Astăzi este 22 Sep 2019, 05:02

Amortizoare pentru rulota

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
rulotistul cel istet

Amortizoare pentru rulota

Mesaj de rulotistul cel istet » 22 Dec 2006, 17:45

Slutari tuturor!

Rulotele voastre au amortizoare?
Credeti ca sunt utile, ma sfatuiti sa-i pun si eu?

Cu stima,

Avatar utilizator
Ionita Bogdan
Membru forum
Mesaje: 419
Membru din: 27 Apr 2006, 23:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Ionita Bogdan » 22 Dec 2006, 17:49

Daca nu i-a pus fabrica de ce ai face-o tu :?:

rulotistul cel istet

Mesaj de rulotistul cel istet » 22 Dec 2006, 17:52

Ma gandeam ca poate o protejez mai mult la mersul prin gropi si poate gasesc lucrurile din ea mai putin ravasite...
:)

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 22 Dec 2006, 18:22

rulotistul cel istet scrie:Ma gandeam ca poate o protejez mai mult la mersul prin gropi si poate gasesc lucrurile din ea mai putin ravasite...
:)


Eu unul as pune amortizoare cu modificarile de rigoare .Fabricantul nu a pus pentru ca ,nu s-a gandit ca acele rulote vor ajunge si pe soselele Romaniei.. :lol: Sigur ii va face bine rulotei ..sistemul pe bara de torsiune este foarte bun ,dar la drumurile noastre trebuiesc amortizoare..

Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1196
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Luidort Peti » 22 Dec 2006, 20:22

la generatiile mai noi gasesti,dar se da optinal,adica cind cumperi bifezi ,dar locul are,pai la masina nu este cumva in plus? numai se distrug,ia scoate si vezi ce stabilitate buna are masina

Avatar utilizator
Alex Ticsa
Membru forum
Mesaje: 50
Membru din: 09 Mar 2007, 18:10
Oras: Vatra Dornei
Data nasterii: 14 Oct 1975
Localitate: Vatra Dornei
Contact:

Mesaj de Alex Ticsa » 16 Apr 2007, 18:10

Stimati rulotisti, aveti idee cum as putea verifica gradul de uzura al amortizoarelor de pe rulota? La masina e mult mai simplu, dar la rulota nu se prea potriveste metoda...

Militaru Ion

Mesaj de Militaru Ion » 20 Mai 2007, 14:02

Si pe mine m-ar interesa modul de verificare al suspensiei la rulota. Nu ma incanta sa o verific in drum spre litoral - de aceea astept raspunsul acum sa pot face eventualele schimbari pana atunci :)

Avatar utilizator
Lorant Istvan
Membru forum
Mesaje: 372
Membru din: 03 Ian 2007, 21:55
Localitate: Targu Mures
Contact:

Mesaj de Lorant Istvan » 20 Mai 2007, 15:45

Dl Militaru, aveti amortizoare pe rulota? Intreb asta deoarece la unele modele nu e considerata dotare standard.....

Nu stiu cum s-ar testa mai bine amortizoarele, dar la un drum cu denivelari mai intense (cu sau fara gropi prea mari...doarce incercam cu totii sa le evitam....dar totusi.... :o ) privind in oglinda, rotile rulotei nu ar avea nevoie sa se desprinda de asfalt daca amorizoarele lucreaza bine. Eu, pina nu mi-am montat, vedeam in oglinda cum la o groapa, nu chiar mare, careva din roti se desprindea de pe asfalt si zbura un pic in aer. Dar treaba e relativa totusi, deoarece doarece fiecare tip de rulota poate sa difere de cealalta, prin constructie, incarcatura de pe ea si nu in ultimul rind de masa proprie, am inteles ca cele cu MP peste 800 Kg nu zburda chiar asa de rau decat cele usoare, desi a mea e usurica dupa ce i-am pus amortizoare merge mai lin si nu s-a mai desprins de asfalt, dar sincer am mai redus si din viteza :D :D :D

Intr-o alta ordine de idei, personal cred ca, demontind amortizorul doar la o incheietura (daca nu la ambele), se poate simti cu mina libera daca mai functioneaza sau nu, ba chiar se pot compara cele doua intre ele si vedea care cum lucreaza... Se poate simti cum lucreaza uleiul in ele (se si aude),
teoretic, daca mai au uleiul in ele, ar trebui sa lucreze cam la fel, dar unele chiar noi nu merg exact la fel desi montate nu se vede diferenta si lucreaza bine...

Sunt curios si eu de rezolvari mai oficiale 8)
Ultima oară modificat 21 Mai 2007, 08:19 de către Lorant Istvan, modificat 1 dată în total.

Militaru Ion

Mesaj de Militaru Ion » 20 Mai 2007, 23:05

Inca o data va multumesc ptr raspuns. Se pare ca sunteti singurul care raspunde la problemele mele. Credeti ca mai puneam intrebarea despre amortizoare daca nu aveam asa ceva la rulota? Este ea un model mai vechi (1979) dar se pare ca are asa ceva in dotare. Metoda de verificare cu trecerea prin gropi nu prea ma incanta ... si precum spuneti si dv. ''treaba este realtiva totusi'' chiar daca si a mea este destul de usurica MP 650Kg. Parete cu verificatul prin demontare pare mai buna dar nu ma incanta sa le demontez si sa constat ca nu le pot misca (poate sunt cu gaz si acelea parca actioneaza mai greu). La cele cu ulei stiu ca atunci cand se uzeaza se vede uleiul scurs pe ele.
Poate se gaseste cineva pe aici sa ne dea unul sau mai multe raspunsuri ''oficiale'' :)

Avatar utilizator
Lorant Istvan
Membru forum
Mesaje: 372
Membru din: 03 Ian 2007, 21:55
Localitate: Targu Mures
Contact:

Mesaj de Lorant Istvan » 21 Mai 2007, 08:11

Cred ca da, desi rulotele au suspensii cu bare de torsiune fata de arcurile elicoidale sau pe foi de la masini.
Exista cateva autoturisme cu suspensii pe bare de torsiune, doar ca acestea sunt mai sensibile decit celelalte ele fiind mai moi. Avantajul lor, in schimb, este ca ele ofera o arcuire mai fina. Stiind aceasta treaba am decis sa-mi pun si eu pe rulota caci a mea nu le avea din fabrica, ci doar locul unde se montau.
Amortizorului montat pe rulota ii lipseste acel guler de pe partea superioara, fata de cel al autoturismului dotat cu suspensie pe arcuri elicoidale. Telescopul de masina, (cele de tip mai vechi) vine montat in interiorul arcului elicoidal.

P.S. Testul cu gropile nu l-am facut de buna voie :oops: ci din cauza drumurilor pe care le avem, iar oriunde a-ti porni cu rulota veti constata ca asa zise "drumuri judetene" sunt de fapt intr-o stare jalnica si de fapt cele mai bune locatii din tara nu pot fi atinse sub nici o forma scapind de ele, ....poate prin aer :D , iar pe urma te doare sufletul cum ti se rupe rulota in bucati, bucatele.
Experienta mea este ca dupa fiecare drum constat noi si noi schimbari pe rulota....ba un surub, ba un panou de lemn miscat de la locul lui....si spuneam mai sus ca am redus viteza pe acele portiuni, mai sus mentionate la max 35-40 km/h, iar cand mai am norocul sa tractez cu o masina mai buna (130 cai putere) pornesc tempomatul si reduc viteza pana scuturaturile i-si pierd intensitatea, apoi merg constant.
De abia acum inteleg de ce s-a crucit un bun prieten din Eindhoven, cand i-am spus, foarte mandru ca mi-am luat o rulota adusa din Olanda. M-a intrebat: rulota pentru drumurile de la voi, esti sigur?

Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1196
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Luidort Peti » 21 Mai 2007, 22:45

amortizoarele de la rulota functioneza invers ca si la masina,acelasi efect dar in sens invers,sint serviceuri dotate cu stand de proba pt telescoape,dar le puteti arunca linistit daca e vorba de 1979,costa mai putin sa cumperi nou decit sa-l testezi (nu speculati ,de masina nu sint bune!)

Militaru Ion

Mesaj de Militaru Ion » 22 Mai 2007, 18:28

rulota este din 1979 dar telescoapele nu garantez ca sunt originale - in nepriceperea mea cred ca au fost inlocuite ... si totusi se pot verifica cumva ? (nu la service :))

Raspunde