XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 24 Feb 2020, 15:41

Truma sau Webasto ?

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de incalzire

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 21 Dec 2012, 15:20

Exact asta face si la -20 grade dupa 15-20 min de functiunare pornind de la rece, cand urci in masina apa are aprox 70 grede, iar in interior sunt 18-20 grade. Semnul de pe bord pentru bujiile incandescente, abia ca se aprinde si poti porni imediat, nu mai vorbesc de avantajul ca daca opresti undeva pentru o jumatate de ora, il lasi pornit (webast0) si cand vi inapoi ai caldura.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

Avatar utilizator
Lupu Ciprian
Membru CD
Mesaje: 6262
Membru din: 20 Oct 2010, 17:29
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 06 Iun 1979
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Lupu Ciprian » 21 Dec 2012, 17:18

Alte avantaje :
-nu mai cari butelii , nu mai faci hernie de disc :)
- in strainatate nu mai depinzi de reumplerea buteliilor care in tarile vestice poate fi o problema ( vezi cazu' Rusu -Spania)
- nu te mai intrebi noaptea "daca se termina butelia ?" ( asta daca ai combustibil in rezervor )
- nu mai depinzi de GPL - vezi cazul lui Sibiceanu care la Fagaras nu a gasit un GPL si avea si masina pe gaz ( Subaru Forester ) .. care pe benzina te cam baga-n criza! :(
- nu-ti mai ingheata " ceasul "- regulatoru' de presiune
- nu mai ingheti tu pe afara cu diverse manevre
- poti castiga spatiu acolo unde depozitai pana acum una sau doua butelii mai mici
- poate fi pornit si de la distanta sau programat ( setat )
- nu mai ai emotii cu posibilele scapari de gaz ( asta daca elimini si aragazul cum vreau eu sa fac)
la conversia unei dube ( aragazul va fi cu spray 250gr ) butelie mini, iar boilerul va fi in webasto sau electric 12v-220v eventual solar. Frigiderul va fi pe 220 si 12v ( gaz deloc )
- Webasto si "sufla" aerul ..... nu toata lumea are VENT ( recirculare aer ) , sau unii au doar la 220v.
- nu te mai deplasezi special din camping pt asa ceva , doar ( pt reumplere gaz) , mai ales daca ai un camper si tre' sa strangi tot calabalacul pt 10-20 L de gaz , cand rezervorul la o astfel de masina poate fi plin cu 80 L ceea ce-ti ofera confort si respectiv autonomie .
- ajuta si-n cabina / habitaclu
Autorulota Ford
Chausson sau rulota Dethlefs
Lupu Ciprian & Irina
Tel. 0722.227.048 e-mail: lupucipriann@yahoo.com

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 21 Dec 2012, 20:39

Am un VW T4 Multivan cu Webasto pe circuitul de apa. Cu o suma mica puteam sa adaptez climatronicul sa porneasca stationar si sa incalzeasca (trebuia programatorul si 2 furtune) (pentru conformitate in dotarea VW este concurentul Eberspacher, cel putin la aceeasi calitate cu Webasto dar necunoscut in RO).
Am ales sa cumpar o Truma veche de la un VW T3 Trumatic E1800 (E2400 e modelul actual dar mi s-a parut prea scump).
Am luat si o butelie de propan autorizata ISCIR (tip oxigen, testata la 300 atm).
De ce am ales Truma:
1. Miros. Niciodata nu am gasit un incalzitor pe motorina (pe apa, pe aer, Eber, Webasto, Scirocco) sa nu miroasa. Oricat de bine ar fi izolat camperul tot gaseste o crapatura, un fir de vant sau o trapa deschisa si intra. Daca in timpul mersului masina se ventileaza, in stationar se simte si in scurt timp inauntru pute a duba. Si nu suport... ca de aia ies la aer curat.
2. Zgomot. Pentru o ardere buna motorina este injectata sub presiune (pompa tzac-tzac si injectorul incalzit) si un arzator bun vajaie tare, mai tare ca un uscator de par tare. Se poate izola, dar apar probleme de incalzire/racire/ignifugare samd... O truma incalzeste camera de fonta la cateva zeci de grade, dar pe benzina/motorina frige "la rosu".
3. Probabilitatea sa nu se aprinda. La gaz e foarte mica, la motorina e mare. Se duce bujia destul de repede, trebuie schimbata sita arzatorului la cativa ani (fie ca o folosesti sau nu), si dupa cateva erori se blocheaza complet, se reseteaza numai la atelier.
In concluzie eu prefer gazul. E un lux. Motorina e pentru tractiune...
VW T4 Multivan - in transformare

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru asociat
Mesaje: 635
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Nelu Predonu » 22 Dec 2012, 01:51

Am inteles din cele precizate de dumneavoastra domnule Ovidiu, ca trei lucruri v-au facut sa optati pentru varianta de incalzire pe gaz, respectiv, miros, zgomot si fiabilitate redusa aferente variantei webasto pe motorina. Va respect aceasta parere, dar incerc sa vin cu cateva contra argumente la inconvenientele sesizate pentru varianta Webasto.
Din capul locului va spun ca producatorii de RV-uri nu ar fi inclus in oferta lor varianta de incalzire diesel daca aceasta ar fi fost generatoare de zgomot, miros deranjant sau lipsa de fiabilitate. Este un lucru de bun simt sa consideram ca nici un producator nu ar dori sa-si vada afacerea pe topogan daca cele semnalate de dumneavoastra ar fi reale.
Urmariti cu atentie acest clip de promovare al instalatiilor webasto pe rv-uri, il mai pun odata:

http://www.youtube.com/watch?v=FEFYhQjuVmU

Din moment ce si Truma, firma specializata in instalatii de incazire pe gaz, a introdus in oferta ei si varianta de incalzire diesel pentru RV-uri, eu zic ca nu avem ce reprosa sistemului diesel. Legat de fiabilitate, pot sa va spun ca la mai putin de un an de la achizitionarea campervanului meu de nou, am fost nevoit sa fac un drum la Munchen, la fabrica Truma pentru repararea instalatiei de incalzire Truma Combi 4. Asa ca asta cu fiabilitatea, nu ma convinge nici in cazul celor pe gaz.
Eu cred totusi ca ambele sisteme de incalzire sunt ok dpdv al functionarii si fiabilitatii.
In alegerea veriantei de incalzire, am sa mentionez si eu cam ce ma determina sa sustin varianta Webasto diesel. Lucruri ce tin de:

- accesul la tipul de carburant - dupa cum constatam, la noi accesul la propan (gazul ideal de functionare al instalatiilor pe gaz), reprezinta o problema. Suntem nevoiti sa umplem buteliile cu GPL, gaz, care stim ce probleme ne provoaca mai ales iarna cand chiar trebuie sa utilizam aceste instalatii de incalzire. La diesel, nu avem probleme de acest fel;
- varianta de stocare - stocarea gazului ne este limitata de capacitatea recipientilor (butelii). La diesel, capacitatea rezervorului ne permite sa nu ne facem astfel de probleme;
- disconfortul achizitionarii carburantului - desfa racordul, da jos butelia, mergi la statia de gaz, incarc-o, urc-o in Rv, monteaza la la loc racordul. La diesel, in tot acest timp, functie si de vreme, numaram banii sau facem copii; :D
- autonomia data de recipientii de stocare - din pacate, in varianta pe gaz, iarna la temperaturi scazute, aceasta nu tine mai mult de 2-3 zile. La diesel, autonomia e mult mai mare;
- disconfortul creat la terminarea gazului din butelie - in conformitate cu legile lui Murphy, gazul se sfarseste la orele 3-4 dimineata. La diesel, daca se intampla, aceasta situatie e echivalenta cu "pana prostului"; :mrgreen:
- pretul carburantului - aparent pare mai ieftina varianta pe gaz, dar daca pui la socoteala si pretul carburantului consumat pana la statia de incarcare (rare de fel in Romania), tur-retur, acest avantaj dispare;
- perturbarea functionarii pe timpul iernii datorita temperaturilor scazute si a gazului de proasta calitate - inghetarea buteliei, bruma pe ceas, condens in butelie, etc.etc. La diesel, nu e cazul;
- diferitele sisteme/standarde de racord la butelie - am vazut ce a patit Mihai Rusu in Spania. La diesel, nu e cazul;
- spatiu in plus ocupat de recipient, de butelie. La diesel, se castiga acel spatiu;

Aceste lucruri ma fac sa consider mai buna varianta diesel, de incalzire a RV-ului. Tot port cu mine rezervorul de motorina, mai are rost sa am si grija gazului pentru incalzire ? Daca folosesc buteliile doar pentru aragaz si apa calda, ma vor tine mai bine de un an, nu doar cateva zile.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Cosmin Prund
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
Oras: Sibiu
Data nasterii: 22 Mai 1980
Localitate: Sibiu

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Cosmin Prund » 22 Dec 2012, 08:14

Lupu Ciprian scrie: [...]
- nu mai ai emotii cu posibilele scapari de gaz ( asta daca elimini si aragazul cum vreau eu sa fac)
la conversia unei dube ( aragazul va fi cu spray 250gr ) butelie mini, iar boilerul va fi in webasto sau electric 12v-220v eventual solar. Frigiderul va fi pe 220 si 12v ( gaz deloc )
Eu as avea serioase emotii fara aragaz si fara gaz deloc... Vara asta m-am plimbat dupa mine cu un aragaz de-ala mic cu cartuse de 250g. E mic si usor, il pui imediat unde vrei, gatesti unde vrei, dar daca vrei putere se gata repede cartusele si daca vrei sa te tina mai mult fierbe apa incet. In plus nu se gasesc peste tot, asa cum poate te-ai astepta. Eu ma gandeam ca voi gasi cartusele in vest prin magazinele de pe langa camping-uri, dar nu-i 100% sigur si mi s-a intamplat sa nu gasesc deloc. In Romania... mi-am comandat cartuse de la Exis, in Sibiu n-am gasit deloc. Daca ajungi sa duci dupa tine 20 de cartuse numa' ca sa fii sigur ca ai, n-ai facut nici o treaba din punct de vedere al riscului scaparilor de gaz (20 cartuse = doar 5 litri de gaz, deci nu-s multe 20). Financiar n-avem ce povesti, nu se compara gazul cumparat la butelie mare cu gazul la cartus.

Pe urma nu-s convins nici de chestia cu frigiderul pe 12V, mai ales ca tu ajungi mult si in off-camping. Frigiderul nu raceste la fel de bine pe 12V si in plus consuma mult, e inca o chestie care o sa "traga" de panourile tale solare si de baterii. Trebuie sa-ti faci un calcul foarte serios! Iti dai seama ca frigiderul merge toata noaptea, in fiecare noapte, si in camping nu e soare deloc noaptea, deci panourile solare nu ajuta deloc.
- Webasto si "sufla" aerul ..... nu toata lumea are VENT ( recirculare aer ) , sau unii au doar la 220v.
- nu te mai deplasezi special din camping pt asa ceva , doar ( pt reumplere gaz) , mai ales daca ai un camper si tre' sa strangi tot calabalacul pt 10-20 L de gaz , cand rezervorul la o astfel de masina poate fi plin cu 80 L ceea ce-ti ofera confort si respectiv autonomie .
VENT: Asigura-te ca Vanul tau va avea Vent. Faptul ca unii nu au Vent la 12V pentru Truma pe gaz nu e un argument sa iei tu Webasto.
Deplasarea din camping: Argumentul nu sta in picioare. Daca poti avea grija sa umpli rezervorul de motorina inainte sa ajungi in camping, ai putea avea grija sa umpli si rezervorul de GPL. Ghinionul colegului Sibiceanu cu GPL-ul in Fagaras probabil a fost un ghinion si o conjunctura, GPL cam este peste tot. In plus un rezervor plin de gaz tine foaaaarte mult timp daca nu-i folosit si pentru incalzire.

Eu personal n-am nici o opinie despre Webasto, n-am vazut, n-am mirosit, dar ascult cu maxim interes. Sunt de acord si cu eliminatul gazului acolo unde se poate, de exemplu eu acasa in bucatarie nu am gaz, in casa intra o teava de doar 30 cm, direct sub centrala termica: risc minim de pierderi de gaze. Pentru rulota am detector de gaz si detector de monoxid de carbon, dar spre rusinea mea inca nu le-am montat. In trusa de scule de la rulota am garnituri de Klingerit pentru gaz si un tub cu spuma pentru verificat conexiunile, pentru ca nu am incredere in gaz, si sistemul de conectare al buteliilor de gaz la rulota mi se pare prost gandit si periculos. Cu toate astea are si gazul locul lui si trebuie sa-i "dam ce-i al lui". O butelie de gaz inmagazineaza foarte multa "putere" si gazul e mai ieftin decat curentul, chiar si acasa unde ambele vin direct de la companiile de utilitati. Gazul e mai ieftin decat curentul si daca compari cu electricitatea de la soare: panourile solare costa si au durata de viata limitata (chiar daca-i lunga, e limitata). Acumulatorii costa si se consuma.

P.S: Pana la urma te gandesti la un "Van Conversion"? Sa ne tii la curent, eu sunt curios!
Chausson best of 22, sasiu Ford Transit

email: cprund@gmail.com

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 22 Dec 2012, 09:59

Dl. Nelu Predonu, imi pare rau de problema dvs. cu Truma - totusi experienta colectiva a rulotistilor recunoaste fiabilitatea sobelor pe gaz masurata in zeci de ani fara nici o problema si cu intretinere minima - poate s-au prostit si ei cu criza si toate reducerile de costuri.
Producatorii ar oferi si varianta cu semineu pe lemne in camper daca ar exista cerere. Si cerere exista pe motorina deoarece toate avantajele dvs. sunt reale. Incalzitor pe motorina exista aproape in fiecare cabina de TIR. Au adaptat Webasto si pentru camper, cu izolare suficienta. Sunt sigur ca unde ati vazut Webasto in lucru mergea excelent, ca era nou. Cautati sa vedeti unul dupa 2-3 ani dupa ce incepe sa se infunde sita si fumul devine albastru si pornirea din 3 in 4. Mergeti intr-o parcare de tiruri acum ca e frig sa va convingeti de mirosul din zona. Si la campere fumul scos de diesel miroase, iesirea este de obicei sub podea ca in lateral ar innegri peretele. In functie de incotro bate vantul poate sa fie deschisa o trapa sau o fereastra sa intre aer... Pana si fumul de la un motor diesel Euro5 miroase, si arderea e mult mai eficienta decat la un Webasto. Daca dormi noaptea in masina cu motorul pornit pana dimineata cum miroase?
Daca as avea nevoie de incalzire intr-un suv 4x4 cu care sa fac turul Asiei sigur as merge pe un Webasto pe motive de spatiu, alimentare, pentru ca acolo conteaza dimensiunea si accesibilitatea solutiei, dar asta e o solutie de supravietuire fara sa conteze confortul.
Eu merg pe aici pe aproape. Merg de placere si vreau sa dorm noaptea cu placere, sa respir aer curat si sa ma simt bine. Si rulota anterioara am ales-o pe principiul sa pot sta in ea cu placere dpdv. al mirosurilor si facilitatilor. Chiar si fumul de la Truma miroase dar nu se compara, e de 1000 de ori mai slab, aproape abur. Am adaptor de butelie si pot alimenta legal la orice statie GPL, si sunt destule. Solutia se practica si in vest, cu butelii stationare in camper (2, cu comutare automata pentru 3 noaptea) care se alimenteaza legal la orice statie, pe exterior e mufa identica ca la masini. Probabil in unele tari e alt standard de mufa, dar si la curent sunt multe alte feluri de prize si pentru toate exista adaptoare, te interesezi dinainte. Nu cred ca trebuie sa ma pregatesc cu solutii de supravietuire ca sa vizitez Europa.
Am si Webasto, dar il folosesc doar in diminetile geroase sub -10 grade sa incalzeasca repede motorul sa il protejez. Probabil ca daca m-ar lasa Truma la 3 noaptea as porni motorul cu Webasto si as sta pana dimineata pana sa o repar - in disconfort dar la caldura.
Asta e, eu am ales Truma, o folosesc de 2 ani si sunt multumit. Nu m-as arunca spre Webasto, poate peste 10 ani daca solutia va fi validata de utilizatori, dar din experienta mea pana acum o consider inferioara.
Fiecare alege in functie de nevoi si preferinte.
P.S. filmul de promotie de la Webasto e promotie. Viata reala a umplut Youtube cu filme despre Webasto...
asta e unul bun, ca pana la urma porneste... http://www.youtube.com/watch?v=u0i6ja-QFf8 - insa sunt multe altele unde nu porneste deloc, si la -25 grade sa nu porneasca incalzirea e de rau. Se aude si pompa de motorina, si zgomotul de uscator de par al arderii in turbina. Ghici cum miroase fumul acela cu motorina nearsa si particule fine in suspensie - ca nu iese din haine nici dupa ce sunt spalate la masina.
VW T4 Multivan - in transformare

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru asociat
Mesaje: 635
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Nelu Predonu » 22 Dec 2012, 13:51

Dl. Ovidiu, nu caut sa va conving cu orice pret ca varianta diesel e mai buna decat varianta pe gaz. Fiecare ne formam pareri in functie de impresiile pe care le avem noi, sau de cele relatate de alti posesori ai variantelor respective.
In urma cu un an si ceva, eram in parcarea acelui mare showroom de la Sulzemoos, de langa Munchen. Achizitionasem un suport de biciclete pe care mi-l montam in acea parcare.
La un moment dat, ma trezesc cu cineva care ma saluta in limba mea natala. Surprins in mod placut, scutit fiind de a ma mai ajuta de gestica, ma intorc si ii raspund la salut.
Cetateanul se prezinta, imi spune ca e de loc din Sibiu si imi precizeaza cu ce ocazie se afla acolo. Lucrand undeva in apropiere, acesta venea saptamanal in aceasta locatie pentru a isi cumpara un camper nou. Mirat fiind, de aceste vizite des facute de el la showroom si stiind cat de diversificata e oferta acestuia, il intreb cum de nu gaseste ceva sa-i placa. Atunci omul imi spune de webasto, habar nu aveam pana la acel moment de existenta unei astfel de variante de incazire pe RV-uri. Imi spune ca a detinut un camper pe care montase la Bucuresti, in Militari o asemenea instalatie de care a fost foarte multumit. Vanduse camperul si acum isi dorea unul nou cu acest sistem de incalzire montat de fabricant, cu webasto. Omul imi lasase impresia unui tip care stia ce insemna RV, avand o bogata experienta data de un camper pe care-l avusese mai bine de 10 ani. Intr-un final, ne-am despartit si m-am gandit ca ... nu ai ce face ... fiecare cu "pasarelele" lui.

In aceasta toamna, am avut ocazia sa dorm cateva nopti in camperul lui Octav (userul mona si octav). Din cele relatate de el, camperul era echipat cu doua instalatii webasto de 2000w, montate in interiorul acestuia. Pe tot parcursul noptilor respective, mergand ambele incalzitoare, nu am simtit nici un fel de zgomot, miros sau disconfort deranjante. Nivelul de zgomot nu depasea nivelul cu care eram obisnuit la truma. Acel tacanit al pompei, abia era perceptibil. Nu era mai mare si mai deranjant decat al ceasului de perete pe care-l am acasa in dormitor. Zilele trecute, l-am sunat pe Octav si l-am intrebat unde avea montate cele doua webasto. Mi-a spus ca la interior, unul fiind montat chiar sub capul meu in locul in care dormisem. Mentionez domnule Ovidiu ca analizele pe parte de ORL facute, imi confirma ca sunt in regula, nu am surzit, am alte probleme de sanatate, dar cu auzul si mirosul inca stau bine.
Aceste experiente m-au facut sa iau serios in calcul aceasta varianta de incalzire.

Aprofundand mai mult studiul variantei webasto, pot sa va spun ca una e varianta de care amintiti dvs. - Thermo Top C si alta e varianta Air Top. Destinatiile acestor doua variante sunt diferite, rolul lor e diferit. Daca variantele montate pe autoturisme au principalul rol de protejare a motorului si sunt intercalate in circuitul de racire al acestuia:
Pentru autoturisme:

Imagine

Aici s-a urmarit realizarea unui subansamblu de mici dimensiuni, cat mai compact, ce poate fi inclus in spatii mici, nu s-a urmarit nimic legat de camuflarea zgomotului.

Pentru autovehicule mari:

Imagine

Nici in acest caz nu s-a urmarit camuflarea zgomotului.

Varianta Air Top de mai jos, are numai rolul de incazire a aerului din interior. Pentru functii diferite, fabricantul a optat pentru constructii diferite.
In cazul acestei variante constructive (incalzire aer) in schimb, s-a urmarit si camuflarea zgomotului:

Imagine

Varianta de incazire a aerului (Air Top) beneficiaza de o carcasa suplimentara care contribuie la atenuarea zgomotului.

PS. Vazusem pe net si acel filmulet cu acel webasto. Nu pot sa zic decat ca ... orice lucru neintretinut se strica. Cand acesta nu mai e in parametri, ajunge ca in clipul respectiv.
Similar, pot sa va dau cateva exemple de bubuituri ale trumei. Am vazut un coleg ce se transformase precum Michael Jackson ... dar invers ... din alb in negru. Gasiti aici pe forum si astfel de peripetii legate de Truma.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Cosmin Prund
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
Oras: Sibiu
Data nasterii: 22 Mai 1980
Localitate: Sibiu

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Cosmin Prund » 22 Dec 2012, 16:55

Chausson best of 22, sasiu Ford Transit

email: cprund@gmail.com

Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 22 Dec 2012, 23:13

Oameni buni, voi nu-l cunosteti pe Nelu, vrea webasto si o sa aiva webasto. Am umplut doua pagini cu vorbe :D. E absurd dar asta e (nu Nelu, ci ideea). Cand stai in camping langa cineva, trebuie sa-l deranjezi cu zgomotul de la webasto, cu fum, etc. Sunt convins ca e mai scumpa folosirea motorinei decat a gazului, motivele care le-a enumerat el ca trebuie sa mergi sa schimbi butelia si altele nu sunt valabile, oricum mergi la benzinarie sa pui motorina. Pune webasto si mai vorbim sau daca vrei sa vezi cum functioneaza, cand ne intalnim iti arat pe Insignia. Tie iti place cand dormi intr-o parcare pe autosrada si baraie incalzirea alora cu tir-uri? gandeste-te ca esti intr-un camping :mrgreen:
L.E. Butelia oricum o cumperi pt aragaz, ideea pt butelii mici (spray), e buna pentru cort unde gatesti ceva usor, dar cu rulota cand pui un cadac sau faci o fasole cu ciolan cu baietii, mai faci cu spray, pff. Atunci pentru ce mai car rulota cu mine? Pentru wc? Frigiderul cu ce-l folositi cand stati off, cu generator? dar cand dormiti intr-o parcare?
Pune-ti nea Nelu o truma simpla fara vent si alte nebunii si atunci nu o sa ai griji din astea. A mea merge din '95 si nici nu stiu cum arata innauntru.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 23 Dec 2012, 09:26

Aici discutia derapeaza ca intre motoare diesel sau benzina...
In concluzie fiecare dupa preferinta. Lux sau supravietuire.
Singurul comentariu pe care il mai fac este:
1. Pe gaz se fac instalatii pentru campere de zeci de ani - pe motorina doar de cativa ani
2. La problema cu caratul buteliilor - se folosesc butelii stationare cu umplere directa din exterior cu pistolul cu GPL, statii sunt destule si peste tot.
3. La problema cu terminatul gazului la 3 noaptea - se folosesc doua butelii cu ceas dublu cu comutare automata.
4. La problema aprinderii instalatiei la temperaturi foarte joase, la gaz exista paturica electrica pentru butelii si apoi incalzirea compartimentului de la vent. La motorina nu exista incalzirea rezervorului (sub -15 grade gelifica si motorina cu aditivi) si acel Webasto la -25 grade nu facea asa pentru ca era neintretinut, ci pentru ca orice Webasto chiar si nou nout face la fel la -25 grade cand motorina refuza sa se aprinda, bujia nu face fata pentru ca sita e foarte rece. Va rog verificati asta cu proprietarii ca tot vin -25 grade prin ianuarie.
Raman doua caracteristici - pe gaz buteliile ocupa mai mult loc, pe motorina fumul.
Asa ca eu personal l-as ruga pe dl Nelu sa ia incalzitor Webasto si sa ne spuna peste 2-3 ani cum este, o sa am incredere in opinia dumnealui in calitate de detinator de instalatie.
Sanatate!
P.S. Va rog sa luati in calcul la butelii, capsule de gaz si "poloneze" de China riscul de explozie. Si sa va feriti cat mai mult. De exemplu sa nu tineti toate capsulele la un loc, nu lasati masina in plina soare samd.
VW T4 Multivan - in transformare

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru asociat
Mesaje: 635
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Nelu Predonu » 23 Dec 2012, 14:57

Serpescu Gheorghe scrie: ... Am umplut doua pagini cu vorbe ... E absurd dar asta e (nu Nelu, ci ideea)...
Pff ! Sa ma exprim si eu in aceeasi termeni. Gigi, s-au scris doua pagini si nu ai inteles nimic. :D Ma scuzi, dar asta constat.
Daca tu spui ca ideea de a compara doua sisteme de incalzire e absurda, nu stiu ce am mai putea scrie pe forum fara sa tina de domeniul absurditatii prin prisma opiniilor tale. Poate ceva legat de cheltuielile asociatiei. :D
Auzi, ca s-au scris ... vorbe. Pai, s-au pus link-uri ale celor 2 producatori, s-au pus detalii tehnice, preturi, s-au pus poze. Am facut descrieri succinte, am dat exemple cu ce m-a determinat sa ma indrept spre una din variante. Au fost mentionate dezavantajele/avantajele ambelor variante si tu spui ca noi am vobit vorbe.
Serpescu Gheorghe scrie: ... cand ne intalnim iti arat pe Insignia...
Sa nu spui ca ai transformat-o in camper :D Daca citeai cu atentie cele scrise anterior, vedeai ca ce ai tu pe Insignia nu are nici o legatura cu ce e pe un camper. Tu ai o instalatie de incazit apa, iar pe un camper vorbim de o instalatie de incazit aerul. E vorba de alt model de webasto, facut special sa nu porti antifoane si masca de gaze cum lasi tu sa se inteleaga.
Serpescu Gheorghe scrie: ... Butelia oricum o cumperi pt aragaz ... Frigiderul cu ce-l folositi cand stati off, cu generator? ...
Da Gigi, butelia e indispensabila la mine doar pentru aragaz si apa calda. Cu toate ca pentru apa calda as putea folosi tot varianta webasto. Varianta aragazului webasto nu m-a convins, are un consum f. mare de curent in perioada de amorsare. Dar voi folosi o singura butelie, nu doua cum am acuma, pe care o voi schimba tot timpul cu una cu propan in Germania. Nu voi fi nevoit sa o schimb la 2-3 zile
La mine frigiderul e doar pe 12v, cu compresor si sunt foarte multumit de consumul acestuia.
Serpescu Gheorghe scrie: ... Pune-ti nea Nelu o truma simpla fara vent si alte nebunii si atunci nu o sa ai griji din astea. A mea merge din '95 si nici nu stiu cum arata innauntru.

Nu contest ce spui, eu nu m-am legat de fiabilitatea instalatiilor truma, pe mine ma deranjaza disconfortul creat de golirea rapida a gazului din butelii in conditii de iarna. La camper am rezervor de 80l de motorina. Cred ca te-ai convins ca eu nu sunt din categoria celor ce-si lauda marfa cu orice pret. Ce-i de apreciat apreciez, iar ce nu ma multumeste, mentionez deasemenea. Si cred ca nu doar acesta e singurul neajuns mentionat de mine la camperul meu, am mai scris si de multe alte inconveniente, intr-un alt topic.
Ovidiu Ciobanu scrie: ...Singurul comentariu pe care il mai fac este:
1. Pe gaz se fac instalatii pentru campere de zeci de ani - pe motorina doar de cativa ani
2. La problema cu caratul buteliilor - se folosesc butelii stationare cu umplere directa din exterior cu pistolul cu GPL, statii sunt destule si peste tot.
3. La problema cu terminatul gazului la 3 noaptea - se folosesc doua butelii cu ceas dublu cu comutare automata.
4. La problema aprinderii instalatiei la temperaturi foarte joase, la gaz exista paturica electrica pentru butelii si apoi incalzirea compartimentului de la vent. ...
1. Asta nu-i un motiv. Tot timpul tehnologia avanseaza, nu sta pe loc. Apar produse noi, materiale noi, etc.
2. Aici vin cu un exemplu: Eram la Gresu-Lepsa cu cativa colegi rulotisti, temperaturi nu mai jos de -10-15 grade noaptea. Am stat o saptamana, timp in care ambele butelii mi s-au golit. Cum mi-ar fi stat sa scot camperul din locul respectiv ? Pune lanturile, scoate-le la asfalt, sa merg cca. 60 de km dus-intors, sa ma duc sa umplu buteliile direct in camper ? La intoarcere, pune iar lanturile sa mai poti ajunge la locul de campare. E ... foarte simplu ... ar fi un lux sau ar tine de supravietuire ?
3. Sa stiti ca a doua butelie mi s-a golit pe la 4 dimineata. Alta nu mai aveam. Cu bunavointa unui coleg am umlut cu butelii una dintre masinile colegilor rulotisti si am parcurs acea distanta pana la statia GPL. Nu vreu sa ma gandesc ce s-ar fi intamplat sa nu gasim nici acolo GPL. Mai trecusem pe langa una care nu avea. Probabil ajungeam la Focsani, ajungeam sa facem vizite neprogramate la diverse obiective turistice din zona.
4. Da, exista acest remediu cu paturica, ar fi de luat in calcul daca nu ar exista neajunsurile de la pct. 2 si 3.
Conform specificatiilor facute de producatorii de autovehicule, instalatiile de incalzire stationara diesel asigura functionarea la temperaturi de pana la -29 grade. Nu stiu daca acestia trebuie crezuti ... sau alte surse.

P.S. Da Gigi, sunt un om care nu evita sa-si spuna nemultumirile/aprecierile si nu numai legat de acest gen de produse, nu evit sa taxez greseli facute sau lucruri pe care le consider nelalocul lor. Poate nu intotdeauna am si dreptate. Toate astea m-au transformat intr-o persoana controversata aici pe forum. Multe din lucrurile spuse, unora nu le convin si ... ca si in alte cazuri, acest topic poate fi inchis, sters, etc. Sa ne intoarcem eventual la actele contabile, legitimatii, iphone, calatorii, urari de bine ... sau la orice altceva ce tie iti va face placere Gigi.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Cica Ovidiu
Membru forum
Mesaje: 298
Membru din: 22 Apr 2010, 10:48
Oras: craiova
Data nasterii: 19 Apr 1967
Localitate: craiova
Contact:

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Cica Ovidiu » 23 Dec 2012, 18:23

domnilor!
subiectul mi se pare pertinent si din argumentele aduse de participanti fiecare sa extraga ce ii foloseste
desi sunt utilizatorul unei trume cu vent care nu mi-a facut surprize(pana acum!)cochetez cu ideea transformarii unui 4x4 intr-o expeditionara(mult mai compacta decat un rv)iar acolo sigur webasto este de neinlocuit
iar chestia aia cu plita pe motorina m-a terminat
domnu Nelu!
nici nu indraznesc sa ma uit cat costa combo incalzire si aragaz+boiler !
topicul pt mine reprezinta un castig
Cica Ovidiu
Sa mai auzim si de Bine , ca de rau este pamantul plin !
Iveco Daily 4x4 - expedition vehicle
0722 299 447

Raspunde