Astăzi este 18 Aug 2019, 00:25

Problema intampinata la Truma model Trumatic SL3002

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de incalzire

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Lulu Mitrana
Membru forum
Mesaje: 17
Membru din: 09 Mar 2008, 10:53
Localitate: ClujNapoca

Problema intampinata la Truma model Trumatic SL3002

Mesaj de Lulu Mitrana » 10 Mar 2008, 11:40

Buna ziua,

In luna noiembrie 2007 am reusit sa-mi realizez si eu visul de a avea o rulota,vis materializat prin achizitionarea unei rulote Chateau Caravan 440.Am reusit s-o inmatriculez,am adus-o acasa,tremurand de nerabdare sa fac prima iesire cu ea.Stiam de voi,am mai intrat pe site-ul vostru anul trecut,si m-a bucurat tare faptul ca sunteti un grup de oameni indragostiti de natura si de iesirile in grup.Zilele trecute am inceput sa fac verificari la toate instalatiile,si cu mici exceptii,rezolvabile relativ usor,am constatat ca totul lfunctioneaza impecabil.Ieri am cumparat si o butelie pentru a face probe si pe gaz,frigiderul functioneaza,aragazul la fel,la truma m-am chinuit putin cu aprinderea,dar pana la urma s-a aprins.Ceea ce am constatat este ca desi are gradatia de la 0 la 10,nu observ o modificare a valorilor traduse in caldura degajata.Am pus-o pe maxim dar impresia mea este ca nu functioneaza bine,nu degaja destula caldura.Am inteles din alte topiicuri faptul ca pusa pe valori mari,intre 7 si 10,temperatura din interior poate creste peste 30 de grade.La mine desi am lasat-o cca.3 ore la maxim,nu s-a ajuns la asemenea valori,si ieri au fost temperaturi oricum pozitive.Poate cineva sa-mi spuna cam care ar fi problema? Multumesc anticipat.

Avatar utilizator
Calin Lisovschi
Membru forum
Mesaje: 228
Membru din: 07 Ian 2007, 21:34
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Calin Lisovschi » 10 Mar 2008, 11:59

rulota are si ventilatie? daca da, incearca sa ii dai drumul; oricum afara fiind deja cald chiar daca dai pe 7-10 sunt slabe sanse sa se incalzeasca foarte tare.
pe vremuri: FORD MONDEO (desigur...), acum JEEP GRAND CHEROKEE + DETHLEFFS CAMPER

@klinutzu

0727.19.19.39

Avatar utilizator
Lulu Mitrana
Membru forum
Mesaje: 17
Membru din: 09 Mar 2008, 10:53
Localitate: ClujNapoca

Mesaj de Lulu Mitrana » 10 Mar 2008, 12:07

problema este ca nu stiu daca are sau nu ventilatie;atunci sa inteleg ca Truma stie cand e mai frig afara si isi regleaza caldura degajata in functie de temperatura de afara?Scuza-mi ignoranta,nu am reusit sa ma bag pe sub ea,si prin toate cotloanele.cred ca totusi nu are ventilatie pentru ca as fi dat de ea cumva.

Avatar utilizator
Alex Ticsa
Membru forum
Mesaje: 50
Membru din: 09 Mar 2007, 18:10
Oras: Vatra Dornei
Data nasterii: 14 Oct 1975
Localitate: Vatra Dornei
Contact:

Mesaj de Alex Ticsa » 10 Mar 2008, 13:43

Ideea ar fi sa-i scoti masca si sa vezi daca are un ventilator montat si care ar trebui sa transmita caldura din Truma, prin tubulatura aflata pe sub banchete, in toata rulota... Potentiometrul de la ventilatie ar trebui sa fie in apropierea trumei, pe un perete...
VW Caravelle/Ford Focus & Dethleffs Rally Nomad

Avatar utilizator
Lulu Mitrana
Membru forum
Mesaje: 17
Membru din: 09 Mar 2008, 10:53
Localitate: ClujNapoca

Mesaj de Lulu Mitrana » 10 Mar 2008, 14:36

Asta am facut,nu are un sistem de ventilatie vizibil care sa plece din ea pe sub banchete,este o unitate independenta,din care nu pleaca decat tubulatura de evacuare deasupra rulotei.Am gasit dealtfel si o schema pe aici pe un topic,care este chiar a modelului descris de mine S3002,si in care nu vad nici un subansamblu sau corp de ventilatie.Atunci intrebarea mea este,daca nu are un sistem de ventilatie care ar putea fi cauza pentru care nu degaja o caldura mare? Flacara prin ochiul de vizitare este albastra.

Sorin - Victor Runtag

Mesaj de Sorin - Victor Runtag » 10 Mar 2008, 17:23

Surpriza poate veni de la folosirea unui alt regulator de presiune al gazului. Cel pe care il folosesti este de 30 bari sau 50. daca este de 30 incearca cu cel de 50 . Sunt Stan patitu!

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Sandu Toma » 10 Mar 2008, 17:38

Scriu aceste randuri in calitate de simplu cititor de forum, nu de moderator.
Inainte de a da altora sfaturi este bine sa verificati pentru a nu da informatii eronate, poate chiar periculoase.
La 30 sau chiar 50 bari, rulota ar putea fi propulsata pe orbita !
Este vorba de 30 mBar, ceea ce inseamna de 1000 de ori mai putin !

" Drumul spre iad este pavat cu intentii bune "
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Alex Ticsa
Membru forum
Mesaje: 50
Membru din: 09 Mar 2007, 18:10
Oras: Vatra Dornei
Data nasterii: 14 Oct 1975
Localitate: Vatra Dornei
Contact:

Mesaj de Alex Ticsa » 10 Mar 2008, 17:47

Nu cred ca e bine. Trebuie urmate indicatiile producatorului. Teoretic ai un abtibild portocaliu, undeva in zona unde e butelia. Daca scrie 30mBar, lasa-l asa. Eu am avut aceeasi problema si era din cauza arzatorului pricipal care nu lucra. Din nefericire, e cam greu de observat acest lucru prin acel gemulet minuscul, dar daca te straduiesti vei reusi. Eu banuiesc ca aici ar fi problema(la arzatorul principal), pentru ca , la fel ca Sorin Runtag, sunt patit cu arzatorul... Daca, vrei suna-ma pe mobil si te ajut bucuros cu ce mai stiu. Eu mi-am reparat-o singur, dar am stat "calare" pe ea vre-o doua zile...
VW Caravelle/Ford Focus & Dethleffs Rally Nomad

Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1196
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Luidort Peti » 10 Mar 2008, 20:11

iste infundat robinetul principal (nu conteaza ca 30 sau 50 mbar)

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 541
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Mesaj de George Marcu » 10 Mar 2008, 20:28

Valorile de la 1 la 10 (sau cat o avea scala) reprezinta valoarea temperaturii mediului ambiant citita de bulbul ventilului de gaz care actioneaza deschiderea si inchiderea gazului. Cand temperatura creste lichidul din bulb se dilata iar ventilul va inchide gazul ramanand doar flacara de veghe.
Gazul merge decat la debit maxim sau oprit (cu exceptia flacarii de veghe care este mentinuta deschisa de termocupla atat timp cat aceasta este calda).

Ca nu ai instalatia curata sau altele, foarte posibil, eu am descris doar ce reprezinta gradatiile de pe robinet.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Knaus 495 TF
Volvo XC90 D5
Membru cotizant

Avatar utilizator
Lulu Mitrana
Membru forum
Mesaje: 17
Membru din: 09 Mar 2008, 10:53
Localitate: ClujNapoca

Mesaj de Lulu Mitrana » 10 Mar 2008, 20:39

Atunci sa inteleg ca truma mea nu degaja temperatura mare datorita temperaturii pozitive de afara? Sica va functiona daca este mult mai rece afara cu un randament mult mai mare?

Avatar utilizator
Luidort Peti
Membru fondator
Mesaje: 1196
Membru din: 26 Sep 2006, 22:46
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Luidort Peti » 10 Mar 2008, 22:13

nu domnule,cel mai bine daca mergi la sandu toma sa-ti repare .nu prea are rost discuti pe linga.(mauris a precizat bine,daca pui de ex pe 3-4 in rulota va fi 22 de grade)

Raspunde