XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 15 Dec 2019, 17:41

Conversie furgon in camper

prezentare RV

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
TrascaLiviu

Conversie furgon in camper

Mesaj de TrascaLiviu » 13 Iul 2013, 13:16

Buna ziua

De 3 saptamani sunt proprietarul acestei masini si am inceput transformarea ei in camper.Am vazut pe forum 2/3 transformari asa ca orice sfat e bun.
Ma intereseaza in special pozitia ideala a bazinului de ape murdare.
ImagineUploaded with ImageShack.com
ImagineUploaded with ImageShack.com
ImagineUploaded with ImageShack.com
ImagineUploaded with ImageShack.com
ImagineUploaded with ImageShack.com
ImagineUploaded with ImageShack.com
ImagineUploaded with ImageShack.com
ImagineUploaded with ImageShack.com

Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 979
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Conversie furgon in camper

Mesaj de Dragomir Gabriel » 13 Iul 2013, 23:20

Pana la bazin mai ai de lucru... instalatia electrica, sanitara, mobilierul, truma cu tubulatura, etc... Butelie fixa sau mobila, bazin apa, wc, dus... Sunt multe tutoriale pe youtube cu ordinea operatiilor. Deocamdata ai facut izolatia la podea, pare OK. Iti urez sa ai spor si pune poze cat de multe !
Gabi Dragomir
CI Mizar 2.5 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com

TrascaLiviu

Re: Conversie furgon in camper

Mesaj de TrascaLiviu » 14 Iul 2013, 01:14

Izolatie e facuta cu 5 straturi de burete de 5 mm peste care am pus cadru de aluminu pt a usura greutatea masini ,vata minerala bazaltica 50 mm,tego de 8mm.
In dreptul ferestrelor o sa pun pliuretan moale +placaj ca sa ma incadrez la dimensiunea chederelor(35mm) in rest vata minerala si placaj de 6mm.Instalatia electrica va fi pe 12v si 220 iluminat cu leduri iar la gaz am renuntat definitiv pentru ca nu ma pricep asa ca caldura va proveni din aparat de aer conditionat cu inverter care are un consum de maxim 600 wati.

Am intrebat de bazinul de ape murdare deoarece am inteles ca in afara tari sunt foarte multe parcari si chempinguri unde il poti goli si cum nimeni nu ia un bazin de 100 l in brate sa-l deserte m-am gindit ca are o anume pozitie pe masina .

Mentionez ca cutia masini e izolata sus cu panou poliuretan de 35 mm iar pereti laterali cu panou poliuretan de 20 mm.

luni o sa postez poze cu izolatia peretilor laterali

Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 979
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Conversie furgon in camper

Mesaj de Dragomir Gabriel » 14 Iul 2013, 01:25

600w consum inseamna 1kw invertor unda pura daca stai off... Cu truma ar fi mai simplu. Daca stai in camping nu ar fi probleme cu caldura. Eu zic sa te mai gandesti la varianta cu gaz.
Gabi Dragomir
CI Mizar 2.5 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com

Avatar utilizator
Cosmin Prund
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
Oras: Sibiu
Data nasterii: 22 Mai 1980
Localitate: Sibiu

Re: Conversie furgon in camper

Mesaj de Cosmin Prund » 14 Iul 2013, 12:12

Incalzirea pe "electric" nu cred ca-i viabila in Romania: la noi se plang proprietarii de camping-uri ca li se topesc prizele iarna, sigur n-are curentul putere si e riscant. In plus in sezonul rece nu cred ca ajung 600w pentru incalzire. Puteti lua legatura cu unul dintre specialistii romani in Truma, s-ar putea sa se poata monta o butelie + Truma + un aragaz la preturi rezonabile. Treaba asta trebuie oricum discutata cat mai curand, sub truma in mod sigur trebuie sa existe loc liber pentru aerisire, cine stie ce conditii sunt necesare pentru restul instalatiilor de gaz. Ideea este, acum cand nu e mobila e usor (si poate mai ieftin), dupa ce-i mobila pusa e alta poveste, probabil e un fel de retro-fitting.

Despre bazinul de ape uzate: Dau un raspuns, dar asa, mai mult ca sa incalzesc terenul pentru cei cu campere (eu am rulota). In vest locurile de deversare ape uzate pentru campere sunt dotate cu gratare mari, sa zicem 1,5 x 1,5 metri, ori unde in spatiul respectiv se poate da drumul la apa. In conditiile astea probabil cea mai serioasa problema este sa nu existe obstacole sub furgon, sa poata curge apa drept in jos. Am vazut de asemenea la unii camperisti un furtun pe care-l conectau la scurgere astfel incat sa poata "tinti" mai usor atunci cand dadeau drumul la apa.
Chausson best of 22, sasiu Ford Transit

email: cprund@gmail.com

TrascaLiviu

Re: Conversie furgon in camper

Mesaj de TrascaLiviu » 14 Iul 2013, 13:13

Pentru incalzire racire eu ma gindeam la asa ceva.



Caracteristici
Aparat de aer conditionat Fujitsu ASYG12LLC asyg12llc
Inverter: Da
Flux aer: 11.8 m3/min.
Diferenta maxima inaltime: 15m
Diametrul tubului (lichid/gaz): 6.35/9.52mm
Agent de racire: R410A
Traseu frigorific (min-max): max. 20m
Altele: Moisture Removal: 1.8 I/h
Alimentare: 220 - 240V, 50Hz
Unitate interioara: Dimensiuni unitate interioara (mm): 262 x 820 x 206 mm
Culoare unitate interioara: Alb
Greutate unitate interioara (kg): 7.5 kg.
Zgomot unitate interioara (dB): 43/22 dB
Unitate exterioara: Dimensiuni unitate exterioara (mm): 535 x 663 x 293 mm
Culoare unitate exterioara: Alb
Greutate unitate exterioara (kg): 26 kg.
Zgomot unitate exterioara (dB): 47 dB
Racire Capacitate de racire (BTU): 12000
Randament Racire (EER): 3.35
Putere consumata la racire (W): 850W
Intensitate curent la racire: 4.9 A
Incalzire Capacitate de incalzire (BTU): 13600
Randament Incalzire (COP): 3.70
Putere consumata la incalzire (W): 950W
Intensitate curent la incalzire: 5.2 A

Avatar utilizator
pirvuhoratiu
Membru forum
Mesaje: 78
Membru din: 19 Mar 2013, 15:09
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 16 Apr 1964
Localitate: Bucuresti

Re: Conversie furgon in camper

Mesaj de pirvuhoratiu » 14 Iul 2013, 14:39

Un specialist in domeniu de pe forum, ar putea lamuri problema. Eu cred ca din start este gresita eliminarea incalzirii pe gaz. O putere a AC de 600 W, are un consum de 2,7 A la 220V. Iar la 12 v are un consum de exact 50 A. Deci AC nu va putea fi folosit decat cuplat la 220 V, adica in camping. In afara campingului, cum se va realiza incalzirea? Poate doar de la sistemul de incalzire al masinii, cu motorul pornit. AC cu inverter va realiza doar o economie de 30-50% a consumului, dar tot la o tensiune de 220 v.
VW passat TDI 4motion + Hymer Eriba Nova 392
0723909090 e-mail god_guard@yahoo.com

TrascaLiviu

Re: Conversie furgon in camper

Mesaj de TrascaLiviu » 14 Iul 2013, 16:23

Pentru off-camping ma gindeam la un generator kipor de 1kw. In Romania butelia o incarci la gpl dar in alte tari am vazut ca sunt probleme .
Ma gindesc si la un rezervor gpl fixat sub masina dar trebuie sa gasesc un MARE MESTER ca eu la gaz am nota 1.Si ar mai fi o varianta cu sirocou pe motorina.

Avatar utilizator
Traian Baltateanu
Membru asociat
Mesaje: 529
Membru din: 04 Dec 2011, 12:00
Oras: Rosiorii de Vede
Data nasterii: 19 Mai 1954
Localitate: Rasnov
Contact:

Re: Conversie furgon in camper

Mesaj de Traian Baltateanu » 14 Iul 2013, 22:18

Interesanta discutia.
Sunt unul dintre cei ce a facut astfel de adaptari la un ford.
1. Incalzirea electrica nu e suficienta iarna cu sub 2000w si mai bine renunti la idee. Exista truma E2800(2800w) pe gaz care e foarte usor de folosit e mica si necesita mumai o gaura exterioara de fi 50mm, pentru alimentare cu aer pentru flacara si eliminare a gazelor. Se face alimentare cu gaz cu teava metalica de la o butelie.
In general se considera ca cea mai buna varianta ar fi Sirocou pe motorina dar e scump si presupune sa umblii la rezervorul original.
GPL este totusi varianta cea mai utilizata mai ales ca si frigiderul si boilerul necesita GPL.
Frigiderul trebuie sa functioneze permanent si of camping si in mers. Pe 12 v termina bateria in stationare off camping si oboseste alternatorul in mers.
Boilerul de apa calda e mai eficient pe GPL decat electric si iar se poate folosi off.
Aerul conditionat nu e recomandabil sa se foloseasca varianta de casa pentru ca nu functioneaza in mers si pornirea compresorului ia curent cat sa vlocheze si un Kipor de 3kw (am asa ceva si s-a dovedit ne utilizabil off.
In acest moment am pe camper un invertor de 1500w de la 24v(doua panouri de 235w-24v in paralel cu controler special rezistent la 30A care alimenteaza baterii de 400Ah)
Acest sistem imi asigura functionarea 6-7 ore a aerului conditionat Truma (care cere la pornire 900w si consuma cu compresorul pornit 500w) de la baterii pline la decuplarea automata.
In camping cu siguranta de 900w aerul functioneaza fara probleme.
Orice alt tip de clima incercata de mine (inclusif variante mobile cu compresor) nu sunt facute sa porneasca cu curent de pornire mic.
Invertorul nu e necesar sa fie Unda Pura care costa de 3 ori cat unul cu unda modificata. Eu am cu unda modificata si merge pe el totul inclusiv laptop, TV, digi, etc.
Atentie mare la instalatia electrica in care ai prevazut folosirea tensiunii de 220v de la un invertor si incerci sa te conectezi esterior la 220v de la retea. Deconectarea si conectarea trebuie sa se faca de un sistemn special sa nu alimentezi din greseala de la retea cu invertorul conectat chiar si oprit fiind ca se arde.
Boilerul electric si orice ai prevede pe elecric te obliga sa le folosesti numai in camping si daca te uiti la preturiel in camping(25-40 euro pe noapte) renunti sa mai mergi cu rulota. Dar tu iti faci camper tocmai pentru a putea umbla si sta off.
Rezervoarele de apa proaspata si de apa uzata trebuie sa fie de minim 100 l fiecare si cel de apa uzata trebuie sa fie exterior ca si rezervorul existent de motorina. Cel de apa proaspata se pune de regula sub una din banchetele de la masa. Golirea rezervorului se face cu robinet montat sub masina si toate tevile de colectare a apei uzate de la bucatarie, chiuveta si dusul din baie se trag pe exterior pana la bazin.
WC ul e preferabil sa fie din cele fixe cu golore exterioara si in varianta fixa nu din cele mai moderne rotative. (bazinul la wc-ul rotativ este jumatate din cel de la celalalt model si se umple prea repede).
Cauta ferestre prevazute cu detoate(plasa de tantari si opturator de lumina si cu deschidere).
Pe acoperis trebuiesc montate minim doua trape daca nu trei cu baia. Si trapele trebuie sa fie porevazute cu plasa de tantari si cu deschidere.
ca sa fie utila off, autorulota trebuie sa aiba ( in ordinea importantei si prioritatii)
Frigider(pe gaz si 220v si 12v
chiuveta de baie
chiuveta bucatarie
pompa de apa pe 12v tip mini hidrofor
Rezervor de apa proaspata
rezervor de apa uzata
masa cu canapele,
WC,
aragaz cu minim 2 ochiuri.
iluminat interior
baterie separata pentru locuinta
incalzire
boiler,
minim un pat fix de 2 persoane
dus cu cadita fie in Wc fie separat cu perdea
ferestre care se deschid
Butelie aragaz instalata intrun compartiment separat de interior cu acces pe o use exterioara (altfel nu se omelogheaza, poti fi amendat sau pot fi scapari de gaz in interior)
la cat investesti in rulota asta e pacat sa nu o faci cu toate cele necesare sau macar sa prevezi montarea lor cand faci infrastructura.
Acum dupa ce ai facut izolarea termica si fonica trebuie sa faci instalatiile electrica, apa , gaz, apa uzata, decupajele pentru conectarea la exterior electric, apa uzata, apa potabila, ferestre, trape, golirea wc, compartimentul buteliei, ...
Eu asi cumpara o rulota englezeasca usor deteriorata dar care are pe ea tot ce e necesar de la baterii de chiuveta, la ferestre si asi luat tot ce e necesar de acolo (gasesti pe la 1500-200 euro completa si buna, altfel, bucata cu bucata te va costa o avere).
Exista oameni care stiu foarte multe. Cati dintre acestia pricep ce stiu?

TrascaLiviu

Re: Conversie furgon in camper

Mesaj de TrascaLiviu » 14 Iul 2013, 23:02

Multumesc pt sfaturi sunt foarte bune dar mai am neclaritati:

1.Am o rulota cu aer conditionat clasic de casa marca Habitat de 9000 btu care merge foarte bine cu generator kipor de 1 kw.Masina nu are aer conditionat asa ca m-am gindit la unul de casa care sa functioneze si in timpul mersului cu unitatea exterioara montata in spatele masini.

2. nu vreau frigider de rulota vreau o combina frigorifica mai exact Samsung RB29FDRNDSA, 288 l, Clasa A+, Full No Frost, H 178 cm, Argintiu pt spatiu .Aici sunt necesare ceva calcule pt a stii cit consuma si ce acumulator trebuie sa cumpar ca sa pot sta 2-3 zile off poate si complectare cu panouri solare .
Pt 1si 2 ma gandeam la un invertor intre 2-4kw
3.Wc e model fix cu golire exterioara.
4.Geamurile sunt noi de la domnul Peti si sunt complecte iar trapele de la exis fiama 400
5.Pt apa calda la dus initial optasem pt instant dar cel mai mic este de 5 kw asa ca am dubii .Mai am un boiler truma electric de 600 w dar este de doar 5 litri.Pe acesta il calculasem ca ajunge la apa de vase.
6.La alegerea frigiderului a participat si cineva de pe forum care povestea de ciorba de burta la congelator :D

Avatar utilizator
pirvuhoratiu
Membru forum
Mesaje: 78
Membru din: 19 Mar 2013, 15:09
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 16 Apr 1964
Localitate: Bucuresti

Re: Conversie furgon in camper

Mesaj de pirvuhoratiu » 14 Iul 2013, 23:31

Raman la parerea ca tot un specialist iti poate rezolva problema. Apeleaza cu incredere la colegul Costin Tabra care iti va explica de ce o combina frigorifica nu poate funcționa in mers si iti va explica cu rabdare si celelalte neclaritati. Succes!
VW passat TDI 4motion + Hymer Eriba Nova 392
0723909090 e-mail god_guard@yahoo.com

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru asociat
Mesaje: 597
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Conversie furgon in camper

Mesaj de Nelu Predonu » 15 Iul 2013, 12:12

Domnule Liviu, ca proprietar de camper, nu ca specialist, incerc sa va dau cateva sfaturi legate de transformarea pe care o faceti.
Chiar in aceasta perioada am camperul desfacut si am constatat o multime de nereguli facute de cei de la Dethleffs.
Sunteti intr-un moment in care puteti face un lucru mai bun decat cei care mi-au realizat mie camperul.

1. Toate instalatiile sa le realizati in montaj aparent cu acces rapid in caz de necesitate.
Cautati sa pozati circuitul de apa de asa natura incat sa aveti acces usor la conectori si coliere. Folositi furtune de cea mai buna calitate, cu insertie. Evitati gatuiri ale coloanelor de apa, curbe in scurt sau atingeri ale mobilei in zonele cu curbe. In aceste zone, in mers (vibratii) coloanele pot ceda. Circuitul de scurgere (lavoar baie, cadita, chiuveta bucatarie) sa se intalneasca sub caroserie, dupa care sa intre in rezervorul de apa uzata. Trecerile scurgerilor prin podea facetile un pic lejer si ulterior izolati zonele respective cu silicon elastic. Orice posibila scurgere nedorita din instalatia de apa sa ramana pe pardoseala, sa nu existe posibilitatea ca aceasta sa ajunga in podea, cum din pacate mi s-a intamplat mie.
Circuitele electrice vor trebui sa aiba traseul deasupra circuitelor de apa. Folositi cat mai multe doze de conexiune ascunse in interiorul viitorului mobilier. Folositi cabluri si conductori adecvati, nu subdimensionati circuitele. Incercati pe cat posibil ca aceste circuite sa fie protejate cu sigurante corespunzatoare. Iluminatul faceti-l direct pe leduri.

2. Frigiderul va recomand sa fie cu compresor la 12v. Chiar daca acestea sunt mai scumpe, merita cu prisosinta diferenta de pret fata de cele clasice. La mine, cand bateria era noua, aveam autonomie cu frigiderul 6-7 zile.

3. Montati o butelie de gaz pentru functionarea aragazului. Cu o butelie, indiferent cat de mult iesiti, veti avea cca. un an autonomie folosind doar aragazul.

4. Va recomand ca incalzirea sa o faceti cu Webasto (motorina), instalatie de incalzit aerul de 3900w sau si mai bine cu Webasto Dual Top. Este costisitoare, dar merita din plin daca veti circula iarna, toamna si primavara. Excludeti varianta electrica la care v-ati gandit. Veti face o mare eroare folosind incalzirea electrica. Veti regreta mai tarziu si totul va fi tardiv.

5. Mobilierul ar fi ideal daca v-ati permite sa-l faceti din HPL de 10-12mm grosime, un material mai nou, dar cu proprietati deosebite in conditii de variatii de temperatura si mai ales de umiditate.

6. Nu montati mai multe geamuri decat v-ar fi necesar, mai ales geamuri cu deschidere. Din experienta mai multor ani de cand am camperul am ajuns la concluzia ca cu exceptia celui de la baie, restul nu le-am deschis decat foarte rar. Ba mai mult, am avut mari probleme cu infiltratii in interior la aceste geamuri mobile montate de cei de la Dethleffs. Aveti un plafon generos ca suprafata unde puteti monta doua trape si face aerisirea de cate ori considerati ca este necesar, aveti loc binenteles si de panouri solare, care chiar daca nu le montati in aceasta faza, e bine sa le prevedeti circuitul respectiv.

7. Inca din aceasta faza in care va aflati, incercati sa estimati in ce masura anumite dotari pe care multi le facem ulterior achizitiei, v-ar fi necesare.
Ex: Priza de gaz exterioara, priza de dus exterioara, priza exterioara multifunctionala (220v, antena terestra, antena satelit). Acum, in acest moment puteti face foarte lejer aceste montaje la exteriorul viitorului camper.

Va apreciez in mod deosebit decizia de a face o astfel de transformare si nu ezitati cand aveti anumite indoieli sa apelati la sfaturile colegilor de pe forum.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Raspunde