Astăzi este 04 Aug 2021, 20:06

Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Avatar utilizator
Stoica Cristian
Membru forum
Mesaje: 214
Membru din: 26 Noi 2009, 18:02
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 28 Iul 1957
Localitate: Bucuresti-Baba Novac-sector 3
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Stoica Cristian » 06 Mar 2011, 17:56

Acel incarcator este numai pentru atunci cind esti racordat la o sursa de 220V,cind esti legat la masina lucreaza pe alternator.La a doua intrebare este putin mai complicat.In primul rind nu este vorba de un transformator.Transformatorul transforma 220v alternativ in 12v tot alternativ,iar tu ai toata instalatia (sau aproape toata) la 12v continuu.Deci ala este de fapt tot un redresor-adica are in componenta lui si o punte redresoare,in unele cazuri chiar mai mult decit o punte redresoare.La mine in rulota am un panou de comanda care ,printre altele,ma avertizeaza daca a scazut tensiunea sub 10.5v,sau daca bateria nu este chiar full si folosesc prea multi consumatori emite un alt semnal luminos sa mai opresc un consumator.Toate semnalele astea inseamna de fapt niste iesiri de diferite tensiuni tot din incarcator.In consecinta daca ai asa ceva este preferabil sa nu-l schimbi.Singurul inconvenient va fi ca o sa incarce bateria putin mai greut.Daca nu ai asa ceva poti sa-l schimbi sa pui unul putin mai puternic.Oricum ,ca o paranteza, eu nu plec de acasa cu bateria ne incarcata.Am o baterie normala de 110A,o dau jos cu 12-24 de ore inainte sa plec,o pun la incarcat si 4 zile nu mai am treaba,(daca nu face nevasta exces de zel cu spalatu vaselor la toti vecinii).Nu stiu daca am fost de folos dar am incercat.
Renault megan grandtourer 1,9TDI +ELDDIS WHIRLWIND XL. stoica_cristi2007@yahoo.com . tel:0723536215

Avatar utilizator
Panait Valentin
Membru asociat
Mesaje: 1003
Membru din: 20 Mar 2009, 17:54
Oras: Fetesti
Data nasterii: 22 Dec 1969
Localitate: Fetesti-Ialomita

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Panait Valentin » 06 Mar 2011, 18:23

Cred ca m-am lamurit :wink: am masurat vara trecuta cand am pus bateria pe rulota si la iesirea din transformatorul rulotei valoarea era de 13,5v-13,9v (oscila) iar la bornele masini era de 13,9v constant. Nu stiu ce fel este transformatorul rulotei, este al ei,are iesire speciala pentru baterie, cand ajung la ia, fac o poza si vi-l arat.
In concluzie iau un acumulator Semitrax 100A :D http://www.exis.ro/accesorii_rulote/bat ... 588-1.html
Va multumesc tuturor, sa ne vedem sanatosi !!
VALI,
Skoda Octavia & KIP Grei Line 41KG

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 892
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Odenie Sergiu » 06 Mar 2011, 20:16

George Marcu scrie:Alternatorul e putin probabil sa se arda dar va fi solicitat mai mult asta ducad la o uzura mecanica, putin semnificativ crescuta.
De curiozitate despre ce uzura mecanica e vorba?El oricum se invarte atata timp cat functioneaza motorul si produce curent.Ce s-ar intimpla atunci cand pune o statie de amplificare care consuma mult mai mult decat incarcarea acelui acumulator?Eventual cu introducerea unui nou consumator in circuit creste cu ceva consumul de carburant.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 552
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de George Marcu » 06 Mar 2011, 23:37

Odenie Sergiu scrie:De curiozitate despre ce uzura mecanica e vorba?El oricum se invarte atata timp cat functioneaza motorul si produce curent.Ce s-ar intimpla atunci cand pune o statie de amplificare care consuma mult mai mult decat incarcarea acelui acumulator?Eventual cu introducerea unui nou consumator in circuit creste cu ceva consumul de carburant.
Un alternator produce curent. Ca sa produca 10 sau 100 amperi are nevoie de o putere de rotire mai mica sau mai mare.
Cu cat consumul este mai mare cu atat curelele si rulmentii sunt supusi unei solicitari mai mari.
@Gigi
Este numai pt varianta in care 220V exista, asa cum a spus colegul Cristian.
Un transformator, de fapt o sursa de curent continuu (ca asta este un transformator cu o punte redresoare eventual o dioda zener la 14V) produce curent la o valoare fixa 13...14...99V.
Un redresor specializat are diverse functii, dusulfatare, etc, etc (nu-i domeniul meu) fapt care-l face mai potrivit. La modelul pe care-l am indiferent ca este sau nu bateria legata, tensiunea de iesire este constanta si prietenoasa cu electronicele, TV, DVD, etc, poate fi lasat non-stop conectat la baterie fara a aparea pericolul de sulfatare, supra-incarcare, etc.
Sigur sunt si variante asemanatoare functional cu CTEK-ul dar mai ieftine, care merita luate.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
Rulota Knaus 495 TF

Avatar utilizator
Paul Petrescu
Membru forum
Mesaje: 111
Membru din: 04 Oct 2007, 07:09
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 20 Feb 1968
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Paul Petrescu » 07 Mar 2011, 08:02

@Panait Valentin si eu tot varianta zap am ales numai ca am luat modelul asta Zap energi +
Inca nu am testato pe rulota dar am facut cateva teste in casa cu un invertor pe care am pus un tv cu tub, un reciver, si o lampa cu bec de 40W. Dupa aproximativ 8-10 ore de functionare tensiunea la borne a scazut de la 13,5V la 12,4-12,5V.
Ultima oară modificat 07 Mar 2011, 09:49 de către Paul Petrescu, modificat 1 dată în total.
VW B7 + LMC 390
0740131141
Respect

Avatar utilizator
Bratulescu Ionut
Membru forum
Mesaje: 672
Membru din: 12 Oct 2009, 11:35
Localitate: ploiesti prahova

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Bratulescu Ionut » 07 Mar 2011, 08:45

Eu am doua bateri gel ,insumand 200 Ah ...dar peste iarna nu le-am scos de pe rulota (lene mare) . Nu stiu daca am facut bine, la cate temperaturi cu minus au fost :roll:
Burstner 4303+papuc diesel 1,9...Sunt atatea legi, incat nimeni nu este scutit de a fi spanzurat ...(de Bonaparte)

Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 07 Mar 2011, 12:55

A mea de 2 ani sta afara si au fost si minus 28, saptamani de cate -20/-25 de grade. Am incarcat-o la redresor si nu are nimic, ce e drept ca am un panou solar care o intretine. Este una din acele mult contestate baterii cumparate de la Tabra, caruia ii multumesc inca odata.
Ultima oară modificat 07 Mar 2011, 19:30 de către Serpescu Gheorghe, modificat de 2 ori în total.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 892
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Odenie Sergiu » 07 Mar 2011, 15:38

Si eu am luat de la @Costin,(e AGM,nu cu gel ca a colegului de mai sus)dar cum frigul descarca de obicei bateriile mai mult decat in mod normal, eu nu o tin in rulota pe timpul iernii.Bateria de la masina,incarcata full,daca nu am pornit-o spre ex.2 saptamani,tinuta pe masina la -5-15 grade C,s-a descarcat incat a trebuit reincarcata cca 10 ore.Consumul in stationare este infim,doar acel led care clipeste si curentul luat la pornire de electromotor.In rest a fost actiunea gerului.Nu stiu daca are aceeasi actiune asupra bateriilor cu tehnologie AGM,dar nu vad de ce ar fi diferit cand si un acumulator de telefon,aparat foto,etc,la ger pierd din capacitate.
Deci trebuie reincarcata mai des decat in mod normal.Daca panoul solar o intretine,s-a mentinut nivelul de incarcare.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Costin Tabra » 10 Mar 2011, 12:42

Sergiu, acumulatorul pe care il ai tu este identic cu cel al lui Gigi Serpescu :-). Acumulatorii mei din rulota stau in casa pe perioada iernii si ii incarc periodic. Durata de viata a unui acumulator depinde extrem de mult de conditiile de exploatare. Cu cat acumulatorul este ferit de descarcari si de frig, cu atat viata lui va fi mai lunga. Gigi are marele avantaj ca are panou fotovoltaic si regulator de sarcina. Iar daca regulatorul de sarcina stie sa faca deosebirea intre acumulatori cu acid / acumulatori cu gel/AGM, atunci este chiar solutia ideala pentru mentinerea acumulatorului.

Asadar, Ionut, parerea mea este sa scoti (macar acum in al 12-lea ceas :-) ) acumulatorii de pe rulota si sa-i incarci cu un redresor special pentru acumulatori cu gel / AGM, caci poate vei reusi sa-i recuperezi fara urmari in timp. Parerea mea, conasule... :lol: Astfel de redresoare gasesti pe la depozitele care au electrostivuitoare, DAR ai mare grija ca acumulatorii de pe electrostivuitoare sunt mult mai mari decat acumulatorii tai si s-ar putea ca redresorul sa furnizeze un curent de incarcare mult prea mare pentru capacitatea acumulatorilor tai. Daca ai nevoie de ajutor, suna-ma si vorbim.

In ceea ce priveste incarcarea acumulatorilor de la retea, un redresor obisnuit poate incarca un acumulator cu gel/AGM, cu conditia ca utilizatorul sa cunoasca acele diferente intre curbele de incarcare pentru un acumulator cu acid si unul cu gel/AGM si sa "jongleze" cu redresorul pentru incarcarea optima. Discutia este foarte laborioasa, de aceea in masura posibilitatilor, recomandarea mea este sa se foloseasca redresoare specializate pentru acumulatorii cu gel/AGM, chiar daca sunt mai scumpe decat un redresor clasic. ATENTIE insa, cititi prospectul, caci reclama este sufletul comertului si va puteti pacali daca vedeti scris pe el "Bun pentru acumulatori cu gel". Daca in prospect nu scrie ca poate incarca si asa ceva, cautati altceva. Cautati si pe internet inainte, pentru a va feri de surprize neplacute.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

costieanu constantin
Membru forum
Mesaje: 56
Membru din: 25 Mai 2008, 21:30
Localitate: CODLEA-BRASOV

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de costieanu constantin » 10 Mar 2011, 14:31

nici eu nu le-am dat jos ,cand merg pe la gradina ,aprind niste leduri la 12 V ,daca stau mai mult de 1h aprind si un bec de 21w/12v cam o ora ,la inceput lumineaza mai slab apoi lumineaza aproape de normal.
as lasa mereu un led aprins - 12 v - dar, nu dam pe acolo decat odata pe saptamana sau chiar la 2 saptamani

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 892
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Odenie Sergiu » 11 Mar 2011, 09:24

Costin Tabra scrie: 1.Acumulatorii mei din rulota stau in casa pe perioada iernii si ii incarc periodic. Durata de viata a unui acumulator depinde extrem de mult de conditiile de exploatare.

2. si sa-i incarci cu un redresor special pentru acumulatori cu gel / AGM

3.In ceea ce priveste incarcarea acumulatorilor de la retea, un redresor obisnuit poate incarca un acumulator cu gel/AGM, cu conditia ca utilizatorul sa cunoasca acele diferente intre curbele de incarcare pentru un acumulator cu acid si unul cu gel/AGM si sa "jongleze" cu redresorul pentru incarcarea optima. Discutia este foarte laborioasa, de aceea in masura posibilitatilor, recomandarea mea este sa se foloseasca redresoare specializate pentru acumulatorii cu gel/AGM, chiar daca sunt mai scumpe decat un redresor clasic.
1.Cum spuneam si eu tin acumulatorul rulotei(AGM) in casa cam din noiembrie pana-n aprilie.Eu insa nu trebuie sa-l incarc,pentru ca de cate ori pun incarcatorul,periodic,dupa cca 1 min se aprinde led-ul verde care indica faptul ca este incarcat si se decupleaza incarcarea.Deci nu se desxarca nici in atatea luni :!: .De aici trag concluzia ca-si face treaba si dupa cum se spune in datele tehnice ale AGM se descarca foarte lent,in timp indelungat,daca nu are consumatori.In cazul meu,mai deloc :roll: .

2.Eu parca am inteles din alte discutii,ca doar bateriile cu gel necesita incarcatoare speciale.Si cele tip AGM?

3.Eu am acest tip de incarcator,foto (si nu e chinezarie)cu el am incarcat cand era descarcata ,bateria din rulota (AGM) dar si de la masina.Pe el e desenata si o barca;la barci ca si rulote se folosesc baterii semitrax sau AGM dar si cu gel.Nu e bun pentru asta?ca nu mai inteleg(sau incarca chiar si cu gel?).Despre ce curba de incarcare e vorba si cum pot depista daca acest incarcator respecta acea curba?
Atașamente
2425.jpg
2425.jpg (90.25 KiB) Vizualizat de 1261 ori
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Costin Tabra » 13 Mar 2011, 14:27

Da Sergiu, ai dreptate; eu din comoditate, ii tin pe un redresor obisnuit mai tot timpul; insa redresorul este pus pe treapta de putere cea mai mica.

Redresorul din poza trimisa de tine este un redresor clasic, destinat incarcarii acumulatorilor cu acid. Faptul ca are si simbolul de barca pe el se refera la acumulatorul de pornire a motorului barcii, care este tot un acumulator cu acid.

Exista pe Wikipedia un articol despre acumulatorii AGM: http://en.wikipedia.org/wiki/AGM_battery (din pacate, doar in limba engleza). Curba de incarcare si alte informatii le gasiti in documentul urmator: http://www.victronenergy.com/upload/doc ... -%20EN.pdf (din nou, in limba engleza).

Din nou, cu cat acumulatorii sunt mentinuti cat mai incarcati, cu atat creste durata lor de viata.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Raspunde