Astăzi este 18 Mai 2022, 21:40
ELECTRICA
Moderator: Moderatori
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Trebuie sa raspund: Serghei are dreptate. In afara de cele spuse de el pot completa urmatoarele. Inca un motiv pentru care au indicata pe baterie si folosirea in caravane este asa cum s-a scris mai sus faptul ca sunt ,,cu gel'' si in acelasi timp sunt f putin poluante/riscante in cazul in care sunt montate in interiorul rulotei.Eu spre ex. o am in interior.Este intr-adevar bine ca este portejata de temp scazute.In acelasi timp spatiul destinat ei este prevazut cu aerisire in cazul acumularii de gaze.
In privinta bateriei,daca vreti sa imi ascultati sfatul, recomand una ,,monstruoasa'' , spre ex un Bosch Silver 90 A sau Varta 100 A, (nou- nouta - aprox 4 mil lei). Le-am testat in rulote si f rar am fost nevoit sa le incarc suplimentar.Si ca sa nu va speriati prea tare eu in Polar am prevazuta baterie de 180 Ah ! Atat scrie in instructiuni.Amperaj mare = autonomie.
Si referitor la alternatoarele de 120 A, poate doar la locomotive sa fie asa ceva.In general alternatoarele de auto cu cap pana in 3000 cmc sunt de 30-50Ah.
In privinta bateriei,daca vreti sa imi ascultati sfatul, recomand una ,,monstruoasa'' , spre ex un Bosch Silver 90 A sau Varta 100 A, (nou- nouta - aprox 4 mil lei). Le-am testat in rulote si f rar am fost nevoit sa le incarc suplimentar.Si ca sa nu va speriati prea tare eu in Polar am prevazuta baterie de 180 Ah ! Atat scrie in instructiuni.Amperaj mare = autonomie.
Si referitor la alternatoarele de 120 A, poate doar la locomotive sa fie asa ceva.In general alternatoarele de auto cu cap pana in 3000 cmc sunt de 30-50Ah.
- George Marcu
- Membru forum
- Mesaje: 561
- Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
- Localitate: Bucuresti
@Tibix
Detalii despre acumulatorul "minunat" ne puteti da pentru ca la pretul acela nu cumperi decat un acumulator auto indigen de 45Ah.
La bosch sau varta preturile pentru cele obisnuite (auto) pleaca de la 200ron.
@parpaneata
Nu are nici o treaba cu modificarea instalatiei masinii, alimentarea care vine de la auto prin priza rulotei si care a fost montata de reprezentanta este cuplata cu bateria rulotei printr-un releu montat in rulota care este alimentat de la luminile de pozitie din rulota. Deja este obligatoriu sa mergem cu luminile aprinse asa ca nu mai e o optiune.
In prima faza am vrut sa fac modificarea in masina cu releul alimentat de la un device (sa zicem lumina plafonierei) care primeste curent doar cand contactul este pus, dar asta insemna sa fiu legat doar de o masina (mai o foloseste fratelo) asa ca este mai simpla modificarea in rulota, spatiu pentru cabluri, relee etc este berechet. Deja am un tablou cu sigurante (una bipolara cu protectie de 30mA, una bipolara cu protectie la suprasarcina pe ambele elemente pentru boiler, una pentru alimentarea trafo si una pe secundarul acestuia), cateva lampi de semnalizare, relee, transformator, punte redresoare asa ca ce mai conteaza un releu in plus.
Detalii despre acumulatorul "minunat" ne puteti da pentru ca la pretul acela nu cumperi decat un acumulator auto indigen de 45Ah.
La bosch sau varta preturile pentru cele obisnuite (auto) pleaca de la 200ron.
@parpaneata
Nu are nici o treaba cu modificarea instalatiei masinii, alimentarea care vine de la auto prin priza rulotei si care a fost montata de reprezentanta este cuplata cu bateria rulotei printr-un releu montat in rulota care este alimentat de la luminile de pozitie din rulota. Deja este obligatoriu sa mergem cu luminile aprinse asa ca nu mai e o optiune.
In prima faza am vrut sa fac modificarea in masina cu releul alimentat de la un device (sa zicem lumina plafonierei) care primeste curent doar cand contactul este pus, dar asta insemna sa fiu legat doar de o masina (mai o foloseste fratelo) asa ca este mai simpla modificarea in rulota, spatiu pentru cabluri, relee etc este berechet. Deja am un tablou cu sigurante (una bipolara cu protectie de 30mA, una bipolara cu protectie la suprasarcina pe ambele elemente pentru boiler, una pentru alimentarea trafo si una pe secundarul acestuia), cateva lampi de semnalizare, relee, transformator, punte redresoare asa ca ce mai conteaza un releu in plus.
Asa este..oricum toata adaptarea se face la rulota si nu la masina. Oricum mai era un aspect legat de o protectie in cazul in care s-ar fi alimentat rulota cu 220 din exterior(inclusiv incarcatorul bateriei din rulota) legat de faptul ca acesta intrerupea automat conexiunea auto-rulota http://www.movera.com/de/index.php?navI ... ils&lang=1
Schema aia de care vorbeam era o reproducere a ceea ce se afla in interiorul acestuia http://www.movera.com/de/index.php?navI ... ils&lang=1
Iar despre toata tehnologia electrotehnica a rulotei, 12-220v gasiti aici http://www.movera.com/de/index.php?navI ... ist&lang=1
Schema aia de care vorbeam era o reproducere a ceea ce se afla in interiorul acestuia http://www.movera.com/de/index.php?navI ... ils&lang=1
Iar despre toata tehnologia electrotehnica a rulotei, 12-220v gasiti aici http://www.movera.com/de/index.php?navI ... ist&lang=1
- George Marcu
- Membru forum
- Mesaje: 561
- Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
- Localitate: Bucuresti
Varianta vazuta de mine pe site din uk includea ambele device-uri.
In situatia alimentarii cu 220V exista alt releu care comuta de la bateria auto - bateria rulota, la redresor - baterie rulota, chiar daca masina este cu motorul pornit si celalalt releu actionat de la luminile de pozitie.
In situatia fara 220V de la retea intra in functiune invertorul care imi genereaza 220V pentru becuri si prize, 300W cred ca vor fi suficienti.
Nu prea stiu cat va tine bateria daca va fi folosita de invertor si 12 V pentru pompa si ce-o mai fi pe acolo.
In situatia alimentarii cu 220V exista alt releu care comuta de la bateria auto - bateria rulota, la redresor - baterie rulota, chiar daca masina este cu motorul pornit si celalalt releu actionat de la luminile de pozitie.
In situatia fara 220V de la retea intra in functiune invertorul care imi genereaza 220V pentru becuri si prize, 300W cred ca vor fi suficienti.
Nu prea stiu cat va tine bateria daca va fi folosita de invertor si 12 V pentru pompa si ce-o mai fi pe acolo.
- Marius Bogdan
- Membru fondator
- Mesaje: 231
- Membru din: 24 Aug 2006, 12:50
- Localitate: Galati
Am o intrebare!
Nu sunt in tema,dar:am descoperit la ceva timp dupa ce mi-am luat Beyerland-ul,faptul ca daca cuplez la masina halogenul pe spate merge toata instalatia electrica a rulotei(inclusiv frigiderul) la 12Vcc.
Eu nu am baterie pe rulota,dar nu ar trebui in mod similar sa fie racordata la fel cum i-mi merge mie instalatia si sa incarce bateria rulotei in timp ce se merge cu masina?
Nu sunt in tema,dar:am descoperit la ceva timp dupa ce mi-am luat Beyerland-ul,faptul ca daca cuplez la masina halogenul pe spate merge toata instalatia electrica a rulotei(inclusiv frigiderul) la 12Vcc.
Eu nu am baterie pe rulota,dar nu ar trebui in mod similar sa fie racordata la fel cum i-mi merge mie instalatia si sa incarce bateria rulotei in timp ce se merge cu masina?
Ai pinul de la priza de pozitie de ceata pe acelasi cu + permanent.Frigiderul are doar 100 W la rez de 12 v asa ca suporta... Poti pune +permanet la masina dar daca vei pune o rulota cu stop de ceata ,iti va lumina pemanent in spatele rulotei.Asa ca la tine cum nu se putea mai bine.Lasa ceata pe spate aprinsa din bord si vei avea berea rece cand ajungi in camping 
