XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 25 Noi 2020, 04:15

Campervan amator

prezentare RV

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1191
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Re: Campervan amator

Mesaj de Luidort Peti » 18 Noi 2012, 21:22

https://picasaweb.google.com/1084060657 ... sHuOktober
poate te ajuta cu niste idei,solutii...
am doua geamuri complete cu cheder rollo tintari si dore la pret de ninica,adica 400 euro(cele doua)
Atașamente
IMG_5661.JPG
IMG_5661.JPG (33.73 KiB) Vizualizat de 3372 ori
tel. 0722 509492
email - luidort.p@gmail.com

Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1191
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Re: Campervan amator

Mesaj de Luidort Peti » 18 Noi 2012, 21:25

sau poate ai nevoie de rezervor de apa?.....
Atașamente
DSC05332.JPG
DSC05332.JPG (24.79 KiB) Vizualizat de 3370 ori
tel. 0722 509492
email - luidort.p@gmail.com

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Campervan amator

Mesaj de Costin Tabra » 18 Noi 2012, 23:03

Buna seara,

Ca unul care am participat la mai multe astfel de proiecte si ma ocup in mod curent cu repararea si intretinerea rulotelor si autorulotelor, va rog sa-mi permiteti cateva observatii mai ales in ceea ce priveste aspectele legale ale acestei transformari.

Inainte de a avansa cu aceasta transformare, va recomand cu insistenta sa luati legatura cu RAR-ul din orasul in care se afla inregistrata masina (parca Giurgiu am vazut pe numarul de inmatriculare) in vederea clarificarii legalitatii modficarilor pe care le-ati facut sau doriti sa le faceti: ati montat geamuri pe usile din spate, doriti sa montati geamuri pe usa culisanta si in spatele soferului, doriti sa instalati bancheta de 2 locuri in spatele soferului. Toate aceste operatiuni, atat cat stiu eu dupa mai multe discutii cu cei de la RAR, sunt operatiuni pe care nu aveti voie sa le faceti, nefiind atelier autorizat de carosare. Aceste modificari sunt considerate modificari structurale si trebuie realizate NUMAI de firme autorizate. Tot ele se vor duce apoi cu masina la RAR pentru omologarea transformarilor.

Va mai pot spune ca acea bancheta nu este deloc potrivita pentru al doilea rand de scaune, chiar daca este bancheta originala a masinii. Va trebuie o bancheta special conceputa pentru randul 2 de scaune, pe care o puteti gasi la dezmembrari de microbuze (obligatoriu trebuie sa fie de Fiat Ducato/Peugeot Boxer/Citroen Jumper, pentru a se putea monta conform prescriptiilor tehnice ale fabricantului)

Pentru a evita sa ajungeti intr-o situatie fara intoarcere - ati terminat transformarea si va duceti la RAR pentru omologare sau ITP si nu veti putea trece mai departe - va rog sa faceti o pauza in transformare si sa reglati aceste aspecte.

Daca va pot ajuta si cu altceva, dati-mi de stire pe adresa de email din semnatura.

Costin
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Campervan amator

Mesaj de Nelu Predonu » 19 Noi 2012, 00:05

Tot respectul domnule Toma pentru proiectul abordat.
Am cochetat si eu cu ideea de a face o astfel de conversie, dar, constient fiind de faptul ca eram profan in materie de asa ceva la acea vreme (2008) am recurs la varianta de a-mi cumpara un campervan nou, facut de Dethleffs.
Acum, la 4 ani de cand posed acest camper uzinat, pot spune ca acesta nu ma multumeste, atat dpdv al calitatii finisajelor, cat mai ales dpdv. al fiabilitatii.
Sunt convins ca ce faceti dvs. poate iesi mult mai bun decat ce am achizitionat eu pe o palarie de bani. RV-urile de acum nu se mai fac la calitatea de acum cativa ani buni in urma. Din pct. de vedere estetic, probabil nu veti realiza ceva la nivelul celor uzinate, dar sunt convins ca dpdv al fiabilitatii puteti realiza ceva mult mai bun.
As dori daca se poate, sa puneti o schita a interiorului pe care doriti sa-l realizati, cu dispunerea mobilierului. Ceva de genul celor puse de Mihai Rusu.

Ca o parere la cele vazute pana acum, v-as sfatui ca cele doua butelii sa le ancorati ff. bine. Ele asa cum le-ati prevazut, fiind montate la un "h" destul de mare fata de podea, avand o greutate apreciabila, reprezinta o masa inertiala ce poate provoca daune serioase in caz de ... Doamne fereste... Eu le-as fi montat undeva pe podeaua camperului. Apropo, de ce nu mergeti pentru incalzire pe varianta webasto ? E o varianta tot mai des folosita in ultimul timp la campere.
Legat de confectionarea mobilierului, va recomand sa nu folositi PAL clasic pentru mobila. Producatorii acestor RV-uri folosesc un alt material pentru astfel de constructii, mult mai usor si mai estetic. Dupa parerea mea, este bine ca ati prevazut ca instalatiile sa fie montate la interior cu acces comod in caz de interventie. Poate era bine sa izolati podeaua in integralitatea ei.
Legat de frigider, va recomand folosirea unuia sh (eBay), cu compresor, pe 12v - consum extrem de mic de curent si randament impecabil.

In situatia in care aveti anumite nelamuriri legate de executia in care v-ati angrenat si doriti sa vedeti concret cum au rezolvat cei de la Dethleffs anumite probleme, va astept oricand sa vedeti detaliile respective la camperul meu. Daca va pot fi de folos cu poze ale unor detalii, deasemenea, nu ezitati sa apelati.

Pun si eu un link care va poate fi de ajutor, sunt 11 episoade:




http://www.youtube.com/watch?v=X244qd2NhBg
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
dobre toma
Membru forum
Mesaje: 16
Membru din: 14 Iul 2012, 10:06
Oras: Giurgiu
Data nasterii: 22 Feb 1961
Localitate: thessaloniki
Contact:

Re: Campervan amator

Mesaj de dobre toma » 25 Noi 2012, 23:43

Buna seara,

Dl. Luidort: Multumesc pt oferta, ca moment este cel mai potrivit in care vine. Chiar acum caut ferestre - una pe usa laterala, una in dreptul banchetei si una la baie. Am sa masor si am sa-ti comunic dimensiunile care le doresc si daca nu se potrivesc cu acelea, poate gasim o solutie. La fel si rezervoare de apa. Doresc sa pun cat mai mari. Am inteles ca sunt si de 150 l.?!. Da, chiar imi este binevenit ajutorul, multumesc.

Dl. Costin, multumesc pentru sfaturi. Recunosc ca m-au cam pus pe ganduri. In primul rand eu locuiesc din `88 in Grecia, masina am inscris-o si eu unde am putut. Cu cine sa iau eu legatura la Giurgiu - voi gasi un tel de la Registru Auto - dar mai ales ce sa-i spun sau cum . Va dati seama ca nu se poate sa rezolv o dilema de genul: sa continui sau sa intrerup la telefon. Nu stiu daca o firma autorizata poate taia tabla de la geamuri printr-o metoda mai "stiintifica" decat am taiat-o eu , dar daca nu voi beneficia de intelegerea unor functionari, voi cauta ori solutii mai "pe usa din dos", ori voi incerca sa obtin o hartie de la o firma ca a fost facuta la ei ori o voi inscrie in Angia, unde este mai lejer cu modificarile. Nu stiu ce sa spun. De oprit nu ma opresc insa. Pentru bancheta din spate sunt si aici schelete metalice special omologate pe care construiesti, dar este 850 EUR (doar scheletul), incerc si eu sa imbin economicul cu esteticul si functionalul. Dar daca se poate pune o alta SH de microbus, chiar nu merge si asta a mea? Eu sper si imi asum riscul. Daca ma puteti ajuta concret cu ceva, atat dvs cat si altcineva dintre colegii de forum, va sunt recunoscator. Cand am sa fiu gata, ma gandesc sa merg si la o astfel de firma, sa platesc o verificare a lucrarii, si daca trebuie corectat ceva o voi face indiferent ca va fi mai costisitor.

Dl. Predonu, va multumesc si dvs pentru apreciere, incurajare, sfaturi si video. As fi vrut sa vin si eu la intalnirea organizata, mi-ar fi placut in primul rand sa cunosc si colegii de forum si sa beneficiez de sfaturi si idei. Am sperat pana astazi cand am epuizat toate sperantele. Dar mai vor fi si alte intruniri. Buteliile le-am montat astfel: am construit cate un suport din teava rectangulara deasupra fiecarei oale de roata, destul de solid si pe el am fixat cate un suport de butelii gpl auto cu tirantii corespunzatori. In general am incercat sa folosesc piese cu destinatia corespunzatoare. La mobilier am cam "comis-o", intr-adevar. Din vari motive, am folosit pal de 16 mm. Acum, asta este. Sper sa nu fi luat mai mult de 150 kg in plus. Schita cu vedere de sus nu am pentru ca lucrez dupa prospectele luate de la Dusseldorf. Avem si masuratori si insemnari (mai ales sotia mea e mai meticuloasa) dar voi incerca sa scanez una de pe un prospect. Podeaua este izolata integral cu strat de spuma poliuretanica, pasla, polistiren de 3 cm, pal de 1 cm si podea laminata. Doar podeaua laminata este lipsa sub bancheta si in baie. N-am mai cumparat inca un pachet. Tocmai am luat si frigider SH cu panou solar de la colegul Cristi Homos.
Mai pun ceva fotografii. Astazi , duminica, am reusit sa tai si acoperisul pentru capac de aerisire.
Atașamente
WP_000165.jpg
WP_000165.jpg (45.16 KiB) Vizualizat de 2968 ori
WP_000166.jpg
WP_000166.jpg (46.98 KiB) Vizualizat de 2968 ori
WP_000167.jpg
WP_000167.jpg (53.58 KiB) Vizualizat de 2968 ori
WP_000169.jpg
WP_000169.jpg (26.44 KiB) Vizualizat de 2968 ori
WP_000168.jpg
WP_000168.jpg (41.83 KiB) Vizualizat de 2968 ori

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Campervan amator

Mesaj de Nelu Predonu » 26 Noi 2012, 10:12

Domnule Toma, un singur lucru nu-mi place in ceea ce faceti, Incercati sa nu lucrati Duminica si in zile de sarbatoare. M-am fript de cateva ori facand acest lucru si de atunci incerc sa-i sfatuiesc si pe altii sa evite lucrul in aceste zile. In rest ... se pare ca totul iese ca la carte.

Avand in vedere ca eu ma lovesc de o problema deranjanta la camperul meu, va aduc in atentie un lucru - Roata de rezerva !
Cei de la Dethleffs, au montat rezervorul de apa uzata in locul prevazut de fabricantul masinii pentru roata de rezerva, asa incat, peste tot pe unde ma deplasez, fac acest lucru fara roata de rezerva. :mrgreen: In noua configurare roata de rezerva nu-si mai gaseste locul, din nefericire. Am tot cautat un loc in care sa integrez aceasta roata si din pacate nu l-am gasit. Pe plafon am doua trape, iar datorita pozitiei in care acestea au fost montate, nu exista loc de amplasare a acestei roti.
Incercati acum, cat nu e prea tarziu, sa aveti in vedere amplasarea acesteia.

Legat de geamurile laterale pe care doriti sa le integrati in structura caroseriei:
Din experienta va spun ca varianta geamurilor cu deschidere e un moft. Nu stiu daca in 4 ani le-am deschis de 5 ori. Geamurile fixe ca cele din videoul postat de mine anterior mi se par mult mai potrivite, avand si un design mult mai placut. Aerisirea o veti face cu ajutorul trapelor fara nici un fel de probleme, aerarea interiorului o veti face si fara sa va doriti prin deschiderea usii culisante - usa ce o consider un mare neajuns al acestui tip de caroserie - campervan.
Singurul geam ce e necesar sa se deschida e cel de la baie. In baie, nu montati trapa, mult mai util e geamul cu deschidere. Trapa va va "manca" din spatiul util necesar pe plafon pentru panouri solare si eventual pentru roata de rezerva. Gospodariti-va cu atentia acea suprafata a plafonului.

In plus fata de cele mentionate, geamurile fixe va scutesc de probleme ce pot aparea pe partea de etansare. Am avut probleme cu o astfel de etansare, cu geamul de la capul patului. De cate ori ploua, salteaua se imbiba cu apa. Am fost la Gerard si am demontat geamul constatand un lucru ... incredibil.
Din cele 20 de suruburi autofiletante care fixau rama acestuia ... 14 erau retezate. Si acel geam cu deschidere culisabila chiar nu-l folosisem niciodata sa zic ca ar fi existat ceva eforturi de retezare a acelor suruburi.
In afara geamului de la baie, un singur geam l-as mai monta cu deschidere si asta numai in situatia in care sunteti fumator. Cel din spatele soferului, din dreptul mesei. Au fost situatii, rare de altfel, in care am deschis acel geam pentru satisfacerea viciului mentionat.

Legat de instalatia sanitara, folositi cele mai de calitate furtune de legatura intre elementele acestei instalatii. Am avut pana acum 3 inundatii datorita furtunelor de proasta calitate montate de cei de la Dethleffs. Acum, nu pot merge la intalnirea de 1 Decembrie cu camperul tot din cauza unui astfel de furtun spart. Dar despre instalatii, mai putem discuta in momentul in care ne dati mai multe detalii legate de variantele abordate.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Dan Iliescu
Membru fondator
Mesaje: 490
Membru din: 27 Feb 2006, 12:05
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Iun 1967
Localitate: Bucuresti - Drumul Taberei
Contact:

Re: Campervan amator

Mesaj de Dan Iliescu » 26 Noi 2012, 10:44

Nelu, pentru roata de rezerva m-am gandit la o varianta acceptabila sau nu pentru tine. Iti poti achizitiona numai suportul de prindere pentru usa din spate a suportului de biciclete. Pe acesta, cu mici modificari poti prinde roata de rezerva. E o idee usor de pus in practica.

http://www.fiamma.com/EN/service/spares ... articleTop
Camper Knaus Traveller 685
Bucuresti - Drumul Taberei
0740.136.733
iliescu@anl.ro
www.campere.ro

iliescu4751

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Campervan amator

Mesaj de Nelu Predonu » 26 Noi 2012, 12:35

Stiu Dan, e usor de pus in practica, am un astfel de suport de biciclete, dar ... tu care mergi mult afara ... te poti lipsi de acesta ? Stii cat de comod e sa campezi si dupa aia sa vizitezi cu bicicletele diverse obiective turistice. Compromisul (roata in loc de biciclete) nu e de acceptat pentru mine.

Imagine

Mai bine as renunta la rezervorul de apa uzata si sa revin cu roata de rezerva in acel spatiu.
Si toate astea datorita faptului ca plafonul nu a fost judicios studiat de carosierii germani. Uite in ce hal si-au batut joc de acea mare suprafata ...

Imagine
Imagine

Acum e o problema sa montez si panouri solare, trebuie sa caut panouri cu dimensiuni mai ciudate. Daca spatiul de pe plafon era mai judicios studiat, puteam monta o scara speciala de la Fiamma pe usa din stg. spate, cu degajare in dreptul numarului, pentru acces pe plafon, respectiv la roata de rezerva pe care o puteam monta acolo.

Referitor la ce scriam mai sus, la etansarea acelui geam, pun cateva poze din care rezulta modul in care a lucrat in timp acea rama a geamului, creandu-se o contractie de mai bine de 1 cm. Acest spatiu se vede in imagini in zona ramasa intre autocolant si rama geamului (dunga argintie).

Imagine
Imagine

Daca masina nu ar fi fost colantata dupa montarea geamurilor, probabil nu mi-as fi dat seama de acest aspect total nedorit. Nici nemtii nu mai fac ce faceau odata ...
Domnule Toma, tineti cont de aceste inconveniente, acum cat mai aveti ce face. La geamul de la baie, cu toate ca acesta e mult mai mic, am aceeasi problema cu contractarea ramei:

Imagine

Din greselile altora, puteti invata si face un lucru mult mai bun. In showroom , cat sunt noi, toate arata impecabil.
Pentru ca nu sunt omul care sa-si laude orbeste achizitia, consider ca e mai bine sa va prezint aceste neajunsuri la care, din nefericire, se vor mai adauga si altele, pe care vi le voi prezenta pe parcursul acestui topic. Tot greseli de neconceput ... facute de firma nemteasca ce a echipat acest campervan.
Ultima oară modificat 26 Noi 2012, 13:04 de către Nelu Predonu, modificat de 2 ori în total.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Petrut Dobre
Membru forum
Mesaje: 35
Membru din: 20 Oct 2007, 22:06
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 12 Aug 1974
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Campervan amator

Mesaj de Petrut Dobre » 26 Noi 2012, 12:42

Pentru roata de rezerva puteti incerca varianta unui suport construit de dvs. pe care sa-l montati la usile din spate , prins in 3 puncte(2 pe balamalele usii stanga si al trei-lea unde se poate pentru a putea fi deschis pentru acces). Nu stiu daca observati in avatarul meu...daca nu lasati o adresa de E-mail sa va trimit o poza.
Mercedes Sprinter-Autorulota

Petrut Dobre
0722 225 686
Bucuresti

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Campervan amator

Mesaj de Nelu Predonu » 26 Noi 2012, 12:53

Am inteles domnule Petrut, dar unde mai pun bicicletele in situatia asta ? Nu ma pot lipsi de ele. Oricum, multumesc pentru dorinta dvs. de a-mi rezolva acest neajuns. Cred ca ori imi voi monta roata in locul rezervorului de apa uzata, acolo unde o prevazuse fabricantul (Ford), ori voi vinde camperul si ... o voi lua pe urmele domnului Toma si voi transforma un van in autorulota. Acum, cred ca stiu ce ar trebui sa-ti ofere si cum ar trebui realizata o astfel de masina.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 671
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
Oras: Voluntari - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Voluntari - Ilfov

Re: Campervan amator

Mesaj de Nelu Predonu » 26 Noi 2012, 14:22

Nelu Predonu scrie: ... Pentru ca nu sunt omul care sa-si laude orbeste achizitia, consider ca e mai bine sa va prezint aceste neajunsuri la care, din nefericire, se vor mai adauga si altele, pe care vi le voi prezenta pe parcursul acestui topic. Tot greseli de neconceput ... facute de firma nemteasca ce a echipat acest campervan.
Cum mentionam mai sus, va mai prezint cateva imagini cu gainarii facute de nemti ...
Pentru ameliorarea designului interior au recurs la montarea unor ornamente de c........ pe fetele de usi ... si uitati ce a iesit ...

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

nu-mi ramane dacat sa scot acele ornamente si peste frezarile respective sa lipesc o platbanda fina din aluminiu striat.

--- si in privinta canturilor din PVC a iesit acelasi c...t ...

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Eroarea nemtilor e rezultatul folosirii unor repere de finisaj al mobilei de interior, netinandu-se cont de temperaturile cu care vine in contact acea mobila.
Binenteles, au aparut dilatari si contractari necontrolate ale materialelor respective. Se pare ca si nemtii au uscaturile lor ...

Am pus imaginile de mai sus domnule Toma ca sa stiti la ce sa va asteptati si atunci cand executati mobilierul. Mare atentie la alegerea materialelor ! Acestea trebuie sa reziste la o larga variatie a temperaturii.
e-mail: npredonu@gmail.com ; tel. 0722.216.683.

Avatar utilizator
Florin_Vint
Membru forum
Mesaje: 85
Membru din: 23 Mai 2012, 19:25
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 12 Ian 1980
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Campervan amator

Mesaj de Florin_Vint » 26 Noi 2012, 16:03

Buna ziua,
Legat de lufturile din autocolantul exterior, acestea nu provin de la contractia ramei ci de la contractia foliei. Am avut la firma la care lucram masini colantate total si dupa aprox 2 ani au aparut zone necolantate de chiar cativa cm. Mai ales in zona motorului, unde in afara de temperaturile exterioare mai "ajutau" si cele interioare. Suuburi rupte apar cand sunt fixate mecanic parti constructive din materiale diferite ( ex. aluminiu pe tabla de otel). Tot din practica va pot spune ca difera cu mult gradul de dilatatie si de obicei cel mai destept cedeaza(surubul). Pentru a inlatura aceast efect cel mai bine lipiti direct cu silicon, eventual din acela folosit de carosieri pentru a lipi tabla pe armaturile de rezistenta.
Cu stima,
Florin Vint
Alfa Romeo 166 2.0 TS si Adria 530 Deluxe
0745 01 33 96
www.sculetop.ro; office@sculetop.ro

Raspunde