XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 15 Noi 2019, 15:46

OG 5/2011

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Avatar utilizator
Raul Paltineanu
Membru forum
Mesaje: 143
Membru din: 08 Apr 2010, 14:24
Oras: Codlea
Data nasterii: 14 Oct 1975
Localitate: Codlea
Contact:

Re: OG 5/2011

Mesaj de Raul Paltineanu » 14 Oct 2011, 08:08

Misterul anvelopelor de iarna: norme de aplicare si sanctiuni13/10/2011
Reglementarile locale ambigue, legislatia europeana, marketingul sufocant, precum si declaratiile contradictorii ale autoritatilor nasc o stare generala de confuzie in randul soferilor. Cum vor fi aplicate ultimele reglementari legislative si cat de legale sunt anvelopele “all season”, vom incerca sa deslusim in randurile ce urmeaza.

Potrivit OG 5/2011, este sanctionata "conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna", in perioada 1 noiembrie-31 martie.

Asadar, obligativitatea echiparii cu anvelope de iarna se instaleaza numai in cazul in care drumurile prezinta zapada, gheata sau polei. Cum conditiile climaterice nu pot fi intotdeauna estimate corect, este recomandat ca soferii sa isi echipeze autoturismele pentru a nu fi luati prin surprindere.

Politistii vor putea da amenzi numai in prezenta unui reprezentat RAR

Pe langa pericolul la care se expun, echipe mixte formate din reprezentati ai Politiei Rutiere si ai RAR vor verifica prin intermediul unor laboratoare mobile masinile aflate in trafic. Filtrele vor fi prezente la inceputul tronsoanelor cu gheata, zapada sau polei.

Potrivit Ordonantei Guvernului 5/2011, neechiparea autoturismelor cu anvelope de iarna pe drumurile acoperite cu polei, gheata sau zapada se va sanctiona cu retinerea talonului auto si amenda de pana la 4.000 de lei.

Totusi, sanctionarea va avea loc numai dupa ce un reprezentat RAR va hotari ca anvelopele utilizate nu respecta prevederile legale. Asadar, Politia Rutiera nu va putea amenda daca la fata locului nu se afla si un echipaj RAR.

M+S, singurele marcaje necesare

Potrivit OG 5/2011, anvelopele de iarna sunt cele reglementate prin Directiva Europeana 92/23/CE din 31.03.1992, care spune ca anvelopele trebuie sa prezinte simbolurile M si S (noroi plus zapada - n.r.), in una din combinatiile: M+S, M/S, M-S, M.S. sau M&S.

Unele anvelope prezinta suplimentar si alte marcaje, precum un fulg de zapada si/sau o creasta alpina, insa acestea nu sunt obligatorii, ceea ce inseamna ca inscriptia M+S este suficienta pentru clasifica o anvelopa ca fiind de iarna.

Indiferent daca exista unul sau ambele insemne suplimentare (fulg de zapada si creasta alpine), daca marcajul M+S lipseste, soferii se pot trezi cu amenzi usturatoare. Asadar, mare atentie la reclamele mincinoase, care promoveaza anvelope neagreate de lege.

Misterul anvelopelor all season

Referitor la anvelopele all season, permise sunt numai cele care prezinta cele doua litere (M+S, M/S, M-S, M.S. sau M&S). Asadar, unele anvelope vor fi acceptate, altele nu. Totusi, denumirea “all season” nu se regaseste in reglementarile in vigoare, aceasta expresie fiind rezultatul campaniilor de marketing, o denumire pur comerciala, si nu legislativa.

Desi sunt acceptate, RAR-ul mentioneaza: “ ... din punct de vedere tehnic anvelopa all season nu este recomandata pentru utilizarea pe tot parcursul anului in tari cu o clima ca a Romaniei, acestea fiind destinate mai degraba unor tari cu o clima mai temperata".

Cauciucurile de iarna sunt obligatorii pentru toate rotile, nu doar in cazul celor de tractiune, potrivit unui anunt al Brigazii Rutiere. Mai mult decat atat, soferii sunt pasibili de amenda indiferent daca au provocat sau nu un ambuteiaj sau un accident.

Aceasta informatie am preluat-o de pe auto.ro
Autorulota Dethleffs pe Fiat Ducato 2.5 D
raulpaltineanu@yahoo.com tel: 0722548445

Avatar utilizator
Cristian Irimescu
Membru forum
Mesaje: 727
Membru din: 18 Apr 2008, 13:11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 22 Apr 1972
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: OG 5/2011

Mesaj de Cristian Irimescu » 14 Oct 2011, 08:32

Instiintarea spre service-uri de la Bridgestone..
Atașamente
anvelope iarna.jpg
anvelope iarna.jpg (282.7 KiB) Vizualizat de 1369 ori

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 541
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Re: OG 5/2011

Mesaj de George Marcu » 14 Oct 2011, 10:21

Fara a avea un bussines in zona "cauciucelor" cred ca este o decizie buna obligativitatea rotilor de iarna.
Am experimentat pe propia piele diferentele intre roti si este imensa. Eu de 8 ani am cate 2 randuri de gume la toate masinile din dotare.
Sa speram ca nu se va merge in aberatia asta cu muntele cu creste sau certificate date de nea Gicuta pentru o "cinzeaca" sau cum am vazut deja stante/stampile termice sau cum le-o spune care sa-ti imprime pe cauciuc semnele respective.
Din pacate este o cheltuiala suplimentara si o bataie de cap cu depozitarea lor dar pana la urma maresti durata de viata a rotilor de vara ruland o buna bucata de timp cu celelalte.
La fel ca purtarea a doua perechi de pantofi in loc de una, tin mai mult (chiar daca nu dublu ca se mai crapa pielea :D )
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Knaus 495 TF
Volvo XC90 D5
Membru cotizant

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: OG 5/2011

Mesaj de Sandu Toma » 19 Oct 2011, 08:10

A sosit raspunsul asteptat !!! :D

"La intrebarea dumneavoastra adresata prin posta electronica Brigazii Rutiere, inregistrata cu numarul 1565079/2011, referitoare la obligativitatea utilizarii anvelopelor de iarna, va comunicam urmatoarele:
Dotarea cu anvelope de iarna este obligatorie in cazul conducerii unui autovehicul pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei.
Aceste obligatii sunt cuprinse in Ordonanta Guverenului Romaniei nr. 5 / 2011, aprobata cu modificari prin Legea nr. 161/2011. Prevederile acestui act normativ intra in viguare la 01.11.2011.
Rulotele fac parte din categoria remorcilor si pentru aceste vehicule nu exista obligativitatea dotarii cu anvelope de iarna.
Autorulotele ( autospecializate care au sistem de propulsie propriu ) se incadreaza in categoria autovehicule, pentru aceste mijloace de transport exista obligativitatea dotarii cu anvelope de iarna, in functie de masa totala maxima autorizata a acestor mijloace auto.
Astfel, pentru cele cu masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 tone, anvelopele respective trebuie montate pe toate rotile iar pentru cele cu masa totala maxima autorizata de peste 3,5 tone, anvelopele ( sau sistemele antiderapante ) trebuie montate doar pe rotile axei tractoare .
Aceste prevederi legale trebuie respectate doar in cazul in care carosabilul este acoperit cu carosabil zapada, gheata sau polei.
Cu deosebită stimă,


ÅžEFUL BRIGÄ‚ZII RUTIERE,
Comisar şef de poliţie
NICU DRAGOÅž
Atașamente
raspuns.doc
(348 KiB) Descărcat de 51 ori
Orice problema are o rezolvare practica

Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: OG 5/2011

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 19 Oct 2011, 11:41

Pff, multumim Sandu, dar cred ca mai trebuie sa citim din cand in cand decretul, pentru ca in alte situatii sa nu mai punem intrebari non sens si poate mai dam si ceva idei celor care conduc tara asta. Fiecare interpreteaza si isi da cu parerea ca lautarii, dupa ureche. Asta e marea problema a romanilor se pricep la toate, dar de citit mai usurel.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: OG 5/2011

Mesaj de Sandu Toma » 19 Oct 2011, 11:56

Gigi, intotdeauna cand am pus intrebari le-am pus UNDE trebuie si CUM trebuie !
Adica documentat si cu raspunsul inclus ! :D
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Nicolae Nasalciuc
Membru forum
Mesaje: 278
Membru din: 23 Sep 2008, 18:49
Oras: Orhei
Data nasterii: 09 Apr 1963
Localitate: SLOBOZIA

Re: OG 5/2011

Mesaj de Nicolae Nasalciuc » 19 Oct 2011, 12:25

Mersi Sandu,eram gata sa irosesc niste bani,asa ca mai bine eau o pereche de cauciucuri de vara,ca se cam cer la rulota mea :D
Hyundai Elantra 2014//HOBBY DE LUXE EASY 2004
KOLEA -0726161036//nasalciucnicolae@yahoo.com
Numai acela este liber care iubeste libertatea pentru el si e bucuros s-o extinda si asupra altora.
(Rabindronath Tagore)

Avatar utilizator
Doru Stoicescu
Membru forum
Mesaje: 630
Membru din: 13 Oct 2005, 22:26
Localitate: Bucuresti, bdul Th. Pallady

Re: OG 5/2011

Mesaj de Doru Stoicescu » 19 Oct 2011, 18:02

Romania este Romania.
In buletinul FICC din octombrie 2009 scrie
"Des pneus d’hiver pour les caravanes ?
Il s’agit d’adapter l’équipement des véhicules aux conditions climatiques. Ceci englobe
plus particulièrement le choix de pneus adaptés.
Les remorques doivent/devraient également avoir des pneus adaptés, donc des pneus
d’hiver.
Il serait d’ailleurs illogique que seulement le véhicule tracteur ait des pneus d’hiver et
qu’il remorque une caravane incontrôlable, car dès le premier freinage, la caravane va
se déporter..."


Adica
" Pneuri de iarna pentru caravane?
Este necesara adaptarea echipamentului vehiculelor, conditiilor de iarna.
Aceasta impune in special alegerea pneurilor adaptate ( specializate).
Remorcile TREBUIE /AR TREBUI sa aiba pneuri adaptate anotimpului de iarna.
Ar fi ilogic ca un autovehicol echipat cu pneuri de iarna, remorcheaza o rulota incontrolabila care la prima franare, isi va schimba directia...) "


Din acel OG 5/2011 nu reiese ca in Romania si remorcile trebuie sa aiba pneuri de iarna.
Ma bucur la o economie de bani.
Si eu voi face ce spune legea.
Dar in alte civilizatii se pare ca-i ilogic !
Vorbim discutii !

Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: OG 5/2011

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 19 Oct 2011, 18:13

Eu nu zic, ca nu e bine sa pui anvelope adaptate anotimpului, dar nici sa fim mai catolici decat Papa. Rulotele in general sunt echipate pentru iesirile in timpul iernii, ma refer la interiore, izolatii, etc..., nu, atunci ce sa cautam cu ele iarna? Sigur ca placerea de a iesi cu rulota si frumusetea unei iesiri pe timp de iarna cred ca e deosebita, dar...
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

Raspunde