Astăzi este 16 Mai 2022, 07:48
Acces rulota in centrul oraselor
Moderator: Moderatori
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
-
- Membru forum
- Mesaje: 26
- Membru din: 23 Iun 2007, 21:02
- Localitate: Campulung Moldovenesc
- Contact:
Acces rulota in centrul oraselor
Postez aici pentru un prieten de-al meu care nu are cont pe forum. Omul are un Mitsubishi L200 si si-a luat o rulota Tabbert. Masina are masa maxima undeva la 2800 kg, iar rulota undeva la 1700 kg. Deci masa maxima a ansamblului ajunge undeva la 4500 kg. Nu se pune problema de masina, masina poate tracta pana la 2700 kg masa cu frane. Nu se pune nici problema de permis, omul e sofer de tir, are toate categoriile. Dilema lui e urmatoarea: are voie cu acest atelaj prin centrul oraselor, sau trebuie sa mearga cu ea numai pe centura cum merg camioanele? Teoretic la masa care o are se incadreaza la camion ... deci legal nu prea ar avea voie. A mai avut cineva vreo problema din asta? Se leaga politia de masa ansamblului vehicolului? Dar in afara (strainatate)? Multumesc anticipat.
Dacia Logan 1,6 MPI + vom vedea
-
- Membru asociat
- Mesaje: 1169
- Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
- Oras: Brasov
- Data nasterii: 11 Sep 1958
- Localitate: Brasov
- Contact:
Re: Acces rulota in centrul oraselor
Din cate stiu eu, este vorba sa nu depaseasca pe punte o anumita masa. Si oricum turism+rulota, nu trece nici in granita ca utilitara. Doar daca L200 este incadrata ca utilitara.
Dar asta este o parere, nu o certitudine.
Dar asta este o parere, nu o certitudine.
invata repede si aplica... tot repede.
Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570
Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570
- Cosmin Prund
- Membru forum
- Mesaje: 765
- Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
- Oras: Sibiu
- Data nasterii: 22 Mai 1980
- Localitate: Sibiu
Re: Acces rulota in centrul oraselor
"Centrul orasului" nu exista, exista in schimb zone cu limitare de greutate. De exemplu in Sibiu, pe traseul care traverseaza relativ central orasul au aparut de curand semne cu (3,5t). In lipsa semnelor nu era nici o problema!
Cu semnele... nu mi-e clar. Sper sa pot obtine un raspuns de la Politia Rutiera, pentru ca e o problema care ma intereseaza si pe mine in mod direct. Asta vara am tras rulota cu un Land Cruiser si aveam suma maselor 4.2t :)
Vedeti topicul: viewtopic.php?f=86&t=2016&p=91497#p91497
Cu semnele... nu mi-e clar. Sper sa pot obtine un raspuns de la Politia Rutiera, pentru ca e o problema care ma intereseaza si pe mine in mod direct. Asta vara am tras rulota cu un Land Cruiser si aveam suma maselor 4.2t :)
Vedeti topicul: viewtopic.php?f=86&t=2016&p=91497#p91497
Chausson best of 22, sasiu Ford Transit
email: cprund@gmail.com
email: cprund@gmail.com
- Dragomir Gabriel
- Membru asociat
- Mesaje: 1000
- Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
- Oras: Ploiesti- Prahova
- Data nasterii: 08 Oct 1968
- Localitate: Ploiesti, Prahova
- Contact:
Re: Acces rulota in centrul oraselor
Si eu am aceeasi dilema dar prefer sa merg pe tranzit in marile orase decat sa fac toate semafoarele. Exemplu Brasovul, chiar daca ocolesc aprox. 10km. Ar fi bun totusi un raspuns oficial, oricum nu depasim in ansamblu 3,5t, fiind rulotisti avem dotari majoritatea aluminiu.
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
- Ninel Gavanescu
- Membru forum
- Mesaje: 901
- Membru din: 21 Aug 2009, 22:09
- Oras: ALEXANDRIA
- Data nasterii: 02 Oct 1972
- Localitate: TELEORMAN
- Contact:
Re: Acces rulota in centrul oraselor
Efectuarea transportului cu vehicule rutiere, înmatriculate sau înregistrate în România se face tinand cont de masa maxima admisa pe axe si/sau dimensiunilor maxime admise prevazute .
Din cate cunosc cu rulota trebuie sa ne incadram conform indicatoarelor existente pe drumul respectiv .
- 3,5 tone , pentru axa simpla;
- 6,0 tone, pentru axa dubla (tandem);
Exempul:
Mitsubisi 3200kgMMA + rulota 1500kgMMA = 4700kg MMA - Daca intilnim indicatorul cu (Maxim -2 tone ) pot trece !?
DA , pentru ca acest lucru se refera la 2 tone pe axa !!
Mai trebuie tinut cont de faptul ca toate autovehiculele sau ansamblurile de vehicule trebuie sa aiba posibilitatea de a întoarce într-o coroana circulara cu raza exterioara de 12,5 m si o raza interioara de 5,3.
ps. Nu este ceva oficial , postarea este facuta doar din cunostintele de circulatie ramase :wink:
Din cate cunosc cu rulota trebuie sa ne incadram conform indicatoarelor existente pe drumul respectiv .
- 3,5 tone , pentru axa simpla;
- 6,0 tone, pentru axa dubla (tandem);
Exempul:
Mitsubisi 3200kgMMA + rulota 1500kgMMA = 4700kg MMA - Daca intilnim indicatorul cu (Maxim -2 tone ) pot trece !?
DA , pentru ca acest lucru se refera la 2 tone pe axa !!
Mai trebuie tinut cont de faptul ca toate autovehiculele sau ansamblurile de vehicule trebuie sa aiba posibilitatea de a întoarce într-o coroana circulara cu raza exterioara de 12,5 m si o raza interioara de 5,3.
ps. Nu este ceva oficial , postarea este facuta doar din cunostintele de circulatie ramase :wink:
Te doare, osteanul meu?
Numai cand rad, Maria Ta!
Tel. 0770992575
Hobby Prestige 580 + Mitsubisi Pajero
Numai cand rad, Maria Ta!
Tel. 0770992575
Hobby Prestige 580 + Mitsubisi Pajero
-
- Membru asociat
- Mesaje: 66
- Membru din: 07 Ian 2010, 09:15
- Oras: Bucuresti
- Data nasterii: 05 Dec 1974
- Localitate: Bucuresti
Re: Acces rulota in centrul oraselor
Daca masina este autoutilitara platesti .Asteptam si taxa pe respiratie :shock:
http://www.spit-ct.ro/taxa-folosire-tra ... ane-fizice
http://www.spit-ct.ro/taxa-folosire-tra ... ane-fizice
Noi si 2 "talibani" 9 ani si 12 ani
Tel 0745 669 450
Tel 0745 669 450
- Constantin Curelea
- Membru fondator
- Mesaje: 2145
- Membru din: 10 Iun 2004, 15:47
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Acces rulota in centrul oraselor
In nomenclatorul de indicatoare de circulatie, la indicatoarele de interzicere sau restrictie, veti observa ca acestea se refera la :
tipuri de autovehicule
mase de autovehicule si nu mase de tandemuri de autovehicule
mase pe osie
dimensiuni de gabarit in latime, lungime, inaltime
In schimb, daca profilul drumului de urmat nu permite accesul tandemurilor cu anumite lungimi se instaleaza indicatoare specifice. Am vazut in Macedonia, sector de drum care era interzis, din cauza latimii mici si mai ales a razelor stranse de curba, autovehiculelor cu remorca.
Pentru rulotisti problema nu este a maselor cat a restrictiilor privind gabaritul in inaltime si a razelor de virare.
In occident, in anumite zone, este instalat indicatorul specific de acces interzis pentru rulote sau autorulote fara alte detalii.
Personal, evit sa ma deplasez cu rulota in centrul oraselor din cauza aglomeratiei si a spatiilor mici de manevra si urmez rutele ocolitoare dedicate autovehiculelor destinate transportului de marfuri.
Politia nu are ce raspuns oficial sa dea decat ca indicatorele de circulatie sunt de respectat.
tipuri de autovehicule
mase de autovehicule si nu mase de tandemuri de autovehicule
mase pe osie
dimensiuni de gabarit in latime, lungime, inaltime
In schimb, daca profilul drumului de urmat nu permite accesul tandemurilor cu anumite lungimi se instaleaza indicatoare specifice. Am vazut in Macedonia, sector de drum care era interzis, din cauza latimii mici si mai ales a razelor stranse de curba, autovehiculelor cu remorca.
Pentru rulotisti problema nu este a maselor cat a restrictiilor privind gabaritul in inaltime si a razelor de virare.
In occident, in anumite zone, este instalat indicatorul specific de acces interzis pentru rulote sau autorulote fara alte detalii.
Personal, evit sa ma deplasez cu rulota in centrul oraselor din cauza aglomeratiei si a spatiilor mici de manevra si urmez rutele ocolitoare dedicate autovehiculelor destinate transportului de marfuri.
Politia nu are ce raspuns oficial sa dea decat ca indicatorele de circulatie sunt de respectat.
Constantin Curelea
Bucuresti
Renault FLUENCE+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com
ORICE CĂLĂTORIE ESTE O EXPERIENŢĂ DE VIAŢĂ !
Bucuresti
Renault FLUENCE+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com
ORICE CĂLĂTORIE ESTE O EXPERIENŢĂ DE VIAŢĂ !
- Constantin Curelea
- Membru fondator
- Mesaje: 2145
- Membru din: 10 Iun 2004, 15:47
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Acces rulota in centrul oraselor
Corectez postarea anterioara, la un apel al unui coleg caruia ii multumesc, astfel:
OUG 195 si H.G 1391/2006(actualizat 2013) Regulamentul de aplicare a O.U.G 195
Art. 173. – Este interzisă circulaţia autovehiculelor cu mase şi/sau gabarite depăşite:
a) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoare de interzicere, restricţie sau limitare a accesului acestora, dacă vehiculul sau ansamblul de vehicule atinge ori depăşeşte lăţimea, înălţimea, lungimea sau masele pe axe ori masa totală maximă admisă;
Deci, si masele maxim autorizate, in tandem insumate, nu trebuie sa depaseasca valoarea inscrisa pe indicatorul de interzicere.
OUG 195 si H.G 1391/2006(actualizat 2013) Regulamentul de aplicare a O.U.G 195
Art. 173. – Este interzisă circulaţia autovehiculelor cu mase şi/sau gabarite depăşite:
a) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoare de interzicere, restricţie sau limitare a accesului acestora, dacă vehiculul sau ansamblul de vehicule atinge ori depăşeşte lăţimea, înălţimea, lungimea sau masele pe axe ori masa totală maximă admisă;
Deci, si masele maxim autorizate, in tandem insumate, nu trebuie sa depaseasca valoarea inscrisa pe indicatorul de interzicere.
Constantin Curelea
Bucuresti
Renault FLUENCE+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com
ORICE CĂLĂTORIE ESTE O EXPERIENŢĂ DE VIAŢĂ !
Bucuresti
Renault FLUENCE+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com
ORICE CĂLĂTORIE ESTE O EXPERIENŢĂ DE VIAŢĂ !
- Cosmin Prund
- Membru forum
- Mesaje: 765
- Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
- Oras: Sibiu
- Data nasterii: 22 Mai 1980
- Localitate: Sibiu
Re: Acces rulota in centrul oraselor
Articolul 173 este de la capitolul:
Eu asa interpretez; Cei cu transporturile agabaritice au in mod exceptional voie sa depaseasca limitele de greutate si gabarit pe unele tronsoane de drum public, si acest articol vine sa spuna ca totusi, nu pot sa sara calul: daca podul "X" este marcat cu limita de tonaj, nu vii cu agabariticul de 10 ori mai greu sa treci peste.
De-asta as vrea sa vad un raspuns de la Politia Romana, sa vad daca acest articol ni se aplica sau nu.
Daca articolul nu se aplica atunci ramanem doar cu semnificatia indicatorului, care zice "autovehicule cu greutatea pana la", or masina+rulota este un ansamblu format din 2 vehicule, deci aplicam restrictia separat pe masina si rulota.
Masina + rulota nu (cred) ca intra la cateogira mase si/sau gabarite depasite. Acolo intra cel mai probabil transporturile agabaritice, coloanele care vin cu masini insotitoare, etc.CAPITOLUL VI
Circulaţia autovehiculelor cu mase şi/sau gabarite depăşite ori
care transportă mărfuri sau produse periculoase
Eu asa interpretez; Cei cu transporturile agabaritice au in mod exceptional voie sa depaseasca limitele de greutate si gabarit pe unele tronsoane de drum public, si acest articol vine sa spuna ca totusi, nu pot sa sara calul: daca podul "X" este marcat cu limita de tonaj, nu vii cu agabariticul de 10 ori mai greu sa treci peste.
De-asta as vrea sa vad un raspuns de la Politia Romana, sa vad daca acest articol ni se aplica sau nu.
Daca articolul nu se aplica atunci ramanem doar cu semnificatia indicatorului, care zice "autovehicule cu greutatea pana la", or masina+rulota este un ansamblu format din 2 vehicule, deci aplicam restrictia separat pe masina si rulota.
Chausson best of 22, sasiu Ford Transit
email: cprund@gmail.com
email: cprund@gmail.com
- ionutcostache
- Membru forum
- Mesaje: 154
- Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
- Oras: Bucuresti
- Data nasterii: 01 Ian 1970
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Acces rulota in centrul oraselor
Legea e simpla si clara. Daca uitam, e bine sa (re)citim, ce am invatat la scoala. Necunoasterea unei reguli de circulatie poate duce la urmari mult mai grave decat o amenda sau suspendarea permisului de conducere.
Masina + rulota = ansamblu de vehicule. In majoritatea formularilor din in codul rutier se spune "vehicul sau ansamblu de vehicule".
Sunt doua clase de restrictii in oras: de tonaj maxim (pe anumite strazi) si de acces cu autovehicule destinate transportului de marfuri cu MTMA peste o anumita limita. Indicatorul 1 restrictioneaza accesul autovehiculelor cu MTMA mai mare de 7 tone, indiferent de categoria din care fac parte (autobuze, autocamioane, autorulote, etc).
Indicatorul 2 restrictioneaza accesul autovehiculelor destinate transportului de marfuri, indiferent de tonaj. (nici Matiz autoutilitara nu are voie...)
Restrictiile pentru rulotele sunt marcate cu semne distinctive (interzis accesul cu remorci sau rulote), in general fara legatura cu MTMA.
Atentie la indicatoarele de restrictie a gabaritului, nu sunt puse fara motiv:
Masina + rulota = ansamblu de vehicule. In majoritatea formularilor din in codul rutier se spune "vehicul sau ansamblu de vehicule".
Sunt doua clase de restrictii in oras: de tonaj maxim (pe anumite strazi) si de acces cu autovehicule destinate transportului de marfuri cu MTMA peste o anumita limita. Indicatorul 1 restrictioneaza accesul autovehiculelor cu MTMA mai mare de 7 tone, indiferent de categoria din care fac parte (autobuze, autocamioane, autorulote, etc).
Indicatorul 2 restrictioneaza accesul autovehiculelor destinate transportului de marfuri, indiferent de tonaj. (nici Matiz autoutilitara nu are voie...)
Restrictiile pentru rulotele sunt marcate cu semne distinctive (interzis accesul cu remorci sau rulote), in general fara legatura cu MTMA.
Atentie la indicatoarele de restrictie a gabaritului, nu sunt puse fara motiv:
..............Expedition Camper 4x4 Sprinter 508 (under construction)..................
Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.
Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.
- Niky Radu
- Membru asociat
- Mesaje: 1129
- Membru din: 26 Dec 2010, 16:38
- Localitate: Bucuresti,11Iunie
- Contact:
Re: Acces rulota in centrul oraselor
Don Costache...pai toate indicatoarele care le-ai folosit in exprimarea de mai sus se refera la vehicule de transport marfa, inclusiv cel cu remorca, este autoutilitara plus remorca, nu are nici o legatura cu turismele plus rulota?!...ca sa intelegi diferenta, autocarele sau dubele cu destinatia transport persoane nu li se aplica nici o avertizare de tonaj destinata vehiculelor de transport marfa si este permisa circulatia lor prin centrul oraselor, indicatorul de interdictie de 3.5 tone la intrarea in majoritatea oraselor la autocare nu se aplica...am mai scris eu intr-un topic urmatorul exemplu, masina mea nu duce in carca rulota, o trage de mana, daca as fi dus-o in carca masina mea ar fi cantarit 2800kg in loc de 1500 kg, pe 2 axe,(iar in cazul asta as fi depasit mma-ul) iar daca as duce-o de mana masina ar fi cantarit 1500kg si mai trage 1300 kg pe 3 axe, legea subliniaza ca aceste mase nu trebuiesc depasite, e vorba de fiecare mma in parte si de greutatea pe axe, sa nu cream o confuzie!!!
Pe indicator de interzis a vehiculelor peste 3.5 tone, daca langa el nu este afisat si cel care l-ai prezentat mai sus, interzis autoutilitara cu remorca, este permisa circulatia unui vehicul de 3.5 tone care tracteaza o remorca de 3.5 tone....sa nu facem confuzii intre indicatoarele destinate vehiculelor de transport marfa si cele care transporta pasageri, este aberant sa gandim ca un Hammer de 4 tone care se conduce cu C-ul, ii este interzis sa intre in toate orasele din tara!!!
Pe indicator de interzis a vehiculelor peste 3.5 tone, daca langa el nu este afisat si cel care l-ai prezentat mai sus, interzis autoutilitara cu remorca, este permisa circulatia unui vehicul de 3.5 tone care tracteaza o remorca de 3.5 tone....sa nu facem confuzii intre indicatoarele destinate vehiculelor de transport marfa si cele care transporta pasageri, este aberant sa gandim ca un Hammer de 4 tone care se conduce cu C-ul, ii este interzis sa intre in toate orasele din tara!!!
Niky si Lavinia Radu
Megane II 2005 1,9dci , Pajero MK2 1993 2.5 GLS TD + Elddis 2000
Nu se poate acoperi cu aur nici un moment de viata.Ce alta mare pierdere atunci, decat timpul pierdut fara rost?
Chanakia Pandita 275 a.c.India
0744670978 telekom
Megane II 2005 1,9dci , Pajero MK2 1993 2.5 GLS TD + Elddis 2000
Nu se poate acoperi cu aur nici un moment de viata.Ce alta mare pierdere atunci, decat timpul pierdut fara rost?
Chanakia Pandita 275 a.c.India
0744670978 telekom
- George Marcu
- Membru forum
- Mesaje: 561
- Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
- Localitate: Bucuresti
Re: Acces rulota in centrul oraselor
Pe mine nu m-a oprit nimeni nici in tara nici afara sa ma intrebe de tonaj.
Eu consider ca n-am voie (legal) dar nici nu o sa evit daca drumul duce pe acolo.
E ambiguitatea legii la mijloc si ca intotdeauna la situatiile de acest gen se feresc sa dea o pedeapsa mai ales ca suntem simpatici.
Oricum nici de categoria C nu m-a intrebat nimeni chiar daca depasesc lejer 3,5 pe ansamblu (oricum o am sa ca nu-i o problema)
Eu consider ca n-am voie (legal) dar nici nu o sa evit daca drumul duce pe acolo.
E ambiguitatea legii la mijloc si ca intotdeauna la situatiile de acest gen se feresc sa dea o pedeapsa mai ales ca suntem simpatici.
Oricum nici de categoria C nu m-a intrebat nimeni chiar daca depasesc lejer 3,5 pe ansamblu (oricum o am sa ca nu-i o problema)
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...
George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ