-i faci si omologare RAR?
Hymer B 644
cprohome@yahoo.com
0741015477
Natura nu vrea sa fie admirata prin intermediari.

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 09 Ian 2016, 18:41

Salut initiativa ta, Valentin, de a face o astfel de transformare. Sint sigur ca drumul parcurs de tine in aceasta conversie poate fi un imbold si pentru alti colegi in a aborda asa ceva.
Inca de la inceput iti mentionez ca pentru a te putea ajuta este necesar sa ne dai cat mai multe informatii legate de:

- modelul dubei, dimensiunile exacte de interior ale zonei de marfa, inclusiv latimea pe care vad ca nu ai mentionat-o si cotele la care sunt amplasate cele doua alveole ale rotilor din spate;
- schita configurarii la care te-ai gandit;
- sistemul de incalzire spre care te orientezi - gaz/motorina;
- detalii frigider;
- instalatia de apa menajera - capacitate rezervor;
- amanunte legate de materialul din care doresti sa executi mobilierul;
- nr. locuri de dormit. etc.

Sunt sigur ca vor fi colegi care iti vor da diverse solutii legate de cele de mai sus.
In contrapartida, pentru ca schimbul de informatii sa fie benefic tuturor, este de dorit ca si tu sa ne dai toate detaliile legate de achizitia materialelor, preturi, furnizori, etc. si sa ne tii la curent cu costurile partiale si totale la care ai ajuns sa faci aceasta conversie.

Pentru ca esti inca la inceputul demararii acestui proiect iti recomand ca absolut tot ce cheltuiesti in legatura cu conversia, sa pui pe hartie/xcell.
Ceva de genul asta:
Furnizori si cheltuieli.pdf
(33.69 KiB) Descărcat de 271 ori
... in care treci absolut tot, inclusiv cantitati, furnizori, pret/um, inclusiv materiale consumate si care nu se regasesc in produsul finit (lavete, diluanti, smirghel, discuri polizor, etc.)
Si numai asa, la sfarsit, ai sa ai o imagine cat se poate de clara si exacta a investitiei facute.

Revenind la subiect... la postarea ta.
Valentin Cretu scrie:... Am cumparat material k-flex de 19mm, doua role ce acopera 20 m2, si adezivul lor 1l... Peste kflex intentionez sa pun un strat de vata cu aluminiu de 5cm... Trebuie sa gasesc o modalitate de a prinde vata pe peretii laterali, astfel incat sa nu cada in partea de jos...
- ai optat, din ce vad, pentru placa K-flex simpla, adica fara autoadeziv, intelegand ca adezivul ti l-au dat separat (1l). Intrebarea ar fi... cat a costat metrul patrat in acest caz si cat te-ar fi costat mp in situatia in care placa era autoadeziva ?
- peste placa K-flex inteleg ca doresti sa pui un strat de vata de 5 cm si iti pui problema (pe deplin justificata) ca aceasta vata sa nu se lase si sa ramai cu zonele superioare ale peretilor goale. Temerea ta, Valentin, este pe deplin justificata tinand cont de conditiile in care lucreaza aceasta izolatie. Parerea mea este ca daca folosesti vata sul (plapuma), garantat asa se va intampla. Solutia va fi sa folositi vata bazaltica placa, de consistenta (kg/mc) cat mai mare, de 5 cm si fara folie de aluminiu. Oricum, daca realizezi izolatia pe care ti-ai propus-o, te vor invidia si producatorii consacrati de astfel de vehicule. :) Configuratia locurilor in care introduci vata nu este aceeasi, variaza grosimea stratului de izolatie pe suprafetele interioare ale dubei. Vor fi locuri in care vei subtia stratul de vata pana la 2-3 cm, iar pentru aceasta iti va fi necesar un cutit lung cu lama usor curbata care te va ajuta sa faci cat mai estetic aceasta operatie.
Izolatia la plafon poti sa o faci si cu vata minerala sul, este mai ieftina si acolo nu are unde sa se lase.
Valentin Cretu scrie: ... Oscilez intre a cumpara scaune SH care se rotesc sau sistemul de adaptare la scaun pentru rotire(cam scumput)...
- legat de scaunele cu rotire sau fara. Totul va depinde de configurarea la care te-ai gandit. Functie de aceasta configurare, ele pot fi cu rotire sau fara. La ce pret ai gasit dispozitivul de rotire ? La ce pret ai gasit scaunele sh. cu sistemul de rotire integrat ?

Cu cat ne dai mai multe amanunte scrise si foto, cu atat mai multe sfaturi utile iti vom putea da.
Spor la treaba !

PS. Nu uita sa tii cont de greutatile tuturor materioalelor aferente transformarii. Este bine ca la finalul transformarii sa nu pui in "pericol" MMA-ul vehiculului.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Valentin Cretu
Membru forum
Mesaje: 20
Membru din: 03 Ian 2016, 23:07
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 02 Mai 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Valentin Cretu » 11 Ian 2016, 11:14

Refritor la RAR, ma gandesc, pentru ITP la doi ani cred ca ar merita.
Dimensiunile sunt in schita pe care o atasez. La configuratie nu m-am decis inca, Iar celelalte (apa, incalzire, etc) ma documentez si ma voi decide pe parcurs. Am achizitionat o fereastra (pe care o atasez in foto), pe care vreau sa o montez pe usa laterala, si am incercat sa mai cumpar cel putin una, dar am gasitr doar geam cu sina si cheder vechi, (nu arata bine cu sina sina pe van). Cred ca am sa iau un geam fix, pe care sa-l montez pe panoul din sapatele soferului (caut un distribuitor).
Referitor la scaune, am gasit sistemul de rotire undeva la 400 lei, nu stiu ce pret are un scaun SH. Familia e numeroasa 2 adulti si doi minori. K-flex-ul l-am achizitionat la 36 lei m2, fata de cel cu adeziv la 73 m2(ambele fara al). Diferentele de pret intre 5 distribuitori, sunt foarte mari. Deaorece am doar 20m2 de k-flex, cred ca pe podea am sa pun polistiren extrudat de 2 sau 3mm. Va multumesc mult pentru sfaturti, deja m-am apucat de contabilizarea cheltuielilor.Nu stiu cum pot posta imaginile.
Citroen Jumper 2.2
tel. 0726.44.33.03

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 11 Ian 2016, 12:48

Valentin Cretu scrie:...Nu stiu cum pot posta imaginile.
Vezi in link-ul de mai jos:

viewtopic.php?f=91&t=858&start=90
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 11 Ian 2016, 14:55

Valentin Cretu scrie:... Cred ca am sa iau un geam fix, pe care sa-l montez pe panoul din sapatele soferului (caut un distribuitor)...
Cam asa ceva ar fi si estetic si destul de rezonabil ca pret:

https://www.youtube.com/watch?v=X244qd2NhBg
Valentin Cretu scrie:... Referitor la scaune, am gasit sistemul de rotire undeva la 400 lei, nu stiu ce pret are un scaun SH...
Referitor la alegerea tipului de scaun, cum iti spuneam, hai sa facem intai configurarea conversiei. Am sa te ajut si eu cu aceasta propunandu-ti cateva schite.
Valentin Cretu scrie:... Familia e numeroasa 2 adulti si doi minori...
Ideal ar fi fost ca lungimea spatiului de marfa sa fi fost de 3,7 - 4,0 m. Pe 3,3 m va fi ca dificil sa amplasam 4 paturi, dar daca nu poti schimba aceasta duba cu una mai lunga, incercam si asa si vedem ce iese macar pe hartie.
Valentin Cretu scrie:... K-flex-ul l-am achizitionat la 36 lei m2, fata de cel cu adeziv la 73 m2(ambele fara al). Diferentele de pret intre 5 distribuitori, sunt foarte mari. Deaorece am doar 20m2 de k-flex, cred ca pe podea am sa pun polistiren extrudat de 2 sau 3mm...
Referitor la polistirenul extrudat de pe podea, cred ca ai vrut sa zici 2 sau 3 CM. Este o solutie buna. La al meu nemtii au pus de 3 cm. Nu stiu ce inaltime ai Valentin, dar trebuie sa ai in vedere ca dispui de inaltimea maxima la interior de 1,80 m.

Daca ai fi deschis acest topic inaintea achizitiei K-flex-ului te sfatuiam sa procedezi altfel si ieseai chiar mai ieftin:
1. As fi cumparat K-flex sau armaflex cu grosime de 6 mm placa. Pretul unui sul de 30 mp era undeva la 585 lei (19,5 lei/mp), pret aproape la jumatate din cel dat de tine, si pentru 30 mp, nu doar pentru 20 mp.
http://www.airguru.ro/produse/174-MATER ... sime-.html
Aceasta placa, fiind mai subtire, iti permitea sa o lipesti foarte bine pe toate suprafetele, in toate cotloanele ambutisate ale tablei, iar cu aceasta ocazie rezolvai partial cu izolarea termica, dar si lucrul cel mai important... eliminarea posibilitatii de aparitie a condensului.
2. Aplicarea vatei bazaltice de numai 30 mm peste stratul de k-flex.

Off. Mai nou in conversii, la izolare termica se foloseste si acest material conceput de NASA la izolarea costumelor cosmonautilor. Suna oarecum pompos, dar asta este:
https://www.youtube.com/watch?v=znVJm6c55l8
Reflectix double bubble se gaseste si la noi...
http://www.dedeman.ro/ro/constructii/ac ... 30-m2.html
http://i.dedeman.ro/media/file/file//f/ ... merged.pdf
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 11 Ian 2016, 16:04

Valentin, pentru a te ajuta cu schita unei configurari la scara, am nevoie de cateva informatii:

Citroen-ul din ce an este, ce model ?
- pentru a vedea dimensiunile exacte ale tipului de caroserie.
Ce inaltime ai tu si sotia ?
- pentru a stabili dimensiunea paturilor.
Ce dotari ai dori sa ai ?
- aragaz fix ? sau mergi pe varianta mobil cu butelii consumabile ?
- cabina de baie cu wc fix sau mobil ?
- chiuvete doua (baie + bucatarie) sau una (bucatarie) ?
- capacitate rezervor de apa menajera ?
- nivelul pretentiilor legate de instalatii (automatizari) - si ma refer in special la instalatia electrica (bloc electronic sau tablou electric) si la cea termica (caldura si apa calda);
- din ce material te-ai gandit sa faci mobilierul ?

In concluzie, doresti o transformare minimala sau mai complexa ? Totul va depinde si de suma aferenta conversiei.
Aceste intrebari pot parea puerile, dar trebuie tinut cont de spatiul foarte limitat de care dispui la duba actuala (3,30 m lungimea spatiului de marfa) pentru a incadra 4 locuri de dormit si 4 locuri prevazute cu centuri de siguranta.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Valentin Cretu
Membru forum
Mesaje: 20
Membru din: 03 Ian 2016, 23:07
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 02 Mai 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Valentin Cretu » 12 Ian 2016, 10:00

Buna dimineata. Jumperul este 2.2HDI din 2005/74Kw/101cp/caroserie 244 si am 146.000Km. Inaltimea in duba este de 187cm, eu am 174 cm si sunt cel mai inalt din familie. La interior latimea intre cele doua roti este de 140cm iar ele au fiecare 20 cm. Aragazul fix, cu wc fara decupare in caroserie(eventual golire prin usile din spate), o singura chiuveta. Mobilierul cred ca ar fi bine din pal melaminat de 18mm. (nu am studiat forumul si youtubul pe acest subiect). Am ramas blocat la geam, ieri am sunat la trei distribuitori de geamuri si mi-au spus ca nu au geam lateral pentru jumper, cei de la Olimpia din sos. Colentina mi-au spus ca imi pot da pe dimensiunea dorita de mine(tinand cont ca am sa fac decuparea dupa geamul cumparat) eu fiind conditionat de stalpi si de ranforsari(inltime max. 64cm si lungime 135cm), dupa vizionarea filmuletului sugerat, cu pozitionarea geamului, imi pun problema in felul urmator: geam lipit sau cu cheder (deoarece jumperul nu are o forma schitata pe caroserie, ca in filmulet, acesta are doua "denivelari" care cred ca mai mult incurca).
Atașamente
20160102_115818.jpg
Ultima oară modificat 12 Ian 2016, 10:27 de către Valentin Cretu, modificat de 2 ori în total.
Citroen Jumper 2.2
tel. 0726.44.33.03

Valentin Cretu
Membru forum
Mesaje: 20
Membru din: 03 Ian 2016, 23:07
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 02 Mai 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Valentin Cretu » 12 Ian 2016, 14:14

As fi dorit o alta fereastra, mai mare fata de cea pe care o am acum. Aceasta vreau sa o montez pe usa glisanta.
Atașamente
geam1.PNG
geam1.PNG (370.83 KiB) Vizualizat de 1947 ori
Citroen Jumper 2.2
tel. 0726.44.33.03

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 12 Ian 2016, 15:16

Nu este foarte mare graba cu geamurile. Dimensiunile acestora sunt functie de configurare.

Da, duba avand acel profil ambutisat la exterior, se vor preta numai geamuri cu garnitura.
Ceva de genul asta:
Possl 2005 web.jpg
Possl 2005 web.jpg (109.53 KiB) Vizualizat de 1941 ori
In poza de mai sus este un campervan exact pe dimensiunile masinii tale.
Am pus poza doar ca sa vezi ca pot fi montate geamurile fara probleme cam in orice pozitie.
Nu trebuie sa le pui ca in aceasta poza, este doar un exemplu de montaj.
Numai dupa configurare poti sa stabilesti unde si ce dimensiune vor avea geamurile.
Azi cred ca-ti pot da o schita de configurare.

Mai trebuie sa mentionezi doua cote. Cat ai din alveola rotii pana la usa spate si ce lungime are alveola rotii ?

Ce dimensiuni are geamul pe care deja l-ai cumparat ? Cel din poza atasata de tine.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 12 Ian 2016, 22:18

Cam asta ar fi schita pentru dimensiunile dubei tale Valentin, tinand cont si de faptul ca sunteti 2 adulti cu doi copii...
conversie-1.jpg
In zona celor doua paturi de jos, mai vin doua sus.
Vezi cum ti se pare.
Am asteptat cele doua cote de la alveole, dar sper ca acestea sa nu schimbe foarte mult configuratia.
Desenul este la scara si tine cont de dimensiunile componentelor gasite pe piata (chiuveta, frigider, truma, toaleta, butelie).
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Valentin Cretu
Membru forum
Mesaje: 20
Membru din: 03 Ian 2016, 23:07
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 02 Mai 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Valentin Cretu » 13 Ian 2016, 15:04

Va multumesc mult, schita este chiar foarte interesanta, nu am vazut pana acum aceasta configurare, dupa postarea dumeavoastra am urmarit pe youtube filmuletul https://youtu.be/vTEPg7i_f10, in care este prezentata o configuratie bunicica.

Ma gandesc la faptul ca pe bancheta spate si scaunele rotative fata se poate amenaja un patut pentru copii. Dimensiunea alveolei este de 80cm, distanta dintre alveola si usa spate este de 35 cm si 25 cm inaintea acesteia. Stiti cumva unde gasesc ferestre ca cele din fotografia transmisa?
Citroen Jumper 2.2
tel. 0726.44.33.03

Valentin Cretu
Membru forum
Mesaje: 20
Membru din: 03 Ian 2016, 23:07
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 02 Mai 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Valentin Cretu » 13 Ian 2016, 16:13

Fereastra pe care o am are dimensiunea 94/48cm, este sh de pe olx.
Citroen Jumper 2.2
tel. 0726.44.33.03

Raspunde