Astăzi este 21 Oct 2019, 01:38

Carligul de remorcare

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
parpaneata

Mesaj de parpaneata » 08 Feb 2007, 10:23

Continui aici discutia referitoare la greutatea de apasare pe carlig inceputa la "masina cu care tractez...".
Toti punem bagajele in cutia din fata rulotei,corect? DA.Greutatea de apasare pe carlig trebuie sa fie pana in 70 kg!!! Acum....daca punem doua butelii mari,pline+ceva lemne+carbune de foc+alte fiare,corturi si eu mai stiu ce....se duce naiba greutatea aia maxima. Se intampla 2 fenomene:
-rulota intra in balans fata-spate mult mai repede si mult mai des
-apasarea pe carlig duce la "lasarea" masinii de spate si eventual,ridicarea ei de "bot",chestie accentuata la trecerea peste damburi si alte "vai" din asfalt
Sa faca fiecare un test cand are timp si sa concluzionam aici.Test in sensul golirii cutiei din fata si cantaririi "la mana" a rulotei tinuta de cupla cu bagaj si fara. O sa observati ca diferenta e destul de mare.Astept opinii!

Avatar utilizator
Marius Bogdan
Membru fondator
Mesaje: 231
Membru din: 24 Aug 2006, 12:50
Localitate: Galati

Mesaj de Marius Bogdan » 08 Feb 2007, 10:37

Trebuie sa caut si sa-ti arat pe un site din UK cum se face incarcarea rulotei.Se arata clar pozitionarea bajelor grele in zona axei rotilor!
In plus,uite ca eu am avut norocul ca la prima rulota pe care am avut-o olandezul sa-mi lase un "cantar",este ca un dinamometru cu apasare,cu care se verifica greutatea la cupla rulotei.Si verific la fiecare plecare,desi distribuind in zona axei rotilor greutatile nu am avut proleme mari de balans.
mig03

Bogdan

Mesaj de Bogdan » 08 Feb 2007, 10:49

Exista niste dispozitive dinamometrice care masoara apasarea pe carlig a rulotei.le stiti sigur din cataloage de profil.Unele nu sunt nici scumpe.Este bun sa aveti in rulota unul pentru cand aveti dubii in privinta incarcaturii inegale.Eu il folosesc in asemenea cazuri si conteaza f mult. Eu am avut surpriza sa constat o data ca rulota dpdv ochiometric era incarcata corect dar la masuratoare era sa intre cu dispozitiv cu tot in pamant :D .Bineinteles ca am revenit asupra incarcarii bagajelor si am reglementat situatia.Treaba era ca a batut la ochi dupa cum se lasa masina de spate cand vroiam sa o culpez.Este bine sa aveti unul la voi. In principiu masina trebuie sa se alinieze cu rulota.Eventual masina sa fie f putin lasata de spate.

rulotistul cel istet

Mesaj de rulotistul cel istet » 08 Feb 2007, 19:43

Cum arata un astfel de dispozitiv?
Puteti pune o poza?
Cam cat costa?

Merci,

Bogdan

Mesaj de Bogdan » 08 Feb 2007, 19:49


Avatar utilizator
Marius Bogdan
Membru fondator
Mesaje: 231
Membru din: 24 Aug 2006, 12:50
Localitate: Galati

aranjarea bagajelor in rulota

Mesaj de Marius Bogdan » 09 Feb 2007, 12:44

Iata cum este recomandata aranjarea bagajelor in rulota:

Imagine
mig03

Marian

Mesaj de Marian » 09 Feb 2007, 14:05

Puteti folosi si aceasta metoda pentru a masura greutatea de apasare a rulotei pe carlig:
Imagine
______
Marian

parpaneata

Mesaj de parpaneata » 11 Feb 2007, 00:38

Am aplicat "metoda".... cu cantarul nevesti-mi!!! A reiesit o apasare de vreo 62 kg!!!! E cam la limita,nu?

Bogdan

Mesaj de Bogdan » 11 Feb 2007, 08:37

E mult pentru cat e rulota de mare....Eu stiu ca la aia a ta ai max 50 kg.

parpaneata

Mesaj de parpaneata » 11 Feb 2007, 11:14

Bodo,in manualul ei de utilizare zice 70.E mult oricum ptr ca e aproape la limita.Am in portbagaj-ul ala o butelie mare,una mica,ceva cabluri si ceva talpici de lemn.Strictul......strict!!! In rulota,sub bancute si mai inspre in fata,fata de ax,e cortul si generatorul.Am schimbat locul generatorului in masina!!! :D Cred ca e mai bine asa dar sa sti ca n-am observat nici cea mai mica diferenta! Masina are sistem self-leveling! Asta inseamna,pe romaneste,ca nu se lasa de spate ci se lasa toata.A nu se confunda cu sistemul de ridicare si coborare de la Tuareg si Citroen,cu care nu are nici o legatura.

Luca Adrian
Membru forum
Mesaje: 54
Membru din: 24 Apr 2007, 11:21
Oras: Bacau
Data nasterii: 01 Aug 1973
Localitate: Bacau
Contact:

Mesaj de Luca Adrian » 07 Ian 2008, 23:11

Dupa ce aproximativ un an am urmarit doar discutiile de pe acest forum, astazi am facut un al doilea pas in cariera de rulotist(primul a fost arvunirea rulotei, dar despre asta am sa va scriu dupa ce o achit si o aduc acasa) si anume am montat carlicul de remorcare pe Loganul meu. Carligul l-am achizitionat de la o firma autorizata de Dacia Pitesti, acesta facand parte din categoria "piese de origine". Din pacate, dupa ce montarea carligului a decurs fara probleme, fiind chiar uimit de claritatea schemei de montare, la circuitul electric au aparut problemele. Astfel, din cauza unui defect constructiv, desi au fost respectate toate instructiunile, dupa montarea acestuia am constatat ca la Logan nu mai am "lumina de ceata" in schimb aceasta conectandu-se la apasarea pedalei de frana. Din cauza ca trebuia sa ajung la un prieten care-si sarbatorea onomastica astazi(Ion) nu am reusit sa remediez problema. Rog confratii care au intampinat aceeasi problema sa-mi raspunda cum au rezolvat-o. Va multumesc anticipat.

Luca Adrian
Membru forum
Mesaje: 54
Membru din: 24 Apr 2007, 11:21
Oras: Bacau
Data nasterii: 01 Aug 1973
Localitate: Bacau
Contact:

Mesaj de Luca Adrian » 08 Ian 2008, 17:51

Astazi am reusit sa remediez problema circuitului electric cu ajutorul unui amic, foarte bun electrician auto. S-a adeverit ca problema era din fabricare si am fost nevoiti sa demontam intreg circuitul, sa-l masuram pe parti la banc si apoi sa-l reansamblam corect.Dupa aproximativ 2 ore de lucru problema a fost rezolvata(este totusi frustrant sa cumperi un lucru nou si sa constati ca ai aruncat banii pe fereastra pentru ca este defect)

Raspunde