Astăzi este 22 Sep 2019, 04:59

ELECTRICA

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
bigdaddy

ELECTRICA

Mesaj de bigdaddy » 21 Feb 2007, 13:25

Cer un sfat legat de baterie de pe rulota.

Pt a se incarca in timpul mersului trebui conectata in paralele cu bateria de pe auto.
Nu risc sa am doua baterii prost incarcate?
Bateriile nu ar trebuie sa fie identice si ca amperaj?
De ce grosime ar trebui sa fie cablul care merge la baterie de pe rulota?
Ma gindeam sa montez releu pe circuit astfel in cit in momentul oprii motorului sa inchida circuitul spre rulota. Ce tip de releu tre`sa caut?

Domnilor care sunteti specialisti si nu amatori ca mine, ajutati-ma?
Multumesc

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 21 Feb 2007, 13:52

Pt a incarca bateria rulotei in timpul mersului(in cazul in care nu este conceputa instalatia special pt asta) trebuie sa faci niste ,,mici" modificari:
1-bateriile se vor incarca la fel daca au aceeasi capacitate si evident daca amandoua sunt in stare buna..
2-firul poate avea de la 1,5 pana la 2,2 sectiune ....(majoritatea incarcatoarelor auto au fire de 1.5mm si nu se incalzesc never).
3-va trebui sa montezi ,,doua" relee sau ,,unul "( daca il pui pe un circuit care se decupleaza in momentul cand dai la cheie.In acel moment electromotorul ia un curent de ordinul a 60-70--.n...amperi iar firele se vor topi daca nu este decuplata bateria rulotei).Ideea este sa aranjezi in asa fel acele doua relee incat atunci cand ai contactul luat ,bateria din rulota sa nu mai fie alimentata din masina,iar in momentul cand dai la cheie ,la fel, bateria din rulota sa se decupleze pt a proteja instalatia.Bateria va fi incarcata de masina doar in momentul cand functioneaza miotorul.In felul asta ai scapat si de grija ca uiti rulota cuplata si descarci bateria de pe masina si de grija de a lega si dezlega firul de la bateria masinii cand.. "dai la cheie" pt a nu lua foc.. iar incarcarea bateriei din rulota va fi controlata de releul de incarcare al masinii.

Mai exista o varianta: pui niste cabluri groase(sectiune mare ..cam ca alea cu care,, iei curent" de la alta masina...) si ramai doar cu grija de a decupla cablul de la masina cand opresti motorul...dar ...este tiganie nu treaba finutza.

bigdaddy

Mesaj de bigdaddy » 21 Feb 2007, 16:05

Multam frumos
Am descoperit deja o protectie la pornire (toate accesoriile din masina ventilatie casetofon etc,) o sa alimentez releul de acolo

Multumesc frumos
Ultima oară modificat 21 Feb 2007, 16:51 de către bigdaddy, modificat 1 dată în total.

Bogdan

Mesaj de Bogdan » 21 Feb 2007, 16:15

Depinde de masina...Daca este una ,,sensibila'', peste 2000 an fabr.trebuie avuta mare atentie.Iti voi face o schema si ti-o trimit pe pm in 1-2 zile.

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 541
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Mesaj de George Marcu » 21 Feb 2007, 17:22

M-ar interesa schema si pe mine pentru comparatie cu ce am gandit eu.
Eu mi-am legat alimentarea cu 12 V catre rulota de la priza de bricheta, dar vreau sa "conditionez" intreruperea circuitului catre rulota printr-un releu actionat la punerea contactului, deci bateria auto va fi in legatura cu bateria rulotei daca motorul functioneaza sau contactul este pus, la pornire se decupleaza, iar sarcina va cadea pe releu si nu pe contactul masinii. Ca sectiune merg pe 1,5 mmp, am facut niste teste si nu se incalzeste.
Am mai alimentat bateria rulotei si prin redresorul alimentat la 220V, deci voi incarca bateria rulotei si cand am 220V de la retea. Bateriile ar fi bine sa fie de aceeasi putere.
La faza cu cabluri groase este necesara cel putin o sectiune de 16 sau 25 mmp (din cate imi amintesc eu se calculeaza 2,5A/mmp).
Am gasit pe un site din Anglia (nu reusesc sa dau de el acum) un releu specializat exact pentru asta, cu tot felul de protectii, indicatoare si altele. Din nefericire era vreo 150-200 Lire, ceea ce imi pare exorbitant.

parpaneata

Mesaj de parpaneata » 21 Feb 2007, 17:36

Atentie mare cei care aveti masinile inca in garantie!!! Modificarea trebuie facuta la ei.Imi fac la urmatoarea revizie.Am facut si alimentare directa a rulotei de pa baterie.Tot la ei.Cu cablu bun,pozat frumos cu siguranta pe el.Altfel se pierde garantia pe electric!

TIBIX

Acumulatorul stationar.

Mesaj de TIBIX » 21 Feb 2007, 21:07

1.Daca rulota nu are din fabricatie baterie atunci bateria montata se va monta obligatoriu in paralel.
2.Recomand celor cu pretentii (care doresc curent pe o perioada mai lunga,dar si viata mai lunga ptr.acumulator)montarea pe rulota sau autorulota a unui acumulator(stationar)special conceput pentru rulote.Acesta are desenata pe el pictograma specifica care indica ca este destinat pentru rulote.Diferenta este mare.Un asfel de acumulator "livreaza"rulotei curent dublu fata de un acumulator auto de acelasi amperaj.In plus acest acumulator este special conceput sa suporte incarcari-descarcari(pana la 0 V)fara a suferi defectiuni ca in cazul celui auto(sulfatarea placilor din cauza descarcarii totale).Deasemenea capacitatea de "regenerare"a acestui acumulator este net superioara unuia auto(acesta fiind special conceput pentru descarcari mari dar pe perioade scurte de timp).
3.Aduc astfel de acumulatori noi la pretul de 99 eur/buc.0722119911.
4.Odata montat acumulatorului i se poate atasa si un convector care poate livra 220v in rulota dvs.
Personal sunt adeptul unui astfel de sistem(acumulator stationar+convector12V-220V)deoarece este foarte comod si ieftin in exploatare.

Vali Mocanu

Mesaj de Vali Mocanu » 21 Feb 2007, 21:11

@tibix Ce amperaj are un astfel de acumulator special de rulota/camper????

TIBIX

Mesaj de TIBIX » 21 Feb 2007, 21:23

Cele aduse de mine au 60A.Poate avea oricat.
Atentie!un alternator obisnuit livreaza aprox.130A.Daca doriti icarcarea celor 2 acumulatori simultan este bine sa nu depasiti acasta valoare.Deasemenea un ciclu complet de incarcare este de 24-36 ore asadar incarcarea de la bateria masinii nu este decat o solutie de moment.
Un acumolator stationar(de 60A) livreaza curent(ca durata) cat unul auto de 30A.
Tibi-www.rulota.ro.

TIBIX

Mesaj de TIBIX » 21 Feb 2007, 21:30

Scuze:un acumulator stationar de 60A livreaza curent cat unul auto de 120A.

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 21 Feb 2007, 22:06

Curentul de incarcare al unui acumulator este de 8% din capacitatea acumulatorului....poti sa faci ce vrei dar nu va lua mai mult...Cei 130A ai alternatorului conteaza enorm atunci cand iti pornesti toate acareturile...lumini,stergatoare...aer etc.... in rest poti folosi si un alternator de 45 A de dacia...

Acumulatorii despre care vorbesti sunt folositi in conditii mai speciale si rezista cu brio incarcarilor foarte rapide.Ei contin in loc de clasicul electrolit in stare lichida un ,,gel" cu aceleasi proprietati care nu face baldabac la zgaltaieli si nici nu se evapora in draci...Ai dreptate ,sunt super bune iar pretzul pare decent.

Am editat postarea mea pt ca am considerat neconstructive ,,micile contre" de altfel amicale ..zic eu...
Ultima oară modificat 22 Feb 2007, 21:16 de către SERGHEI, modificat 1 dată în total.

TIBIX

Mesaj de TIBIX » 21 Feb 2007, 22:23

M-AM CORECTAT NU?


Intreaba specialistii daca nu crezi.
Asa am aflat si eu de acumulatorii stationari.
Ai vazut vreodata ce acumulatori folosesc carucioarele de handicapati?
Daca nu intereseaza-te si vei afla de ce nu folosesc acumulatori auto.
Daca vrei poti folosi si acumulatori auto la rulota dar eu vorbeam de performante(nu degeaba cei de afara folosesc la rulote asa ceva)sau crezi ca noi suntem ma destepti ca ei?

Cu stima Tibi.

Raspunde