Astăzi este 01 Aug 2021, 16:05

Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Vali Mocanu

Mesaj de Vali Mocanu » 01 Feb 2008, 20:10

Foarte bune observatiile lui Stefan Iuga ref la amanuntele tehnice. Scurt, la obiect si corect in acelasi timp.

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Mesaj de Costin Tabra » 01 Feb 2008, 22:39

@Dyngo si rulotistul cel istet: Am cautat prin toate documentele despre rulote pe care le am si am reusit sa desenez schema electrica pentru o rulota relativ simpla. In schema nu exista acel redresor de incarcare a bateriei din rulota de la retea, in schimb apar mai multe circuite necesare functionarii frigiderului si celorlalti consumatori din rulota.
Cele 2 relee fac oficiul de "automatizare", care tine seama de cuplarea/decuplarea rulotei la 12V de la autoturism.
Regleta de conexiuni se alimenteaza dintr-o mufa cu 7 pini, suplimentara, sau din mufa cu 13 pini. Pentru detalii legate de circuitele din cele 2 cuple, uitati-va in biblioteca tehnica unde exista un subiect referitor la asta.

@rulotistul cel istet: O sa incerc sa mai caut si o schema care sa-ti asigure incarcarea bateriei atunci cand rulota este conectata la 220V.

PS: Daca doriti cupla suplimentara cu 7 pini, dati de stire.
Atașamente
Sch el rul.JPG
Sch el rul.JPG (35.59 KiB) Vizualizat de 3401 ori
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Mesaj de Costin Tabra » 01 Feb 2008, 23:22

@rulotistul cel istet: uita-te aici:

http://www.clubrv.ro/forum/viewtopic.php?t=580

In ultimile pagini apar scheme electrice de la diferite rulote. Poti sa-ti faci o idee despre circuitele electrice. Daca nu iti este usor, da de stire si incerc sa scot din toata "matzaraia" de acolo doar circuitele care iti sunt necesare.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
Paul Petrescu
Membru forum
Mesaje: 111
Membru din: 04 Oct 2007, 07:09
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 20 Feb 1968
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Paul Petrescu » 03 Feb 2008, 08:32

@costintabra
Multumesc mult pentru schema. Mai am o intrebare... Din schema care se vede pe capac, se poate inlocuii doar partea cu transformatorul? sau trebuiesc schimbate si alte componente?
VW B7 + LMC 390
0740131141
Respect

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Mesaj de Costin Tabra » 03 Feb 2008, 13:06

Degeaba inlocuiesti transformatorul si diodele, deoarece schema este proiectata sa asigure alimentarea consumatorilor de 12V fie de la baterie (sau autoturism), fie de la retea.

Asa cum spuneam, pentru incarcarea bateriei din rulota de la retea, mai trebuie adaugate ceva componente. O sa vad daca gasesc vreo schema s-o postez.

Incearca sa te uiti si pe link-ul pe care l-am pus, referitor la schemele electrice de rulote. Stiu ca sunt complicate, deoarece au foarte multe circuite, dar iti poti face o idee.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
Paul Petrescu
Membru forum
Mesaje: 111
Membru din: 04 Oct 2007, 07:09
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 20 Feb 1968
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Paul Petrescu » 25 Feb 2008, 19:16

Cu ajutorul unui coleg de servici am reusit sa termin montajul pentru alimentarea de 12V de la transformatorul de care spuneam intr-un post anterior...
ImagineImagine
ImagineImagine
Imagine
VW B7 + LMC 390
0740131141
Respect

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Sandu Toma » 25 Feb 2008, 19:23

Bravo Paul !
Vezi ca se poate ! Ce-i drept cu un pic de ajutor, ai satisfactia lucrului facut cu mana ta. :D
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Paul Petrescu
Membru forum
Mesaje: 111
Membru din: 04 Oct 2007, 07:09
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 20 Feb 1968
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Paul Petrescu » 25 Feb 2008, 19:31

Multumesc... :D Sper sa fie de ajutor si pentru altii...
VW B7 + LMC 390
0740131141
Respect

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Mesaj de Costin Tabra » 25 Feb 2008, 22:26

Bravo,

Singura "obiectie" pe care o am este ca ai folosit un releu strain de domeniul auto si, poate, la un moment dat, te vei afla in situatia sa ai nevoie de un astfel de releu si sa nu ai de unde sa-l cumperi.

Asa cum am promis, am reusit sa termin schema care sa permita, cred eu, toate combinatiile posibile :D Imi cer scuze ca am intarziat, insa pur si simplu, nu am putut finaliza mai repede acest proiect.

Daca functionarea nu este suficient de explicita, va rog sa-mi scrieti despre ce este vorba si voi da explicatii fiecaruia. De asemenea, va rog pe fiecare sa corecteze aceasta schema, daca nu este completa :oops:

As dori sa adaug faptul ca, toata instalatia electrica se dimensioneaza pornind de la consumatorii existenti in prezent sau viitor. Se calculeaza "consumul" in 24 ore, se alege bateria infunctie de autonomia in "salbaticie" :D dorita si abia apoi se dimensioneaza redresorul, care trebuie sa asigure atat incarcarea bateriei, cat si fucntionarea circuitelor de 12V ale rulotei.

Mai jos, schema electrica:
Atașamente
Alimentare rulota.JPG
Alimentare rulota.JPG (42.63 KiB) Vizualizat de 2995 ori
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

rulotistul cel istet

Mesaj de rulotistul cel istet » 29 Feb 2008, 14:00

Costin, nu inteleg ce e cu regleta de conexiuni auto.
Hai sa reducem intrarea de la auto la 2 fire: + si -.
Nu imi dau seama care sunt cele 4..., sau ce e inaintea lor...

Releele cum sunt inchise (trnsiune in bobina) si cum sunt deschise?

Cu multumiri,

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Mesaj de Costin Tabra » 29 Feb 2008, 14:24

Salut,

Aceea este o regleta obisnuita (cum sunt cele pentru instalatiile de 220V), montata in rulota intr-o pozitie cat mai accesibila (parerea mea ar fi sa fie montata cam in zona in care va fi si bateria cu toate cele pictate in schema de mai sus). Pe o parte intra cablul cu 7 fire de culori diferite, iar pe partea cealalta ies conductori multifilari care se duc fiecare in treaba lui.

Nu poti reduce intrarea de la auto doar la 2 fire, deoarece pentru ca lucrurile sa se desfasoare corect si sa fie respectata si legislatia (care spune ca in timpul mersului nici un alt consumator in afara de frigider si baterie nu trebuie sa fie alimentat), practic ai 2 circuite separate care iti vin de la masina:
1. Circuit de 12V (+ si -) pe direct - polii 3 si 4 (negru si verde), pentru alimentarea rulotei;
2. Circuit de 12V (+ si -) prin cheia de contact - polii 6 si 7 (rosu si negru, de sectiune minim 4 mm2), pentru alimentarea frigiderului si incarcarea bateriei in timpul mersului.

Este recomandabil ca cele 2 conductoare de culoare neagra (masa, minus, cum vrei sa le denumesti) sa fie instalate in felul urmator: conductorul negru (polul 3) conectat pe masina undeva in spate la o masa a autoturismului; conductorul negru (polul 7) conectat direct la borna "-" a bateriei masinii in modul cel mai serios cu putinta (frigiderul are un consum pe 12V de circa 100-120W, in functie de capacitate, ceea ce inseamna un curent de 10A) pentru a evita caderile de tensiune si alte probleme care ar putea apare.

Daca ai nevoie de ajutor la dimensionarea componentelor (cabluri, relee, redresor auto, baterie etc.), da de stire.

Ti-am facut capul mare, probabil, cu toate aceste detalii tehnice :D insa erau necesare pentru lamurirea ta. Daca mai ai neclaritati, te rog intreaba-ma; daca voi putea sa raspund, cu mare placere. Pentru o schema referitoare la cum se construiesc cele 2 circuite de mai sus in masina, da un semn, in cazul in care nu ai.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
Relu Deliu
Membru asociat
Mesaje: 768
Membru din: 24 Feb 2008, 14:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Relu Deliu » 16 Mar 2008, 18:46

Acumulator pentru rulota (cred ca este cu gel), se gaseste la reprezentanta CARANDA din soseaua garii Catelu, intre bariera C.F.R. si A 2.
Sunt compacte si cred ca se folosesc in special la electrocare. Eu am folosit pana acum un acumulator normal, Caranda, tehnologie Calciu, nu are orificii de aerisire si dupa patru zile de functionare fara incarcare, am pornit masina.
Frigiderul a functionat pe gaz, iluminatul interior, exterior si pompele nu au descarcat-o.Este legata la iesirea transformatorului si are intrerupatoare pe +si-. Daca nu este decuplata, cand mufez cupla la masina imi arde siguranta de la stop frana.
Pretul la acumulatori este de aproape 100E, cel pe gel.
Din cate am inteles de la cei din reprezentanta, nu este indicat sa stea mult timp nefolosit, de aceea folosesc unul auto.

Sierra 20 I + Beyerland 380-2
0728.899.313 0788.780.671 0723.343.915

Raspunde