XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 25 Noi 2020, 09:49

nu imi porneste generatorul

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Lulu Mitrana
Membru forum
Mesaje: 17
Membru din: 09 Mar 2008, 10:53
Localitate: ClujNapoca

Cateva sfaturi

Mesaj de Lulu Mitrana » 18 Iul 2008, 10:22

daca tot s-a deschis discutia asta va pot da si eu cateva sfaturi,si credeti-ma am vasta experienta la generatoare :D ,fiind in mijlocul constructiei unei case la care ma folosesc de 4 generatoare.Posed un generator de 900W de cca.10 ani,timp in care l-am folosit frecvent in concedii,si merge impecabil.E adevarat,pe vremea aceea a costat o caruta de bani.Intre timp am mai cumparat inca 3 de la Baumax-marca Gude;unul de 700,unul 1200,si cel mare de 2700W.Cel mai mic este in 2 timpi,cu ulei in amestec.Cu el am avut cele mai mari probleme.Din cauza amestecului facut defectuos de catre muncitori s-a umplut de calamina esapamentul!!De aici,functionare proasta,oscilatii de tensiune.Am taiat toba de esapament ,am curatat sitele,de fapt niste serpentine din toba( era tot esapamentul plin de calamina) si apoi am resudat toba.Acum nivelul de zgomot este putin mai mare,dar functioneaza normal.Amestecul este foarte important: 30 de ml de ulei de amestec ( NU DE MOTOR) la un litru de benzina.Uleiurile de amestec sunt de doua feluri;unele verzi si altele rosii.Cel mai bine functioneaza cu cel de culoare verde.Cineva spunea mai sus ca este important si pozitia socului la pornire.Asa este,si in general ele sunt reglate prost,asa ca incercati o pozitie intermediara a parghiei socului,de cele mai multe ori porneste cu ea trasa aproape de capat,nu chiar la capat.Asta face ca in carburator sa intre putin aer,un flux mai mare decat cel normal.Incercati sa folositi bujii cumparate de la magazinele care comercializeaza drujbe.Nu fac reclama niciunuia,stiti care sunt cele mai cunoscute pe piata.Curatati bine bujia cu o perie de sarma dupa o saptamana -doua de functionare ( asta in perioada concediului) Fiind parcursi acesti pasi nu are cum sa nu porneasca.
Lulu Mitrana (lululache)
Mazda Navajo&Chateau 440 Touring Elite
0722230291

Avatar utilizator
Lulu Mitrana
Membru forum
Mesaje: 17
Membru din: 09 Mar 2008, 10:53
Localitate: ClujNapoca

Cateva sfaturi

Mesaj de Lulu Mitrana » 18 Iul 2008, 10:26

daca tot s-a deschis discutia asta va pot da si eu cateva sfaturi,si credeti-ma am vasta experienta la generatoare :D ,fiind in mijlocul constructiei unei case la care ma folosesc de 4 generatoare.Posed un generator de 900W de cca.10 ani,timp in care l-am folosit frecvent in concedii,si merge impecabil.E adevarat,pe vremea aceea a costat o caruta de bani.Intre timp am mai cumparat inca 3 de la Baumax-marca Gude;unul de 700,unul 1200,si cel mare de 2700W.Cel mai mic este in 2 timpi,cu ulei in amestec.Cu el am avut cele mai mari probleme.Din cauza amestecului facut defectuos de catre muncitori s-a umplut de calamina esapamentul!!De aici,functionare proasta,oscilatii de tensiune.Am taiat toba de esapament ,am curatat sitele,de fapt niste serpentine din toba( era tot esapamentul plin de calamina) si apoi am resudat toba.Acum nivelul de zgomot este putin mai mare,dar functioneaza normal.Amestecul este foarte important: 30 de ml de ulei de amestec ( NU DE MOTOR) la un litru de benzina.Uleiurile de amestec sunt de doua feluri;unele verzi si altele rosii.Cel mai bine functioneaza cu cel de culoare verde.Cineva spunea mai sus ca este important si pozitia socului la pornire.Asa este,si in general ele sunt reglate prost,asa ca incercati o pozitie intermediara a parghiei socului,de cele mai multe ori porneste cu ea trasa aproape de capat,nu chiar la capat.Asta face ca in carburator sa intre putin aer,un flux mai mare decat cel normal.Incercati sa folositi bujii cumparate de la magazinele care comercializeaza drujbe.Nu fac reclama niciunuia,stiti care sunt cele mai cunoscute pe piata.Curatati bine bujia cu o perie de sarma dupa o saptamana -doua de functionare ( asta in perioada concediului) Fiind parcursi acesti pasi nu are cum sa nu porneasca.
Lulu Mitrana (lululache)
Mazda Navajo&Chateau 440 Touring Elite
0722230291

Cristi Dronca

Pocnitori de generatoare

Mesaj de Cristi Dronca » 18 Iul 2008, 16:49

Ma bucur ca ai confirmat practic cam tot ce am spus eu in posturile de mai sus. Fratilor astea in 2 timpi sint generatoare de nervi ,de draci si generatoare de stricat buna dispozitie si concediile. Sint multi care spun ca il au de un an si sant foarte multumiti dar in tot anul nu l-au folosit mai mult de 20 -30 de ore si ce faci dupa ce astepti 1 an sa-ti iei concediu si ti se strica tocmai atunci ? Simplu te duci la magazin si mai cumperi 3 - 4 ca tot sint ieftine si sa te tina pana termini concediul. Trebuie sa sa intelegeti ca sint motoare rudimentare cu randament si fiabilitate redusa ,care nu se mai fabrica nicaieri in lume inafara de China, consuma foarte mult carburant au eficienta redusa sant practic niste pocnitori.De ce marile firme de profil nu produc nu produc asa ceva?De ce costa in magazine 238 de lei ( cu atat l-am luat eu de la Selgros si l-am dus inapoi) iar din banii astia mai castiga si importatorul si fabricantul si vanzatorul si multi altii atunci care ar fi pretul real de fabricatie? si ce pretentii sa ai?
Eu vreau sa-mi iau unul in 4 timpi ,silentios ,digital,cu consum redus aproximativ 2- 2,5 litri in 5 ore de functionare.

tarzan

Mesaj de tarzan » 18 Iul 2008, 18:23

Bine ca veniti abia acum cu informatiile astea, dupa ce abia am luat unul. :)
Chiar nu am avut pe cine sa întreb în magazin de ce ar trebui sa aleg unul mai scump, în loc de unul ieftin. :( Sunt batuti în cap vânzatorii astia, ca sa nu mai pomenim ce chef au sa vânda :( ...cel putin pe aici pe la noi... :(

Avatar utilizator
Florin Tutunaru
Membru forum
Mesaje: 177
Membru din: 06 Feb 2009, 12:19
Oras: Alexandria
Data nasterii: 10 Apr 1973
Localitate: Alexandria- Teleorman
Contact:

Re: nu imi porneste generatorul

Mesaj de Florin Tutunaru » 11 Mai 2009, 11:41

Ma bag si eu indiscutie, poate reusesc sa ajut cumva.Am un generator(gen pocnitoare) adfus de 2 ani de afara, de 1000 W cu iesire si pt 12 V, TIGER si vreau sa va spun ca merge f bine.Am ibntampinat 2 dificultati cand l-am luat.Intai am incercat sa pornesc un ARO iarna si datorita vaselinei proaste care se gasdeste la arcul de revenire a sforii a ramas intepenit si pana la urma s-a rupt cupla de ebonita care actioneaza motorul la pornire.Am facut alta din dur aluminiu turnata la un nene foarte dibaci si acum merge.A doua problema vis a vis de pornire...Nici eu nu stiam de ce nmaiba porneste greu pana sa ma lamureasca un alt nene...puneam buji de dacia care sunt pt motoare in 4 timpi deci implicit scanteia era alta.Am cumparat o bujie in 2 timpi de la magazinul de motoscutere 10 RON, si a a doua sfoara a pornit fara probleme.Cat despre uleiul de amestec...ca este verde sau rosu...nu conteaza , ceea ce conteaza este sa nu va zgarciti sa luati din acela de 7Lei pt ca este viatza motorului dumneavoastra.Eu i-am luat la 30 Lei /L si vreau sa spun ca merge uns.Ce tine viatza unui motor????combustibilul si ungerea asa ca....fie ca sfaturile mele sa va fie de folos.1 Bujie in 2 timpi nu 4
2. ulei bun.
PS Am uitat sa va spun ca vaselina de la arcul de la sfoara am spalat-o cu benzina si i-am pus vaselina pt rulmenti (pt Siberia) care functioneaza la fel si la -40 grade
SWIFT CORNICHE + Passat Tel. ...0766367662

Avatar utilizator
Oprisan Emil
Membru forum
Mesaje: 94
Membru din: 19 Ian 2009, 18:36
Localitate: Galati

Re: nu imi porneste generatorul

Mesaj de Oprisan Emil » 11 Mai 2009, 15:51

Adaug si eu o experienta neplacuta in legatura cu generatoarele: am schimbat vreo 3 pana acum, in garantie, bineinteles. Ca sa nu fiu plictisitor trec la concluzie. Dupa ce functionau o anumita perioada....adica vreo 2 zile, nu mai vroiau sa porneasca nici in ruptul capului. :mrgreen: Si am gasit de ce: cand il opream o facem din butonul electric care ii lua curentul. In acest fel, amestecul de benzina - ulei ramanea in carburator si in timp, uleiul se separa de benzina si infunda ce trebuie. De cand am aflat asta, am inceput sa il opresc numai din busonul de benzina,chiar daca dupa ce il actionez mai functioneaza vreo 2 minute, stiu ca se consuma tot din instalatie. Iar amestecul ramane in rezervor, acolo unde ii e locul.
La pornire, intr-adevar astept putin, dar stiu ca doar pana ajunge benzina in camera de ardere.
Nu ma dau cunoscator :lol: dar astea sunt explicatiile date de vanzator...si nu stiu cat de bune sunt, dar cert e ca ultimul generator functioneaza perfect de vreo 2 ani.
Toate bune.. :D
Suntem rezultatul deciziilor noastre...

Avatar utilizator
Cristian Calin
Membru forum
Mesaje: 94
Membru din: 23 Ian 2008, 15:47
Localitate: Tulcea
Contact:

Re: nu imi porneste generatorul

Mesaj de Cristian Calin » 11 Mai 2009, 20:31

La generatorul in 4 timpi, Kipor 1000, pe o eticheta lipita de generator scrie ca pentru oprire se actioneaza intii mecanismul de la busonul de benzina si apoi butonul de oprire.

Am o nelamurire in ceea ce priveste separarea uleiului de bezina la motoarele in 2 timpi. Aceasta separare ar trebui sa se intimple si in rezervor. Deci pentru a functiona corespunzator ar trebui sa agitati bine generatorul inainte de pornire si chiar in timpul functionarii lui.
Cred ca piina la urma ultimul generator pe care l-ati cumparat a fost mai bun decit restul.

PS
Nu am vazut Trabant care sa ii mai merga motorul inca 2 minute dupa ce i se lua contactul. :D
Skoda Octavia II 1,9 Tdi DSG + Chateau La Car 395

E-mail:
calincristian.ro@gmail.com
calincristian_ro@yahoo.com
Telefon mobil:
0720.220.809

Avatar utilizator
Fabian Karoly
Membru forum
Mesaje: 309
Membru din: 29 Aug 2007, 11:09
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Re: nu imi porneste generatorul

Mesaj de Fabian Karoly » 11 Mai 2009, 22:21

Confirm treaba cu taierea benzinei. Nu umblu la intrerupator, doar inchid alimentarea cu benzina. Generatorul se opreste cand se consuma amestecul din carburator. Repornirea merge mai usor.

Nissan Terrano 2,7 TDI + T.E.C. Weltbummler TT2

Avatar utilizator
Oprisan Emil
Membru forum
Mesaje: 94
Membru din: 19 Ian 2009, 18:36
Localitate: Galati

Re: nu imi porneste generatorul

Mesaj de Oprisan Emil » 12 Mai 2009, 17:36

Nici eu nu mi-am putut explica foarte bine fenomenul, dar banuiesc ca fiind cantitatea mai mare in rezervor, separarea nu se face atat de repede. Nici eu nu sunt convins de ce spun, dar alta explicatie nu am.... :lol:
Suntem rezultatul deciziilor noastre...

Avatar utilizator
Constantin Curelea
Membru fondator
Mesaje: 2114
Membru din: 10 Iun 2004, 15:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: nu imi porneste generatorul

Mesaj de Constantin Curelea » 12 Mai 2009, 20:04

Pentru generatoarele în 2 timpi oprirea se face prin taierea alimentarii cu carburant.
Pentru o pornire usoara se recomanda ca înaite de punerea contactului electric sa se traga de 4-5 ori de sfoara pentru alimentarea carburatorului gol.Apoi se pune contactul electric, si daca nu sunt alte cauze, motorul porneste.
Nu schimbati bujia originala decât cu alta de aceeasi serie si doar daca este ancrasata din cauza înecarii la o pornire nereusita.
Uleiul de amestec se completeaza în proportia indicata de constructor si, eventual peste, dar niciodata mai putin.
Pentru o utilizare doar în scopuri turistice, un generator de 750 W este suficient.
Constantin Curelea
Bucuresti
Dacia Logan 1,4 MPI+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com

ORICE CĂLĂTORIE ESTE O EXPERIENŢĂ DE VIAŢĂ !

Raspunde