Astăzi este 04 Aug 2021, 19:38

Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 552
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Mesaj de George Marcu » 17 Mai 2007, 13:34

@popescu c v
Corect pentru bateriile normale destinate exploatarii auto. La modelul asta trebuie in mod obligatoriu trebuie desfacute capacele, habar nu am de ce , poate degaja mai mult la incarcare sau cine stie, recomandarea producatorului. Fata de celelalte baterii asta nu are un curent de pornire mare, in schimb poate "livra" o perioada mai mare de timp o tensiune constanta si nici "nu se supara" daca se descarca des.
@coupe
Cred ca ti-ar trebui un regulator de incarcare, am vazut la strainezi unele destinate in mod expres pentru panouri solare.
Mai poti incerca cu o dioda si un tranzistor de putere (pentru limitare la 14,5V), o sa incerc eu zilele astea pentru ca alimentatorul meu din rulota scoate 13,8 - 14,2V in mod normal dar daca il folosesc pentru incarcarea bateriei in vreo trei zile ajunge la 15-15,2V ceea ce nu prea este sanatos deloc pentru baterie. Mai ar fi varianta cu un regulator de tensiune pentru dacie dar din cat ma pricep eu nu merge, o sa verific in week-end ambele variante.
Astazi ma duc sa scot bateria de la rulota sa mi-o schimbe cu una de 95Ah cu gel sau de fapt cum zic astia "The Running Bull battery with AGM technology (AGM=absorbent glass mat, which absorbs the battery acid in the glass fibres and thus binds it in)"

Avatar utilizator
Mircea Ionescu
Membru fondator
Mesaje: 451
Membru din: 19 Apr 2006, 09:12
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 29 Iun 1972
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Mircea Ionescu » 17 Mai 2007, 14:24

Oricum nu incarca mai mult de 14,4 dar incarca 12h/zi in fiecare zi iar eu nu consum mai nimic... Rezista sa se incarce asa continuu sau dupa ce se incarca n-are nimic daca vin in continuare pe borne 14,4...

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 552
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Mesaj de George Marcu » 17 Mai 2007, 14:37

Inseamna ca are deja regulator de tensiune panoul si oricum tensiunea de 14,4 nu afecteaza bateria pe termen lung, este chiar indicata.
Exista niste incarcatoare care au functia doar de mentenanta sau conservare pentru baterii care "livreaza" constant tensiunea asta dar daca vrei sa incarci bateria cu unul nu se poate pentru ca intensitate curentului este foarte mica 0,5A pana la 1,5A.

Eugen Florea

Raspuns

Mesaj de Eugen Florea » 17 Mai 2007, 17:43

Mii de multumiri pt informatii!
Astept cu interes si alte sfaturi!abia astept sa ne vedem!
Tin aproape!!!

frandos cosmin

Mesaj de frandos cosmin » 17 Mai 2007, 19:31

Salutare! am vazut din discutiile voastre ca transformatorul de rulota incarca acumulatorul rulotei cand este alimentat si la 220 si 12 v de la masina atunci cand cuplezi pe intrerupatorul masina ei la mine incarca doar cand este alimentat la 220 v si in plus nu are la intrare decat un cablu si un stecher la capat pt priza 220,posibil sa fie destinat doar pt 220v?

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 552
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Mesaj de George Marcu » 17 Mai 2007, 19:48

Posibil.
A mea chiar daca este relativ noua (din 1995) nu avea nici un fel de acumulator si nici transformator pentru 12 V. Doar cand o legam de masina mergea un bec deasiupra aragazului si unul in baie, frigiderul pe 12V, restul la 220V.
Mai avea o cutiuta cu doua baterii de 6V pentru pompa de alimentare cu apa si pentru pompa WC-ului, baterii care nu aveau nici un fel de incarcare, se inlocuiau in situatia in care se consumau.
Tot ce exista in rulota era o siguranta de 10A pe alimentarea de la retea.

Petrescu Eugen
Membru forum
Mesaje: 559
Membru din: 16 Mar 2007, 22:36
Localitate: Isaccea, jud. Tulcea

Mesaj de Petrescu Eugen » 17 Mai 2007, 22:07

Dupa ultima postare a lui Maurice, înteleg ca echiparea originala (de la mamitzica lor!) ar avea trei solutii constructive:
1. cu acumulator si cu transformator
2. cu acumulator si fara transformator
3. fara acumulator si fara transformator
Pentru ca, din discutii, am vazut ca exista pe rulote toate aceste solutii.
A mea (TEC/1984), avea o parasuta de acumulator si are un voltmetru care indica tensiunea din acumulator (se pare din dotarea initiala), dar nu are transformator (echiparea 2 din clasificarea de mai sus). Deci, acumulatorul are rolul de alimentare a pompei de apa cu 12V, singurul consumator care nu ar fi alimentat când se cupleaza la 220 V, daca nu exista transformatorul 220V/12V (la Maurice alimentarea pompei de apa se face cu bateriile de 6V).
La mine la baie si deasupra aragazului exista becuri si pe 220V si pe 12V.
Eu i-am facut o modificare si i-am montat un comutator cu trei pozitii pentru alimentarea cu 12V:
1. cuplare pe acumulatorul rulotei
2. cuplare pe acumulatorul auto
3. zero (nici una cuplata)
Asta dupa ce am primit un mesaj la bordul auto, când lucram la instalatia electrica a rulotei cu priza auto cuplata si acumulatorul rulotei cuplat, când cred ca a bagat curent acumulatorul rulotei spre autoturism.
Mai multi "meseriasi" m-au sfatuit sa încarc acumulatorul rulotei pe care l-am procurat (cu gel de 100 Ah) cu redresorul special pentru acumulatori atunci când va fi cazul.
Problema este acum ca nu am sigurante pe circuitul de 12V si este necesar un tablou cu sigurante, pentru ca am masurat curentul "de lucru" al frigiderului când functiona pe 12V si absorbea 10 A.
Stie cineva de unde as putea procura un tablou de sigurante (ca cel postat de Seghei)?
Sa ne vedem sanatosi!
opel astra 2,0 dti + fendt joker (xaver) 496A
Membru asociat
tel. 0745501522
"Natura ne aseamănă, educaţia ne deosebeşte" - Confucius

parpaneata

Mesaj de parpaneata » 18 Mai 2007, 09:34

Hai sa va povestesc ce am observat la mine.
Incep prin a spune ca am accu din fabrica.Cu transformator mare.Totul e la 12 v transformat.Nu am becuri de 220 v ci numai prize,astea functionand numai cand e legata la 220.Deci nu are invertor din fabrica.
Am observat ca atunci cand nu e cuplata la nimic,220 sau accu masinii si merge numai pe bateria propie,frigiderul nu merge la 12 v ci numai pe gaz!!! Am verificat frigi si merge la 12v dar numai de la acuu masinii,deci in mers!!! Eu cred ca e o chestie misto deoarece asta,frigi,consuma destul de mult pe 12 v si te lasa bateria cand ti-e lumea mai draga! :D
Ce test vreau sa fac? Pai va povesteam ca bateria masinii ma tine vreo 2 ore si ceva atunci cand,prin invertor transformand la 220,folosesc tv+reciver+tv box! Vreau sa testez astea pe bateria rulotei si...atunci cand panoul electric,pe care am ceva leduri, care ma anunta cand se descarca,sa bag in functiune generatorul si sa vad cam ce incarca si cum!!! Cred ca ies maine! :D :D :D

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 552
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Mesaj de George Marcu » 21 Mai 2007, 15:18

Mi-am luat bateria cu gel (si ce-o mai avea prin ea, platina, aur, si alte metale pretioase :lol: :lol: :lol: ), 95Ah la 799 RON pret cu TVA.
Daca mai are cineva nevoie (curaj) si doreste va pot da telefonul.

Avatar utilizator
Piriu Nicolae
Membru fondator
Mesaje: 174
Membru din: 30 Ian 2006, 18:42
Oras: Craiova
Data nasterii: 20 Feb 1968
Localitate: Craiova
Contact:

Mesaj de Piriu Nicolae » 21 Mai 2007, 15:41

Scump rau, dar cred ca merita. Ne spui si noua cum se comporta in timp,cat rezista la descarcare, etc.
Piriu Nicolae - membru fondator ClubRV.
DUSTER 1.5 DCI, HOBBY 400 Clasic
0723 097698

Militaru Ion

Instalatie electrica interioara

Mesaj de Militaru Ion » 23 Mai 2007, 00:04

Salutari tuturor rulotistilor!
Am verificat astazi instalatia electrica a rulotei mele, de curand achizitionata si am constatat o mica neregula (din punctul meu de vedere).
Cablul care alimenteaza utilitatile din rulota (iluminat, frigider si pompa de apa) are trei fire :
1 (albastru) este legat la + permanent de la masina = pinul 2;
2 (verde cu galben) este legat la masa = pinul 3;
3 (maro) -- ACESTA UNDE SE LEAGA ??? - la mine este legat la firul 7 = adica la pozitie stanga - este normal ?

popescu_c_v

Mesaj de popescu_c_v » 23 Mai 2007, 18:48

Ultima oară modificat 26 Iun 2008, 00:37 de către popescu_c_v, modificat 1 dată în total.

Raspunde