Astăzi este 22 Sep 2019, 04:56

conducerea pe timp de iarna!

bancuri, zvonuri, hobby-uri, imagini, filme haioase, chat, ID-urile membrilor...

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Avatar utilizator
Marius Bogdan
Membru fondator
Mesaje: 231
Membru din: 24 Aug 2006, 12:50
Localitate: Galati

conducerea pe timp de iarna!

Mesaj de Marius Bogdan » 07 Noi 2006, 17:30

Pana acum nu am condus rulota pe timp de iarna!
Desi(cu rusine o spun fata de masinile cu care am vazut ca va tractati rulotele!!!) eu merg cu o Dacie DoubleCab 1,9D 4x4,deci am o masina 4x4,va intreb cum se comporta rulota:are nevoie de lanturi sau o pot struni cu tractiunea 4x4?
mig03

Avatar utilizator
Mircea Ionescu
Membru fondator
Mesaje: 434
Membru din: 19 Apr 2006, 09:12
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 29 Iun 1972
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Mircea Ionescu » 07 Noi 2006, 19:33

Pai cu 4x4 al tau si cu sasiul ala lung cred ca n-ai nici o problema fata de mine cu balabusta cu tractiune fata... cu totate aserehe-urile pe care le are. Asa ca nu-ti face griji... Daca chiar vrei ia cu tine niste lanturi (pt puntea spate) dar nu cred ca o sa le folosesti.
Numai bine.

rulotistul cel istet

Mesaj de rulotistul cel istet » 07 Noi 2006, 19:58

Mig, ai o rulota cu tractiune, de vrei sa-i pui lanturi? :D
Sau ce fel de rulota ai de vrei sa o conduci si trbuie strunita?

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 07 Noi 2006, 20:43

coupe scrie:Pai cu 4x4 al tau si cu sasiul ala lung cred ca n-ai nici o problema fata de mine cu balabusta cu tractiune fata... cu totate aserehe-urile pe care le are. Asa ca nu-ti face griji... Daca chiar vrei ia cu tine niste lanturi (pt puntea spate) dar nu cred ca o sa le folosesti.
Numai bine.



Pai nu prea este asa ,pentru ca double cab chiar daca este 4x4 are tractiune spate permanenta si fatza cupleaza de la buton.Este tipul de masina care daca nu ii pui ceva saci cu nisip in bena nu va putea pleca de pe loc doar cu tractiunea spate de pe iarba sau zapada.Este foarte usoara .O masina cu tractiune pe fata pleaca mult mai usor pt ca are toata greutatea (motor ,cutie...etc) pe fata.In cazul in care masina are de la 1500-kg in sus atunci se mai schimba situatia dar nu dramatic....Eu pun 40kg in ce a mai ramas din portbagaj si am si in permanenta butelia de GPL la cel putin 1/2 din capacitate (90 litri + fiarele).Cu 4x4 permanent iar se schimba situatia dar nu apar minuni. fi fericit cu ,,balabusta " ta care trage pe zapada mult mai bine decat asa zisele 4x4 de oras cu butoane si computador... :lol: :lol:


Pt mig03> daca ai lanturi cu tine treci prin nameti ca prin branza...Iar daca iti cupleaza 4x4 te asigur ca treci prin locuri pe unde ,,jeepane-le" raman de caruta...Eu am facut trasee prin zapezi serioase cu un aro 10 care are (din fabrica )doar tractiune pe puntea spate fara probleme ..evident cu lanturi si 2 saci de 40kg in portbagaj...

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 07 Noi 2006, 20:52

Ca sa nu lungesc exagerat postarea continui aici:
Cine a condus cu rulota sau remorca agatata pe zapada cu sleauri???/hai ...spune-ti cum este cand sare remorca sau rulota de pe sleau si merge aproape pe lat dupa masina ,si te opresti ,te proptesti cu umarul in ea si o impingi iar pe ,,sina"...Frate ,o fi iarna frumoasa dar sa mergi pe zapada si gheata cu rulota dupa tine ,si asta in Romania ,mie unul imi suna a inconstienta sau lipsa de informare...

Sorin Dandes
Membru forum
Mesaje: 250
Membru din: 28 Oct 2006, 01:31
Localitate: Galati
Contact:

Mesaj de Sorin Dandes » 07 Noi 2006, 21:09

Este destul de dificil cu rulota dupa tine pe polei dar nu trebuie sa exageram ..sa ne gandim ca sunt camioane care au remorci dupa ei si fac mii de kilometri pe saptamana si nu conteaza ca e uscat ,ploua,polei sau zapada.Sa nu intelegeti ca nu sunt constient de pericolele care te pasc iarna,anul trecut am aflat ca trebuie neparat cauciucuri de iarna pe masina.Am avut 2 patinaje de toata frumusetea dar si un super noroc.Sa ma intreb ce se intampla daca aveam rulota dupa mine?...nu cred ca e cazul.Oricum nu cred ca ar fi rau daca sar putea echipa si rulotele cu cauciucuri de iarna,dar am inteles ca se gasesc si cele normale foarte greu daramite astea pentru iarna.Sa va fereasca cel de sus sa intrati in derapaj cu rulotele ca nu va folosesc prea mult miscarile instinctive.
PASSAT 1.9 TDI +BEYERLAND 430-MD AN 1994

Avatar utilizator
Mircea Ionescu
Membru fondator
Mesaje: 434
Membru din: 19 Apr 2006, 09:12
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 29 Iun 1972
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Mircea Ionescu » 07 Noi 2006, 21:47

Draga Serghei, n-am condus 4x4 dar am condus tractiune spate destul de mult si sincer o prefer iarna. Poate e o chestie aiurea ce spun dar cind vad ca pleaca fata unde vrea ea indiferent ce fac eu cu volanul ma apuca toate alea, tre sa iau piciorul de pe acc, pierd tractiunea... Acuma cu Dacia oricum nu pleci cu ea goala si mai ai si vre-o 70 kg pe carlig asa ca pana nu conduc raman la parerea mea ca e mai bine cu papuc 4x4 (cu greutati in bena - cu asta sunt de acord) decat cu tractiune fata...
Mai deliberam la iarna.

Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1196
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Luidort Peti » 07 Noi 2006, 21:54

in locuri mai cu multe lalele este scoala speciala pentru rulotisti,unde este si instructiune pentru drumuri alunecoase.totusi cel mai important este controlul vitezei si lanturilr pe rulota (numai ca nu se pot monta,si eu am vrut sa cumpar,dar nu este loc sa pui)lanturile la rulota sint bune pentru a inpiedica deraparea laterala,dar creste si eficienta frinarii

teodor97

Mesaj de teodor97 » 07 Noi 2006, 22:03

Va pot spune din start ca am mers cu rulota destul de mult iarna la schi si nu este asa de mare filozofie sa mergi cu rulota pe timp de iarna, atata vreme cat folosesti drumuri nationale (cat de cat curatate) si nu intri pe nu stiu ce drumuri laturalnice pline de sleauri si necuratate cu saptamanile (nu stiu care dintre noi si-ar permite sa-si bata joc de masina si de rulota!!!)
Doar atat recomand:
- Cauciucuri de iarna atat la masina cat si la rulota;
- Indemanare, mers incet, prudenta, un saculet de nisip, lanturi.

.....si totul va fi OK.

DRUM BUN!!!

Sorin Dandes
Membru forum
Mesaje: 250
Membru din: 28 Oct 2006, 01:31
Localitate: Galati
Contact:

Mesaj de Sorin Dandes » 07 Noi 2006, 22:29

Scurt si la obiect ne spune teodor97.
Asa este ..acum cateva zile citem ca nu este bine pentru rulota sa mergem pe drumuri forestire..daca ne gandim putin drumurile cu zapada batatorita si modelata dupa bunul plac de camioane,masini si alte utilaje sunt mult mai periculoase pentru structura rulotei nu?Pe un drum forestier vara mergi si cu 1km/h pe cand in trafic si dai de tot felul de denivelari gropi si mai stiu eu ce...asta ar insemna sa nu mai mergem iarna cu rulotele nu?
PASSAT 1.9 TDI +BEYERLAND 430-MD AN 1994

Avatar utilizator
Marius Bogdan
Membru fondator
Mesaje: 231
Membru din: 24 Aug 2006, 12:50
Localitate: Galati

Mesaj de Marius Bogdan » 08 Noi 2006, 07:41

Posibilitatile si mai ales limitele tractiunii 4x4 la papuc le cunosc si le-am testat.Printre altele am intrat si in albia Putnei,am ramas suspendat pe 3 roti si multe altele.
Dar,acum cativa ani am facut un drum de la Galati numai pana la Braila cu un Aro si remorca.La dus polei din plin,remorca goala si a fost un adevarat calvar.La drumul de intoarcere cu ceva greuate in remorca si cu poleiul un pic muiat deplasarea a fost acceptabila.
Intrebarea este daca a folosit cineva lanturi pe rulota?Ajuta oare la ceva?
Tinand cont ca intre Craciun si Anul Nou sunt liber,voi pleca cu rulota,si chiar daca voi gasi drumurile curate,in zona unde tin rulota mai mereu este zapada.
Ce rulota am?Am un Beyerland si cea mai mare problema este ca are 2190 latime,iar papucul are numai 1640!
mig03

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 08 Noi 2006, 11:48

Sorin >da ma ,dar remorcile alea nu sunt ,,usoare ca fulgul" au si ele o greutate..ceea confera stabilitate obiectului...



coupe>.. pai aici ai dreptate ,daca ai tractiune pe fatza si mai apasa si rulota pe protap,automat masina se ridica de bot si scade apasarea pe roti.Nu stiu daca acelasi lucru se intampla si cu ,,capitalistele" ,dar daca stau bine sa ma gandesc atunci iti dau dreptate ,apasarea de pe protap iti descarca fata la orice masina .Si daca ai ghinionul sa intre si in balans atunci chiar ca razi la volan...Cat despre tractiunea spate ,eu unul o consider ,,pentru barbati"....iti da voie sa jonglezi cum vrei cu masina si daca ai si ceva greutate pe spate (ca sa nu mai spun de lanturi ) trage de zici ce-i aia pe orice suprafata...

Raspunde