Astăzi este 20 Aug 2019, 08:24

detalii tehnice

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Paul Petrescu
Membru forum
Mesaje: 111
Membru din: 04 Oct 2007, 07:09
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Paul Petrescu » 19 Mar 2008, 10:20

Aceiasi problema am avuto si eu... dar pana la urma cu ajutorul colegilor de pe forum am gasit solutia optima.
Deci poti trage un traseu direct de la baterie pe care pui o siguranta de 10-15Ah si un intrerupator.
Dezavantajul este ca va trebui sa pornesti si sa opresti circuitul manual din intrerupator.
Avantajul este ca vei avea curent pe rulota si cand esti stationat :D

PS
Este bine ca intrerupatorul sa fie unul cu bec(led)...
VW B7 + LMC 390
0740131141
Respect

parpaneata

Mesaj de parpaneata » 19 Mar 2008, 10:50

Fir direct de pe baterie mi-au tras si mie baietii de la service Hyundai,ca sa nu pierd garantia pe electric. Au suspendat,adica nu au mai pus deloc firele alea de la ceata. Merg pe siguranta de 20 A. Mai mica nu rezista,cu toate becurile,pompele si frigiderul pe 12 V. Treaba valabila la prima mea rulota. Dethlefs.

Avatar utilizator
bebe944
Membru forum
Mesaje: 602
Membru din: 17 Noi 2006, 12:59
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de bebe944 » 19 Mar 2008, 11:14

AM O SOLUTIE MULT MAI SIMPLA ...DECONECTEZI FIRUL DIN MUFA CARE ESTE CONECTAT LA CEATA si tragi fir de plus permanent de la lumina din portbagaj...are 12A asa am facut eu la toate mufele...SPOR LA TREABA!!!
Marcel Gheorghe
KIA SORENTO+ELDDIS HURICANE GTX
0747 122 122 ; 0788 356 759

George Burneci
Membru forum
Mesaje: 161
Membru din: 28 Noi 2007, 18:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de George Burneci » 19 Mar 2008, 14:41

Solutia cu implicare practica ar fi sa desfaci atit stecherul cit si priza si sa vezi daca ai cumva ploti ramasi liberi.
Daca gasesti liberi, poti sa ii folosesti pentru alimentarea cu 12v permanent sau de dupa cheia de contact.Bine ar fi de dupa cheia de contact, pentru ca un frgider consuma in jur de 100w si asta ar insemna ca in cealalta situatie cu alimentarea direct de pe baterie ar descarca-o destul de rapid si daca esti singur la pescuit.... :( .Tine cont de ce au spus colegii anterior si nu uita sa montezi in serie si o siguranta de 15- 20A iar cablajul sa aibe sectiunea de 2,5mm patrati. La treaba si succes cum spune un coleg.

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Mesaj de Costin Tabra » 19 Mar 2008, 15:20

Toate bune si frumoase :D Solutiile oferite de ceilalti colegi sunt alternative. Problema majora este ca niciuna nu respecta prevederile tehnice in vigoare la aceasta ora. Pe deasupra, dupa umila mea parere, trasul unui fir de la priza de 12V din portbagaj (care din cunostintele mele "tine" max 120W) inseamna solicitarea acelui circuit electric foarte mult. O solutie, consider eu, mai eleganta este un conector bipolar rezistent la mediul atmosferic (apa, noroi, zapada, frig...) conectat in felul urmator:
- pe rulota se scoate firul de pe pinul 2 din mufa si se conecteaza la plus pe conectorul bipolar; firul minus de pe conector se leaga in acelasi punct cu firul minus (original) de la rulota.
- pe autoturism se monteaza un releu care sa suporte pe contactele de lucru vreo 30 A. Circuitul de comanda al releului trece prin cheia de contact, iar circuitul de lucru se cableaza direct de la baterie, printr-o siguranta de 20 A, la plusul conectorului bipolar. Minusul de la conectorul bipolar se leaga la masa autoturismului. Asa cum au mai spus si alti colegi, sectiunea minima trebuie sa fie de 2,5 mmp.

Succes si da-ne de veste ce ai facut.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Loghin Constantin
Membru forum
Mesaje: 13
Membru din: 16 Mar 2008, 21:19
Oras: harlau
Data nasterii: 16 Mai 1964
Localitate: Hirlau - Iasi
Contact:

Mesaj de Loghin Constantin » 19 Mar 2008, 16:37

Multumesc de sfaturi, acum incerc sa vad care varianta este mai sigura...fara sa afectez cablajul masinii. Totusi mi-a venit o idee...daca as face o conexiune direct de la un fir ce este mereu pe tensiune la sigurana de lumini de ceata adica fara sa fie conditionat de contact si blocul de lumini. Si totusi cred ca si alimentarea de la bricheta (mai ales ca am a doua bricheta pt. pasagerii din spate) ar fi solutia cea mai simpla tinind cont ca la bricheta sunt conductori mai rezistenti. Credeti ca ar fi ogreseala? O zi buna!!!!

Avatar utilizator
bebe944
Membru forum
Mesaje: 602
Membru din: 17 Noi 2006, 12:59
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de bebe944 » 19 Mar 2008, 17:26

lumina din portbagaj are firul si rez. la fel ca bricheta doar ca este mult mai aproape
Marcel Gheorghe
KIA SORENTO+ELDDIS HURICANE GTX
0747 122 122 ; 0788 356 759

Avatar utilizator
bebe944
Membru forum
Mesaje: 602
Membru din: 17 Noi 2006, 12:59
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de bebe944 » 20 Mar 2008, 07:19

:D
Marcel Gheorghe
KIA SORENTO+ELDDIS HURICANE GTX
0747 122 122 ; 0788 356 759

Emilian Barbu
Membru forum
Mesaje: 16
Membru din: 16 Mar 2008, 14:22
Localitate: Slobozia-Ialomiţa

Mesaj de Emilian Barbu » 16 Apr 2008, 23:35

Desi proaspat posesor de rulota (Knaus jet440) îndraznesc sa comentez si eu subiectul. Înainte sa cumpar rulota mi-am montat cârlig si priza si am studiat schema electrica. Consider ca pinul de la priza legat la lampa de ceata este exclusiv pentru încarcarea bateriei rulotei din mers, deci pentru rulotele care au baterie din constructie. De ce?; pentru ca din constructie masina decupleaza alimentarea lampii de ceata la actionarea demarorului la pornire, tocmai pentru a nu se folosi la pornire si curent din bateria rulotei, asta pentru a nu solicita cablajul în momentul pornirii, si ce e mai important pentru a o decupla în stationare cu motorul oprit, tocmai pentru a evita sa vi se descarce bateria masinii daca uitati cumva frigiderul în functiune pe 12V sau alt consumator. În schimb, daca aveti masina nemteasca puteti folosi din priza, unul din firele de pozitie stationare, de regula de la lampa din dreapta, care e special conceput sa fie alimentat doar în stationare, fara a mai alimenta si alte accesorii auto. Dar atentie sa nu se descarce bateria si nu folositi consumatori mari pentru ca firul e destul de subtire (conceput pentru doua lampi de 5W fiecare, la fel si siguranta). Deci tot o improvizatie, dar mai la îndemâna, ca de altfel si cea de la lampa de lumina a prtbagajului, care însa dupa aproximativ o ora se decupleaza automat, tocmai pentru protectia bateriei

Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1196
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Luidort Peti » 17 Apr 2008, 00:54

rulotele nu sint dotate din constructie cu baterie.este optional.bateria masinii nu se descarca,daca ajunge la 12 v decupleaza toti consumatorii.cel putin la masin mai noi. (sa spun si eu ceva)

George Burneci
Membru forum
Mesaje: 161
Membru din: 28 Noi 2007, 18:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de George Burneci » 17 Apr 2008, 19:57

Peti are dreptate. Rulotele din constructie nu sint echipate cu acumulatori. Ca sa putem folosi o baterie pe rulota sa o incarcam in timpul mersului, sa folosim frigiderul deasemeni in timpul mersului,este o treaba care se poate realiza, dar necesita si indeminare si cunostiinte din partea solicitantului, ori un atelier specializat .Nici una dintre abordari nu este in termenii agreati de fabricile constructoare.
Deja la rulotele noi care au in dotare priza cu 13 pini, alimentarea permanenta a frigiderului sa rezolvat .Oricum nu este indicat ca sa lasam alimente la rece in timpul mersului in frigider .Este periculos ca din cauza greutatii, mobilierul sa se desprinda. ... :D :D :D Cunoastem cazuri printre rulotisti. Prietenii stiu de ce :lol: :lol: :lol:

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Mesaj de Costin Tabra » 17 Apr 2008, 21:27

Gica,

Exista la ora actuala cablaje specifice aproape fiecarui tip de autoturism, care la "capat" au fie cupla cu 7 poli, fie cupla cu 13 poli. La cablajele cu mufa cu 13 poli sunt asigurate si circuitele aditionale la care faci tu referire. Schemele electrice concepute de mine respecta exact aceste cerinte: 12V prin cheia de contact pentru frigider si incarcarea bateriei, 12V direct numai cu motorul oprit pentru alimentarea rulotei in stationare.

Cat priveste fabricile constructoare, cata vreme instalarea se face de catre un service autorizat de constructor (la masinile in garantie) sau de un atelier de electricitate auto (pentru celelalte masini), constructorul nu poate ridica nici o obiectie.

Iar pentru cei care se mai pricep putin la electricitate, cu 2 relee se pot rezolva aceste circuite chiar si in fata blocului :D:D:D:D:D:D:D

Abia astept sa ne vedem ca sa mai discutam tehnica si fata in fata, cu un creion si o hartie, nu doar prin forum :D:D:D
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Raspunde