XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 15 Noi 2019, 05:39

Camper sau Rulota?

topicuri de informare

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Avatar utilizator
Rusu Mihail
Moderator
Mesaje: 1757
Membru din: 01 Dec 2004, 01:47
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 22 Iun 1956
Localitate: Ploiesti - Prahova

Re: Camper sau Rulota?

Mesaj de Rusu Mihail » 18 Aug 2011, 07:44

Pt. C.Ovi = Cam asta e ideal pt munti si drumuri mai grele, numai ca se gasete ceva mai greu , cam cine il are, nu prea-l vinde ...- Si eu "m-as intoarce" la unul asa :)

Imagine

Imagine
Familia Rusu - Lipanesti PH - Granduca Pegaso 63 - 0722.634.800 Mail: familionrusu@gmail.com

Mihnea Donescu
Membru forum
Mesaje: 173
Membru din: 16 Iul 2008, 01:36
Localitate: Milano

Re: Camper sau Rulota?

Mesaj de Mihnea Donescu » 18 Aug 2011, 13:50

As dori lamuriri privitor la roata dubla,de ce este superioara rotii simple?
Mercedes W124.019,Audi A3 quattro +Hobby Prestige 545,si ultima achizitie,o veche remorcuta de 750 cu suspensie McPherson...

Avatar utilizator
Gabi Peterca
Membru forum
Mesaje: 366
Membru din: 08 Mar 2011, 14:20
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Camper sau Rulota?

Mesaj de Gabi Peterca » 18 Aug 2011, 19:31

Rusu Mihail scrie:Pt. C.Ovi = Cam asta e ideal pt munti si drumuri mai grele, ...[/img][/url]
Va rog fiti mai darnic in detalii, respectiv model, an fabricatie, etc.
VW Sharan, Sprinter 350
www.prietenipescari.ro

Mihnea Donescu
Membru forum
Mesaje: 173
Membru din: 16 Iul 2008, 01:36
Localitate: Milano

Re: Camper sau Rulota?

Mesaj de Mihnea Donescu » 18 Aug 2011, 19:42

Dl Peterca,e vorba de Laika Ecovip ,anii 90,pe baza de Tranzit td....
Mercedes W124.019,Audi A3 quattro +Hobby Prestige 545,si ultima achizitie,o veche remorcuta de 750 cu suspensie McPherson...

Avatar utilizator
Cica Ovidiu
Membru forum
Mesaje: 298
Membru din: 22 Apr 2010, 10:48
Oras: craiova
Data nasterii: 19 Apr 1967
Localitate: craiova
Contact:

Re: Camper sau Rulota?

Mesaj de Cica Ovidiu » 18 Aug 2011, 20:58

dl. Rusu?
daca e si varianta 4x4,n-ar fii rau! :wink:
Cica Ovidiu
Sa mai auzim si de Bine , ca de rau este pamantul plin !
Iveco Daily 4x4 - expedition vehicle
0722 299 447

Avatar utilizator
Cica Ovidiu
Membru forum
Mesaje: 298
Membru din: 22 Apr 2010, 10:48
Oras: craiova
Data nasterii: 19 Apr 1967
Localitate: craiova
Contact:

Re: Camper sau Rulota?

Mesaj de Cica Ovidiu » 18 Aug 2011, 21:04

Mihnea!
stabilitate,incarcare optima pe spate(fara sa omori amortizoarele),tractiune care te impinge vs planetare care trag(toata greutatea camperului)
aderenta sporita pe teren alunecos si ...mai poti sa mergi si 3 sau 2 din 4 la pene de cauciuc :wink:
Cica Ovidiu
Sa mai auzim si de Bine , ca de rau este pamantul plin !
Iveco Daily 4x4 - expedition vehicle
0722 299 447

Mihnea Donescu
Membru forum
Mesaje: 173
Membru din: 16 Iul 2008, 01:36
Localitate: Milano

Re: Camper sau Rulota?

Mesaj de Mihnea Donescu » 18 Aug 2011, 22:39

Aia cu penele pe una din roti o pot pricepe,restul nu inteleg ce spui....
Mercedes W124.019,Audi A3 quattro +Hobby Prestige 545,si ultima achizitie,o veche remorcuta de 750 cu suspensie McPherson...

Avatar utilizator
Rusu Mihail
Moderator
Mesaje: 1757
Membru din: 01 Dec 2004, 01:47
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 22 Iun 1956
Localitate: Ploiesti - Prahova

Re: Camper sau Rulota?

Mesaj de Rusu Mihail » 19 Aug 2011, 08:05

Asa cum am scris si mai sus, daca urmariti, e vorba de o stabilitate si aderenta mai buna, de ex. 3,5 t se impart pe 6 anvelope in loc de 4.
Exact unde se incarca mai mult un camper, incarcatura, "apasa" pe 4 anvelope in loc de 2...Ceea ce am afirmat nu e numai concluzia mea.
Este si concluzia nemtilor de la ADAC ce au facut teste pe mai multe marci. - http://www.womonavigation.de/News/Lates ... -TEST.html

Modelul Laika pe Ford cu punte roti duble, mi-a placut din mai multe motive, odata pt robustete si stabilitate, cit si pt. aspectul lor interior.
E vorba de modelele anilor 1994-1996 cu motoarele de 101 cp. Mai sint din cind in cind exemplare cu aprox 125 mii km pret intre 14 si 16 mii

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Familia Rusu - Lipanesti PH - Granduca Pegaso 63 - 0722.634.800 Mail: familionrusu@gmail.com

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Camper sau Rulota?

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 19 Aug 2011, 08:17

Singurul dezavantaj al tractiunii pe spate este ca ridica cel putin vreo 20 cm. podeaua deoarece pe dedesubt trece axul cardanic, si prin comparatie camperul iese mai inalt, mai putin stabil si mai putin aerodinamic. Tractiunea pe spate mai adauga si ceva zgomot la rulare. De aceea noile generatii de campere (si dube de marfa in general) merg pe solutia "totul fata". cei 20 cm se traduc in vreo 2 metri cubi utili castigati.
4 roti motoare pe spate inseamna ca dubleaza suprafata de aderenta pentru tractiune.
Un 4x4 la campere va creste si mai mult consumul. La vechile modele cu tractiune spate era mai simplu de adaugat tractiune fata nepermanenta (vezi Ducato/Talento) - dar la noile modele care au doar tractiune fata este practic imposibil de adaugat tractiunea spate, nu e loc pe sub sasiu, exista variante prin ridicarea sasiului dar arata cel putin ciudat (vezi Fiat Panda 4x4...)
Sanatate!
VW T4 Multivan - in transformare

Avatar utilizator
Rusu Mihail
Moderator
Mesaje: 1757
Membru din: 01 Dec 2004, 01:47
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 22 Iun 1956
Localitate: Ploiesti - Prahova

Re: Camper sau Rulota?

Mesaj de Rusu Mihail » 19 Aug 2011, 08:40

Totul s-a produs in timp, din cauza dorintei fabricantilor de preturi de productie cit mai mici si nu neaparat din cauza avantajelor...Tractiunea spate a ramas...
Ca de exemplu se continua aceasta productie, dar, "exemplarele cu tractiune spate" , unde intra alte multe materiale si alte costuri, preturile sint pe masura.

Comentariile pot fi multe si in final pot fi de prisos atit timp cit se doreste un camper pt escaladari..In cazul asta idealul este un 4x4 , dar mai greu de gasit :)
Asta nu inseamna ca e si imposibil, chiar si convenabil, pt a-l exploata prin hirtoape... http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Imagine
Familia Rusu - Lipanesti PH - Granduca Pegaso 63 - 0722.634.800 Mail: familionrusu@gmail.com

Avatar utilizator
Cica Ovidiu
Membru forum
Mesaje: 298
Membru din: 22 Apr 2010, 10:48
Oras: craiova
Data nasterii: 19 Apr 1967
Localitate: craiova
Contact:

Re: Camper sau Rulota?

Mesaj de Cica Ovidiu » 19 Aug 2011, 10:31

dl.RUSU?
interesante testele(daca stiam mai multa germana)
dar modelele supuse testelor sunt noi adica pt ,,premianti,,! :D
Laika:mica,compacta,cu spate(de la roata pana la terminarea caroseriei spate)scurt!-adica ok!,ma multumeste si aranjamentul interior
exista si variante 4x4?
Cica Ovidiu
Sa mai auzim si de Bine , ca de rau este pamantul plin !
Iveco Daily 4x4 - expedition vehicle
0722 299 447

Avatar utilizator
Mona si Octav
Membru forum
Mesaje: 174
Membru din: 25 Noi 2009, 18:01
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Camper sau Rulota?

Mesaj de Mona si Octav » 23 Aug 2011, 23:39

Tractiunea spate si roti jumelate / axa fata motrica
- AVANTAJ = la transferul puterii motorului pe sosea centrul de greutate al vehiculului trebuie sa fie cat mai aproape de axa motrica. Eficienta transferului de putere e mai buna. In conditiile in care ai un motor puternic, cu axa motrica spate poti pune energia pe sosea mai eficient. Dac-ai avea, ca Sisif, de rostogolit o bila mare la deal, ca sa-ti fie mai usor, ai impinge bila, n-ai trage-o :). Rotile jumelate ajuta, ofera suprafata de contact mai mare si asta ajuta si pe asfalt si - mai ales - pe teren putin mlastinos - nisipos.
- AVANTAJ = separarea mecanismelor de directie si de tractiune, montarea planetarelor pe axa nedirectoare ofera robustete mai mare si rezistenta mai buna la uzuri.
- AVANTAJ / DEZAVANTAJ = avand roti duble pe spate poti rula (mai incet) pana la vulcanizare, n-ai nevoie sa desfaci rotile; daca insa ai ghinionul sa se infiga o piatra intre roti, intre cele doua anvelope, acea piatra e greu de observat si-ti poate strica ambele anvelope deodata, si cateodata, chiar dupa ce-o vezi, e-al naibii de greu de scos dintre roti.
- DEZAVANTAJ = in caz de derapaj in curba pe gheata, vehiculul e mai greu de redresat
- DEZAVANTAJ = podeaua camperului trebuie sa fie putin mai sus, centrul de greutate al vehiculului e mai inalt, balansul lateral in curbe abordate sportiv e mai pronuntat.
- DEZAVANTAJ = cardanul, grupul spate, diferenta de constructie a puntii si 2 pneuri in plus inseamna cel putin 200 kg extra. Asta inseamna minimum 0,5 litri / 100 km consum de combustibil mai mare decat la transmisia fata.
- DEZAVANTAJ = pasajul rotilor spate jumelate trebuie sa fie mult mai generos decat pasajul rotilor cu montaj simplu; asta inseamna spatiu interior mai putin sau (iar) centru de greutate mai sus, podea mai inalta.
Mona si Octav Pop
Acum avem un camper facut dintr-un Iveco Daily si o rulota Dethleffs Beduin 510V

Raspunde