XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 17 Noi 2019, 12:51

Aer conditionat

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de incalzire

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1086
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Aer conditionat

Mesaj de Radu Pascu » 18 Feb 2010, 08:35

Totul este ok D-le Ovidiu. Rationamentul dvs. este foarte bun. Cu un singur amendament; acele unitati de AC nu sunt concepute sa reziste la vibratiile din timpul rulajului si nici nu au silentiozitatea necesara ca sa nu transmita zgomot prin "masa" rulotei. Oricat de izolat ar fi sistemul (tampoane de cauciuc, bureti etc) fata de corpul rulotei, tot se va "auzi" cand pui capul pe perna, efectul de "stetoscop" fiind destul de mare. Si daca nu esti in timpul siestei, tot vei avea un zgomot de fond, ca o reverberatie in intreg sistemul. Eu cel putin asa intuiesc ca se va intampla.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Aer conditionat

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 18 Feb 2010, 10:36

Am vazut la una din intalnirile noastre pe cineva care avea montat unul de apartament, pe spatele rulote. Nu glumesc ! :shock:
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Aer conditionat

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 18 Feb 2010, 22:54

Normal ca un aer conditionat cu compresor face zgomot, chiar si Truma face zgomot, desi nu se spune nicaieri cat, desi am cautat, doar remarci de tipul "este cea mai silentioasa din clasa sa".
Probabil ca o Truma sub patul in care dormi face la fel de mult zgomot ca o chinezarie pe un cauciuc afara in cutia de butelii.
Sanatate!
VW T4 Multivan - in transformare

Marius Beldiman

Re: Aer conditionat

Mesaj de Marius Beldiman » 10 Apr 2010, 01:12

Acum citeva zile am primit de la Dragos Iarovoiu un aer conditionat mobil cu care el a inceput un proiect si l-a abandonat; fiind demontat am putut sa vad principiul de functionare: de fapt splitul este asezat pe compresor; ambele au cite un calorifer pe unde circula freonul. In urma celor observate, parerea mea este ca ineficienta acestui model de aer conditionat se datoreaza faptului ca : folosit in casa, doar elimina aerul cald suflat de compresor, absortia facinduse cu aer din camera si indirect cu aer de afara.
Proiectul pe care il am este urmatorul:
- folosirea aerului conditionat prin asezarea lui in exteriorul rulotei, astefel nemai fiind nevoie sa-l car de fiecare data - doar in iesirile la mare sau in perioadele foarte calde ale anului; ce implica asta?
1. remontarea aerului conditionat
2. captarea atit a aerului absorbit de split(cald) cit si a celui expirat(rece)
3. izolarea cit mai buna cu izopren a carcasei splitului
4. crearea unei tubulaturi duble Izolate in interiorul rulote,i pentru aspiratie si expiratie(recircularea aerului din rulota), cu iesire prin podeaua rulotei; capace la capatul tubulaturii de sub rulota.
5. doua furtune izolate cu izopren care sa faca legatura intre aerul conditionat mobil si tubulatura de sub rulota de circa 1metru fiecare.

Vedem ce o sa iasa! O sa revin si cu poze!
Momentan doar poze cu aerul desfacut, se poate vedea principiul de functionare:

Imagine

Imagine

Imagine


Imagine

Imagine

Avatar utilizator
Dragos Iarovoiu
Membru forum
Mesaje: 54
Membru din: 23 Dec 2006, 16:13
Localitate: Brasov

Re: Aer conditionat

Mesaj de Dragos Iarovoiu » 10 Apr 2010, 02:48

Daca separi jumatatea superioara de cea inferioara, vei obtine 2 parti, care sunt de fapt unitatea "interioara" respectiv cea "exterioara" a unui aparat clasic de "aer conditionat". Una o montezi in rulota, cealalta afara. La prima vedere lucrurile par simple, insa practic va trebui sa prelungesti conductele dintre cele 2 unitati, sa refaci apoi incarcarea cu freon a circuitului de racire, sa prelungesti tot ce inseamna legatura electrica intre ele si sa reamplasezi termostatele cu capilar. Problema este ca vei avea nevoie de scule specializate si de ajutorul unui frigotehnist pentru prelungirea conductelor dintre cele 2 unitati, iar termostatele va trebui sa le amplasezi in alt loc, capilarele acestora neputand fi prelungite. Nu uita sa montezi sub unitatea din rulota o tavita pentru colectarea si drenarea condensului. O poti folosi eventual pe cea existenta sau pe cea montata de fabricant la baza aparatului.
Succes !

P.S. O perioada l-am folosit si eu montat la exterior, insa tot nu da rezultate satisfacatoare.

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 880
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Aer conditionat

Mesaj de Odenie Sergiu » 10 Apr 2010, 11:58

beldiman_marius scrie:Proiectul pe care il am este urmatorul:
- folosirea aerului conditionat prin asezarea lui in exteriorul rulotei, astefel nemai fiind nevoie sa-l car de fiecare data - doar in iesirile la mare sau in perioadele foarte calde ale anului;
Vedem ce o sa iasa! O sa revin si cu poze!
Felicitari pt. perseverenta si...succes.Vad ca avansezi cu pregatirile pt.sezonul rece(cu truma vent),dar incepi si pt.cel cald,care urmeaza...Se poate,deci si altceva...;cine stie,se mai molipseste astfel lumea de problemele constructive,,utile si iese din letargia disputelor virtuale :wink: .
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Aer conditionat

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 10 Apr 2010, 17:18

Sunt 2 solutii - una "rece" si una "calda". Adica.
Poti sa izolezi unitatea in zona rece din interiorul rulotei si sa ghidezi separat aerul cald - sau sa izolezi unitatea in zona de aer cald si sa ghidezi separat aerul rece. Dpdv. al eficientei termice este mai buna solutia "calda" - deoarece toata energia de racire este folosita la racirea aerului interior, tot restul caldurii inclusiv din compresor stau in zona calda. Ca solutie fizica ar fi perfect sa pui tot blocul in cutia exterioara si sa captezi doar fluxul de racire - un burlan izolat sa traga aer din rulota, sa il treaca prin grila rece (vaporizator) si sa il injecteze din nou in rulota. Aerul cald e liber sa circule prin toate partile sa raceasca grila calda (condensator).
Alta solutie este sa sacrifici un spatiu interior si sa-l izolezi termic pe interior, sa faci gauri de intrare/iesire pentru aerul cald si separat furtune izolate de intrare/iesire pentru aerul rece. Eu m-am gandit la spatiul din spatele sobei Truma, e o bucata de dulap total nefolosita.
Sanatate!
VW T4 Multivan - in transformare

Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1196
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Re: Aer conditionat

Mesaj de Luidort Peti » 17 Apr 2010, 09:11

Radu Pascu scrie:In ziua de astazi, atat se fura tehnologia din stanga in dreapta, mai ales la electrocasnice si genul de.... incat nu mai conteaza brandul. Toate sunt o apa si un pamant. Cele care sunt mai scumpe, platesti numai brandul, in rest sunt la fel. Tehnologia este aceeasi, iar brandurile nu-si mai fabrica de mult toate componentele, ci le iau de la producatori specifici componentei.
Credeti ca BMW fabrica cutii de viteza? Le ia de la ZF sau Getrag si exemplele pot sa continue.
Asa ca alegeti dupa design si dupa nevoile voastre.
Eu am ales Truma numa datorita gabaritului. Doar atata loc am.
truma este fabricatie germana de la a la z ! si nu e gluma
tel. 0722 509492
email - luidort.p@gmail.com

Avatar utilizator
Doru Stoicescu
Membru forum
Mesaje: 630
Membru din: 13 Oct 2005, 22:26
Localitate: Bucuresti, bdul Th. Pallady

Re: Aer conditionat

Mesaj de Doru Stoicescu » 17 Apr 2010, 12:22

Ai dat un exemplu nepotrivit, Radule.
Domnul Peti are dreptate.
Truma este Truma.
Ca... suedezii aia cu volvo au renuntat, este alta problema.
Chinezii inca... nu au intrat pe rulote.
Dar mai sti ?

Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1086
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Aer conditionat

Mesaj de Radu Pascu » 18 Apr 2010, 22:49

Truma nu are nimic special. Este o tehnologie (foarte buna) inventata si folosita de "100 de ani" sau mai stiu eu cati...Calitatea lor se bazeaza pe conesrvatorism. Au "ghicit" un anablu de sisteme care functioneaza foarte bine impreuna si foarte sigur si-l folosesc. Ce sa schimbe daca toate merg OK ? Nu se face vorbire de nicio clasa de consum si randament. Nici nu face interes probabil, pentru multi dintre noi.
Nu vreau sa spun ca nu sunt multumit de calitatea Truma. Dar am ales sistemul din considerente de spatiu si alte considerente personale care nu pot sa le explic aici.
Cat despre rulote si "orezari"...timpul nu-i pierdut. Si oricum mai bine chinezi decat altii cu ochii lungi. Chinezul face treaba buna cand este supravecheat si constrans sa produca dupa un anumit standard. Produsele lor sunt slabe calitativ cand le fac de capul lor cu tehnologie furata si nu impusa.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 541
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Re: Aer conditionat

Mesaj de George Marcu » 18 Apr 2010, 23:07

Doru Stoicescu scrie: Ca... suedezii aia cu volvo au renuntat, este alta problema.
Dar mai sti ?
OFF topic
Suedezii renuntasera demult in favoarea Ford, ford a platit 6,4 miliarde dolari in 1999.
Anul asta Ford a vandut Volvo catre GEELY, Geely a platit 1,8 miliarde dolari anul acesta.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Knaus 495 TF
Volvo XC90 D5
Membru cotizant

Avatar utilizator
Bratulescu Ionut
Membru forum
Mesaje: 672
Membru din: 12 Oct 2009, 11:35
Localitate: ploiesti prahova

Re: Aer conditionat

Mesaj de Bratulescu Ionut » 18 Aug 2010, 07:38

Pen' ca ce am pus eu pe rulota n-a facut fata(AC mobil)....am gasit un altul....zic eu interesant(tub flexibil,cu racitorul separat)
Atașamente
Fotografii-0011.jpg
Fotografii-0011.jpg (39.63 KiB) Vizualizat de 3048 ori
Fotografii-0009.jpg
Fotografii-0009.jpg (38.21 KiB) Vizualizat de 3040 ori
Fotografii-0006.jpg
Fotografii-0006.jpg (34.56 KiB) Vizualizat de 3043 ori
Fotografii-0009.jpg
Fotografii-0009.jpg (38.21 KiB) Vizualizat de 3038 ori
Fotografii-0007.jpg
Fotografii-0007.jpg (42.74 KiB) Vizualizat de 3038 ori
Burstner 4303+papuc diesel 1,9...Sunt atatea legi, incat nimeni nu este scutit de a fi spanzurat ...(de Bonaparte)

Raspunde