XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 29 Noi 2020, 06:39

Conversie duba in campervan

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 152
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache » 12 Feb 2014, 12:40

Masina cea mai buna este cea pe care o ai... :D.

Gama PSA (Peugeot-Fiat-Citroen) au aceeasi caroserie, au latimea maxima la interior, ceea ce ofera cel mai mare spatiu pentru pat. De asemenea au un design mai placut, panouri laterale fluide, bordul mai modern. Mi se par cele mai slabe la caroserie dintre toate. Un alt avantaj ar fi motoarele moderne, mai mici (2,2 litri) care scot peste 100 CP. In motoarele Peugeot am cea mai mare incredere, cu toate ca si 2,3 JTD de la FIAT este un motor reusit. Sunt usoare, foarte raspandite, atat in lumea RV, cat si in transportul de marfuri.

Mercedes Sprinter si VW Crafter impart aceeasi caroserie, cea mai robusta dupa parerea mea. Modelele noi sunt cam pretentioase, pline de senzori, trebuie sa dai pe la service pentru cea mai mica problema. Foarte spatioase, au cel mai mare volum. Design modern, atat la interior cat si la exterior.

Ford Transit este mai mica la gabarit, motoare fiabile si economice, o masina reusita. Daca va ajunge spatiul interior, poate fi alegerea perfecta.

Eu am un Renault Master L3H3, sunt foarte multumit de ea. Motorizarea este foarte buna, consum redus, cuplu mare, viteza de croaziera 120 km/h fara probleme. La 90-100 km/h consuma putin sub 10 litri la 100 km. Este foarte spatioasa, inalta, la modelul H3 extensia plafonului este din fibra de sticla, izoleaza mai bine fonic si termic, insa cred ca e mai grea decat tabla. Lungimea totala este 3,60m (de la usa spate la scaunele din fata), iar latimea maxima 1,70m.

De regula, motorul unei autoutilitare de 3,5t, bine intretinuta, trece de 7-800.000 km fara reparatii capitale. Un camper nu cred ca va face mai mult de 10.000-15.000 km pe an (in medie). Una pana in 4-500.000 km bine intretinuta, folosita in transport pe autostrada, este mai mult decat potrivita pentru asa ceva. Verificati la achizitie podeaua interioara, usile (mai ales balamalele si prinderile acestora pe caroserie), lonjeroanele (ridicata pe rampa), motorul si cutia de viteze (uzura, jocuri, zgomote, etc).
Pana la urma, oricare e potrivita transformarii, important este ce-ti doresti si mai ales ce-ti poti permite. Lucrarea de transformare este cea mai importanta, este impletirea partii tehnice cu latura artistica.
Eu va recomand sa vizionati cat mai multe modele de campervan, sa va dati seama ce va doriti, apoi sa incepeti cautati masina pentru transformare.
Pe mine ma intereseaza mobilitatea, insa pe altii poate ii intereseaza confortul, spatiu interior, numarul de locuri de dormit, etc.
Mobilitate inseamna pentru mine o masina cat mai usoara, viteza de croaziera ridicata, consum redus de motorina. Ma multumesc cu spatiu redus in interior, confortul va fi asigurat de amenajarea interioara si mai ales exterioara :D .
Atentie mare la masa proprie a masinii si ganditi-va ce ramane pana la 3500 kg. Supraincarcarea este foarte periculoasa, in afara faptului ca este ilegala.Nu recomand un van cu punte dubla pe spate, este inutila: consum ridicat, grea - ramane prea putin de "pus" pe ea. Patru anvelope sunt mai mult decat suficiente la un campervan cu MTMA 3,5 t.
Din considerente financiare (impozit + RCA) e bine ca motorul sa fie sub 2500 cmc.
Cred ca ar fi practic sa cautati o autoutilitara in stare cat mai buna, apoi sa va apucati de amenajarea ei.
..............Expedition Camper 4x4 Sprinter 508 (under construction)..................

Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.

Avatar utilizator
radu raducu
Membru forum
Mesaje: 27
Membru din: 05 Feb 2014, 21:34
Oras: pascani
Data nasterii: 20 Aug 1976
Localitate: Pascani
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de radu raducu » 12 Feb 2014, 13:13

Va multumesc pt raspunsuri!
Pt domnul Ionut Costache: ce inaltime aveti in interiorul dubei si ce motor aveti pe masina?
Masinile din gama PSA au cea mai mare latime in interior,mai mare decat Sprinterul?Stiti cumva care este latimea si inaltimea maxima la masinile din gama PSA?Sau unde sa gasesc dimensiunile fiecarei masini in parte?
Cam asta imi doresc si eu de la o autorulota: masina cat mai usoara, viteza de croaziera ridicata, consum redus de motorina si sa nu stau cu ea pe la service!Va multumesc pt recomandari!
Fam Radu-Mercedes V 220-tel 0786298289-radurdc@yahoo.ca

Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 152
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache » 12 Feb 2014, 16:42

Renault Master H3 are 214 cm inaltime maxima la interior. Izolatia tavanului mananca vreo 5 cm, iar podeaua inca vreo 5, totusi raman +2 m liber.
E ideal sa nu te apleci, dar trebuie gandit ca nu iti petreci foarte mult in interior. De aia spun ca e important sa stii in primul rand ce vrei, apoi poti sa incepi sa alegi sau configurezi masina. Orice caracteristica are avantaje si dezavantaje. Ne deosebim ca indivizi, avantaje pentru unii sunt dezavantaje pentru altii. Cu cat mai mare, cu atat mai spatioasa, mai versatila, insa mai "gurmanda". Cu cat mai multe ferestre, cu atat mai multa lumina, insa izolatie mai slaba, securitate scazuta. Cu cat mai bine izolata, cu atat mai scumpa si mai mic spatiul interior, insa mult mai eficienta energetic (se aclimatizeaza mai ieftin).
Eu cred ca (auto)rulota ideala e cea pe care reusesti sa ti-o construiesti (configurezi) singur.
..............Expedition Camper 4x4 Sprinter 508 (under construction)..................

Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 06 Mar 2015, 15:29

radu raducu scrie:... doresc sa achizitionez o duba, pe care apoi sa o transform in autorulota.Dilema mea este ca nu stiu ce model sa aleg.Rog pe cei care detin asa ceva sau care au cunostinte de mecanica,sa-mi recomande unul dintre urmatoarele modele: Mercedes Sprinter,Vw LT,Renault Master,Fiat Ducato,Peugeot Boxer,Fort Transit,Citroen Jumper,etc,varianta maxi,sa fie cat mai inalta si cat mai lunga...
Scuze, mi-a scapat aceasta intrebare pusa de dvs. cu ceva timp in urma, daca nu e tardiv va raspund acum.

Legat de aceasta dilema domnule Radu Raducu, pot sa va spun ca intr-o proportie foarte mare constructorii traditionali de autorulote merg pe platforme din familia Fiat Ducato.
Aceasta alegere banuiesc ca tine in mare masura de pretul de achizitie al platformei si mai putin de fiabilitatea acesteia.

Platformele mentionate de dvs (Fiat, Peugeot, Citroen, Ford, Mercedes, etc.) sunt incadrate in categoria N1, adica, pentru transport de marfa.
In situatia folosirii acestor vehicule in regim de transport marfa (sute de mii de km/ 3-4 ani) fiabilitatea este chiar importanta, dar in situatia in care aceste platforme sunt transformate in autorulote (rulaj mediu 10-15.000 km/an) acest parametru nu mai este decisiv in alegerea platformei. Cred ca acesta este si rationamentul producatorilor de autorulote.
Binenteles, pentru clasele de lux, pentru oamenii cu bani, se merge si pe platforma de la Mercedes, dar la preturi care ajung la sase cifre.

Intradevar, pentru o astfel de conversie mai importante devin dimensiunile dubei respective, starea caroseriei, motorizarea, etc.
Ideal ar fi ca duba respectiva sa fie varianta maxi si cat mai inalta, dar functie de necesitatile celui ce este beneficiar al conversiei aceste dimensiuni pot fi si mai mici.
De ce este importanta dimensiunea caroseriei !? si nu ma refer doar la lungimea si inaltimea acesteia, ci in special la latime, dupa cum am vazut ca ati sesizat si dumneavoastra... spre exemplu:
Fordul Transit dupa 2006, are latimea interioara maxima in zona din spate de 1762 mm. Aceasta latime nu este suficienta pentru amplasarea unui pat transversal in zona respectiva, pe cand in situatia caroseriei din familia Fiat (Peugeot, Citroen) dupa 2006, aceeasi latime este de 1870 mm, cota suficienta pentru montarea unui pat transversal.
radu raducu scrie:... Stiti cumva care este latimea si inaltimea maxima la masinile din gama PSA? Sau unde sa gasesc dimensiunile fiecarei masini in parte?...
Inaltimea solicitata o gasiti in prima imagine atasata primei postari din acest topic iar latimea este aceeasi la toate modelele, respectiv 1870 mm, vezi ultima pagina din linkul urmator:

http://fiatprofessional.ro/documente/fi ... 3.2012.pdf

@ ionutcostache
Te rog pune si tu macar cateva poze cu transformarea facuta de tine. Eu o stiu, am vazut-o, dar este un posibil exemplu si pentru alti amatori de astfel de conversii.
Tu deja ai parcurs toate etapele, inclusiv obtinerea cartii de identitate la RAR. Te rog, ajuta-i si tu cu amanunte si din acest punct de vedere pe cei ce mai urmaresc acest topic.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 152
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache » 06 Mar 2015, 15:47

Nu prea am fotografii, inca n-am terminat finisajele.
Am sa revin cat de curand cu imagini.
Atașamente
20140427_153005.jpg
..............Expedition Camper 4x4 Sprinter 508 (under construction)..................

Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.

Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 152
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache » 06 Mar 2015, 15:49

Baia... Cu ea a inceput proectul, a fost cea mai scumpa si cred ca cea mai importanta din lurarea de amenajare.
Atașamente
20140907_185834.jpg
..............Expedition Camper 4x4 Sprinter 508 (under construction)..................

Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.

Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 152
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache » 06 Mar 2015, 15:53

Am ales varianta patului transversal, lungimea maxima a ramas la 1,75m. E putin cam scurt pentru mine (1,87), dar nu ma deranjeaza.
Am pozitionat patul la o inaltime destul de mare, dupa unele pareri, insa am obtinut un portbagaj "indecent", asa cum l-a categorisit un prieten...
Atașamente
20140907_185722.jpg
..............Expedition Camper 4x4 Sprinter 508 (under construction)..................

Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 06 Mar 2015, 16:38

Daca stiam ca iti iese asa scurt patul iti recomandam sa mergi pe varianta pe care au mers nemtii in cazul camperului meu:
majorare pat camper.jpg
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 152
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache » 06 Mar 2015, 18:43

Mi s-a parut interesanta varianta asta si am luat-o in calcul o vreme. In primul rand nu am gasit panouri potrivite pentru masina mea. Apoi, diferenta pe care as fi castigat-o la lungimea patului nu compensa "pagubele" estetice... Oricum Renaultul nu poate candida la un concurs de frumusete, daca-i mai trageam si o "contuzie" ... :oops:
Repet, eu la 187 ma odihnesc bine in patul de 175. Nu dormim tot timpul cu picioarele intinse, iar daca avem nevoie, organismul se intinde unde gaseste loc (pe diagonala).
Pentru proiectul urmator ma gandesc la o varianta cu banchete pe timp de zi care se transforma in pat longitudinal.
..............Expedition Camper 4x4 Sprinter 508 (under construction)..................

Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 06 Mar 2015, 20:08

Pacat, cochilia respectiva era usor de realizat pentru executia unei piese din fibra de sticla si nu cred ca necesita cine stie ce mari costuri. Poate revopsirea acelei zone era mai costisitoare.
Putea iesi exact la la mine si esteticul era deja ameliorat.

Mai pune poze Ionut ca a iesit destul de bine si nu uita sa dai amanunte legate de RAR, de categoria la care ai incadrat-o.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 152
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache » 08 Mar 2015, 19:11

Instalatia de apa este sub presiune, cu hidrofor. Pompa Shurflo cu membrane, asigura o presiune si un debit ca acasa. Rezervor de 100 litri, ajunge pentru 2 dusuri/zi timp de 3 zile. Daca ramane apa in rezervor la sfarsitul vacantei, ma joc cu un furtun exterior la spalarea masinii .
Apa calda se obtine cu un incalzitor Webasto Thermotop care reuseste sa acumuleze intr-un boiler de 24litri in cca 20 minute. Asta inseamna cam 0,5 litri motorina. Cantitatea este mai mult decat suficienta pentru o seara: spalat vase plus doua dusuri aproape ca acasa (nici zgarcenie, nici exces). A doua zi dimineata inca era apa calda in boiler, fara sa pornesc incalzirea.

Incalzirea se face cu Webasto Airtop 2000, tot pe motorina. Avand in vedere izolatia pe care am facut-o (cred eu, superioara oricarei autorulote), este suficienta o putere de incalzire redusa. Aceasta aeroterma ofera intre 0,9 si 2kW. Puterea este modulata, in functie de temperatura aerului din interior, scade puterea. Oricum intentionez sa montez si un termostat de ambient in afara de termostatul ei. Am ales incalzirea aerului si a apei pe motorina, singurul consumator de gaz fiind aragazul.

Instalatia electrica este separata de instalatia masinii. Deocamdata folosesc doua baterii auto (80Ah + 66Ah) care se incarca de la celule fotovoltaice (200W) si de la alternator in timpul mersului. Singurul consumator important este frigiderul cu compresor care consuma maxim 35W, intermitent, termostatat. Iluminatul e complet pe leduri, pompa de apa functioneaza foarte putin. Pe timpul noptii frigiderul porneste mai rar, nu-l mai deschide nimeni.
Pe timp de iarna, pe timpul noptii functioneaza Webasto, care consuma intre 9 si 22W (putere minima/maxima).
Intrucat toti consumatorii importanti (frigiderul si ambele webasto) protejeaza bateria la descarcare (se opresc automat la o anumita tensiune, cred ca 11V), consider ca nu are rost sa achizitionez o baterie deep cycle, voi lua un acumulator normal, cel mult cu calciu, de 120-150 Ah. La consumatorii pe care ii am, cred ca nu il voi schimba mai repede de 7-8 ani.

Peretii i-am acoperit cu piele ecologica pe un suport de burete. In afara de aspect am urmarit un material usor de intretinut, iar buretele a sporit izolatia termica si mai ales fonica. In baie am folosit un PVC de calitate superioara, utilizat in spitale, hoteluri. Acelasi material am folosit ca pardoseala, de data asta cu aspect de lemn (culoare si structura). La fel, in afara aspectului am cautat ceva rezistent la apa, la uzura si usor de curatat.

Mobilierul l-am confectionat din placaje stratificate din esente usoare (tei, plop), placat cu HPL sau vinilin. Am cautat rezistenta maxima cu greutate minima. La RAR, la omologare, au declarat-o la 2800kg (se cantareste, apoi se adauga capacitatile rezervoarelor de apa, diesel, etc). Eu cred ca e decent pentru masina asta care avea 2100 kg inainte de transformare.
..............Expedition Camper 4x4 Sprinter 508 (under construction)..................

Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.

Valentin Cretu
Membru forum
Mesaje: 20
Membru din: 03 Ian 2016, 23:07
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 02 Mai 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Valentin Cretu » 09 Ian 2016, 15:38

Salutare. Din data de 7 ian am inceput transformarea unui Citroen Jumper in Campervan. Am cumparat material k-flex de 19mm, doua role ce acopera 20 m2, si adezivul lor 1l. Am vorbit pentru 2 geamuri 125x37, eu avand distanta intre stalpi de 135. Poate sunt cam inguste dar am sa vad la fata locului(mai are si alte dimensiuni). Peste kflex intentionez sa pun un strat de vata cu aluminiu de 5cm. Oscilez intre a cumpara scaune SH care se rotesc sau sistemul de adaptare la scaun pentru rotire(cam scumput). Trebuie sa gasesc o modalitate de a prinde vata pe peretii laterali, astfel incat sa nu cada in partea de jos. Masina este din 2005 cu motor 2.2, dar nu este cea lunga, are cam 3.3 m in interior si o inaltime de 1.8m.
Mi-ar fi de mare ajutor ceva sfaturi din partea membrilor. Am sa postez cum evoluez cu acest proiect si cateva foto.
Citroen Jumper 2.2
tel. 0726.44.33.03

Raspunde