XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 22 Noi 2019, 10:47

Cum functioneaza Truma Vent...

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de incalzire

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Relu Deliu
Membru asociat
Mesaje: 738
Membru din: 24 Feb 2008, 14:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Cum functioneaza Truma Vent...

Mesaj de Relu Deliu » 19 Mar 2008, 19:50

As dori sa stiu cum functioneaza aceasta instalatie. Am folosit o singura data soba dar inca imi este neclar modul de functionare. Are doua pozitii de functionare, la una din ele turatia ventilatorului este mai mare am impresia.
Atașamente
IMG0186A [640x480].jpg
IMG0186A [640x480].jpg (24.02 KiB) Vizualizat de 4485 ori

parpaneata

Mesaj de parpaneata » 19 Mar 2008, 20:02

Am acelasi sistem! A=automat iar pozitia de deasupra de zero e manual. O folosesc pe automat la maxim. O vei auzi ca lucreaza din ce in ce mai tare in functie de cum se incalzeste de tare unitatea de incalzire. Cand reduci temperatura din butonul unitatii de incalzire Truma,vei observa ca dupa cateva minute se va reduce si turatia ventilatorului. Pe manual e simplu.Faci tu reglajele ventilatorului.

Avatar utilizator
Relu Deliu
Membru asociat
Mesaje: 738
Membru din: 24 Feb 2008, 14:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Relu Deliu » 19 Mar 2008, 20:27

Multumesc. Inteleg ca functioeaza numai pentru aer cald. Credeam ca poate trage si aer rece de afara pentru ca un tub urca pana sus.
Deci este indicat sa functioneze pe automat, potentiometrul la max. si ea regleaza turatia in functie de cat de tare este reglata soba.
Ex. Pornesc soba pe 10, vent. pe A 7, si dupa ce s-a incalzit putin pot reduce soba la 3. Ventilatorul va scadea in turatie pe masura ce se incalzeste.

reludeliu@yahoo.com 0728.899.313 0723.343.915 0788.780.671



Sierra 2L + Beyerland 380-2/89

parpaneata

Mesaj de parpaneata » 19 Mar 2008, 20:32

Corect! Vezi ca tubul ala in sus este cosul sobei!
Ce mai poti verifica este etanseitatea tubulaturii pe sub banchete si la plecarea din soba. Nu trebuie sa sufle pe langa imbinari ptr eficienta maxima.

Avatar utilizator
Relu Deliu
Membru asociat
Mesaje: 738
Membru din: 24 Feb 2008, 14:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Relu Deliu » 19 Mar 2008, 21:17

Multumesc, vin cu o bere la prima intalnire.

Bazil

Mesaj de Bazil » 21 Apr 2008, 12:03

Poti folosi ventilatorul si vara. Avand priza de aer sub rulota va aduce aer de la umbra si deci un pic mai racoros. Da nu are eficacitate prea mare. Oricum pentru racorire foloseste pozitia manuala (butonul rosu in sus de tot). Dar atentie: la turatie maxima consuma cam 3Ah din baterie!!! Vara trecuta am vazut la un neamt un sistem de climatizare simpatic care mergea pe Trumavent: la priza de aer avea un fel de tavita in care punea apa si in care atarnau trei perdele de tifon prin care trecea aerul absorbit. Din cauza evaporarii apei din filtrele de tifon aerul ce intra in autorulota era mult mai racoros.

Avatar utilizator
Aurelian Zarnescu
Membru forum
Mesaje: 251
Membru din: 08 Ian 2009, 08:05
Localitate: Tulcea
Contact:

Re: Cum functioneaza Truma Vent...

Mesaj de Aurelian Zarnescu » 19 Aug 2010, 10:53

Salutare stimati colegi,

Tocmai ce am achizitionat un Truma-Vent la 220 V cu variator de turatie.
Am ales pe 220 V pentru ca este mai ieftin decat cel pe 12 V. In final face acelasi lucru, mai putin off-camping, unde am sa folosesc Truma asa cum am cumparat-o (fara Vent).
Am studiat tot ce s-a postat referitor la modul in care se instaleaza Vent-ul, precum si “imprastierea” tubulaturii pe sub banchete si dulapuri. Am vazut scheme unde tubulatura de 56 sau 72 mm este “dublata” de o alta cu diamentrul mai mic. Inteleg ca tubulatura mai mare in diametru, refuleaza aerul cald prin gurile de ventilatie montate la partea cea mai de jos in diferite locuri (banchete, dulapuri, baie, cutie fata butelii), iar tubulatura cu diametrul mai mic, are rolul de a refula aerul cald pe peretii rulotei pe sub banchete si in dulapuri, pentru a evita condensul.
Acum vin cu nelamuririle:
Tubulatura cu diametrul mic, pe unde refuleaza aerul cald, se practica orificii pur si simplu cu un cutit, sau se monteaza ceva piese din plastic pe unde sa refuleze aerul?
Pentru a nu "dubla" tubulatura, lucru care implica costuri suplimentare, pot perfora chiar tubulatura de 65 sau 72 mm?
In acest caz mai ajunge suficient aer care sa fie refulat pe gurile de ventilatie, daca tubulatura este perforata pe traseu din loc in loc?

Multumesc.
Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 tdi bluemotion + Lunar Chateau 450

E-mail:
aurelianz74@yahoo.com

Telefon mobil:
0740 126 956

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cum functioneaza Truma Vent...

Mesaj de Sandu Toma » 19 Aug 2010, 11:00

Da, ideea ta este de fapt o practica a fabricantilor de rulote de a perfora tubulatora din loc in loc (300mm) pentru a fi putin incalzite si ventilate si spatiile inchise de sub banchete. Trumaventul la 220V poate fi folosit si off-camping cu ajutorul generatorului sau a unui invertor deoarece consuma maxim 70W
Pentru tubulatura de diametru mic exista ramificatii Y, dar cred ca te complici prea tare.
Succes !
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Aurelian Zarnescu
Membru forum
Mesaje: 251
Membru din: 08 Ian 2009, 08:05
Localitate: Tulcea
Contact:

Re: Cum functioneaza Truma Vent...

Mesaj de Aurelian Zarnescu » 20 Aug 2010, 09:34

Ieri dupa-amiaza am montat Truma-Ventul, a venit “ca turnat”.
Cu aceasta ocazie mi-am facut o idee despre cum arata Truma si-am facut o “igienizare” a locului atat cat m-am priceput.
Urmeaza sa stabilesc un necesar de materiale pentru a le putea comanda, dupa care montajul tubulaturii.
Am cautat pe site-uri preturile la accesorii si tubulatura si … nu sunt deloc ieftine. Cel mai tare m-a “impresionat” pretul la tubul de carton (in jur de 13 euro/2,5 ml), aproximativ 55 lei. Totusi este un “biet” tub de carton, mama lui de tub. Asta-i treaba, vrei caldurica la picioare, “platescu” te numesti.

Sanatate multa.
Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 tdi bluemotion + Lunar Chateau 450

E-mail:
aurelianz74@yahoo.com

Telefon mobil:
0740 126 956

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cum functioneaza Truma Vent...

Mesaj de Sandu Toma » 20 Aug 2010, 09:52

Din cate stiu eu, Marius Beldiman, a descoperit o firma in Ploiesti care produce si comercializeaza tub flexibil de Al. la 10 Ron/buc 3m
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Aurelian Zarnescu
Membru forum
Mesaje: 251
Membru din: 08 Ian 2009, 08:05
Localitate: Tulcea
Contact:

Re: Cum functioneaza Truma Vent...

Mesaj de Aurelian Zarnescu » 20 Aug 2010, 10:17

Multumesc.
Marius scria ca iesirea la suflanta este de 60 mm, iar in poza, pe tub scrie 80 mm.
Pretul este mai mult decat bun.
Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 tdi bluemotion + Lunar Chateau 450

E-mail:
aurelianz74@yahoo.com

Telefon mobil:
0740 126 956

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cum functioneaza Truma Vent...

Mesaj de Sandu Toma » 20 Aug 2010, 10:20

http://www.niko.com.ro/site/tuburi_aluminiu.php
La ei gasesti orice dimensiune de tub
Orice problema are o rezolvare practica

Raspunde