Astăzi este 01 Aug 2021, 17:16

Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 892
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Odenie Sergiu » 30 Mar 2011, 11:01

Popescu Niculae scrie:Deci mai Sergiu un raspuns suta la suta practic , cum ar fi cel mai bine sa facem la rulotele noastre?
Sa folosim cablu de care si de citi mm ? E clar ca esti cel mai in masura sa ne sfatuiesti . Astept raspunsul tau si indicatia de rigoare fara fizica si alte chestii tehnice, Care cablu este cel mai bun pt functionarea frigiderului in mers la parametrii normali ? Inclusiv in masina .
Multumesc anticipat si daca se inchide aici cum s-a spus te rog scrie-mi pe mail raspunsul corect fiindca m-am convins ca esti cel care se pricepe cu adevarat.
Nu sunt cel mai in masura, au scris mai multi despre asta.Cred ca a scris si colegul @Raducan foarte clar totul si a lamurit problema.
Cristian Raducan scrie: "...Cu valorile de mai sus am obtinut:
S = (0,000000017 * 13 * 150) / (0,05 * 196) = 0,000003383 mp = 3,383 mmp sectiune de cablu de alimentare, necesara pentru ca rezistenta frigiderului sa mearga cat de cat in parametri si pierderile sa fie minime..."
deci conductor de 4mmp.
Costin Tabra scrie: De aceea, majoritatea instalatiilor pe care le-am realizat au fost cablate cu conductor de 4 mmp, atat pentru conductorul pozitiv cat si pentru cel negativ.
Eu nu am mai facut atatea calcule,am pus sonda in frigider,de 9 ani de zile si am vazut modificarea temperaturiii in functie de tensiune corelata cu lungimea si sectiunea conductorului.
Colegul @Stoica insa vrea sa aiba ultimul cuvant mereu,vad si contrazice chiar si calculele:
Cristian Raducan scrie: Avem asadar, curentul si rezistenta aferente cablului de alimentare. Deci putem calcula tensiunea de la "bornele" cablului de alimentare, adica tensiunea care cade pe cablu:

U = R * I = 0,147 * 12,5 = 1,84 V, adica aproape 2 Volti, doar pe cablul de alimentare in conditii ideale, dupa cum urmeaza:
Exact ceea ce am masurat eu.
Referitor la rezistenta:
stoica cristian scrie:Referitor la faptul ca frigiderul merge mai bine la 13V decit la12V sau la 12 decit la 11 cred ca este doar o impresie.Nu tensiunea incalzeste rezistenta ci rezistenta pe care o opune nichelina la trecerea curentului.Ea a fost calculata la o anumita putere care asa cum m-ai atentionat este P=UxI creste intensitatea scade tensiunea puterea este aceiasi intr-o anumita marja care se ia in calcul atunci cind se face rezistenta.
Nu domnule,in practica ia un resou care are rezistenta de nichelina,alimenteaza-l la 220V si fierbe o cantitate de apa,noteaza timpul necesar;alimenteaza acelasi resou cu 190V spre ex. si fierbe aceeasi cantitate de apa si vei constata ca timpul pana ajunge la punctul de fierbere,se mareste(Daca nu doresti nici asta,intr-un camping,incearca sa pregatesti o cafea/mancare pe resou la 5 dimineata cand dorm toti si incearca aceeasi treaba dupa ce se trezesc toti si-si pregatesc cafelele sau mancarea;vei constata o mare diferenta a timpului necesar).Rezistenta frigiderului se comporta la fel:la o tensiune mai mica de 12V va incalzi amoniacul din instalatie,dar intr-un timp mai lung,scazand astfel eficienta frigiderului(la o temperatura mai scazuta decat cea ideala a amoniacului va si raci mai slab).Pune o sonda in frigider si vei constata diferenta.Punand doar mana pe un produs din frigider nu poti face diferenta intre 5 sau 10-15 grade.
Oricum daca esti electrician,nu te va interesa parerea noastra,te vei baza pe ceea ce cunosti si nu-ti vei schimba punctul de vedere(deci vei proceda ca atare),fata de ceea ce stii si sustii(indiferent daca este veridic sau nu).Tocmai de aceea suntem pe cale sa depasim 13 pagini si nu te-ai convins,nu renunti sa ai ultimul cuvant.
De fapt probabil ai uitat afirmatiile initiale:
stoica cristian scrie:Pentru ca toata lumea i-si da cu presupusu(unii chiar in necunostinta de cauza)sa ma bag si eu putin in seama...
Parerea mea este ca gresiticu de altfel gresiti si cu enormitatile alea de cabluri de 4mm.Domnilor suntem in anul 2011 si tehnica a avansat mult tare.Domnule Serpescu, stati linistit ca nemti stiu ce fac.
Acuma ca sa dregi busuiocul ai lasat-o mai moale,da scrisul ramane.Deci in final nu gresim cu totii,tehnica a avoluat da tot pe baza vechilor calcule dinainte de 2011,care se aplica si se vor mai aplica...Deci"unde dai si...unde crapa"

Eu unul cred ca problema s-a intors pe toate fetele si s-a lamurit,deci eu unul nu mai am ce adauga.
Nelu Predonu scrie: insa pentru cei ce sunt amatori sa modifice sectiunile conductorilor de la circuitul cuplei si implicit sa mareasca consumurile de dupa aceasta, va sfatuiesc sa faceti rost si de cateva sigurante de rezerva, sa nu care cumva sa ajungeti sa folositi "liţa" romaneasca, riscati sa produceti pagube majore.
Nu cred ca cineva s-a gandit sa redimensioneze instalatia,in ideea de a suplimenta consumurile in rulota.Doar daca ar folosi,in premiera in rulotism,vreun aparat de sudura conectat la rulota :? .Cum am mai spus,redimensionarea ar fi in cazul rulotelor care au avut conductor de 0,75mmp(ex.@Popescu
Nicolae),sau au standard,ex. eu sau altii(si care teoredic face fata consumului),dar datorita pierderilor pe circuit,face ineficienta folosirea frigiderui alimentat in mers.@Costin de asemenea a intalnit si refacut multe instalatii la rulote sau si la circuitul de +permanent la masini,in acest sens(dupa cum a relatat).Sigurantele aferente fiind in panoul masinii,si avand oricum valoarea maxima de 30A,nu cred ca le va inlocui cineva ci lita;sau cine stie,doar daca nu ar avea pe moment,pana la achizitionarea sigurantei respective.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 30 Mar 2011, 11:12

Luna viitoare o sa sosesca masina si promit ca va voi informa cu privire la instalatia electrica, carlig, etc... si daca o fi ca mine sa vezi ce de bere beau :P , daca nu, atunci veti bea voi ( daca aveti bani) :D.
Ultima oară modificat 30 Mar 2011, 15:42 de către Serpescu Gheorghe, modificat 1 dată în total.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

Mihai Gheorghe

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Mihai Gheorghe » 30 Mar 2011, 13:01

Serpescu Gheorghe scrie:Ma gandesc ca daca am cerut ca masina sa fie dotata cu carlig din fabrica, ei se gandesc sa dimensioneze instalatia in vederea cuplarii unei rulote, nu doar de ornament. Nu ma pricep, dar cred ca trebuie sa existe niste norme in care sa fie inclusa si incarcarea unui acumulator, a functionarii unui frigider im timpul mersului. Eu cred ca atunci cand comanzi un carlig la producator, el trebuie sa dimensioneze si sa pregateasca instalatia electrica sa reziste la niste consumuri maxime, nu?
Ai toate sansele sa bei bere..., mai ales ca bugetarii de la "Cultura" au salarii bune..., din ciubucuri :D :wink:

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 892
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Odenie Sergiu » 30 Mar 2011, 13:36

Mihai Gheorghe scrie:Ai toate sansele sa bei bere..., mai ales ca bugetarii de la "Cultura" au salarii bune..., din ciubucuri :D :wink:
Poate in Bucuresti se fac ciubucuri la bugetari,la noi n-ai cu ce;asta in cazul in care aluzia ma viza pe mine(nefiind specificat,iar din cei ce am postat sunt cam putini bugetari :roll: ...).Daca nu e asa,imi cer scuze pt.confuzie... :oops: .
Cat despre bere,ar trebui racita in prealabil intr-un frigider alimentat la 12V printr-un conductor de 4mmp,sau pe gaz;Instalatia colegului @Serpescu nu cred ca va fi cu conductor de 4mmp nici la masina nici la rulota,ca atare temperatura berii va avea de suferit :mrgreen: :lol: .
L.E.Na ca tocmai am inaugurat pag 14 :shock: .
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 30 Mar 2011, 15:44

M-ati facut ambitios si am facut un mail la Opel in Germania si am cerut specificatiile de montaj ale carligului si circuitului electric.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

Avatar utilizator
Stoica Cristian
Membru forum
Mesaje: 214
Membru din: 26 Noi 2009, 18:02
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 28 Iul 1957
Localitate: Bucuresti-Baba Novac-sector 3
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Stoica Cristian » 30 Mar 2011, 17:50

Domnu Odenie chiar nu vreau sa am ultimu cuvint si nu vreau sa am eu dreptate .Chiar m-am gindit ca s-ar putea sa ai dreptate si m-am apucat sa fac un montaj in casa.Am adunat 3 prelungitoare banale turcesti care le aveam prin casa,le-am bagat unul in altul ,le-am masurat .Nu era decit 10 metri .Am mai adaugat un cablu panglica de 2x0.75 de circa 2m. Prelungitoarele sunt 3x1.5.Am bagat redresorul in priza,Am legat prelungitoarele si pe post de consumator am legat o pompa de apa Whale de 45W.La bornele redresoruli 13.15 la pompa 12.6.A zis ca trebuie putere mai multa ,m-am apucat sa demontez capacul de la frigider ,am scos rezistenta si am montat-o la circuit.La bornele redresorului 13.15 iar la rezistenta 12.5.Deci pe un circuit improvizat din conductori de 1.5, la lungimea de 12 m am pierdut 0.65V.M-am gindit ca s-ar putea sa nu fie acelasi lucru la masina,asa ca mi-am luat jucariile in brate si m-am dus la masina .La relanti la inceput de circuit 14V la rezistenta 13.4,deci aceiasi cadere de tensiune-0.65V.Trageti dumneavoastra cuncluzia .Nu vreau sa fiu malitios si nici nu vreau sa supar pe cineva .
Renault megan grandtourer 1,9TDI +ELDDIS WHIRLWIND XL. stoica_cristi2007@yahoo.com . tel:0723536215

Mihai Gheorghe

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Mihai Gheorghe » 30 Mar 2011, 20:40

Uite, ca sa nu se spuna ca vrei sa ai ultimul cuvant, voi posta eu ultimul :D Teorii pro si contra, au fost si vor mai fi, pentru ca unii chiar se pricep si se spune, fiecare cu meseria lui, iar altii vor sa se "afle" tehnicieni omorandu-l pe Google..., saracu'... :idea: :D :arrow: :wink:

Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
Localitate: Galati

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Raducan » 30 Mar 2011, 22:24

stoica cristian scrie:Domnule Cristian Raducan aveti perfecta dreptate.Conductorul de 2.5are sectiunea de4.9mmp ...
Pai nu despre asta era vorba ? Adica, in fine, ..., nu stiu, ... unul dintre noi doi a citit pe diagonala ce-a scris celalalt. Nu mai stau sa studiez cine-i vinovatul, pentru ca nici asta macar nu conteaza, insa despre mine stiu sigur ca am specificat intotdeauna ca unitate de masura "milimetru patrat", nicidecum formulare de gen "cablu de 4" si gata. Ce-s aia 4 ? Am incercat sa inlatur orice ambiguitate. Am spus ca nu conteaza cine-i "vinovatul", pentru ca am primit cam tot ceea ce am dorit, adica o discutie constructiva, in urma careia s-a ajuns la un oaresice rezultat.
Nelu Predonu scrie:Domnule Raducan, mai recititi va rog ultima fraza din postarea mea la care faceti referire, poate asa reusiti sa o intelegeti mai bine.
Va referiti la asta ?
Nu doresc sa intru in detalii, deja s-au adunat 13 pagini, insa pentru cei ce sunt amatori sa modifice sectiunile conductorilor de la circuitul cuplei si implicit sa mareasca consumurile de dupa aceasta, va sfatuiesc sa faceti rost si de cateva sigurante de rezerva, sa nu care cumva sa ajungeti sa folositi "liţa" romaneasca, riscati sa produceti pagube majore.
Nu stiu ce este de inteles aici, dar haideti sa va fac eu analiza pe text ! Pe textul meu. Si incepem asa:

Instalatia cu cablu de 2,5 mmp rezista cu brio la un curent de 6A. Asadar, pentru protectia circuitului, se poate pune o siguranta de 10A fara probleme. Atentie, asta doar in cazul in care stiu sigur ca pe acel circuit nu voi avea consumatori mai mari de atat (respectiv 6-7A) ! Daca insa eu am contacte imperfecte pe undeva, sunt sanse foarte mari ca acel loc de contact imperfect sa se incalzeasca, izolatia sa se topeasca, iar plasticaraia sa fie compromisa, desi curentul nu creste peste 10A. Din contacte imperfecte nu creste curentul, ci doar rezistenta "locala" (la locul crimei), ceea ce produce cresterea temperaturii disipate prin efect Joule.

Ca cei doi conductori cu potentiale electrice opuse se pot atinge ca rezultat al topirii izolatiei, asta este alta treaba.

Aceasta fiind analiza mea pe text, despre ce lita romaneasca vorbim ? Plus ca, pana la Dvs, se discuta despre dimensionarea sarmelor de transport pentru energia electrica de la masina la consumatorii rulotei. Nu cred ca este cineva atat de nebun incat sa puna siguranta de 10A, cand stie ca va avea un curent maxim de 15A.
Nelu Predonu scrie:La partea cu dimensionarea se pare ca va pricepeti, de fapt era un lucru banal de fizica clasa a VI a sau a VII a, nu-mi mai amintesc exact.
Multumesc ! Insa pana acum n-a mai facut nimeni un astfel de expozeu si speram sa fiu de ajutor.
Nelu Predonu scrie:Aici se pare ca dvs. nu aveti nici o treba cu ce s-a discutat anterior. Noi vorbeam de Opel, in principal cazul domnului Serpescu. Credeti ca masina domnului Serpescu va veni echipata cu anvelope chinezesti ? :shock: Dansul nu cred ca stie. :oops:
Nu, nu ! Mai devreme am spus ceva de genul "sa consideram ca i-am "obosit" destul instalatia d-lui Serpescu si sa asteptam rezultatele".
Imi pare rau, dar va rog sa nu mai scoateti din context spusele mele !!!
Nelu Predonu scrie:Asta este un folclor ieftin si des intalnit, cu chinezariile, cu economiile producatorilor auto in schimbul unor castiguri ulterioare din servisare, etc, etc.
Este foarte des intalnita la noi la romani aceasta meteahna de a ii critica pe altii si a le gasi tot felul de imperfectiuni, iar atunci cand noi facem o treaba zicem "lasa ma ...ca merge si asa", brusc, nu mai suntem pretentiosi, pentru noi avem alte standarde, "de rahat", ca sa-l mai citez o data pe domnul Raducan.
Am destule argumente sa va contrazic in privinta standardelor, iar cele mai "de suprafata" ar fi doua la numar:
1. am vorbit din propria experienta cu anvelopele chinezesti; aici poate o sa-mi confirmati ca verificarile se fac pe loturi de produse si inca la alea prin sondaj, nicidecum pe pe toata productia de masa.
2. automobilul este o suma intreaga de compromisuri intre calitate si pret; si compromisurile arata astfel: fabrica nu pune gume GoodYear Eagle F1 pe toate masinile de serie, nu pune la faruri becuri BlueVision/NightVision si alte chestii d-astea de 200 de lei bucata si nu pune baterie de 90-100A pe un diesel de 2 litri, ci doar una de 70, maxim 80A. Adica asigura minimul pentru ca masina sa lumineze cat de cat, sa porneasca la prima cheie si sa aiba o oaresice aderenta.
Astfel, si scumpeturile, dar si ieftineturile respecta toate standardele in vigoare, insa au performante dupa pret.

Observ ca aveti convingeri foarte puternice si disting un anumit ton care ... mmm ... nu stiu daca imi place ! Drept urmare, ma opresc aici din expunere si promit ca n-o sa incerc sa va schimb convingerile. Este foarte bine ca mai exista astfel de oameni ca Dvs., pentru ca servisurile "de origine" chiar au nevoie de ei, cand isi pun adaosuri de 300-400% la piesele de schimb.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !

Nelu Predonu

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Nelu Predonu » 30 Mar 2011, 23:31

Domnule Raducan, eu v-am facut o mentiune in cazul in care doriti sa dezvoltam subiectul. Vad ca nu ati tinut cont de ea.
Puteti sa va manifestati dorinta de contradictie si in alt topic.
Am sa va raspund la "Discutii...aiurea".
Nu va faceti probleme de rating si acolo subiectul este la vedere.

PS. deja ma amuz, am vazut in treacat o fraza generata de dvs:
Cristian Raducan scrie:...Am destule argumente sa va contrazic in privinta standardelor, iar cele mai "de suprafata" ar fi doua la numar:...
La dumneavoastra exista standarde ... "de suprafata" ? :D Ia vedeti, alea mai de la fund cum sunt? :oops: Se pare ca o tineti cu folclorul in continuare.

Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 991
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Dragomir Gabriel » 31 Mar 2011, 00:16

Se pare ca iar a deviat topicul, in primul rand in clasa a 6-a si a 7-a pana in prezent nu se face electricitate, cu atat mai mult sectiunea conductorilor, cel mai elocvent a fost Cristi Stoica, a facut probe cu ''cable'' turcesti, mai proaste decat cele chinezesti, deci avem o dovada de conductivitate... Cei ce au argumente pro sau contra ar fi bine sa aiba dovezi, avem nevoie si de mythbusters in acest domeniu, cat despre sectiuni, e fizica simpla, cu cat e mai mare sectiunea cu atat e mai mica pierderea de curent si tensiune, consumatori putini, sectiune mai mica... propun sa pastram topicul despre acumulatori, putem invata ceva unii de la altii... Stima...
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com

Avatar utilizator
Popescu Niculae
Membru forum
Mesaje: 399
Membru din: 25 Noi 2010, 13:57
Oras: alexandria
Data nasterii: 14 Sep 1959
Localitate: ALEXANDRIA -- TELEORMAN
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Popescu Niculae » 31 Mar 2011, 00:26

Domnilor colegi v-ati molipsit de la mine?
Ce aveti ? Gata s-a inteles perfect care e raspunsul corect , cine a recomandat cablul de 4 mm grosime a raspuns corect, si nu ne mai plictisiti cu formulele voastre
V-am spus ca nu prea am trecut pe la scoala vreti sa ma faceti toba de carte ?
Hai va rog mult nu urmati exemplul meu nu vreau sa imi furati titlul de GICA CONTRA va rog mult GATA s-a inteles ca la 12v permanent ne legam cu cablu de 4 mm
Multumesc celor care au inteles si stopeaza aceasta discutie , si mai ales multumesc celor care mi-au raspuns scurt si la obiect fara fraze din fizica , adica pe limba mea,nu toata lumea este intelectual.
COMPASS RALLYE GTE 400/2-1998-- Mercedes Vito+AUDI A6
NAE - 0761211081

Avatar utilizator
Sorin.Sibiceanu
Membru forum
Mesaje: 360
Membru din: 08 Feb 2009, 18:34
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 16 Mai 1979
Localitate: Bucuresti

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Sorin.Sibiceanu » 31 Mar 2011, 08:10

Salut , eu m-am legat cu cablu de 6 mm , normal trebuia sa pun de 4 mm dar am pus de 6mm sa fiu sigur ca nu am probleme cu siguranta de 25 AH merge ok la baterie de 225Ah pe care o am la bordul avionului , mama da sa vezi ce cablu am pus la statia auto de 16 mm ca acolo este putere nene nu glum a..



O zi buna si toate cele buna


P.S. Aici are dreptate Nae , gata sa inteles ce fir se leaga ..
Dacia Duster 4x4 + Fendt Karaat 470TF
Tel: 0766652014

Raspunde