XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 30 Noi 2020, 02:55

Discutii pe probleme tehnice Gura Raului 20-22 Iunie 2008

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Discutii pe probleme tehnice Gura Raului 20-22 Iunie 2008

Mesaj de Sandu Toma » 11 Iun 2008, 13:54

Ca o propunere pentru programul intalnirii de la Gura Raului, cred ca nu ar strica "O masa rotunda" (sau de orice alta forma :D ) pe teme tehnice.
Pentru subiectele pe care le-ati vrea dezbatute voi deschide un topic nou la "Probleme tehnice la RV "
Asteptam subiectele care v-ar interesa, precum si intrebarile la care asteptati raspunsuri !!!
Ne vom stradui ca raspunsurile sa fie cat mai bine documentate.
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Relu Deliu
Membru asociat
Mesaje: 762
Membru din: 24 Feb 2008, 14:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Relu Deliu » 11 Iun 2008, 14:42

Buna ziua. Am doua probleme:
- Robinetul de la Truma cred ca nu functioneaza corect. Am citit instructiunile si sfaturile de pe forum si am incercat sa-l desfac si sa-l curat. N-am reusit, mi-a fost teama sa nu stric altceva. Ce nu face: flacara de veghe se aprinde, dar arzatorul mare functioneaza doar intre gradatiile 7 si 10 ale robinetului si nu se vede vreo diferenta (flacara mai mica sau mai mare) intre gradatii. Banuiesc ca ar trebui curatat robinetul. Intre gradatiile 1 si 6, functioneaza doar arzatorul mic din stanga(facara de veghe), fara a se mari-micsora flacara conform rotirii butonului.

-Frigiderul, anul trecut, a iesit din suruburile de fixare cam 0.5-1cm si scotea gaze in interiorul rulotei. Am fixat frigiderul la locul lui, dar acum afuma la cosul de evacuare si se simte miros de gaze arse in cort. Nu mai baga in gaze in interior. Am tot pozitionat teava aceea reglabila dintre frigider si cos, dar nu am gasit pozitia corecta si mai afuma usor. Am frecat si partea afumata si tot nu se curata. Cred ca s-a ingalbenit vopseaua.
reludeliu@yahoo.com
Ford Sierra 2.0 I / ‘90 + Beyerland 380-2/ ‘89
0728.899.313 0788.780.671 0723.343.915

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Sandu Toma » 11 Iun 2008, 14:53

-Pentru prima problema cred ca se pot face teste la fata locului (prin simularea unei tempraturi mai joase in zona sondei termostatice .
Oricum, robinetul de la Truma actioneaza dupa principiul tot sau nimic, deci nu moduleaza(nu regleaza ca marime flacara).
-pentru cea de-a doua problema voi lua legatura cu un specialist in domeniul detergentilor si al solutiilor de curatenie. In urma cu ceva timp Dl. Gabi Benescu de la Radio Romania imi sugera folosirea detergentului la tub PRE WASH de la AMWAY.
Orice problema are o rezolvare practica

George Burneci
Membru forum
Mesaje: 161
Membru din: 28 Noi 2007, 18:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de George Burneci » 11 Iun 2008, 17:31

Emailurile cu care sant vopsite rulotele sint inserarate in suporti plastici pentru elasticitate maxima la cicluri frig cald .Nu icerca sa folosesti diluanti sau solventi pentru ca este foarte sensibila si se matuieste rapid iar detergentii cunoscuti nu prea dau rezultate. Incearca cu un tampon de bumbac muiat in petrol, dupa care curata cu putin Axion ,dar nu insista .Asteptam vesti.

Avatar utilizator
Relu Deliu
Membru asociat
Mesaje: 762
Membru din: 24 Feb 2008, 14:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Relu Deliu » 11 Iun 2008, 17:34

Tot citind pe forum, am inteles acum ca robinetul de la Truma nu moduleaza flacara, deci functioneaza corect. Multumesc.

reludeliu@yahoo.com
Ford Sierra 2.0 I / ‘90 + Beyerland 380-2/ ‘89
0728.899.313 0788.780.671 0723.343.915

George Burneci
Membru forum
Mesaje: 161
Membru din: 28 Noi 2007, 18:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de George Burneci » 11 Iun 2008, 17:56

-Frigiderul cred ca mai scoate ceva fum pentru ca nu a avut tiraj si a avut o ardere incompleta, adica cu fum.Normal arzatorul ar trebui curatat.Dar este o operatiune care necesita ceva timp si destula munca .Daca ai acces deja ,ai putea sa incerci sa cureti macar evacuarea spre cos daca se vede murdara. In cort vei avea un pic de miros pentru ca este totusi o evacuare a gazelor arse, intrun spatiu inchis.

-Cit despre Truma ,daca temperatura din interiorul rulotei a fost ''fierbinte '' cum este in aceste zile de vara nu poti trage o concluzie corecta in acest anotimp .Sonda care moduleaza debitul de gaz recunoaste o temperatura deja mare in rulota. Cred ca odata cu racirea vremii vom putea trage o concluzie corecta.

Avatar utilizator
Relu Deliu
Membru asociat
Mesaje: 762
Membru din: 24 Feb 2008, 14:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Relu Deliu » 11 Iun 2008, 18:40

Multumesc D-le Burneci pentru sfaturi. Truma a functionat bine mereu, eu credeam ca flacara ar trebui sa se mareasca sau micsoreze dupa reglarea robinetului( 0 - 10), dar acum am aflat ca are doua posibilitati:
1-6 functioneaza arzatorul mic (flacara de veghe),
6-10 functioneaza arzatorul mare.
Cu frigiderul, am incercat cu toate din cate spune-ti, mai incerc.
Anul trecut am mers de la Herculane pana in Slovenia, prin Ungaria, aproape 14 ore, pana la Timisoara drum groaznic, cu o sticla de Fanta de 2L culcata in frigider. Sticla asta a batut ca un ciocan in interiorul frigiderului si l-a deplasat. De atunci am problemele astea. Am curatat cosul putin, am repozitionat frigiderul, am tot reglat teava de legatura dintre frigider si cos, aceea se misca usor cu mana si cred ca acum am nimerit pozitia buna.
Multumesc ambilor specialisti.

reludeliu@yahoo.com
Ford Sierra 2.0 I / ‘90 + Beyerland 380-2/ ‘89
0728.899.313 0788.780.671 0723.343.915

Avatar utilizator
Lucian Mitrofan
Membru forum
Mesaje: 142
Membru din: 11 Apr 2007, 13:17
Localitate: Bacau
Contact:

Mesaj de Lucian Mitrofan » 27 Iun 2008, 22:33

(3. se impune sa respectam unele norme de securitate (au fost cazuri de electrocutari, din fericire fara urmari). )
Domnule Petrescu, sa inteleg ca nu sunt singurul care a patit-o?
Duminica dimineata cand am pus mana pe rama usii, m-a curentat destul de tare, si pentru mine a ramaas o enigma de unde era curentul. Am eu probleme la rulota sau a fost o problema de alimentare?
Zafira Y20DTH 2001 + Europa 450 S
mitluc@yahoo.com
0745326039

Petrescu Eugen
Membru forum
Mesaje: 559
Membru din: 16 Mar 2007, 22:36
Localitate: Isaccea, jud. Tulcea

Mesaj de Petrescu Eugen » 27 Iun 2008, 22:53

@mitluc: Nu stiu cine s-a electrocutat, am auzit la un moment dat pe cineva vorbind despre acest lucru (nu retin nici cine a spus, nici despre cine a patit-o).
Dar, daca este vorba de duminica dimineata, când nu ploua, probabil ca ai o problema la rulota. Trebuie verificat întreg circuitul de 220 V al rulotei, undeva circuitul face contact cu îmbracamintea metalica a rulotei. Erai cu picioarele pe pamânt (ai pus mâna pe rama din afara rulotei)?
opel astra 2,0 dti + fendt joker (xaver) 496A
Membru asociat
tel. 0745501522
"Natura ne aseamănă, educaţia ne deosebeşte" - Confucius

parpaneata

Mesaj de parpaneata » 28 Iun 2008, 07:47

Pentru.....urmatoarea intalnire! :D Niste....sfaturi,vorbe,indicatii!
1. Prizele si cablurile trebuiesc verificate amanuntit! Sa nu existe contacte imperfecte sau cabluri cu izolatia decojita!
2. Tot timpul prizele sa fie adapostite de intemperii! Cele mai bune locuri sunt,evident,sub rulote,asezate un pic la inaltime,pe o bucata de lemn si acoperite cu orice....impermeabil sa fie!
3. Acei tamburi,prevazuti cu cabluri lungi si mai multe prize,trebuiesc folositi asa cum trebuie. La consumatori mari(multi) pe perioada indelungata,se incalzesc si deculpeaza siguranta de suprasarcina. Deci le desfasuram total de pe tambur! Fenomenul inductiv lucreaza!
4. Ca si o concluzie! Cine a respectat cele scrise mai sus si a avut probleme....cred ca sunt din alte cauze! @mitluc sa faci neaparat o verificare cu un electrician,te rog. La rulota asta noua am o ditamai "bara" pentru.....pamantare!!! E buna,se pare,in caz ca...
In celalalt caz.....prizele si tamburul erau in ploaie. Mai mult ca sigur din cauza umezelii si a umblatului descult ...s-a intamplat.
Pe viitor o sa rog colegii sa scriem un "indrumar" cu ce se face si....ce nu!

Bazil

Mesaj de Bazil » 28 Iun 2008, 08:29

Imi permit sa dau si eu un sfat: daca nu aveti , montati pe rulota o siguranta de "atingere". Se gasesc in orice magazin de specialitate si un electrician il poate monta repede si usor. Are avantajul ca orice aparitie de tensiune pe carcasele metalice ale aparatelor si a rulotei este sesizata la atingerea acestora si intrerupe instantaneu alimentarea de la retea(sau de la invertor-si acesta este letal!) inainte ca sa apara electrocutarea. In general rulotele moderne au asa ceva(in acest caz undeva este un buton de verificare...de regula galben, care prin apasare simuleaza aparitia curentului de "atingere" si actioneaza releul). @mitluc: este posibil ca rulota ta sa nu aiba nimic la instalatie-daca era ud afara si pe undeva(nu neaparat la tine) era o priza in apa atunci circuitul s-a inchis prin tine in momentul cand ai atins rulota care are carcasa legata la impamantarea sursei de alimentare. Acea siguranta de care scriam mai sus ar fi actionat si in acest caz! Parpa are dreptate-este imperios necesar sa protejati toate mufele si prizele chiar daca atunci cand va instalati este supersenin si seceta de o luna ! Si inca ceva: cabluri prelungitoare sa achizitionati doar de la magazine de specialitate unde sa specificati ca este pentru utilizare exterioara. Feriti-va de cablurile ce se gasesc (ieftin) in piete si in chinezarii! Am o bucata de asemenea cablu care aparent arata bine dar daca te uiti cu lupa vezi ca acel caucic e de fapt un burete mai dens care absoarbe apa!!!
Imi cer scuze daca v-am plictisit...dar sunt "maruntisuri" care pot transforma vacanta noastra de vis in cosmar negru!

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 551
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Mesaj de George Marcu » 28 Iun 2008, 13:12

Siguranta bipolara cu protectie diferentiala, singura solutie, in caz ca ai vreo "scapare sau atingere" declansaza. In general sunt cu protectie de 0.03A sau 0,02A, curentul suportat poate fi oricat de la 6A ...xxA. In general pentru o rulota sunt suficienti 10A, in cazuri cu mai multi consumatori, aer conditionat, radiatoare, cuptoare electrice 16 sau 20A. Sunt destul de ieftine, sub 30 lei, se monteaza foarte simplu, in locul monopolarei dotare standard la rulote.
Invertorul daca este destept nu este letal, eu l-am "testat" in gura, am dezizolat un fir in tavanul rulotei, alimentarea era scoasa dar uitasem invertorul pornit. Am vazut albastru si mi-au tiuit urechile 10 minute dar am supravietuit. Oricum "don't try this at home" cum spune americanul ca nu-i deloc placut.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
Rulota Knaus 495 TF

Raspunde