Astăzi este 20 Iun 2021, 16:22

Conversie duba in campervan

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 675
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 09 Sep 2020, 10:20

Salut Zsolt,

Incearca sa iei legatura cu Ionut Costache (Corda Campers) 0722.120.120; 0785.226.373
Este relativ aproape de locatia ta din semnatura, ii faci o vizita la atelier si discuti cu el in ce masura te poate ajuta.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

vancsazsolt
Membru forum
Mesaje: 3
Membru din: 07 Sep 2020, 10:15
Oras: Popesti Leordeni
Data nasterii: 17 Mai 1981

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de vancsazsolt » 11 Sep 2020, 09:56

Mulțumesc pentru sugestie, o să iau legătura cu el

Holinka Levente
Membru forum
Mesaje: 2
Membru din: 12 Noi 2020, 08:59
Oras: Sfantu Gheorghe (CV)
Data nasterii: 08 Apr 1969

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Holinka Levente » 12 Noi 2020, 15:17

Buna ziua!
Am pornit si eu pe acest drum anevoios sa-mi construiesc un campervan. Mi-am cumparat un Renault Trafic din 2007, varianta scurta si inaltata, o autoutilitara.
Prima problema si intrebare: pot sa-i montez un geam rabatabil de la o rulota pe lateral fara sa am probleme cu rigorile legii?

Am achizitionat un sistem solar de producere a energiei electrice, dupa cum urmeaza: panou solar 150W (9,63A max), incarcator solar de 30A, invertor 600W unda pura, acumulator 120Ah (gel) si astept VSR-ul sa-mi soseasca. Are cineva o schita de schema electrica ptr un asemenea sistem?

O sa incerc sa prezint stadiile de lurcu la camper, pe parcurs.

Holinka Levente
Membru forum
Mesaje: 2
Membru din: 12 Noi 2020, 08:59
Oras: Sfantu Gheorghe (CV)
Data nasterii: 08 Apr 1969

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Holinka Levente » 21 Noi 2020, 15:18

Se pare ca topicul e terminat...

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 675
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 21 Noi 2020, 16:30

Probabil pentru dumneata topicul este terminat.
In momentul în care intri într-o comunitate, faci bine și te prezinți în topicul dedicat.
Când puneți niște întrebări, o luați cu începutul... Doriți transformarea din N1 în M1 Special în acte?
Funcție de acest răspuns, primeati răspunsul referitor la "geamuri".
Dar pentru început, vă recomand să mergeți la topicul de prezentare.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

dorindraghici
Membru forum
Mesaje: 2
Membru din: 23 Ian 2021, 19:41
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 23 Noi 1972

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de dorindraghici » 03 Feb 2021, 21:12

Salut Nelu, am citit cu interes si sper cu atentie :) discutiile din aceasta sectiune.
Pareri sunt multe si diferite. Am sesizat si retinerea ta in 2017 de a mai continua discutiile din cauza accidentului de la Mamaia. Acum vine si intrebarea impoprtanta: esti in continuare impotriva transformarilor? Eu, dupa ce am hotarat sa ma apuc serios de cautare, recunosc la indemnul sotiei, si ca acesta este pasul de urmat, am ajuns la solicitarea ta de inchidere a topic-ului acesta, exact cand ea era langa mine.
Si dintr-o data, prima preocupare a sotiei a devenit siguranta. Un lucru normal, de altfel. Si rugamintea de a te contacta pentru mai multe detalii. As putea sa te deranjez telefonic pentru cateva detalii?
Cum ar fi:
1 Sa mergem inainte pe aceasta varianta cu transformarea?
2 Daca raspunsul este da, ce varianta crezi ca s-ar preta cel mai bine pentru noi, macar pentru urmatorii 5-7 ani. Cat piticii sunt inca mici.
3 Cum rezolv cel mai simplu problema a 4 locuri cu centura?
Si asta pe scurt :)

Multumesc,

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 675
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu » 03 Feb 2021, 21:39

dorindraghici scrie:
03 Feb 2021, 21:12
... As putea sa te deranjez telefonic pentru cateva detalii? ...
Sigur, fara probleme.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Lupu Ciprian
Membru CD
Mesaje: 6514
Membru din: 20 Oct 2010, 17:29
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 06 Iun 1979
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Lupu Ciprian » 04 Feb 2021, 12:27

Exista pe facebook un grup care se numeste ”conversie campervan” .

Mai jos aveti o postare utila legata de izolarea peretilor si evitarea aparitiei condensului care poate dauna grav caroseriei. Autorul este Nelu Predonu.

citez

”Va salut. Am tot urmarit comentariile legate de izolarea dubei in vederea conversiei acesteia in campervan.
Pe net, youtube, exista o multime de materiale documentare in sensul amintit, acolo veti gasi o multime de tampenii si prostii, dar si lucruri bune cu adevarat. Important este sa stim sa discernem intre variantele corecte si facaturi.
In cazul nostru, incercati sa nu mai inventati roata si sa punem botul la tot felul de gogomanii in materie de astfel de izolatii.
Ganditi-va in primul rand, in cine puteti avea incredere?
Intr-un neica nimeni pe care l-a taiat capul sa puna diverse intr-un strat izolator sau intr-un constructor consacrat care in urma unor cercetari amanuntite si experiente de ani si ani, a ales o varinta de izolare?
Intradevar, exista mai multe materiale cu proprietati izolatoare, dar, fiecare dintre ele se preteaza numai anumitor situatii.
Spre exemplu:
- Polistirenul extrudat – se preteaza perfect in structura peretilor sandwich plani ai rulotelor si autorulotelor.
In cazul nostru – dube, pereti acestora nu au configuratie plana, deci, polistirenul extrudat nu se poate mula pe peretii dubelor, insa, acesta se poate integra in izolarea podelelor plane ale acelorasi dube.
Dupa cum se stie banuiesc, izolarea rulotelor si autorulotelor clasice este simpla si mai performanta fata de cea a campervan-urilor.
In cazul dubelor, discutam de pereti din tabla profilata. Acest detaliu naste o serie intreaga de probleme dpdv al izolatiei.
Marea problema este reprezentata de disponibilitatea de aparitie a condensului, condens care poate crea mari daune caroseriei pe termen mai indelungat.
Acest neajuns (condens) trebuie inlaturat/eliminat odata cu izolarea dubei.
Dupa cum banuiesc ca toata lumea stie, condensul apare pe materialele “reci” la diferente de temperatura interior/exterior. Atentie! Condensul nu apare doar la temperaturi foarte scazute, negative, acesta poate aparea si la temperaturi pozitive, cu mult peste zero grade, in fapt este vorba de punctul de roua, dar asta este o alta discutie pe care nu o dezvolt aici.
Cum putem elimina conditiile de creare ale condensului?
Singura posibilitate in cazul nostru este de a izola perfect fata interioara a tablei, si de a o transforma dintr-o suprafata “rece” intr-una “calda” care nu va mai favoriza aparitia condensului.
Producatorii consacrati folosesc armaflexul (celule inchise) sub forma de placa autoadeziva de diverse grosimi.
In zonele mai greu accesibile ale stalpilor de rigidizare ai caroseriei si peste oalele rotilor, armaflex subtire de 6 mm. Operatia este destul de migaloasa, dar trebuie cu constiinciozitate facuta.
In zonele deschise ale peretilor, ei folosesc armaflex de 19 mm.
Peste zonele de imbinare ale placilor de armaflex, pentru eliminarea eventualelor punti termice se foloseste banda de armaflex cu grosime de 3 mm.
Din pacate, doar firmele premium izoleaza interiorul usilor spate si al celei laterale (mobile), firmele de buget nu fac acest lucru.
Odata disparuta tabla din peisaj si ce am eliminat posibilitatea de aparitie a condensului, daca doriti sa majorati grosimea de izolare, puteti folosi vata bazaltica de mare densitate. In nici un caz cu vata ieftina la rulou/sul. Trebuie sa tineti cont ca masina este supusa in repetate randuri trepidatiilor. In cazul in care folositi vata de cosistenta redusa, aceasta, in timp, se va lasa in partea de jos a peretilor si veti ramane cu zonele superioare ale acestora descoperite.

Peste armaflexul lipit pe stalpii structurii, in zona ascunsa a acestora puteti introduce cat mai compact vata bazaltica.
Peste intreaga structura interioara izolata pana la acest moment, montati o bariera de vapori cat mai continua, cu suprapuneri de 7-10 cm, dar nu din straifuri mici.

Dpdv. al eliminarii condesului si al unei bune izolari am vazut ca s-a mai apelat la spuma aplicata mecanic sau la spray. Strict dpdv al izolatiei este ok, dpdv al eliminarii condensului este ok, DAR, aceasta solutie are si un mare neajuns.
Ce faci daca Doamne fereste, iti botesti tu sau altul caroseria in trafic ? Mai are vreun tinichigiu curajul sa puna aparatul de sudura pe caroserie ?
Dpdv al eliminarii vibratiilor am vazut ca se folosesc diverse membrane, daca folositi asa ceva nu va aruncati la grosimi mari - max. 2 mm, acestea au o greutate specifica foarte mare. Daca folositi armaflex si-l lipiti pe toata suprafata interioara a tablei, nu cred ca se mai justifica si investirea intr-o astfel de membrana.
Cand faceti o astfel de izolatie, trebuie sa aveti in vedere mai multe aspecte:
- eliminarea totala a posibilitatii de creare a condensului in zonele ascunse;
- greutate specifica redusa a materialelor folosite;
- acces facil la instalatiile trase in interiorul structurii izolate;
- acces in caz de servisare a caroseriei - tinichigerie;
- faceti cat mai multe poze la lucrarile ascunse, in timp acestea sunt date uitarii.
In functie de modelul dubei ca platforma de conversie, in partea de jos a panourilor laterale si al usilor, exista niste orificii/dopuri de eliminare a condensului. Cautati ca aceste orificii sa nu fie infundate, obturate.
La acest capitol al conversiei nu va sfatuiesc sa faceti economie, puteti la altele, dar aici nu este cazul, asta, ca nu care cumva dupa cativa ani sa vedeti cum infloreste tabla in partea inferioara a caroseriei, sau, daca intre timp vindeti masina… sa nu-i bagati moartea in casa noului proprietar.
In concluzie, cand vine vorba de o astfel de izolatie, dar nu numai, urmariti producatorii consacrati, in ei si in solutiile lor chiar puteti avea incredere.
Cu ceva vreme in urma am mai postat un articol din Promobil pe aceeasi tema, insa vad ca iar s-a iesit in decor si incepem sa “inventam”
Imi cer scuze de lungimea acestei postari. ”
Autorulota Ford
Chausson sau rulota Dethlefs
Lupu Ciprian & Irina
Tel. 0722.227.048 e-mail: lupucipriann@yahoo.com

Raspunde