XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 25 Noi 2020, 12:18

Cutie manuala vs cutie automata

bancuri, zvonuri, hobby-uri, imagini, filme haioase, chat, ID-urile membrilor...

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Raspunde
Avatar utilizator
Andrei Simon
Membru forum
Mesaje: 10
Membru din: 05 Iul 2010, 02:34
Localitate: Timisoara
Contact:

Cutie manuala vs cutie automata

Mesaj de Andrei Simon » 09 Oct 2011, 19:59

Fiind in stadiu de cercetari am ajuns si la controversata disputa: cutia manuala (CM) vs cutia automata (CA).

Prezint mai jos avantajele si dezavantajele iar concluzia va invit sa o luam impreuna.

Avantaje CM:
- pret mai mic la cumparare;
- cost intretinere mai mic (doar ulei);
- greutate mai mica (cred acesta poate fi si dezavantaj daca vrei masa mai mare la "tragator");
- un posibil consum mai mic (cu ~1l, chiar mai mult la motoare sub 2L);
- frana de motor mult mai buna decat la cutia automata. Asta inseamna un consum mai mic si o uzura mai mica a plachetilor;
- * simti ca esti sofer;
- * esti mai macho;
- * poti sa "amesteci" in motorina;

Dezavantaje CM:
- confort scazut;
- cost suplementar de inlocuire ambreaj (dar am inteles ca si reparatiile la CA sunt ceva mai scumpe);
- mai inceata ca cea automata;
- numar limitat de viteze;
- performanta scazuta;

Avantaje CA:
- confort sporit pt sofer;
- ajuta la circuitele mai grele (panta, etc);
- nu mai moare motorul :)
- sunt mai multe viteze (pana la 10);

Dezavantaje CA:
- greutate mai mare (poate fi avantaj);
- intretinere mai scumpa (ulei + filtru);
- consumul posibil mai mare;

Cele cu steluta ( * ) nu ma intereseaza ca nu vreau sa fiu Zoro soselelor.

Ce parere aveti in rest? Se schimba cu ceva situatia balantei daca adaugam si o rulota in calcul?

Eu parca as alege CA fiindca modelele mai noi sunt tot mai bune si dezavantajele incep sa dispara.

Voi ce ati ales? Ce ati alege?

Multumesc pt pareri.

PS. Poate trebuie sa mentionez ca marea parte din post sunt idei dintr-un articol de pe alt site: http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/cuti ... 10607.html
Merita citit deoarece explica mai bine, dar e putin in favoarea CA. Acum sa spuneti voi daca pe drept cuvant sau nu.
completam - impreuna ;)

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1130
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Cutie manuala vs cutie automata

Mesaj de Radu Pascu » 09 Oct 2011, 20:09

Ne intalnim si aici.
Eu am CVA si .
Combinatia ideala este CVA cu tempomat. Practic nu ai probleme. Fixezi viteza propusa si restul se rezolva de lla sine.
DAR nu trebuie ignorata varianta EST(Electronic Shift Transmission) sau DSG (Direct-Shift Gearbox), care sunt in top ca sistem de transmisie in ziua de astazi. Mai multe detalii gasiti in multitudinea de articole de pe net.
Concluzie...
oricare sistem, numai cutie automata sau automatizata sa fie :D
Cine nu a avut automata, nu poate comenta.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Avatar utilizator
Cristian Irimescu
Membru forum
Mesaje: 727
Membru din: 18 Apr 2008, 13:11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 22 Apr 1972
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cutie manuala vs cutie automata

Mesaj de Cristian Irimescu » 09 Oct 2011, 20:12

Daca exista posibilitati financiare care sa acopere "dezavantajele" cutiei automate, atunci fara doar si poate automata... poate deveni oricand manuala, majoritatea au si optiunea manumatic: tiptronic, geartronic, etc.

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 551
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Re: Cutie manuala vs cutie automata

Mesaj de George Marcu » 09 Oct 2011, 20:27

@Andrei

Eu zic sa mergi pe varianta automata.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
Rulota Knaus 495 TF

Avatar utilizator
Andrei Simon
Membru forum
Mesaje: 10
Membru din: 05 Iul 2010, 02:34
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Cutie manuala vs cutie automata

Mesaj de Andrei Simon » 09 Oct 2011, 22:36

E clar acum. Automatica sa fie.

Multumesc ;)
completam - impreuna ;)

Avatar utilizator
Doru Stoicescu
Membru forum
Mesaje: 630
Membru din: 13 Oct 2005, 22:26
Localitate: Bucuresti, bdul Th. Pallady

Re: Cutie manuala vs cutie automata

Mesaj de Doru Stoicescu » 10 Oct 2011, 08:42

De curand i-am luat nevestei un mic ...Smart. M-am dat si eu cu masinuta. Cutia nici macar nu-i automata, ci semi automata. Ca la autobuze. Dupa 4o de ani de condus...am descoperit ca, nu se compara starea de liniste ce o ai la volan, cand ai o cutie automata fata de una manuala.
Nu se opreste motorul, nu caraie cutia, nu... si multe altele.
In adevar poate fi mai scumpa intretinerea, poate o fiabilitate ceva mai redusa, o intretinere ceva mai scumpa, dar poate compensa , material si prin reducerea consumului de combustibil (pentru cei "linistiti").
Pascu, profesionist fiind, a dat cele mai corecte raspunsuri.

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 551
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Re: Cutie manuala vs cutie automata

Mesaj de George Marcu » 10 Oct 2011, 10:20

George Marcu scrie:@Andrei

Eu zic sa mergi pe varianta automata.
Cand "s-a editat" mesajul de mai sus trebuia sa se lase tot ce am scris la fiecare din avantajele si dezavantajele trecute de Andrei, nu doar concluzia.
Erau lucruri pe care le-am descoperit in trasul rulotei prin toata Europa vreo 75.000 km, 35.000 cutie manuala vs. 40.000 cutie automata de conducere.
Erau scrise cu caractere ITALICE
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
Rulota Knaus 495 TF

Titel Cojocaru
Membru forum
Mesaje: 144
Membru din: 29 Mar 2009, 20:23
Localitate: Bucuresti -Militari
Contact:

Re: Cutie manuala vs cutie automata

Mesaj de Titel Cojocaru » 11 Oct 2011, 19:15

fara dar si poate automata.am avut auto cu cutie man acum am cu cut aut.nu se compara esta mult mai comoda mai ales in oras unde se solicita f.mult ambreajul si tampoanele de cutie si motor si chiar la tractarea rulotei unde apare greutate mai mare.intradevar acest confort se regaseste in consum cu 1-1,5l mai mult dar cred ca merita iar la aceasta ora cut aut sunt f.avansate si putin probabil sa apara probleme plus ca ai si optiunea de manual care te ajuta iarna avand si ceva frana de motor
0769267947 mitsubishi pajero+fendt 510

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cutie manuala vs cutie automata

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 12 Oct 2011, 09:49

Fiecare trage concluzia lui privind cutia manuala CVM sau automata CVA. Comparatiile sunt mai jos:
- consum - mai mare cu 1-2 L/100km la CVA, cum majoritatea masinilor chiar si cu rulota dupa ele scot un consum 8 - 10 L inseamna peste 10% mai mult
- confort - in oras si fara rulota e foarte buna CVA, mai ales pentru masini mici si usoare. La drum lung nu se prea schimba vitezele, diferenta e foarte mica. Cu atat mai mult in afara Romaniei unde se merge in principal pe autostrada cu viteza constanta sute de km.
- uzura - la CVM se schimba doar ambreiajul. La CVA se schimba ambreiajul sau ambreiajele (2,3) si multe alte elemente de uzura.
- pret de achizitie - mult mai mare la CVA
- pret de intretinere - mult mai mare la CVA, si in plus deoarece in Romania nu prea sunt masini cu CVA nici mecanicii nu se pricep sa le intretina/repare
- fiabilitate - CVM este mult mai fiabila, si daca pleci la mii de km distanta de casa prin Europa nu doresti sa ramai in drum, bine, aici nu vorbim de masini noi care au o garantie
- numar de viteze - CVM are 4-5-6 si CVA 7-8. Dar nu e o regula, TIR-urile au CVM (asistata) cu 12-24 viteze. CVM la autoturisme au pana la 6 viteze deoarece nu au nevoie de mai multe, plajele sunt acoperite de elasticitatea motorului care dezvolta cuplu constant pe o plaja din ce in ce mai mare de turatii, mai ales la motoarele diesel.
- facilitati de tractiune - jeep-urile serioase au CVM cu reductor si diferential blocabil. Cele cu CVA au numai 4x4 integral cu vascocuplaje si fara alte posibilitati. Cred ca e imposibil CVA si troliu legat la reductor.
- putere de tractiune - la o rulota de 5-6 metri lungime si 1600 kg MTMA oare ce masina ar fi indicata - un autoturism sau un 4x4? Doar de curand masinile mai grele au capatat cutii oarecum automate (sau oarecum manuale, adica pilotate) tip DSG cu posibilitate de a trece pe "oarecum manual". Limitarea a fost intotdeauna data de cuplul maxim pe care o CVA il poate conduce (data in specificatiile tehnice), care este mult mai mic decat la o CVM (depaseste cu mult maximul posibil dat de motor). La unele modele motoarele varf de gama ca putere nu au fost disponibile cu CVA, dar acum noile modele de CVA (DSG) pot transmite mai multa putere si pentru o masina noua acest criteriu e irelevant
- pierdere de putere - CVA are o pierdere mai mare de putere in special prin frecare deci transformare in caldura

La capitolele fiabilitate si intretinere trebuie adaugat ca la o masina second-hand devin foarte importante fata de o masina noua pentru ca nu exista nici o garantie a numarului de km parcursi (km dati inapoi, carti de service falsificate)

De tempomat nu incape discutie ca e extrem de necesar, chiar si instalat after-market, exista pana si cu servomotoare pentru pompe de injectie mecanica.

In concluzie alegerea se face in functie de scopul principal al masinii. Daca este o masina de oras folosita uneori sa traga rulota, sau e o masina cumparata special sa traga rulota si doar uneori intra prin oras sa viziteze.

De exemplu - prin Europa cei care isi permit merg cu autorulota si trag pe platforma un Smart...

Sanatate!
VW T4 Multivan - in transformare

Avatar utilizator
Lupu Ciprian
Membru CD
Mesaje: 6443
Membru din: 20 Oct 2010, 17:29
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 06 Iun 1979
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cutie manuala vs cutie automata

Mesaj de Lupu Ciprian » 25 Oct 2011, 15:33

Vin cu observatia ca am tractat remorca de multe ori pe autostrazi in Europa , nu numai rulota , dar si remorca 1.5-2 tone platforma auto.. si cutia automata m-a ajutat de cele mai multe ori in invingerea inertiei si oferirea de confort la drum lung.
cutia automata cum zicea un coleg mai sus poate fi la nevoie si manuala , dar cea manuala asa ramane...........
Confortul oferite in schimb de tempomat (PILOT AUTOMAT) , si de CVA , te pot face sa fii atat de relaxat incat sa "dormi pe tine" la volan , mai ales daca e si caldura data mai tare.... NU DORESC LA NIMENI , dar era s-o patesc , eram la 2-3 sec. sa vad "GAME OVER " in fata ochilor , Doamne fereste..........
Autorulota Ford
Chausson sau rulota Dethlefs
Lupu Ciprian & Irina
Tel. 0722.227.048 e-mail: lupucipriann@yahoo.com

Raspunde