XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 08 Dec 2019, 12:17

Cum sa demontezi sistemul de caldura PRIMUS 2490

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Dan Zorila
Membru forum
Mesaje: 49
Membru din: 07 Ian 2009, 23:56
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 29 Iun 1984
Localitate: Bucuresti
Contact:

Cum sa demontezi sistemul de caldura PRIMUS 2490

Mesaj de Dan Zorila » 07 Feb 2009, 18:56

Salutare tuturor. Astazi m-am decis sa fac o mica revizie pompei de recirculare a sistemului de incalzire PRIMUS. In principiu pompa functiona bine dar din cand in cand o apucau bazdacii... si incepea sa scoata un sunet ciudat si imi crestea apa in vasul de expansiune, chiar dadea pe rascoale, uneori.
De ce aveti nevoie:
de o surubelnita + si - ; de un patent, de o galeata si de un ibric care sa incapa printre furtunele sistemului de incalzire.
Se incepe cu deconectarea de la gaz (atentie sa fie inchisa butelia), si cu inlaturarea partii electrice a centralei care este prinsa de incalzitor prin 2 suruburi care se desfac fie cu mana, fie cu o surubelnita -. Se deconecteaza conexiunile electrice iar apoi se trece la golirea vasului de expansiune, prin deconectarea furtunului din spatele acestuia, si se goleste in ibric. Se deconecteaza furtunul din partea de sus a vasului de expansiune si se indeparteaza vasul prin extragerea din lacasul lui pentru a avea un acces mai bun (cel putin la mine accesul la Primus si la furtunele de circulatie se face destul de greu). Urmatorul pas consta in deconectarea furtunelor de tur si retur de la centrala, acelasi procedeu ca la cel din spatele vasului de expansiune. O sa curga antigel, dar nu prea mult deoarece caloriferele sunt situate sub nivelul centralei, deci va curge doar antigelul care se afla in serpentina centralei.Pentru a fi siguri ca nu curge si lichidul din calorifere ridicati rulota din partea din fata. Apoi se indeparteaza capacul si cosul care sunt prinse in doua holsuruburi cu cap +. Centrala e prinsa de podea in 4 holsuruburi 3 in fata si unul in spate, ceva mai greu de desfacut, dar cu rabdare se desface (desfacerea acestor suruburi poate fi facuta inaintea deconectarii furtunelor de tur si retur ca sa puteti misca centrala si sa extrageti aceste furtune mai usor.)
Dupa tot acest procedeu care a durat cam 20 de min am extras incalzitorul si pompa cu pricina. Am demontat pompa de recirculare care este prinsa in 2 holsuruburi. Aceasta pompa este formata din doua parti (partea cu paletii care imping apa prin instalatie si motorul). Cele doua parti functioneaza prin inductie magnetica, fara contact direct. Am verificat motorasul alimentandu-l direct de la baterie si se pare ca el este cel vinovat. Am incercat sa demontez partea de sus care e prinsa de axul motorasului printr-un surubel minuscul pe care nu am reusit sa il desfac, asa ca l-am extras cu tot cu axul motorului (la mine a iesit destul de usor, nu stiu daca este ok cum am procedat, dar a functionat). Dupa ce am extras axul am curatat bine magnetul care invarte cealalta parte a pompei si am uns cu ulei de mecanisme fine axul motorului. Dupa o curatare amanuntita, surpriza, totul functiona perfect, fara zgomote si foarte usor.
Am facut cateva probe cu motorasul in gol, si dupa ce m-am convins ca totul este ok am trecut la asamblare in care se repeta procedura de sus in ordine inversa. Lichidul strans pe parcursul operatiunii se toarna in vasul de expansiune, dupa ce toate componentele sunt asamblate la loc.
Momentan functioneaza perfect, cel putin pana acum :) .
Motorul este fabricat de http://www.premotec.com. In cazul in care aveti probleme cu el cred ca e mai ieftin sa achizitionati doar motorul...

Sper sa va fie de folos acest post. Am atasat si cateva poze.
Atașamente
IMG_6227 [].jpg
Cam asa arata la mine spatiul unde este bagat sistemul de incalzire.
(63.42 KiB) Descărcat de 2944 ori
IMG_6224.jpg
Incalzitorul fara cosul de evacuare a gazelor.
(87.33 KiB) Descărcat de 2937 ori
IMG_6222.jpg
Locul unde era Primusul.
(81.69 KiB) Descărcat de 2935 ori
IMG_6220.jpg
Asta este incalzitorul cu pompa de recirculare atasata.
(79 KiB) Descărcat de 2934 ori
IMG_6221.jpg
Tot incalzitorul din alt unghi.
(87.1 KiB) Descărcat de 2933 ori
IMG_6219.jpg
Partea pompei cu motorul.
(80.36 KiB) Descărcat de 2936 ori
IMG_6217.jpg
Motorul cu eticheta si specificatiile lui.
(73.01 KiB) Descărcat de 2933 ori
Auto + Beyerland Quartz 400-2
GSM :) 0730.032.862
----------------------------------------------------------
Viitorul suna bine..., pacat ca nu raspunde nimeni !

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Cum sa demontezi sistemul de caldura PRIMUS 2490

Mesaj de Costin Tabra » 12 Feb 2009, 09:49

Bravo!

Desi nu sunt foarte raspandite in Romania, este foarte util pentru colegii nostri care au rulotele echipate cu sistem de incalzire Primus.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Dimitriu Adrian
Membru forum
Mesaje: 86
Membru din: 25 Dec 2008, 13:50
Localitate: galati
Contact:

Re: Cum sa demontezi sistemul de caldura PRIMUS 2490

Mesaj de Dimitriu Adrian » 25 Apr 2009, 23:57

mai mult ca sigur...cei cu truma sunt boieri nu i-am auzit sa se plinga de caldura toata noaptea si cind ne nimerim intre ei cu primus:))zici ca suntem de pe alta planeta/.... :mrgreen:
adrian +adriana+alexandra =logan 1.4+... 0745384804 galati

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Cum sa demontezi sistemul de caldura PRIMUS 2490

Mesaj de Costin Tabra » 26 Apr 2009, 18:38

Fiecare sistem are avantaje si dezavantaje. Important este ca sistemele sa functioneze si sa-si faca treaba pentru care au fost proiectate, la parametri corespunzatori.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
popa bogdan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 16 Iun 2009, 10:46
Localitate: bucuresti

Re: Cum sa demontezi sistemul de caldura PRIMUS 2490

Mesaj de popa bogdan » 23 Sep 2009, 13:30

din pacate si eu am probleme cu centrala primus si nu pot sa o repar am placa in sacosa :lol:

Avatar utilizator
Dragos-Iulian Dobrovat
Membru fondator
Mesaje: 224
Membru din: 31 Ian 2006, 09:43
Localitate: Bucuresti

Re: Cum sa demontezi sistemul de caldura PRIMUS 2490

Mesaj de Dragos-Iulian Dobrovat » 24 Sep 2009, 09:36

Cei care au probleme cu centrala tip Primus va recomand pe cineva care stie sa remedieze orice problema la acest tip de centrala
Dobrovat Bogdan 0751545024
Apropo centrala tip Primus nu are serpentina ci in interior este ca un boiler obisnuit cu 4 sau 5 tuburi verticale prin care trece aerul incalzit de cele trei arzatoare si in continuare este cosul de evacuare prin care se evacueaza gazele arse .Este cel mai simplu schimbator de caldura care exista .
Cu stima si deosebita consideratiune,
Dragos D

TRAIM IN ROMANIA SI ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL

Avatar utilizator
Ionut Irimia
Membru asociat
Mesaje: 345
Membru din: 14 Iul 2009, 00:34
Oras: Suceava
Data nasterii: 18 Dec 1981
Localitate: Suceava
Contact:

Re: Cum sa demontezi sistemul de caldura PRIMUS 2490

Mesaj de Ionut Irimia » 17 Mar 2013, 20:24

Am demontat si eu centrala Primus deoarece nu auzeam pompa de recirculare..Cand am demontat centrala,surpriza .Pompa de recirculare nu se invartea deloc. Am scos pompa,am vazut ca fusese umblat de vreun,, Dorel,,care nu a stiut cum sa traga axul si a smuls motorasul cu tot cu fundul la corpul de plastic care era lipit cu poxilina :shock: Am impins axul din partea de jos a motorasului si a iesit cu totul,apoi ce sa vad alta surpriza :shock: .cand a demontat cele trei surubase care tin motorasul de corpul de plastic,nea Dorel a pierdut un surubas de ala micut si l-a inlocuit cu un surub cu cap de cheie care atingea in oala cu magneti.l-am eliminat,am curatat totul,am alimentat direct,facut proba totul functional..Am montat totul la loc,am pus centrala pe pozitie,am bagat antigelul,pompa zbarnie asa ca am pornit centrala..Am lasat sa mearga 2-3 ore s-a aerisit,caloriferele s-au incalzit roata imprejur,din panou am dat centrala la maxim dar totusi nu-mi place cum incalzeste..Nu ajunge apa decat sa zic la vre-o 45-50 grade..
Asa ca astept pareri de la posesorii de Primus,cum functioneaza panoul de comanda exact,si la ce temperatura ajunge apa in calorifere maxim..Acum ma gandesc, ca poate nu are presiune suficienta la Gaz,deoarece ceasul care -l am la butelie e de 30mbar..Iar ceasul de pe conducta de gaz de la centrala e de 50mbar..O fi si asta o cauza?
Irimia Ionut & Mirela , Opel Vectra C 2004, Y20dth+ABY AWARD 1996 ,Telefon 0744627398,mail:ionut_jeremy@yahoo.com

Avatar utilizator
alexdan
Membru forum
Mesaje: 49
Membru din: 25 Mai 2010, 14:38
Oras: PLOIESTI
Data nasterii: 09 Iun 1969
Localitate: PLOIESTI
Contact:

Re: Cum sa demontezi sistemul de caldura PRIMUS 2490

Mesaj de alexdan » 17 Mar 2013, 21:01

Salut
Ce inseamna "am dat centrala la maxim " ? Din panoul de comanda rotesti de butonul mare din stinga si de acolo reglezi doar temperatura din interiorul rulotei .Este un termostat de ambient .Daca este cald afara si implicit si in rulota acesta iasi face treaba si decupleaza centrala la temperatura din rulota setata .Normal temperaura din calorifere ajunge la maxim 85 - 90 C .Daca vrei sa te convingi ca functioneaza bine apasa pe butonu cu robinet si atunci se anuleaza termostatul de ambient si va citi doar termostatul situat in boilerul de apa calda .Temperatura pe acest boiler este de 95 C. Aceeasi temperatura o vei avea si in calorifere daca ai deschis robinetul pentru circuitul mare din calorifere .
Si eu am avut probleme cu pompa si am inlocuito cu una de 12V cu debit variabil ,speciala pentru cazanele cu lemne .De 4 ani nu an mai avut nici o problema cu pompa si va rog sa ma credeti ca am utilizato destul de mult .
Pentru alte probleme ,te rog sa ma cauti
AUTORULOTA RIMOR 727 TC
PLOIESTI
0744357466

Avatar utilizator
Ionut Irimia
Membru asociat
Mesaje: 345
Membru din: 14 Iul 2009, 00:34
Oras: Suceava
Data nasterii: 18 Dec 1981
Localitate: Suceava
Contact:

Re: Cum sa demontezi sistemul de caldura PRIMUS 2490

Mesaj de Ionut Irimia » 17 Mar 2013, 21:23

O sa probez maine..Dar trebuie sa apas si butoanele cu fulgere?sau doar acela cu picatura si acela cu robinet?
Irimia Ionut & Mirela , Opel Vectra C 2004, Y20dth+ABY AWARD 1996 ,Telefon 0744627398,mail:ionut_jeremy@yahoo.com

Avatar utilizator
Roman Vasile
Membru forum
Mesaje: 177
Membru din: 10 Ian 2009, 08:16
Oras: Cluj
Data nasterii: 13 Mai 1950
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Cum sa demontezi sistemul de caldura PRIMUS 2490

Mesaj de Roman Vasile » 18 Mar 2013, 13:03

Inlocuieste regulatorul fiindca daca aparatul e de 50mBar regulatorul de 30 reduce prea mult si nu mai functioneaza arzatorul la capacitate.
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni casa!
Camper Chausson/Fiat Ducato

Avatar utilizator
Dragos-Iulian Dobrovat
Membru fondator
Mesaje: 224
Membru din: 31 Ian 2006, 09:43
Localitate: Bucuresti

Re: Cum sa demontezi sistemul de caldura PRIMUS 2490

Mesaj de Dragos-Iulian Dobrovat » 18 Mar 2013, 13:33

Este normal sa nu fie caldura cu un regulator de 50mbar. Centralele Primus functioneaza cu regulator de 500mbar.
Cu stima si deosebita consideratiune,
Dragos D

TRAIM IN ROMANIA SI ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL

Avatar utilizator
Ionut Irimia
Membru asociat
Mesaje: 345
Membru din: 14 Iul 2009, 00:34
Oras: Suceava
Data nasterii: 18 Dec 1981
Localitate: Suceava
Contact:

Re: Cum sa demontezi sistemul de caldura PRIMUS 2490

Mesaj de Ionut Irimia » 18 Mar 2013, 19:54

Uitandu-ma pe Technical data:Work Presure 20-50kpa(200-500mbar) ,aveti dreptate..Merge foarte greu,dupa o ora abia mi-a urcat temperatura la 31 grade pe turul circuitului mare de calorifer,iar dupa ce am inchis caloriferele ,pe circuitul mic abia dupa jumatate de ora mi-a urcat pana la 50-55 grade apa in boiler..Acuma ma gandeam ca o fi duza arzatorului infundata,dar uitandu-ma pe fisa tehnica scoasa de pe net vad ca aveti dreptate nu are presiune..Dar acuma intrebare unde gasesc un ceas de 500 mbar?Discutand telefonic cu domnul alexdan mi-a spus ca la el in mmaxim jumatate de ora in circuitul mare apa e la 90 grade...Numai asta o fi cauza de presiune....
Irimia Ionut & Mirela , Opel Vectra C 2004, Y20dth+ABY AWARD 1996 ,Telefon 0744627398,mail:ionut_jeremy@yahoo.com

Raspunde