Astăzi este 30 Mar 2023, 14:32
Amortizoare pentru rulota
Moderator: Moderatori
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Amortizoare pentru rulota
Slutari tuturor!
Rulotele voastre au amortizoare?
Credeti ca sunt utile, ma sfatuiti sa-i pun si eu?
Cu stima,
Rulotele voastre au amortizoare?
Credeti ca sunt utile, ma sfatuiti sa-i pun si eu?
Cu stima,
- Ionita Bogdan
- Membru forum
- Mesaje: 420
- Membru din: 27 Apr 2006, 23:12
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
rulotistul cel istet scrie:Ma gandeam ca poate o protejez mai mult la mersul prin gropi si poate gasesc lucrurile din ea mai putin ravasite...
Eu unul as pune amortizoare cu modificarile de rigoare .Fabricantul nu a pus pentru ca ,nu s-a gandit ca acele rulote vor ajunge si pe soselele Romaniei..

- Luidort Peti
- Membru fondator
- Mesaje: 1191
- Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
- Localitate: Dej
- Contact:
- Alex Ticsa
- Membru forum
- Mesaje: 50
- Membru din: 09 Mar 2007, 18:10
- Oras: Vatra Dornei
- Data nasterii: 14 Oct 1975
- Localitate: Vatra Dornei
- Contact:
- Lorant Istvan
- Membru forum
- Mesaje: 372
- Membru din: 03 Ian 2007, 21:55
- Oras: Targu Mures
- Data nasterii: 09 Iul 1975
- Localitate: Targu Mures
- Contact:
Dl Militaru, aveti amortizoare pe rulota? Intreb asta deoarece la unele modele nu e considerata dotare standard.....
Nu stiu cum s-ar testa mai bine amortizoarele, dar la un drum cu denivelari mai intense (cu sau fara gropi prea mari...doarce incercam cu totii sa le evitam....dar totusi....
) privind in oglinda, rotile rulotei nu ar avea nevoie sa se desprinda de asfalt daca amorizoarele lucreaza bine. Eu, pina nu mi-am montat, vedeam in oglinda cum la o groapa, nu chiar mare, careva din roti se desprindea de pe asfalt si zbura un pic in aer. Dar treaba e relativa totusi, deoarece doarece fiecare tip de rulota poate sa difere de cealalta, prin constructie, incarcatura de pe ea si nu in ultimul rind de masa proprie, am inteles ca cele cu MP peste 800 Kg nu zburda chiar asa de rau decat cele usoare, desi a mea e usurica dupa ce i-am pus amortizoare merge mai lin si nu s-a mai desprins de asfalt, dar sincer am mai redus si din viteza
Intr-o alta ordine de idei, personal cred ca, demontind amortizorul doar la o incheietura (daca nu la ambele), se poate simti cu mina libera daca mai functioneaza sau nu, ba chiar se pot compara cele doua intre ele si vedea care cum lucreaza... Se poate simti cum lucreaza uleiul in ele (se si aude),
teoretic, daca mai au uleiul in ele, ar trebui sa lucreze cam la fel, dar unele chiar noi nu merg exact la fel desi montate nu se vede diferenta si lucreaza bine...
Sunt curios si eu de rezolvari mai oficiale
Nu stiu cum s-ar testa mai bine amortizoarele, dar la un drum cu denivelari mai intense (cu sau fara gropi prea mari...doarce incercam cu totii sa le evitam....dar totusi....




Intr-o alta ordine de idei, personal cred ca, demontind amortizorul doar la o incheietura (daca nu la ambele), se poate simti cu mina libera daca mai functioneaza sau nu, ba chiar se pot compara cele doua intre ele si vedea care cum lucreaza... Se poate simti cum lucreaza uleiul in ele (se si aude),
teoretic, daca mai au uleiul in ele, ar trebui sa lucreze cam la fel, dar unele chiar noi nu merg exact la fel desi montate nu se vede diferenta si lucreaza bine...
Sunt curios si eu de rezolvari mai oficiale

Ultima oară modificat 21 Mai 2007, 08:19 de către Lorant Istvan, modificat 1 dată în total.
Inca o data va multumesc ptr raspuns. Se pare ca sunteti singurul care raspunde la problemele mele. Credeti ca mai puneam intrebarea despre amortizoare daca nu aveam asa ceva la rulota? Este ea un model mai vechi (1979) dar se pare ca are asa ceva in dotare. Metoda de verificare cu trecerea prin gropi nu prea ma incanta ... si precum spuneti si dv. ''treaba este realtiva totusi'' chiar daca si a mea este destul de usurica MP 650Kg. Parete cu verificatul prin demontare pare mai buna dar nu ma incanta sa le demontez si sa constat ca nu le pot misca (poate sunt cu gaz si acelea parca actioneaza mai greu). La cele cu ulei stiu ca atunci cand se uzeaza se vede uleiul scurs pe ele.
Poate se gaseste cineva pe aici sa ne dea unul sau mai multe raspunsuri ''oficiale''
Poate se gaseste cineva pe aici sa ne dea unul sau mai multe raspunsuri ''oficiale''

- Lorant Istvan
- Membru forum
- Mesaje: 372
- Membru din: 03 Ian 2007, 21:55
- Oras: Targu Mures
- Data nasterii: 09 Iul 1975
- Localitate: Targu Mures
- Contact:
Cred ca da, desi rulotele au suspensii cu bare de torsiune fata de arcurile elicoidale sau pe foi de la masini.
Exista cateva autoturisme cu suspensii pe bare de torsiune, doar ca acestea sunt mai sensibile decit celelalte ele fiind mai moi. Avantajul lor, in schimb, este ca ele ofera o arcuire mai fina. Stiind aceasta treaba am decis sa-mi pun si eu pe rulota caci a mea nu le avea din fabrica, ci doar locul unde se montau.
Amortizorului montat pe rulota ii lipseste acel guler de pe partea superioara, fata de cel al autoturismului dotat cu suspensie pe arcuri elicoidale. Telescopul de masina, (cele de tip mai vechi) vine montat in interiorul arcului elicoidal.
P.S. Testul cu gropile nu l-am facut de buna voie
ci din cauza drumurilor pe care le avem, iar oriunde a-ti porni cu rulota veti constata ca asa zise "drumuri judetene" sunt de fapt intr-o stare jalnica si de fapt cele mai bune locatii din tara nu pot fi atinse sub nici o forma scapind de ele, ....poate prin aer
, iar pe urma te doare sufletul cum ti se rupe rulota in bucati, bucatele.
Experienta mea este ca dupa fiecare drum constat noi si noi schimbari pe rulota....ba un surub, ba un panou de lemn miscat de la locul lui....si spuneam mai sus ca am redus viteza pe acele portiuni, mai sus mentionate la max 35-40 km/h, iar cand mai am norocul sa tractez cu o masina mai buna (130 cai putere) pornesc tempomatul si reduc viteza pana scuturaturile i-si pierd intensitatea, apoi merg constant.
De abia acum inteleg de ce s-a crucit un bun prieten din Eindhoven, cand i-am spus, foarte mandru ca mi-am luat o rulota adusa din Olanda. M-a intrebat: rulota pentru drumurile de la voi, esti sigur?
Exista cateva autoturisme cu suspensii pe bare de torsiune, doar ca acestea sunt mai sensibile decit celelalte ele fiind mai moi. Avantajul lor, in schimb, este ca ele ofera o arcuire mai fina. Stiind aceasta treaba am decis sa-mi pun si eu pe rulota caci a mea nu le avea din fabrica, ci doar locul unde se montau.
Amortizorului montat pe rulota ii lipseste acel guler de pe partea superioara, fata de cel al autoturismului dotat cu suspensie pe arcuri elicoidale. Telescopul de masina, (cele de tip mai vechi) vine montat in interiorul arcului elicoidal.
P.S. Testul cu gropile nu l-am facut de buna voie


Experienta mea este ca dupa fiecare drum constat noi si noi schimbari pe rulota....ba un surub, ba un panou de lemn miscat de la locul lui....si spuneam mai sus ca am redus viteza pe acele portiuni, mai sus mentionate la max 35-40 km/h, iar cand mai am norocul sa tractez cu o masina mai buna (130 cai putere) pornesc tempomatul si reduc viteza pana scuturaturile i-si pierd intensitatea, apoi merg constant.
De abia acum inteleg de ce s-a crucit un bun prieten din Eindhoven, cand i-am spus, foarte mandru ca mi-am luat o rulota adusa din Olanda. M-a intrebat: rulota pentru drumurile de la voi, esti sigur?
- Luidort Peti
- Membru fondator
- Mesaje: 1191
- Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
- Localitate: Dej
- Contact: