XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 12 Noi 2019, 16:26

Probleme cu aprinderea la Truma

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de incalzire

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Robert Halciuc
Membru forum
Mesaje: 2
Membru din: 03 Mai 2010, 13:23
Localitate: Bucuresti

Probleme cu aprinderea la Truma

Mesaj de Robert Halciuc » 31 Mai 2010, 15:08

Am si eu o mica problema la Truma.Incerc sa o pornesc,rotesc butonul Trumei la max (10) si apas.Intra in functiune aprinzatorul piezo care imi aprinde flacara de veghe repede (1-2 scantei).Problema e ca atunci cand eliberez butonul flacara de veghe se stinge si intra din nou in functiune piezo care nu-mi mai aprinde Truma decat daca tin iar butonul apasat.Mi s-a intamplat sa tin butonul apasat si cate 5-6 minute pana se aprinde centrala.In flacara de veghe se vede un filament care dupa 5-6 secunde se inroseste.Banuiesc ca atunci e momentul sa eliberez butonul.Dar in loc sa porneasca,se stinge. Poate cineva sa ma ajute cu un sfat? Va multumesc.
Hobby 450 De Luxe

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme cu aprinderea la Truma

Mesaj de Sandu Toma » 31 Mai 2010, 20:06

"Filamentul" pe care il vezi este de fapt electrodul care da scanteia, nu termocuplul care trebuie sa mentina deschisa electrovalva de gaz.
Deci, mai incearca, tine robinetul apasat, si daca dupa 20-30 de secunde de cand se aprinde nu se mentine flacara de veghe si se aprinde cea principala, atunci ai o problema, fie cu termocuplul fie cu robinetul sau arzatorul care trebuies curatate si gresate.
Succes !
P.S. Daca nu reusesti singur, contacteaza-ma ! :D
Orice problema are o rezolvare practica

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme cu aprinderea la Truma

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 31 Mai 2010, 21:58

Daca nu ai facut deja - prima data incerca sa scoti masca de la Truma si sa cureti foarte bine zona de langa robinet, cu aspiratorul, mai ales robinetul trebuie "sa fie luna", si da-i un WD40 si apoi il stergi bine cu carpa.
Termocuplul cand se incalzeste trebuie sa se lungeasca o sarma in el si sa blocheze robinetul pe deschis, orice gram de praf sau rugina in acea zona va opri functionarea.
Sanatate!
VW T4 Multivan - in transformare

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme cu aprinderea la Truma

Mesaj de Sandu Toma » 31 Mai 2010, 22:08

Aici trebuie sa te contrazic Ovidiu !
- Atentie, robinetul de la Truma contine garnituri "O-ring" care in contact cu alti solventi decat alcoolul tehnic se pot deteriora .
Dupa curatarea robinetului si suflarea cu aer trebuie unsa zona de functionare cu VASELINA SPECIALA TRUMA care nu se degradeaza la incalzire si nu reactioneaza cu gazul.
- Termocuplul este un dispozitiv de masura(in acest caz de siguranta) care se bazeaza pe "efectul termoelectric" a doi electrozi din materiale metalice diferite care la incalzire in zona lor de jonctiune genereaza la celalalt capat o tensiune termoelectromotoare de cativa mV (in cazul de fata 25-30mV) suficienta sa mentina atrasa bobina electrovalvei.
Deci nu este vorba de un dispozitiv bimetalic la care tija se dilata si actioneaza mecanic , ci de un dispozitiv electric.
Daca vrei sa te documentezi : http://ro.wikipedia.org/wiki/Termocuplu
Din fericire, eu am invatat aceste lucruri in urma cu mai bine de 35 de ani de la "parintele termotehnicii" romanesti Dr. Ing. Ion Asavinei, o perioada destul de lunga Director al Institutului National de Metrologie si am lucrat in domeniu inca vreo 25 de ani .
Orice problema are o rezolvare practica

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme cu aprinderea la Truma

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 31 Mai 2010, 22:36

Asa este, m-a pacalit forma si am crezut ca este mecanic, este electric, si probabil nu face contact termocuplul (efect termoelectric nu lamela bimetalica cum e la aragaz) sau cablul de "impamantare" dintre arzator si robinet (contacte oxidate)
Oricum inainte de a demonta arzatorul si/sau robinetul merita incercata curatarea acestuia.
Sanatate!
Atașamente
1.JPG
1.JPG (6.66 KiB) Vizualizat de 3083 ori
VW T4 Multivan - in transformare

Robert Halciuc
Membru forum
Mesaje: 2
Membru din: 03 Mai 2010, 13:23
Localitate: Bucuresti

Re: Probleme cu aprinderea la Truma

Mesaj de Robert Halciuc » 02 Iun 2010, 11:13

Va multumesc pentru sfaturi.Cand o sa ajung pe la rulota o sa incerc sa curat robinetul.Sper sa il gasesc sau sa-l identific.Nu am desfacut niciodata o centrala.Cu termocuplul cred ca o sa fie mai greu.Cel mai bine o sa ma edific la fata locului.
Daca nu va suparati,o sa va mai contactez daca nu reusesc singur.
Multe multumiri.
Hobby 450 De Luxe

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 880
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Probleme cu aprinderea la Truma

Mesaj de Odenie Sergiu » 03 Iun 2010, 14:13

Este relativ simplu,de fapt e impropriu spus centrala;mai degraba convector,pt.ca functioneaza pe principiul convectorului care se intalneste si la locuinte,cu evacuare la cos.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Avatar utilizator
Sorin Priboi
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 18 Aug 2009, 08:11
Oras: Craiova
Data nasterii: 12 Ian 1978
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Probleme cu aprinderea la Truma

Mesaj de Sorin Priboi » 10 Oct 2011, 20:15

Buna seara .
Eu la Hobby-ul nostru am o alta problema:cand vrem sa o aprindem se aude pac, pac, pac, de multe ori pana porneste, si chiar si dupa ce porneste pacaniturile nu se opresc.Trebuie sa ii scoatem bateriile ca altfel le termina,dar temina si nervii nostri.
Care ar putea sa fie cauza si ce trebuie facut pentru remediere?
Va multumesc stimati colegi.
Nu stiu sa va spun ce model de truma este ca nu am gasit scris pe nicaieri, dar are si sistem de ventilare Trumatic, care sincer mi s-a parut ineficient.De fiecare data cand i-am dat drumul,nu sufla aer cald decat in prima parte, pe sub frigider si aragaz, la use si putin pe sub masa din spate.La baie si in ''camera din fata'' sufla doar rece.
Cu stima,
Sorin Priboi
VW T4 Multivan 2.5 TDI + Buccaner 95
Tel:+0766/24 83 24

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme cu aprinderea la Truma

Mesaj de Sandu Toma » 10 Oct 2011, 20:27

Problema aprinderii electronice de la Truma ta este faptul ca electrodul de ionizare nu "isi face treaba" adica atunci cand "simte" flacara nu intrerupe scanteia. Remedierea poate fi incercata prin inlocuirea sau repozitionarea electrodului de scanteie/ionizare . Acest "defect" poate fi si din partea electronica.
Solutia (de moment) este intercalarea in circuitul de alimentare (intre baterii si "cutia electronica") a unui intrerupator care dupa ce s-a realizat aprinderea, sa opreasca alimentarea generatorului de scanteie.
In ceea ce priveste neuniformitatea raspandirii aerului cald, aceasta se poate datora fie lungimii traseului de ventilatie (daca este vorba de aceeasi "ramura"), fie a unei obturari a tubulaturii.
Verifica si poti avea surpriza sa gasesti tubulatura de carton/aluminiu strivita sau obturata de ceva...
Succes !
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Sorin Priboi
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 18 Aug 2009, 08:11
Oras: Craiova
Data nasterii: 12 Ian 1978
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Probleme cu aprinderea la Truma

Mesaj de Sorin Priboi » 11 Oct 2011, 21:23

Solutia aleasa a fost sa scot cutiuta cu baterii de sub Truma.Nu are rost sa fac improvizatii.As dorii sa remediez problema.Aveti idee la cat ajunge un electrod ? Dar de ce sa fie nevoie sa fie schimbat cand el isi face treaba?
D-le Sandu, spuneti ca se poate regla distanta lui?Ar fi nevoie sa il apropii mai mult de flacara.
In ceea ce priveste tubulatura a fost verificata si nu este obturata nicaieri.
Va multumesc pt sfaturi si pt incurajari.
Cu stima,
Sorin Priboi
VW T4 Multivan 2.5 TDI + Buccaner 95
Tel:+0766/24 83 24

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme cu aprinderea la Truma

Mesaj de Sandu Toma » 11 Oct 2011, 21:31

Pana la inlocuirea electrodului se poate proba fie alta aprindere pe Truma respectiva, fie aprinderea considerata defecta pe alta Truma !
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Doru Bodeanu
Membru asociat
Mesaje: 171
Membru din: 21 Oct 2010, 09:28
Oras: ploiesti
Data nasterii: 19 Dec 1960
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Probleme cu aprinderea la Truma

Mesaj de Doru Bodeanu » 13 Oct 2011, 16:45

Robert Halciuc scrie:Dar in loc sa porneasca,se stinge. Poate cineva sa ma ajute cu un sfat? Va multumesc.
Buna ziua,
Am avut o vreme cand Truma nu mentinea flacara dupa ce luam mana de pe robinet. Intamplarea a facut ca tot incercand sa o aprind, a ramas mult gaz in interior si cand am dat scanteie a facut o mica explozie (sotia a zis ca afara a facut zgomot mare , probabil pe cos, dar in rulota doar a chitait). Nu stiu ce efect a avut aceasta explozie, dar de atunci merge perfect, se aprinde si mentine flacara in cele mai bune conditii. Probabil ca s-a curatat, deci si la dv. se poate ca praful si funinginea depusa sa va faca acele probleme cu aprinderea, in consecinta trebuie desfacuta si curatata. Posibil ca filamentul care se inroseste sa fie doar funingine care se comporta ca un carbune incins.
Autorulota FORD- HOBBY
tel. 0731680320; 0767643680

Blocat