Colea,
Lucrurile stau cam asa: masina, impreuna cu rulota formeaza un sistem mecanic cu o articulatie (cupla de tractare) sprijinit pe doua puncte in fata articulatiei (puntile masinii) si pe un punct in spatele articulatiei (puntea rulotei).
Cazul ideal este atunci cand atat masina cat si rulota sunt incarcate corect: privit din lateral atelajul ar trebui sa fie relativ paralel cu soseaua.
Pozitia "barca" sau "avion" apare atunci cand in portbagajul masinii este pusa prea multa greutate; la asta se adauga greutatea pe carligul de remorcare, exercitata de rulota (maxim 50 kg). Rezultatul este ridicarea de bot a masinii, coborarea portbagajului, coborarea botului rulotei si ridicarea spatelui rulotei. Ca sa nu ajungi aici, trebuie sa te gandesti cum asezi toate bagajele si sa tii cont si de numarul si greutatea pasagerilor care calatoresc in masina.
O alta pozitie, de data asta invers, apare atunci cand vrei sa usurezi botul rulotei si pui multa greutate in spatele ei. Odata cuplata, rulota are tendinta de a ridica spatele masinii, cu fortarea cuplei de remorcare.
Tot ce am scris mai sus poate sa para cam tehnic, insa cea mai buna verificare a celor descrise de mine o vei putea face singur, cam in felul urmator: pregateste totul pentru drum; bagajele in masina si in rulota, pasagerii in masina, rulota cuplata etc. Inainte sa te urci in masina, uita-te din laterala la tot atelajul. Daca este relativ paralel cu soseaua, atunci totul este in regula. Daca nu, gandeste-te ce ar trebi sa muti dintr-o parte in alta pentru a ajunge la rezultatul bun.
Sper ca am fost destul de explicit in toate aceste notiuni teoretice

. Daca ceva este neclar, scrie si lamurim.