XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 20 Noi 2019, 17:17

Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 08 Feb 2009, 19:20

Nu se schimba greu, desfaci suruburile, atentie cum le dai jos ca sa sti sa le pui la loc si cand le montezi ai mare grija la frana ca nu stiu de ce dar prinde mana si doare rau :cry:
Se scoate telescopul si gata, sincer nu e greu si nu trebuie nici un reglaj, cel putin eu nu am facut si era prima data, cu frana nu am glumit chiar prinde mana.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

ilascu.iulian
Membru forum
Mesaje: 47
Membru din: 11 Ian 2009, 11:10
Localitate: iasi
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de ilascu.iulian » 08 Feb 2009, 19:23

multumesc frumos sambata o sa merg la rulota si ma apuc de treaba si vad ce iese.daca e necesar sa schimb piesa apelez la domnul peti :)
dacia logan 1.5 dci + dethleffs rt2

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Costin Tabra » 12 Feb 2009, 09:42

Prieteni,

Dati-mi voie sa spun si eu cateva cuvinte referitoare la cuple, sistemele de amortizare si de franare inertiala:
- cuplele cu sistem antibalans au 2 parghii de cuplare: prima inchide cupla peste carlig, iar cea de-a doua aplica presiunea necesara activarii sistemului antibalans (este un mod simplist de a descrie tot ce se intampla in interior, insa cam asa stau lucrurile :D ). La unele modele Winterhoff am vazut ca mai nou exista doar o singura parghie care pe parcursul cursei face toate "oficiile";
- majoritatea cuplelor echipate cu antibalans au martori de uzura. "Citirea" lor se face conform manualului de utilizare pentru fiecare model de cupla. Chiar si unele modele de cupla mai vechi (AKS 1300 daca tin minte bine - dar probabil ca nu e singurul model...) care nu au sistem antibalans au un sistem de citire a uzurii cuplei.
- seturile de pastile antibalans se cumpara separat de cupla. Retineti insa ca exista cuple care au 4 astfel de pastile. In caz de necesitate, dati-mi un mail si gasim rezolvare...
- scartaitul la curbe stranse si denivelari mari este normal, deoarece in aceste cazuri se depasesc limitele de preluare a balansului si cupla se misca pe bila carligului. Sistemul antibalans a fost conceput pentru a imbunatati confortul la rulaj, insa are si el anumite limite de functionare. Nu trebuie privit ca un sistem minune, ci ca un ajutor in viata de rulotist.
- scartaitul la franari usoare si nerevenirea (nedestinderea) sistemului de amortizare poate avea mai multe cauze: una din ele poate fi defectarea amortizorului. Dar la fel de bine poate fi si mizeria sau lipsa gresarii. In toamna trecuta, deoarece nu eram multumit de modul in care simteam rulota in spatele masinii am desfacut sistemul de cuplare si franare inertiala (nu am desfacut cele 4 suruburi cu piulita care prind sistemul pe lonjeroane deoarece pozitionarea influenteaza comportamentul rutier al rulotei - se "strica" geometria rulotei). Am curatat toate componentele sistemului, am verificat functionarea amortizorului, am gresat, am montat la loc. Totul merge "uns". Recomandarea mea este ca, atunci cand ajungeti sa desfaceti cupla, ungerea pieselor componente sa o faceti cu o vaselina pe baza de grafit, sau alta marca rezistenta la conditii grele de utilizare.

Daca nu am raspuns la toate nelamuririle, provocati-ma :lol: :lol: :lol:
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
Tavi Dragotoiu
Membru forum
Mesaje: 320
Membru din: 20 Mai 2008, 21:55
Oras: Timisoara
Data nasterii: 02 Apr 1975
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Tavi Dragotoiu » 24 Feb 2009, 10:30

Am si eu o problema care se accentueaza la fiecare drum nou: se aude o bataie puternica in cupla la cea mai mica denivelare. Mentionez ca am cupla normala, fara antibalans, nu are nici macar controlul uzurii, foarte veche, cred ca are aceeasi varsta cu rulota, adica din 85. Bataia cred ca este pe carlig si se datoreaza uzurii cuplei, deoarece carligul masinii e nou, dar astept pareri ca nu vreau sa fac presupuneri. Multumesc anticipat de ajutor.
Tavi
RO +40745007103

Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 24 Feb 2009, 10:36

Asa auzeam si eu si simteam lovitura la fiecare franare si plecare de pe loc: amortizorul ( telescopul)
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Sandu Toma » 24 Feb 2009, 11:06

Tavi, in cazul in care cupla este foarte veche, se poate schimba (pretul poate pleca de la 60 Euro in sus ) .
Uzura maxima admisa este de o,4mm, deci cupla sa poata accepta o sfera de 50,4mm.
Fiind destul de greu de masurat, cel mai bine ar fi sa o schimbi.
De vazut mai inainte cum functioneaza amortizorul din dispozitivul de franare inertial si starea bucsilor de plastic in care culiseaza tija cuplei (aprox 3Eur/buc)
Spune-ne si noua ce ai constatat si cum ai rezolvat.
Succes !
www.clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=24&t=1275
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Costin Tabra » 24 Feb 2009, 11:08

Tavi,

Exista dupa umila mea parere mai multe locuri din care pot apare batai:
- amortizor defect - se aude ca o lovitura cand sistemul de franare inertiala se destinde (la plecarea de pe loc);
- lipsa ungere in sistemul de franare inertiala - rulota "smuceste" la plecarea de pe loc;
- uzura cuplei - pentru determinarea acestei uzuri, se cupleaza rulota si se testeaza prin miscari in toate directiile jocul intre cupla si bila carligului. Diametrul minim al bilei nu trebuie sa fie mai mic de 49 mm (din cunostintele mele), de unde rezulta ca jocul maxim intre cupla si bila este de 1 mm.
- functionarea incorecta a sistemului de inchidere a cuplei - daca cele 2 parti ale cuplei care inchid peste bila nu isi fac bine treaba, cupla ramane "intredeschisa" si de aici impresia de uzura peste cotele normale.

Tavi, parerea mea este sa verifici tot sistemul de cuplare si franare inertiala, deoarece:
1. Acum, inainte de inceperea sezonului o revizie generala ii prinde bine :D ;
2. Dupa cum vezi, sunt multe lucruri legate intre ele. Eliminandu-le pe rand, prin verificare, vei ajunge la cauza reala a problemei.

Succes si da de stire ce si cum!
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Sandu Toma » 24 Feb 2009, 11:19

Enginehouse spune :" starea de uzura a sferei: daca diametrul ei a atins valori sub 49mm, inlocuiti dispozitivul cu unul nou"
AL-KO spune :"When the green indicator on the coupling handle is completely covered over and only the red portion is visible (Fig. 16), this could be caused by the following:
The towball has reached the lowest wear limit of 49.61 mm dia."
[/color]
In manualul AL-KO este data limita maxima de uzura pentru sfera de -0,39mm, deci pentru o sfera noua , cupla poate avea o uzura de 0,4mm.
Parerea mea personala este ca uzura mai mare decat cea in manualul AL-KO poate duce la zgomote insuportabile in momentul tractarii.
Oricum, pana la inlocuirea cuplei vechi, poti incerca sa ungi sfera "din plin" cu vaselina cat mai consistenta, pentru ca si aceasta poate "prelua" din spatiul datorat uzurii si poate preantampina uzura prematura a sferei.
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Tavi Dragotoiu
Membru forum
Mesaje: 320
Membru din: 20 Mai 2008, 21:55
Oras: Timisoara
Data nasterii: 02 Apr 1975
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Tavi Dragotoiu » 24 Feb 2009, 11:49

Eu tind sa cred ca e uzata cupla, deoarece bataia apare la simpla trecere peste denivelari, fara sa intervina frana in acel moment, dar, fiind foarte fixist din p.d.v. tehnic, o sa schimb si cupla si telescopul, ca oricum au o varsta, si daca tot demontez rezolv tot. Asta cand se mai incalzeste un pic, inainte de urmatoarea iesire. Cupla am vazut deja prin oferte, o sa pun AL-KO 300, si o sa caut si telescop. Multumesc de ajutor.
P.S. am vazut completarea lui Sandu... asta fac, cand am auzit primele batai anul trecut cand ma intorceam de la Mustang unde ne-am si intalnit, m-am oprit la benzinarie si am cumparat vaselina si am uns bine bila, si atunci a disparut bataia, dar acum nu mai are efect nici macar vaselina, de asta tind sa cred ca cu timpul s-a accentuat uzura cuplei.
Tavi
RO +40745007103

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Sandu Toma » 24 Feb 2009, 11:58

Daca tot demontezi cupla, o poti pune singura (neunsa) pe sfera si poti determina ce uzura (joc) avea (asa de curiozitate).
Succes Tavi, si astept sa ne revedem ! :D
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Costin Tabra » 24 Feb 2009, 12:01

Bafta Tavi si spune-ne ce ai gasit la "locul crimei" :D :D :D
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 24 Feb 2009, 16:56

Eu sa spun sincer nu am masurat uzura, dar dupa ce am schimbat amortizorul, totul a fost perfect. Loviturile le simteam si auzeam si la denivelari
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

Raspunde