XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 02 Apr 2020, 21:16

zgomot la franarea RV-ului

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
marin liviu
Membru forum
Mesaje: 16
Membru din: 03 Oct 2007, 19:24
Localitate: Bucuresti

zgomot la franarea RV-ului

Mesaj de marin liviu » 29 Mai 2008, 10:09

Va salut stimati colegi. Am o rulota Burstner Holliday care la franare scartaie. aveti idee care este cauza? Am gresat-o am completat vaselina la rulmenti dar zgomotul nu a disparut.

parpaneata

Mesaj de parpaneata » 29 Mai 2008, 11:52

Zgomotul e la fel ca "placute uzate"? Verifica sabotii. Or fi ajuns la niturile alea si...e belea!

Petrescu Eugen
Membru forum
Mesaje: 559
Membru din: 16 Mar 2007, 22:36
Localitate: Isaccea, jud. Tulcea

Mesaj de Petrescu Eugen » 29 Mai 2008, 12:13

Vezi (asculta) de unde vine scârtâitul.
De la roti sau de la amortizorul de frânare inertiala?
Daca este de la roti, cauza poate fi cea care ti-a spus-o Parpa, sau poate proveni de la o insertie metalica a ferodoului, caz în care dupa o perioada de timp în care se va toci insertia metalica va trebui sa dispara scârtâitul.
Daca provine de la amortizorul de pe protap al dispozitivului de frânare inertiala, greseaza-l cu un tecalemit (trebuie sa aibe niplu de gresare).
S-auzim de bine (fara scârtâit)! :lol:
opel astra 2,0 dti + fendt joker (xaver) 496A
Membru asociat
tel. 0745501522
"Natura ne aseamănă, educaţia ne deosebeşte" - Confucius

Avatar utilizator
Cristian Steriopol
Membru forum
Mesaje: 267
Membru din: 19 Mai 2007, 13:57
Localitate: Targoviste

Mesaj de Cristian Steriopol » 29 Mai 2008, 19:27

Daca aveti experienta efectuarii unor lucrari la sistemul de franare la automobile , atunci puteti face acelasi lucru si la rulota .
Daca nu , atunci ar fi mai bine sa cautati pe cineva care a mai efectuat astfel de interventii deoarece , desi pare simplu , sistemul de franare al rulotei este un mecanism cu destula finete si care trebuie sa functioneze perfect .
Pana la urma este vorba de siguranta dumneavoastra si a partenerilor de drum !
Zile bune !
@cristians tel. 0245222086 ; 0760691892
Dacia 1310 + Caravelair Brasilia 365

George Burneci
Membru forum
Mesaje: 161
Membru din: 28 Noi 2007, 18:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de George Burneci » 29 Mai 2008, 20:36

Incearca sa izolezi defectul: Ridica rulota pe cricuri si vezi daca rotile se invirt usor fara zgomote, deasemeni vezi daca nu cumva talerele ating tamburi. Urmareste iarasi daca puntea rulotei este bine fixata si nu se misca in timpul franarii.Verifica cum au spus colegii mai sus grosimea ferodourilor. Daca lucrurile par in regula verifica si sistemul de frinare al rotilor spate de la autoturism , care datorita apasarii peste 50 KG deschide si circuitul de frinare la rotile spate si sar putea ca zgomotul sa se auda si de aici. Asteptam vesti :D

marin liviu
Membru forum
Mesaje: 16
Membru din: 03 Oct 2007, 19:24
Localitate: Bucuresti

Rezolvarea zgomotului la franare

Mesaj de marin liviu » 10 Iun 2008, 11:43

Am depistat de unde se auzea scartaitul in momentul franarii.Pe protap este un cilindru prin care trece acea tija care actioneaza sabotii. Cilindrul in cauza era plin de rugina si acolo aparea zgomotul. Am introdus unsoare in el si cred ca este rezolvata problema

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Sandu Toma » 11 Iun 2008, 15:24

Acel cilindru se numeste "echilibror"(sau compensator) si contine un arc elicoidal, avand rolul de a mentine o presiune continua asupra sabotilor in momentul cand frana de mana este actionata.
Ceea ce ai facut tu nu are cum sa-i dauneze, el fiind un dispozitiv nepretentios.
Orice problema are o rezolvare practica

marin liviu
Membru forum
Mesaje: 16
Membru din: 03 Oct 2007, 19:24
Localitate: Bucuresti

Mesaj de marin liviu » 12 Iun 2008, 18:31

Multumiri pt raspuns D-le Toma, se vede ca sunteti meserias. La ce nu va pricepeti ?

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Sandu Toma » 12 Iun 2008, 20:30

Astronomie, medicina, contabilitate,.....etc
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Marius Ulesan
Membru forum
Mesaje: 50
Membru din: 23 Ian 2011, 11:22
Oras: Targu Mures
Data nasterii: 21 Iul 1975
Localitate: Targu Mures
Contact:

Re: zgomot la franarea RV-ului

Mesaj de Marius Ulesan » 16 Apr 2012, 19:22

se pot regla franele rulotei sa prinda mai repede din acest echilibror(compensator) sau numai din saboti ?
Intreb pentru ca am observat ca el este prins pe un filet si in cazul in care as micsora putin cursa ar trebui sa prinda mai repede...nu stiu daca m-am facut inteles dar sper ca da :?:
Skoda Octavia 2 4x4 si Beyerland 430 tm

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: zgomot la franarea RV-ului

Mesaj de Sandu Toma » 16 Apr 2012, 21:02

Se poate regla si din lungimea tijei filetate, dar...este o metoda "de urgenta" . Atentie sa nu actioneze prea rapid, adica la cea mai mica decelerare, sa te trezesti ca-ti scartaie franele rulotei, pentru ca asta poate creea disconfort in conducere.
Prin reducerea lungimii tijei filetate se apropie sabotii de tambur, de aici putand rezulta chiar incalzirea excesiva a ansamblului tambur-saboti.
Schema simplificata arata cam asa ...
Atașamente
caravan-chassis0_0caravan-chassis-overrun-devices-2g.jpg
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Marius Ulesan
Membru forum
Mesaje: 50
Membru din: 23 Ian 2011, 11:22
Oras: Targu Mures
Data nasterii: 21 Iul 1975
Localitate: Targu Mures
Contact:

Re: zgomot la franarea RV-ului

Mesaj de Marius Ulesan » 16 Apr 2012, 22:17

avantajul acestui reglaj din compensator ar putea fi eliminarea dezechilibrului datorat de reglarea inegala a sabotilor unei roti fata de cealalta
dezavantajul : sensibilitate (atentie) mai mare la reglaj
Skoda Octavia 2 4x4 si Beyerland 430 tm

Raspunde