XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 21 Noi 2019, 19:20

Orizontalitatea rulotei

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Petrescu Eugen
Membru forum
Mesaje: 559
Membru din: 16 Mar 2007, 22:36
Localitate: Isaccea, jud. Tulcea

Orizontalitatea rulotei

Mesaj de Petrescu Eugen » 23 Apr 2007, 23:06

As ruga pe cunoscatori sa-mi dea un sfat pentru problema urmatoare:
- dupa montarea cârligului, care nu are nici o posibilitate de reglaj pe verticala, observ ca rulota este putin mai ridicata de fata (nu este orizontala).
- am observat uitându-ma pe sub ea, ca fuzeta este dezaxata fata de osia rulotei, printr-un brat gen maneton, ce are o pârghie care ma face sa cred ca exista o posibilitate de reglaj a unghiului bratului-maneton, care conduce la marirea garzii la sol a rulotei. Exista posibilitatea asta? :roll: Ca n-am verificat-o, dar vreau sa ma apuc sa-i verific rulmentii si atunci pot umbla la acest reglaj.
Multumiri anticipate sfatuitorului!
opel astra 2,0 dti + fendt joker (xaver) 496A
Membru asociat
tel. 0745501522
"Natura ne aseamănă, educaţia ne deosebeşte" - Confucius

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 24 Apr 2007, 14:25

Chestia aia se numeste ,,suspensie pe bara de torsiune" (asa ceva are si VW broscutza modelul mai vechi ).Se poate ridica dar necesita ceva munca..Trebuie sa scoti axul in afara si sa montezi apoi pe o pozitie mai jos(care iti va ridica rulota).Bara aceea pe care este fixat bratul cu fuzeta nu este dintr-o singura bucata de la roata la roata,la fiecare roata exista bara independenta care poate fi ridicata sau coborata in functie de dorinta (si de limitari constructive ).Spor la treaba.

Avatar utilizator
Constantin Curelea
Membru fondator
Mesaje: 2048
Membru din: 10 Iun 2004, 15:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Constantin Curelea » 24 Apr 2007, 15:42

Multe modele de rulote au suspensia pe bara de torsiune.
Pentru ca este un sistem care functioneaza efectiv pe rezistenta la rasucire a unui ax, este necesara o mare atentie la supraincarcarea rulotei si la rularea pe drumuri proaste.
Am vazut o rulota care a ajuns indisponibila din cauza ruperii unei bare de torsiune.
Aprovizionarea cu un asemenea reper este deja foarte dificila iar incercarea de a face, chiar dupa model, o alta piesa este delicata.
Problema este calitatea de otel si tratamentul termic al acestuia.
Va sfatuiesc sa nu schimbati pozitia initiala a axelor, eventual sa observati daca au mai fost demontate.
Succes!
Constantin Curelea
Bucuresti
Dacia Logan 1,4 MPI+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com

ORICE CĂLĂTORIE ESTE O EXPERIENŢĂ DE VIAŢĂ !

Petrescu Eugen
Membru forum
Mesaje: 559
Membru din: 16 Mar 2007, 22:36
Localitate: Isaccea, jud. Tulcea

Mesaj de Petrescu Eugen » 24 Apr 2007, 17:05

Multumesc pentru lamuriri, am înteles despre ce este vorba.
Toate cele bune!
opel astra 2,0 dti + fendt joker (xaver) 496A
Membru asociat
tel. 0745501522
"Natura ne aseamănă, educaţia ne deosebeşte" - Confucius

Raspunde