Astăzi este 21 Sep 2019, 14:50

Caracteristicile masinii cu care tractez rulota

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
Sorin Dandes
Membru forum
Mesaje: 250
Membru din: 28 Oct 2006, 01:31
Localitate: Galati
Contact:

Mesaj de Sorin Dandes » 30 Oct 2006, 21:41

Salut ,bine ai venit printre noi !!!.O intrebare simpla-la 120/h nu ai simtit ca rulota nu reactiuneaza cum vrei...balans ceva?Din cate stiu eu viteza de croaziera este undeva pe la 80/h.Dar la 120 mi se pare putin exagerat.Ce capacitate maxima remorcabila cu dispozitiv de franare ai?

Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1196
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Luidort Peti » 30 Oct 2006, 23:20

si eu depaseam de multe ori 120-130 ca un timpit motorul nu simte pina la 100 nimica pe drum bun,dupa 100 se ridica temperatura ,nu greutatea era mare ,vintul care prinde rulota,pe drum denivelat este imposibil de mers.astra 1.7 cdti 100cp si rulota caravelair 395 b greutate max admis 900 kg.tot cu acelasi masina(1280 kg gol) am tras si actuala rulota bobby 440 sf dar nu am simtit nici o diferenta,poate ca se accelera mai lent acasta are 1350 kg max admis(pentru rulota asta am cumparat o alta astra 1.9 cdti 150cp in zilele astea ar trebui sa soseasca ca termenul de livrare de 60 de zile a cam trecut,atuncia o sa spun ce diferenta este cu 50 de cai in plus 1.7 max admisa este 1100kg si masina are 1280 kg cea noua 1.9 este de 1400kg max si greutatea masinii 1360 kg)si mai este ceva in afara de kilograme,are rulota telescoape sau nu ai antibalans sau nu si ce electronica are masina abs,esp

Panea-Verman Simona

Mesaj de Panea-Verman Simona » 31 Oct 2006, 10:33

Eu am un Renault Espace din 2004 (masa 2455 kg.).Rulota este LMC Luxus din 1994 (masa 1200 kg.).Sigur nu am voie sa circul cu carnet cat. B.Daca stie cineva cum se obtine categoria BE,il rog frumos sa-mi spuna si mie.Multumiri,Simona.

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 541
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Mesaj de George Marcu » 31 Oct 2006, 14:13

@clubrv
Multumesc de primire.
Din pacate nu prea am experienta cu rulota asa ca o sa apelez eu la cunostintele voastre.
De mers pot spune ca primii 200Km care i-am facut in Germania au fost pe drumuri nationale, imi era frica sa ies pe autostrada.
@sorinrec
Masa remorcabila cu sistem franare este 1400Kg.
Asa cum am spus balansul era mare si la orice manevara aveam emotii.
Ai spus ca viteza de croaziera este 80Km/h, asta este viteza recomandata de producatorul de rulote sau este viteza maxima legala in Romania?
Am vazut ca in Germania si Austria se merge uzual cu 100Km/h, au si semnul de 100 lipit in spate.
@ipeti
Masina are ESP, ceea ce la Peugeot include cam tot.
La rulota sincer nu stiu dar parca are amortizoare, nu sunt ignorant dar abia am cumparat-o si nu o am in Bucuresti. Am dus-o la Azuga imediat ce i-am facut RAR-ul sa nu o distruga concetatenii, si nu am reusit sa merg decat intr-un week-end cand am desfacut toate instalatiile electrice, si am verificat instalatia de gaz.
La prima vizita promit sa ma uit si o sa scriu.

Avatar utilizator
Marius Bogdan
Membru fondator
Mesaje: 231
Membru din: 24 Aug 2006, 12:50
Localitate: Galati

Mesaj de Marius Bogdan » 31 Oct 2006, 14:31

Viteza maxima cu care poti merge cu rulota este trecuta pe certificatul de inmatriculare al rulotei.In general este 80 km/ora.Cu stabilizator pe carlig (ai stabilizator pe carlig?) tip SSK3 sau similar poate fi de 100 km/ora.
Cat priveste faptul ca nu o simti si mai ales in panta este datorita cuplului mare pe care-l are motorul tau.Este totusi un diesel superperformant!
mig03

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 541
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Mesaj de George Marcu » 31 Oct 2006, 15:10

@mig03
Talon inca nu am facut, abia luni am reusit sa iau actele de la RAR (am lipsit vreo trei saptamani iar cand m-am dus cu vama facuta sa iau actele care ramasesera la ei toata lume auzise despre mine, TU ESTI MA ALA CARE NU A MAI VENIT DUPA ACTE!!!!), iar in cartea de identitate la viteza scrie 0Km/h.
M-am uitat cum arata stabilizatorul SSK si sincer nu prea seamana cu ce imi amintesc eu ca am, asa ca pot spune ce nu am stabilizator.

Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1196
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Luidort Peti » 31 Oct 2006, 19:37

legea spune la remorca viteza permisa -10 km pe ora in afara localitatilor,nu stiu daca se refera si in localitati. in actele originale ale rulotei scrie maximum recomandat de constructor,la rulotele mai vechi 80 la cele mai noi 100 km in talonul meu si la cel vechi si la cel nou au trecut 80

Avatar utilizator
Constantin Curelea
Membru fondator
Mesaje: 2045
Membru din: 10 Iun 2004, 15:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Constantin Curelea » 31 Oct 2006, 21:39

Legea circulatiei rutiere actuale adica OUG 195/2002 nu prevede viteze speciale pentru ansamblurile in mers.Vitezele maxime admise in afara localitatilor sunt pentru categorii de autovehicule adica A, B, C si D categoriile B+E, C+E si D+E incadrandu-se in cele de baza.
In localitati vit max. admisa este 50Km/h pentru toate cat de autovehicule.
In noul cod rutier care , eventual, va fi aplicat de la 1 dec .conform legii 49/2006, ansamblurile cu remorca vor circula in afara localitatilor cu 10Km/h mai putin decat categ. autoveh . tragator adica pentru categ.B cu 120km/h pe autostrada , 90km/h pe drumurile expres si national europene respectiv cu 80km/h pe celelalte categorii de drumuri.

In talonul rulotei este trecuta sau ar fi trebuit trecuta viteza maxima constructiva.
Aceasta valoare nu are nici o legatura cu legea circulatiei.Cu atat mai mult trebuie respectata pentru ca deriva din proiectarea si realizarea fizica a rulotei.

In alta ordine de idei ,pentru a conduce un ansamblu mai greu de 3500Kg sunt doua variante
1)este necesara obtinerea permisului de conducere B+E ,adica a urma cursurile unei scoli autorizate pentru aceasta categorie si sustinere examen
2) scoala de soferi cat. C+E,obtinut permis C+E si se poate conduce si B+E daca se detine cat. B

vezi http://www.scolidesoferi.ro/content/view/251/141/
si cum se da examen http://www.scolidesoferi.ro/content/view/319/211/

Conducerea unui autovehicul sau ansamblu de autovehicule de alta categorie decat este permisul este infractiune si se sanctioneaza penal.
Constantin Curelea
Bucuresti
Dacia Logan 1,4 MPI+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com

ORICE CĂLĂTORIE ESTE O EXPERIENŢĂ DE VIAŢĂ !

Avatar utilizator
Marius Bogdan
Membru fondator
Mesaje: 231
Membru din: 24 Aug 2006, 12:50
Localitate: Galati

Mesaj de Marius Bogdan » 01 Noi 2006, 07:29

Doru S scrie:Domnul Marius, dumneavoastra aveti inscris in CI la rubrica respectiva, viteza maxima ?
Sunt la a-3-a rulota. Nu mi-au scris nimic in CI, la rubrica viteza, pana acum.

Da!domnule Doru S.
Am trecuta viteza maxima constructiva de 80 km/ora atat in cartea de identitate cat si in certificatul de inmatriculare al rulotei.
In plus,pana acum am inscris in circulatie 2(doua) rulote si la ambele printre actele care le-am depus la Politie am avut si cartile de identitate originale ale proprietarilor olandezi,pe care era specificata viteza maxima constructiva de 80 km/ora.
Am sa le caut si am sa le scanez si va trimit sa vedeti.
mig03

CSIZEK TIBERIU

csiyek tiberiu

Mesaj de CSIZEK TIBERIU » 30 Noi 2006, 15:56

in cea ce ma priveste pot sa va spun cs eu trag un knaus de 900kg m.aut cu dacia berlina si am cam 10000km facuti in Romania in actuala formula ;este adevarat ca din cauza vantului nu merg mai mult de 70km/ora,deoarece creste consumul foarte mult ;concluzia este ca nu ma intereseaza cand ajung la destinatie,important e sa ne simtim bine ;recomand pentru tractare treapta a4tra deoarece motorul este in cuplu asa si nu in ultimul rand un diesel ;dieselu'are cuplu mare in turatii foarte mici ;la tractare nu conteaza caii ,conteaza ce cuplu ai

Avatar utilizator
Marius Bogdan
Membru fondator
Mesaje: 231
Membru din: 24 Aug 2006, 12:50
Localitate: Galati

Re: csiyek tiberiu

Mesaj de Marius Bogdan » 30 Noi 2006, 16:20

CSIZEK TIBERIU scrie:recomand pentru tractare treapta a4tra deoarece motorul este in cuplu asa si nu in ultimul rand un diesel ;dieselu'are cuplu mare in turatii foarte mici ;la tractare nu conteaza caii ,conteaza ce cuplu ai


Corect!
Dar eu am un diesel clasic 1,9D Renault (pe Dacia DoubleCab) si cuplul maxim este cu motorul turat,cred ca peste 3000 de rot/min.(nu am turometru la bord)
De fapt am intrat acum pe forum pentru a le ura celor care pleaca cat de curand din Bucuresti drum bun si sa ne vedem cu bine maine spre pranz!
mig03

CSIZEK TIBERIU

Mesaj de CSIZEK TIBERIU » 30 Noi 2006, 16:43

conform legislatiei in vigoare conteaza doar ca masa maxima a rulotei sa nu fie mai mare decat masa proprie a autovehiculului tragator ,iar ansamblul sa nu depaseasca 3.5t pentru categoria b ;celelalte valori din talonul masini nu conteaza;dupa cum stiti eu trag cu berlina un knaus ,politia m-a oprit de nenumarate oriexact pentru acest lucru si totul a fost ok ;la masa remorcabila dacia are 800kg si knaus max. aut 890 deci nu conteaza ;important este punctul c din paragraful "permisul de conducere"unde scrie ce v-am relatat mai sus

Raspunde