Astăzi este 19 Mai 2022, 01:34
Bine v-am gasit!
Moderator: Moderatori
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
- Tavi Dragotoiu
- Membru forum
- Mesaje: 320
- Membru din: 20 Mai 2008, 21:55
- Oras: Timisoara
- Data nasterii: 02 Apr 1975
- Localitate: Timisoara
- Contact:
Re: Bine v-am gasit!
Corect ce zice Sandu, asa ar fi ideal, legatura separata... eu cand am legat prima data rulota la Megane si am pornit frigiderul mi s-a ars siguranta la pozitiile pe partea dreapta de la masina. Am fost la Renault ca ei imi pusesera carligul si au vrut sa verifice ce si cum si solutia a fost simpla: mi-au pus siguranta mai MARE !!! Ingineresc si ingenios... si pentru asta am facut drumul pana la ei cu rulota dupa mine... in schimb la Pajero am verificat ca aveam lectia invatata si nu se arde, e totul ok.
Tavi
RO +40745007103
RO +40745007103
- Sandu Toma
- Membru forum
- Mesaje: 2711
- Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Bine v-am gasit!
Eu zic asa (fara a avea pretentia ca este un adevar absolut): Timpul cat folosim alternatorul masinii sa incarcam bateria rulotei ste relativ scurt , uneori fiind 3-4 ore.
Comparativ cu timpul de functionare normala este destul de putin pentru a "imbatrani" alternatorul si plus de asta, curentul de incarcare este echivalent cu cel consumat de doua proiectoare de 45W, deci poate fi usor suportat de alternator.
Bineinteles ca se poate instala (asa cum am eu) un intrerupator general pe bateria rulotei si incarc in mers numai cand este nevoie, de asemeni frigiderul il pornesc in mers numai la calatoriile mai lungi de 4 ore cand ar exista pericolul de dezghetare a alimentelor din frigider.
Comparativ cu timpul de functionare normala este destul de putin pentru a "imbatrani" alternatorul si plus de asta, curentul de incarcare este echivalent cu cel consumat de doua proiectoare de 45W, deci poate fi usor suportat de alternator.
Bineinteles ca se poate instala (asa cum am eu) un intrerupator general pe bateria rulotei si incarc in mers numai cand este nevoie, de asemeni frigiderul il pornesc in mers numai la calatoriile mai lungi de 4 ore cand ar exista pericolul de dezghetare a alimentelor din frigider.
Orice problema are o rezolvare practica
- Costin Tabra
- Membru forum
- Mesaje: 770
- Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
- Oras: București
- Data nasterii: 12 Iul 1970
- Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
- Contact:
Re: Bine v-am gasit!
@Tavi: Ingineresc nu e, ingenios da. Insa sfatul meu ar fi sa te duci din nou la Renault si sa ii rogi sa-ti "monteze" circuitele suplimentare in conformitate cu normele in vigoare, nu pe luminile de ceata sau pe pozitie... Din ceea ce scrii, aceeasi situatie o ai si la Pajero, deci acelasi sfat imi permit sa ti-l dau si pentru el.
@Daniel: Partial ai dreptate, caci incarcarea a 2 baterii inseamna un efort mai mare pentru alternator. Insa, curba de incarcare a unui acumulator nu este constanta, astfel incat pe masura ce acumulatorul este mai aproape de starea de incarcare completa, curentul absorbit de la alternator scade (discutam in mare, caci la bani marunti se modifica si tensiunea la baterie s.a.m.d.). Acelasi lucru se intampla si cand ai foarte multi consumatori proprii ai masinii (aeroterma, faza lunga, dezaburire parbriz/luneta/oglinzi, eventual lumini de ceata...) Adunati, toti acesti consumatori inseamna un efort mai mare pentru alternator si releul regulator. Ca sa fiu putin mai la "obiect", 2 proiectoare de ceata inseamna un necesar de putere suplimentara de 110W, adica aproximativ 9A. O baterie de 90 Ah are nevoie de acest curent pentru prima faza de incarcare... Deci, una peste alta, lucrurile sunt "sub control" :). Acelasi tip de instalatie, cu 2 baterii in paralel se foloseste in mod curent la autorulote.
@Roland: Pe firul de +12V permanent intercaleaza un intrerupator care rezista la un curent de circa 20A. In felul acesta, cand nu folosesti rulota, poti intrerupe alimentarea acelui circuit din masina si nu te vei trezi ca vreun copil neastamparat ti-a bagat vreun cui sa vreo sarma si ti-a facut un scurtcircuit de mai mare dragul :(. Iar functionarea frigiderului si incarcarea bateriei de la masina trebuie sa se faca NUMAI cu motorul pornit, nu prin circuitul de 12V permanent. Acela a fost gandit pentru alimentarea micilor consumatori din rulota, din bateria masinii.
@Daniel: Partial ai dreptate, caci incarcarea a 2 baterii inseamna un efort mai mare pentru alternator. Insa, curba de incarcare a unui acumulator nu este constanta, astfel incat pe masura ce acumulatorul este mai aproape de starea de incarcare completa, curentul absorbit de la alternator scade (discutam in mare, caci la bani marunti se modifica si tensiunea la baterie s.a.m.d.). Acelasi lucru se intampla si cand ai foarte multi consumatori proprii ai masinii (aeroterma, faza lunga, dezaburire parbriz/luneta/oglinzi, eventual lumini de ceata...) Adunati, toti acesti consumatori inseamna un efort mai mare pentru alternator si releul regulator. Ca sa fiu putin mai la "obiect", 2 proiectoare de ceata inseamna un necesar de putere suplimentara de 110W, adica aproximativ 9A. O baterie de 90 Ah are nevoie de acest curent pentru prima faza de incarcare... Deci, una peste alta, lucrurile sunt "sub control" :). Acelasi tip de instalatie, cu 2 baterii in paralel se foloseste in mod curent la autorulote.
@Roland: Pe firul de +12V permanent intercaleaza un intrerupator care rezista la un curent de circa 20A. In felul acesta, cand nu folosesti rulota, poti intrerupe alimentarea acelui circuit din masina si nu te vei trezi ca vreun copil neastamparat ti-a bagat vreun cui sa vreo sarma si ti-a facut un scurtcircuit de mai mare dragul :(. Iar functionarea frigiderului si incarcarea bateriei de la masina trebuie sa se faca NUMAI cu motorul pornit, nu prin circuitul de 12V permanent. Acela a fost gandit pentru alimentarea micilor consumatori din rulota, din bateria masinii.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
- Daniel Mihai
- Membru forum
- Mesaje: 221
- Membru din: 04 Noi 2008, 06:39
- Localitate: Bucuresti-Berceni
Re: Bine v-am gasit!
multumesc..m-am lamurit..pana la urma nu-i asa de grav daca faci incarcarea acumulatorului rulotei printr-un fir separat plus un intrerupator(pentru a incarca numai cand este cazul)...
la un moment dat am sa pun si eu baterie pe rulota..dar as vrea sa vada cineva transformatorul meu de pe rulota..(cred ca am sa-i fac poze..pana il vede cineva pe viu)..are acolo o mufa..zic eu..care spune ca este pentru bateria rulotei..(sper sa nu ma insel am sa ma mai uit odata)...oare mufa aia o fi pentru incarcarea acumulatorului ..cand rulota este cuplata la 220?
o lamuresc eu si pe asta ..si daca-i asa..atunci am rezolvat-o si cu incarcarea..
la un moment dat am sa pun si eu baterie pe rulota..dar as vrea sa vada cineva transformatorul meu de pe rulota..(cred ca am sa-i fac poze..pana il vede cineva pe viu)..are acolo o mufa..zic eu..care spune ca este pentru bateria rulotei..(sper sa nu ma insel am sa ma mai uit odata)...oare mufa aia o fi pentru incarcarea acumulatorului ..cand rulota este cuplata la 220?
o lamuresc eu si pe asta ..si daca-i asa..atunci am rezolvat-o si cu incarcarea..
Tucson si ...Adria Optima ...
Tel: 0727.772.444
"Acta non verba!"
Tel: 0727.772.444
"Acta non verba!"
-
- Membru forum
- Mesaje: 192
- Membru din: 11 Sep 2008, 10:43
- Localitate: Timisoara
Re: Bine v-am gasit!
momentan am primit cam toate informatiile de care am nevoie.
in prima faza verific/refac instalatia electrica pt a putea pune o baterie de masina. daca cei 100ah nu imi vor fi suficienti pt calatoriile mele atunci voi conecta bateria la alternator.
cand o sa o fac o sa trag doua fire groase direct la baterie si la frigiderul din rulota. o sa pun si intrerupator, dioda si siguranta necesara.
in prima faza verific/refac instalatia electrica pt a putea pune o baterie de masina. daca cei 100ah nu imi vor fi suficienti pt calatoriile mele atunci voi conecta bateria la alternator.
cand o sa o fac o sa trag doua fire groase direct la baterie si la frigiderul din rulota. o sa pun si intrerupator, dioda si siguranta necesara.
- Roman Vasile
- Membru forum
- Mesaje: 195
- Membru din: 10 Ian 2009, 08:16
- Oras: Cluj
- Data nasterii: 13 Mai 1950
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Re: Bine v-am gasit!
La WC daca ai Thetford C200 (400) nu ai pompa de apa ci doar un ventil elctromagnetic. Apa vine din sistemul general de alimentare cu apa. Aici sunt doua tipuri de sisteme: 1.cu pompa comandata de intrerupatoare legate de robinete sau 2. cu pompa cu senzor de presiune, care porneste la deschiderea oricarui robinet-deci si a ventilului electromagnetic de la WC.Din descrierea ta am inteles ca ai gasit in zona WC-lui doua fire care par sa fie legate in paralel pe intrerupatoarele de la robineti (spuneai ca apare scurtcircuit pe cele doua fire daca pornesti robinetul de la baie). Atunci inseamna ca la tine butonul de spalare a WC va actiona si pompa. In caseta care adaposteste rezervorul WC-lui o sa gasesti un conector cu trei intrari.Trebuie doar sa cauti cu un instrument si sa alimentezi cu 12V electrovalva(mijlocul -masa si una din laterale +. Pe laterala cealalta si cu mijlocul se face contactul de pornire a pompei. Daca dai "unchiului google" sa caute Thetford o sa gasesti pagina de web a fabricantului si toate secretele acestor tipuri de WC-uri, cu poze si scheme.
Succes!
Cred ca moderatorul o sa ne dea peste degete ca suntem taaaare offtopic! :roll:
Costi-poate muti toata povestea asta tehnica de aici la sectiunea tehnica?
Succes!
Cred ca moderatorul o sa ne dea peste degete ca suntem taaaare offtopic! :roll:
Costi-poate muti toata povestea asta tehnica de aici la sectiunea tehnica?
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni casa!
Camper Chausson/Fiat Ducato
Camper Chausson/Fiat Ducato
- Costin Tabra
- Membru forum
- Mesaje: 770
- Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
- Oras: București
- Data nasterii: 12 Iul 1970
- Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
- Contact:
Re: Bine v-am gasit!
Din pacate este mai complicat de mutat doar o parte dintr-un subiect. Insa la avertisment ar trebui sa ma inscriu si eu, caci putin mai sus si eu am fost off-topic.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
-
- Membru forum
- Mesaje: 192
- Membru din: 11 Sep 2008, 10:43
- Localitate: Timisoara
Re: Bine v-am gasit!
ca sa nu mai fie probleme o sa pun inrebarile la rubricile corespunzatoare.
abia astept sa ma apuc de treaba! dupa paste sper sa elimin problemele si sa functioneze totul.
abia astept sa ma apuc de treaba! dupa paste sper sa elimin problemele si sa functioneze totul.
-
- Membru forum
- Mesaje: 192
- Membru din: 11 Sep 2008, 10:43
- Localitate: Timisoara
Re: Bine v-am gasit!
am fost la rar si in cateva zile am numerele si certificatul.
find prima data cand am iesit cu rulota a venit si Marius 'aka mario' (multam mult de tot!) si am dat cateva ture pe la sat ca sa ma obisnuiesc. :D pot sa zic ca a fost mai usor de cat m-am asteptat si masina cat si rulota s-a comportat foarte bine.
am incarcat si butelia cu gpl (vreo 20 de litri) si am facut probe. truma si aragazul merg bine dar frigiderul nu a vrut sa porneasca. deci urmeaza inca o provocare dupa cea avuta la instalatia electrica! sper sa reusesc si intrebarile vor urma la rubrica tehnica!
find prima data cand am iesit cu rulota a venit si Marius 'aka mario' (multam mult de tot!) si am dat cateva ture pe la sat ca sa ma obisnuiesc. :D pot sa zic ca a fost mai usor de cat m-am asteptat si masina cat si rulota s-a comportat foarte bine.
am incarcat si butelia cu gpl (vreo 20 de litri) si am facut probe. truma si aragazul merg bine dar frigiderul nu a vrut sa porneasca. deci urmeaza inca o provocare dupa cea avuta la instalatia electrica! sper sa reusesc si intrebarile vor urma la rubrica tehnica!
Ultima oară modificat 12 Mai 2009, 15:04 de către RollandBilti, modificat 1 dată în total.
- Costin Tabra
- Membru forum
- Mesaje: 770
- Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
- Oras: București
- Data nasterii: 12 Iul 1970
- Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
- Contact:
Re: Bine v-am gasit!
Felicitari :)
Asteptam sa vedem ce faci si cu frigiderul si cu ce te putem ajuta...
Asteptam sa vedem ce faci si cu frigiderul si cu ce te putem ajuta...
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
-
- Membru forum
- Mesaje: 192
- Membru din: 11 Sep 2008, 10:43
- Localitate: Timisoara
Re: Bine v-am gasit!
merge si frigiderul! :D
tot marius a venit si m-a ajutat. dupa ce l-am scos afara am gasit dupa duza ceva de culoare alba si care credem ca a fost problema. l-am lasat rasturnat putin dupa care i-am dat drumul pe gaz. cam in jumatate de ora a aparut si gheata!
au venit si oglinzile si acumulatorul deci mai am doar cateva zile pana e gata totul si pornesc la drum.
tot marius a venit si m-a ajutat. dupa ce l-am scos afara am gasit dupa duza ceva de culoare alba si care credem ca a fost problema. l-am lasat rasturnat putin dupa care i-am dat drumul pe gaz. cam in jumatate de ora a aparut si gheata!
au venit si oglinzile si acumulatorul deci mai am doar cateva zile pana e gata totul si pornesc la drum.
- Costin Tabra
- Membru forum
- Mesaje: 770
- Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
- Oras: București
- Data nasterii: 12 Iul 1970
- Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
- Contact:
Re: Bine v-am gasit!
Asteptam sa ne spui ca esti gata de iesire cu rulota! :lol:
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com