Astăzi este 01 Aug 2021, 10:42

Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
rulotistul cel istet

Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de rulotistul cel istet » 04 Mar 2007, 22:00

Intrebare de 1000 de puncte:

Daca rulota este dotata cu transformator cu intrari de 220V si 12V (de la masina) si iesire 12V 2,5A, unde pot conecta acumulatorul cel mai bine?
Pe intrarea de 12V sau pe iesirea de 12V?

PS: Toate schemele postate nu m-au lamurit deloc, nici discutiile!

Merci anticipat!

rulotistul cel istet

Mesaj de rulotistul cel istet » 04 Mar 2007, 22:28

Si mie la fel. Dar trebuie sa fii atent sa decuplezi bateria cand cuplezi masina.

Daca pui bateria la iesire, nu cumva e mai bine pentru ca o si incarca? (de la masina sau de la 220V)

sorinn

Mesaj de sorinn » 05 Mar 2007, 19:35

Transformatorul rulotei are incorporat in el si redresorul. INTRAREA ca si IESIREA are + si-. Plusul de la INTRARE intra in priza de la masina iar minusul la fel intra in priza de la masina. IESIREA se leaga la acumulatorul rulotei + la + si -sa-. ATENTIE noi vorbim acum de transformator special de rulota. Nu stiu cum sa pun schema pentru ca nu ma pricep la calculator. Dar poti da un telefon sa explic mai bine. 0745035079 Sorin.

rulotistul cel istet

Mesaj de rulotistul cel istet » 05 Mar 2007, 20:25

Si eu m-am gandit la chestia asta cu acumulatorul pe iesire,@sorinn, dar nu sunt convins ca nu trebuie un circuit de protectie care sa opreasca alimentarea bateriei cand e incarcata si in acelasi timp (fara sa montezi intrerupatoare sau altceva) sa permita consumul din baterie in situatia in care nu intra nici 220V, nici 12V de la masina.

Tu ai montata bateria in felul asta?

Multumesc,

Avatar utilizator
Mircea Ionescu
Membru fondator
Mesaje: 451
Membru din: 19 Apr 2006, 09:12
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 29 Iun 1972
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Mircea Ionescu » 05 Mar 2007, 21:15

Eu am patit urmatoarea chestie: Chiar cand am adus rulota si era cu nr olandeze, mi-era frica sa nu mi-o fure ca naveam antifurt asa ca am lasat-o legata de masina si mai mult cu mufa cuplata. In rulota aveam un acu mare si prost si m-am trezit ca bateria masinii s-a descarcat pe bateria rulotei desi n-aveam nici un consumator in rulota... Dar s-a descarcat asa rau (in 2 zile) ca mi-au luat-o toate cele razna... nici car nu mai facea, abea se aprindeau becurile in bord...

sorinn

Mesaj de sorinn » 05 Mar 2007, 21:21

Sigur asa se monteaza [la fel este montat de mine pe rulota mea]. Separarea tensiunilor se face in el prin diode. Singura conditie sa fie transformator [alimentator] special pentru rulote. Se verifica simplu; 1-alimentat la 220v la intrare avem 0 v si la iesire 12 v. 2- la intrare se alimenteaza cu 12v [de la masina] si la iesire avem tot 12 v. Singurul intrerupator este pus de mine pe 220v pentru a nu se incarca tot timpul bateria rulotei. Sa fii sigur leaga iesirea la 12v si la intrare nu trebuie sa ai curent. Succes.

sorinn

Mesaj de sorinn » 05 Mar 2007, 21:44

coupe@ Este normal ca sa se descarce bateria masini daca nu este facuta separatia intre rulota si masina. Normal este ca firul de + de la masina sa fie legat de pozitie [acum trebuie sa mergem cu luminile aprinse] sau de firul de curent de la motor[avem curent cind motorul functioneaza]. Separarea [daca nu dorim sa scoatem priza] se poate face pritr-o dioda de putere. Aveti pe rulota transformator[alimentator] original?

rulotistul cel istet

Mesaj de rulotistul cel istet » 05 Mar 2007, 21:49

@sorinn
Ce putere are transformatorul tau de pe rulota?

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 05 Mar 2007, 21:51

Sorin ..eu am postat schema instalatiei electrice (pt Tec/1988) la topicul Electrica. Daca ai putea sa imi explici pe schema ar fi mai bine.....simt eu ca imi scapa ceva si nu stiu ce ,sau sunt prea obosit ca sa mai inteleg ceva..Oricum maine trec pe la rulota si iau capacul de la blocul electric (are conexiunile pe spate) fac o poza si bag aici...

Avatar utilizator
Mircea Ionescu
Membru fondator
Mesaje: 451
Membru din: 19 Apr 2006, 09:12
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 29 Iun 1972
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Mircea Ionescu » 05 Mar 2007, 22:13

@ Sorinn probabil ca e original, oricum eu n-am umblat acolo... Daca stau bine sa ma gandesc si mie mi se pare normal ce s-a intamplat pt ca bateria mare si proasta s-a comportat ca un consumator iar sistemul este facut sa pota fi alimentat si de la bateria masinii... Eu am spus mai mult ca un exemplu de genul aveti grija, nu faceti ca mine... Acum prima grija cand ma opresc sa dorm undeva fara sa dezleg rulota e sa scot mufa...

Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1191
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Luidort Peti » 05 Mar 2007, 22:16

Imagine

iulian g.

Mesaj de iulian g. » 05 Mar 2007, 23:22

ma bag si eu in vorba : ATENTIE la amperajul transformatorului de pe rulota (scrie pe el); daca aveti un acumulator de 45 AH, trebuie incarcat, deci, cu 4,5 A amperaj ce trebuie sa-l furnizeze trafo rulotei, ceea ce ma indoiesc ca poate; eu nu recomand incarcarea acu din trafo rulotei (daca nu e special pt asa ceva), ci dintr-un incarcator normal 220V/12V sau de la masina in timpul mersului (ma gandesc si la ciclul special de incarcare al unui acu)

Raspunde