Astăzi este 31 Iul 2021, 22:04

Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Silviu Ghete
Membru forum
Mesaje: 154
Membru din: 09 Oct 2010, 09:53
Oras: Jugureni PH
Data nasterii: 26 Mar 1969
Localitate: Ploiesti
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Silviu Ghete » 01 Apr 2011, 23:15

Referitor la calitate, pot da un exemplu pe care il dau, de obicei, in audituri: un Mercedes si un Trabant au aceeasi calitate. Adica raspund unor cerinte. Atat. Ca cerintele impuse de caietul de sarcini ale Mercedesului sunt mult mai sus decat cele ale Trabantului, asta este alta mancare de peste. Pentru acele cerinte clientul plateste. Dar calitatea este aceeasi.
MCV+Hobby Prestige 425
Imi place sa gatesc cu vin. Uneori pun si in mancare.

Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 991
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Dragomir Gabriel » 01 Apr 2011, 23:39

Hai sa lasam contradictiile si pun o intrebare: conectori pentru acumulator VRLA AGM cu prindere M8 unde gasesc ? Am luat baterie si acum stau si ma uit la ea deoarece nu am conectori... ceva am gasit aici dar e pentru 16 mm2... http://www.lpelectric.ro/ro/products/di ... html#borna . Mentionez ca nu vreau sa pun conectori cu sertizare... Stima.
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com

Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
Localitate: Galati

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Raducan » 02 Apr 2011, 15:08

Ce secţiune are cablul Dvs. ? Pentru ca, pana la secţiune de 4-6mmp, şi chiar şi mai mare un pic, se pot utiliza papuci, pe care sa-i cositoriţi de capătul cablului ce vine la baterie şi acoperiţi cu doua căpeţele de varniş termoretractabil parţile cilindrice ale papucilor, unde aţi făcut lipitura. Apoi, acei papuci, se prind de conectorul bateriei cu un şurub adecvat şi gata. Adică zic eu "gata", pentru ca am mai făcut de zeci de ori treaba asta şi nu-mi ia mai mult de 10 minute. Dacă nu va pricepeţi, Dvs. s-ar putea sa vă ia 15 minute. A, cred ca va trebuie şi conectorii, care nu costa mai mult de 5 lei amândoi dacă sunt de baterie auto.

Ca fapt divers, nu evitaţi sertizarea cablurilor. Toată instalaţia maşinii Dvs. se leagă de echipamentele aferente prin papuci sertizaţi, chiar şi cablurile de la electromotorul de pornire, prin care trec 250-300A. Dacă este făcută cu o sculă competentă (nu cu patentul), sertizarea este o metoda foarte bună. Şi fiabilă în timp.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !

Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 991
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Dragomir Gabriel » 02 Apr 2011, 23:56

Multumesc pentru raspuns, am specificat ca este VRLA tehnologie AGM, deci nu pentru auto, este pentru rulota, ideea este ca bateria nu are borne ca la auto, are filet interior M8, deci conectorul trebuie sa fie din gama conectorilor electrici care se prind cu surub... nu stiu daca am fost inteles, nu vreau sa cositoresc pe conector nimic, vreau sa prind cablurile rulotei cu brida ca la auto... deci conectorul sa aiba brida de fixare cabluri. Prinderea ar fi asa http://www.metrafo.ro/19038-terminal-ti ... 64-mm.html , sau ce vreau eu asa http://www.comercialuniverso.com.br/par ... aycon.html , cu interiorul gaurii de prindere pe baterie de fi 8... Stima... Orice ajutor e binevenit, nu vreau improvizatii.
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com

Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
Localitate: Galati

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Raducan » 03 Apr 2011, 00:48

:D Mda, se pare ca vorbeam totusi aceeasi limba. Oricum, scuze pentru ignoranta. Am avut impresia ca exista VRLA si cu borne auto.

Din cate stiu, "papuc" este termenul generic pentru ce ati aratat Dvs. in primul link. Tot papuc ii zice si aluia care intra in lampile rulotei, masinii si asa mai departe. Iar ideea mea era sa cositoriti cablul rulotei in partea cilindrica a papucului. Adică dezizolati 1 cm de cablu, îl "înmuiaţi" în fludor d-ala folosit la electronica, apoi repetati procedeul cu papucul, imbinati cele doua repere si le supuneti caldurii unui ciocan de lipit de 100W. Astfel, cablul, fludorul si papucul se vor forma o masa compacta. Daca are prindere cu suruburi direct in borna e si mai bine, pentru ca eliminati un punct de contact, papucul ala fiind prins direct pe borna bateriei.
Ideea e cea descrisa in filmuletul din link: http://www.youtube.com/watch?v=4GbCmn8aABg. N-am gasit alt exemplu mai elocvent, iar asta are niste diferente. Papucul si cablul trebuie cositorite separat, iar caldura se aplica cu ciocanul de lipit, nu cu flacara.

Imi pare rau, dar procedeul descris de mine nu este improvizatie ! Este unul dintre cele mai fiabile moduri de imbinare posibile. Cablul multifilar (litat) are prostul obicei sa se desfaca (ii fug sarmulitele in lateral) atunci cand nu este strans intr-un sistem cu surub. De aceea ori se cositoreste, ori se introduce intr-un capat terminal ca cel din link http://www.mixvill.hu/16/products/356.

Acuma, sper sa nu deranjez si nu sunteti obligat sa-mi raspundeti, dar la ce spuneti Dvs. "brida" ?
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !

Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 991
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Dragomir Gabriel » 03 Apr 2011, 00:58

Cristian, se pare ca nu m-ai inteles, NU am borne normale de acumulator auto, o sa fac o poza ca sa iti arat... Brida inseamna o prindere intre 2 suruburi, nu cositorire, am exemplificat in link-uri, al 2-lea link arata ce vreau, revin cu poze.
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com

Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
Localitate: Galati

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Raducan » 03 Apr 2011, 01:06

Ba da, am înţeles perfect când aţi precizat ca nu aveţi borne auto. Tocmai de aceea am mentionat papucul plat cu gaura din linkul pe care l-ati pus Dvs. şi cositorit pe cablu, apoi prins de baterie cu un şurub M8. E cea mai simpla şi fiabila solutie. Brida aia (acum am înţeles si ce-i aia :D) lăţeşte cablul şi nu asigura în timp o forţă constanta de strângere. Brida aia era buna dacă era un cablu de 16 sau 25 mmp, adică sa aibă ce sa strângă. La un cablu subţire forţa aia de strângere poate chiar secţiona cablul.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 892
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Odenie Sergiu » 03 Apr 2011, 08:32

Dragomir Gabriel scrie:Prinderea ar fi asa http://www.metrafo.ro/19038-terminal-ti ... 64-mm.html.
Genu acesta de "papuci"eu am gasit la magazin care vinde produse electrice(sunt din cupru) dar sunt si la electronice.L-am strans doar cu patentul(dar cu acea parte usor ovalizata,nu cu partea plata),nu a prezentat probleme pana acum;face contact foarte bine.Este pus pe conductor de 4mmp,care vine de la panoul fotovoltaic ce incarca acumulatorul.Legatura de la baterie la circuitul rulotei este cu conductor de 2,5mmp(pe distanta f.scurta) si tot cu acest gen de "papuci";si la mine prinderea pe baterie este cu suruburi de M8,deci cu acesti"papuci" este cel mai potrivit sa se prinda conductorii de conectare.
Ultima oară modificat 03 Apr 2011, 10:59 de către Odenie Sergiu, modificat 1 dată în total.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 991
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Dragomir Gabriel » 03 Apr 2011, 09:10

Pana la urma pot face si asa... si chiar cositorit, contactul va fi mai bun iar in cazul in care mai vreau alti consumatori directi ii voi lega pe alt conector in functie de grosimea firului si prindere cu acelasi surub pe borna bateriei. Inca o data multumesc pentru raspunsuri... berea la prima intalnire :D
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 892
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Odenie Sergiu » 03 Apr 2011, 11:03

Eu nu am cositorit pt. ca nu aveam 220V cand am montat conductorii pt. panou si restul;daca am presat tare capatul papucului pe conductor si face contact bine,am considerat ca nu mai are rost sa cositoresc.Am intalnit cablaje montate industrial si sunt doar presate,nu cositorite,deci merge si asa.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Avatar utilizator
Paul Petrescu
Membru forum
Mesaje: 111
Membru din: 04 Oct 2007, 07:09
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 20 Feb 1968
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Paul Petrescu » 03 Apr 2011, 14:41

Dupa atata polemica referitoare la sectiunea cablului, sa va spun ce si cum am folosit eu...
Deci: de la bateria masinii am plecat cu sectiune de 4mm trecut prin siguranta de 20A si releu de 40A. Initial am avut sectine de 2,5 dar pierderile erau destul de mari si dupa ce am paradit priza de pe masina din cauza unui contact imperfect, am vrut sa pun sectiune de 6mm dar apareau probleme la mufare cu priza masinii din cauza grosimii firului.
La rulota am folosit:
Panou --> Regulator -- sectiune de 6mm
Acumulator --> Regulator -- sectiune de 10 mm
Regulator --> "Tablou sigurante" -- 6mm
Tablou --> prize 12V -- 4mm si 6mm(la un traseu de aproximativ 6 m)
Tablou --> iluminat -- cablajul vechi (1,5 cred)
Intre regulator si "tabloul de sigurante" am mai bagat un releu de 40A combinat cu un traf de 12V pentru situatile unde exista 220V
Am folosit ghilimelele pentru ca rulota nu a avut un tablou electric pentru 12V si a trebuit sa improvizez unul.
Toate firele, mufele, conectorii au fost "cositorite" cu aliaj de Ag.
Sergiu nici eu nu am avut 220V in rulota in timpul montarii, dar am folosit un ciocan de lipit tiganesc din acela de cupru :D si oricum nu cred ca as fii reusit sa fac ceva cu cel care il mai folosesc la cablaje.
VW B7 + LMC 390
0740131141
Respect

Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
Localitate: Galati

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Raducan » 03 Apr 2011, 16:03

Eu nu am cositorit pt. ca nu aveam 220V cand am montat conductorii pt. panou si restul;daca am presat tare capatul papucului pe conductor si face contact bine,am considerat ca nu mai are rost sa cositoresc.Am intalnit cablaje montate industrial si sunt doar presate,nu cositorite,deci merge si asa.
Presarea aia nu se face oricum in domeniul industrial, ci cu o scula speciala care strange papucul din toate partile. Daca il strangeti ca intr-o menghina, sarmulitele se pot sectiona. Solutia Dvs. este buna, dar nu este nevoie sa strangeti foarte tare, pentru ca puteti face mai mult rau decat bine. Desi ma pricep si eu sa strang si fara sa rup, totusi optez pentru cositorire. Si credeti-ma, ca n-am facut asta o singura data. Aici nu se strange nimic. Sa fie papuc adecvat sectiunii, atat.
Eu i-am spus d-lui Dragomir sa faca asa, deoarece a precizat de la inceput ca nu vrea improvizatii. Iar in solutia data de mine, avantajul este ca fludorul ala mai "fuge" si in interiorul izolatiei de PVC a cablului si confera o anumita rezistenta la solicitari in timp de ani de zile. Plus ca un varnis termoretractabil mai sporeste si ala fiabilitatea. Daca este doar sertizat, chiar si cu partea ovala a patentului, in timp izolatia se indeparteaza, iar cablul ramane descoperit dupa papuc. In fine, imi cer scuze pentru teoria asta a chibritului, dar sunt niste mici chichite ce fac viata mai usoara. Eu am cam uitat de locurile unde am facut asa, din simplul motiv ca n-a fost nevoie sa mai umblu. A, mi-am adus aminte, asa am facut eu la conductorul de 4mmp pe care il am legat direct de la bateria masinii (cu siguranta, evident), pentru consumatorii rulotei.
Dupa atata polemica referitoare la sectiunea cablului, sa va spun ce si cum am folosit eu...
Domnule Petrescu, daca ati facut exact cum ati scris, n-ar trebui sa aveti nici macar cea mai mica problema.
Pana la urma pot face si asa... si chiar cositorit, contactul va fi mai bun iar in cazul in care mai vreau alti consumatori directi ii voi lega pe alt conector in functie de grosimea firului si prindere cu acelasi surub pe borna bateriei. Inca o data multumesc pentru raspunsuri... berea la prima intalnire :D
Nu, nu, nu ! Cositorit si insist pentru asta, daca tot v-am convins sa faceti asa. Credeti-ma, se va subtia papucul de la strangeri/desfaceri ale surubului bornei, si contactul la cablu va ramane in continuare nu bun, ci foarte bun. Iar cablul nu trebuie dezizolat foarte mult, pentru ca la cositorire aceasta (izolatia) sa vina in continuarea papucului, fara sa se vada cablul.
Cu berea, mai vedem noi ... Depinde cat de bine ati facut treaba. Daca nu sunt multumit, numarul de beri creste :D
Astept macar o poza sa vad cum ati facut !
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !

Raspunde