XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 25 Sep 2020, 18:30

Categoria BE sau EB sau B+E sau E+B

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Raspunde
Avatar utilizator
Cristian Irimescu
Membru forum
Mesaje: 727
Membru din: 18 Apr 2008, 13:11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 22 Apr 1972
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: categoria BE sau EB sau B+E sau E+B

Mesaj de Cristian Irimescu » 31 Ian 2012, 20:27

Sa-l stapanesti sanatos... :D

Avatar utilizator
DanutLupu
Membru forum
Mesaje: 142
Membru din: 23 Feb 2011, 09:50
Localitate: Iasi
Contact:

Re: categoria BE sau EB sau B+E sau E+B

Mesaj de DanutLupu » 31 Ian 2012, 20:32

Multam fain
Elddis Avante 482 trasa de Toyota Hilux la pescuit

Avatar utilizator
Gabi Peterca
Membru forum
Mesaje: 366
Membru din: 08 Mar 2011, 14:20
Localitate: Iasi
Contact:

Re: categoria BE sau EB sau B+E sau E+B

Mesaj de Gabi Peterca » 31 Ian 2012, 22:54

DanutLupu scrie:De azi am ceva in plus pe permis ... Care vrea bere rece acum e momentul
Felicitari!
Stii cum se spune, decat niciodata mai bine mai tarziu (ma refeream la bere) :D
VW Sharan, Sprinter 350
www.prietenipescari.ro

Avatar utilizator
Marius Andrei
Membru forum
Mesaje: 6
Membru din: 05 Ian 2012, 21:53
Oras: BUCURESTI
Data nasterii: 08 Mai 1978
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Re: categoria BE sau EB sau B+E sau E+B

Mesaj de Marius Andrei » 03 Mar 2012, 21:07

peste 3 saptamani....o sa adaug si eu C+E pe permis...
AUDI a3(ALFA ROMEO 145).........SPRITE ALPINE2(1993)

0764810999

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: categoria BE sau EB sau B+E sau E+B

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 08 Ian 2013, 16:31

La multi ani!

Discutiile (cred ca deocamdata e proiect) despre noul permis cuprind si modificarea categoriei B - masa totala a ansamblului masina+rulota va putea depasi actualele 3500 kg cu un bonus de 750 kg. Reformularea paragrafului 3 este clara - cu categoria B o masina cu MTMA 2500 kg va putea tracta o rulota MTMA 1750 kg (daca tehnic este permis in CIV). Categoria BE ramane pentru autovehicule B (<3500kg) si remorci foarte grele astfel incat limita ansamblului depasteste 4250 kg pana la un maxim tehnic dat de constructor.

CATEGORIA B

1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg şi al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;
3. ansamblul de vehicule a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg;

Sanatate!

P.S. Cine afla unde se poate face "cursul de formare" sau "testul de verificare" pentru a depasi 3500 kg este rugat sa comunice. Putem sa ne organizam si sa ne ducem "in grup". Mii de multumiri
VW T4 Multivan - in transformare

Avatar utilizator
Cosmin Prund
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
Oras: Sibiu
Data nasterii: 22 Mai 1980
Localitate: Sibiu

Re: categoria BE sau EB sau B+E sau E+B

Mesaj de Cosmin Prund » 08 Ian 2013, 16:56

Nu e proiect, legea a aparut deja in monitorul oficial si va intra in vigoare in cursul lunii curente. Atentie la remorcare cu "B" a unei remorci astfel incat suma maselor sa fie in intervalul 3500-4250, este nevoie de "cursuri" efectuate la unitati specializate, dar fara examen.

Chiar daca modificarea legislativa a fost facuta in baza unei directive europene, nu-i sigur ca toate tarile preiau modificarea in acelasi mod. Spre exemplu in directiva europeana se stipuleaza clar ca tarile pot cere "inscrierea cursurilor de specialitate in permisul de conducere". Eu personal n-am chef de discutii cu un politist Polonez care nu vorbeste Engleza cum ca nu am "cursurile speciale" inscrise in permis, motiv pentru care m-am inscris (inca din Decembrie) la scoala de soferi sa-mi fac si categoria "BE".

Pentru cei interesati, am aflat de la instructor, pentru BE se solicita in principiu asta:
  • Examen teoretic, 9 puncte din 11 intrebari, sunt intrebari axate in principal pe remorcari - dar se strecoara si intrebari generale. Cand am dat "iesirea din scoala" am completat (pe calculator) un chestionar de categoria B, deci 22 puncte din 26 intrebari, pe motiv ca nu era la sala profesoara care stia sa-mi dea de-ala cu 9/11 :)
  • La "practic" se cere cuplare-decuplare si mers drept cu spatele. Nu se fac manevre complicate de tipul intrarii cu spatele intr-o curte sau un spatiu de parcare, pur si simplu se cere sa se mearga drept cu spatele vreo 100 metri.
  • Cuplarea, cel putin la noi la Sibiu, se face in conditii bizare. Se pare ca trebuie musai sa merg cu masina pana sub carlig, fara ajutor; Pe motiv ca "poate-i remorca incarcata"... L-am intrebat pe instructor, pai daca ma opresc la un metru, ma urc inapoi la volan si dau cu spatele inca 90 cm, si pe urma inca 10, care-i baiu? Am cuplat singur si n-am tras de remorca... Ei bine nu, trebe dat cu spatele pana sub carlig, din prima. Stupid si inutil, ma gandesc ca nimeni nu face asa.
  • La mersul cu spatele... toti ar trebui sa putem executa manevra, altfel trasul rulotei ne poate rezerva probleme serioase. Din PACATE cu remorca de scoala e MULT mai simplu decat cu rulota. Rulota mea are 7 metri si 2.3 latime; Remorca de scoala are vreo 2 metri si e mai ingusta decat masina, nici macar n-are nevoie de oglinzi suplimentare.
Chausson best of 22, sasiu Ford Transit

email: cprund@gmail.com

Avatar utilizator
Doru Negru
Membru forum
Mesaje: 175
Membru din: 04 Apr 2011, 11:13
Localitate: Bucuresti,Titan

Re: categoria BE sau EB sau B+E sau E+B

Mesaj de Doru Negru » 08 Ian 2013, 17:31

Conform directivelor europene (2006/126/CE), din 19 ianuarie 2013 vom avea un nou sistem de permise. Începând de anul viitor, permisul de conducere va fi obligatoriu pentru mopede şi alte autovehicule ale căror proprietari sunt scutiţi în prezent de această obligaţie. Decizia a fost luată printr-un proiect de lege care va fi transmis Parlamentului spre adoptare.”Din ianuarie 2013, va fi introdus obligatoriu permis de conducere pentru mopede, tricicluri cu motor de până la 15 kilowaţi, precum şi pentru motociclete A1 şi A2”, a declarat, la Guvern, Lucian Diniţă şeful Poliţiei Rutiere.


Astfel, subcategoria A1 devine categorie şi, în plus, apar categoriile AM şi A2. Permisul se va obţine şi va elibera pentru categoriile AM, A1, A2, A, B, B1, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb şi Tv, vârsta minimă pentru obţinerea permisului de conducere fiind de:

16 ani împliniţi pentru categoriile AM, A1 şi B1;
18 ani împliniţi pentru categoriile A2, B, BE, C1, C1E şi Tr;
20 ani împliniţi şi o experienţă de cel puţin 2 ani de conducere a motocicletelor din categoria de permis A2, sau cel puţin 24 de ani, pentru motocicletele din categoria A;
21 de ani pentru categoriile C, CE, D1 şi D1E, precum şi pentru triciclurile cu motor cu puterea de peste 15kW;
24 de ani pentru categoriile D, DE, Tb şi Tv.


De la data de 19 ianuarie 2013, vârsta minimă pentru obţinerea permisului de conducere este de:

16 ani împliniţi pentru categoriile AM, A1 şi B1;
18 ani împliniţi pentru categoriile A2, B, BE, C1, C1E şi Tr;
20 ani împliniţi şi o experienţă de cel puţin 2 ani de conducere a motocicletelor din categoria de permis A2, sau cel puţin 24 de ani, pentru motocicletele din categoria A;
21 de ani pentru categoriile C, CE, D1 şi D1E, precum şi pentru triciclurile cu motor cu puterea de peste 15kW;
24 de ani pentru categoriile D, DE, Tb și Tv.





De la data de 19 ianuarie 2013, permisul de conducere se eliberează pentru una sau mai multe dintre următoarele categorii de vehicule:

CATEGORIA AM
Mopede.

CATEGORIA A1
Motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg. Tricicluri cu motor cu puterea maximă de 15 kW.

CATEGORIA A2
Motociclete cu puterea maximă de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kW/kg și care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale.

CATEGORIA A
motociclete cu sau fără ataş şi tricicluri cu motor cu puterea de peste 15 kW.

CATEGORIA B1
Cvadricicluri a căror masă proprie nu depăşeşte 400 kg (550 kg pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri), neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculelor electrice şi care sunt echipate cu motor cu ardere internă a cărui putere netă maximă nu depăşeşte 15kW sau cu motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 15kW.

CATEGORIA B
1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg şi al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8;

2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;

3. ansamblul de vehicule a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg;

CATEGORIA BE
Ansamblul de vehicule a cărui masă totală maximă autorizată depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg.

CATEGORIA C1
Autovehiculul, altul decât cel din categoria D sau D1, a cărui masă totală maximă autorizată depăşeşte 3.500 kg, dar nu mai mare de 7.500 kg, şi care este proiectat şi construit pentru transportul a maximum 8 pasageri în afară de conducătorul auto. Autovehiculului din aceasta categorie i se poate ataşa o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg.

CATEGORIA C1E
Ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria C1 şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg, cu condiţia ca masa totală maximă autorizată a ansamblului să nu depăşească 12.000 kg.

Ansamblurile de vehicule în care vehiculul trăgător face parte din categoria B, iar remorca sau semiremorca sa are o masă totală maximă autorizată de peste 3500 kg, cu condiţia ca masa totală maximă autorizată a ansamblului să nu depăşească 12.000 kg;

CATEGORIA C
Autovehiculul, altul decât cele din categoria D sau D1, a cărui masă totală maximă autorizată este mai mare de 3.500 kg şi care sunt proiectate şi construite pentru transportul a maximum 8 pasageri în afara conducătorului auto.

Ansamblul format dintr-un autovehicul din categoria C şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg.

CATEGORIA CE
Ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria C şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg.

CATEGORIA D1
Autovehiculul proiectat şi construit pentru transportul a maximum 16 pasageri, în afară de conducătorul auto şi a cărui lungime maximă nu depăşeşte 8 m.

Ansamblul de vehicule format dintr-un autovehicul trăgător din categoria D1 şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg.

CATEGORIA D1E
Ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria D1 şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg. Remorca nu trebuie să fie destinată transportului de persoane.

CATEGORIA D
Autovehiculul destinat transportului de persoane având mai mult de 8 locuri pe scaune, în afara locului conducătorului. Autovehiculului din aceasta categorie i se poate ataşa o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg.

CATEGORIA DE
Ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria D şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg. Remorca nu trebuie să fie destinată transportului de persoane.

CATEGORIA Tr
Tractor, maşini şi utilaje autopropulsate agricole, forestiere sau pentru lucrări.

CATEGORIA Tb
Troleibuz.

CATEGORIA Tv
Tramvai.




De la 19 ianuarie 2013 echivalarea dintre vechile şi noile categorii şi subcategorii de permise de conducere se va face după cum urmează:

a) Categoria A cu categoria A;

b) Categoria B cu categoria B;

c) Categoria BE cu categoria BE;

d) Categoria C cu categoria C;

e) Categoria CE cu categoria CE;

f) Categoria D cu categoria D;

g) Categoria DE cu categoria DE;

h) Categoria Tb cu categoria Tb;

i) Categoria Tv cu categoria Tv;

j) Categoria Tr cu categoria Tr;

k) Subcategoria A1 cu categoria A1;

l) Subcategoria B1 cu categoria B1;

m) Subcategoria C1 cu categoria C1;

n) Subcategoria C1E cu categoria C1E;

o) Subcategoria D1 cu categoria D1;

p) Subcategoria D1E cu categoria D1E.




Directiva 2006/126/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 20 decembrie 2006 privind permisele de conducere
Articolul 4

Categorii, definiţii şi vârste minime

(1) Permisul de conducere prevăzut la articolul 1 autorizează conducerea autovehiculelor din categoriile definite în continuare. Acesta poate fi eliberat începând de la vârsta minimă indicată pentru fiecare categorie. Prin "autovehicul" se înțelege orice vehicul prevăzut cu un motor de propulsie care circulă pe un drum prin mijloace proprii, cu excepția vehiculelor care se deplasează pe șine.

(2) Mopeduri:

Categoria AM:

- vehicule cu două roți sau cu trei roți, având o viteză maximă proiectată care nu depășește 45 km/h, astfel cum sunt definite la articolul 1 alineatul (2) litera (a) din Directiva 2002/24/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 18 martie 2002 privind omologarea autovehiculelor cu două sau trei roți ş5ţ (cu excepția celor care au o viteză maximă proiectată mai mică sau egală cu 25 km/h) și cvadriciclurilor ușoare, astfel cum sunt definite la articolul 1 alineatul (3) litera (a) din Directiva 2002/24/CE;

- vârsta minimă pentru categoria AM este stabilită la 16 ani.

(3) Motociclete cu sau fără atașși tricicluri cu motor:

- "motocicletă" înseamnă vehicule cu două roți, cu sau fără ataș, astfel cum sunt definite la articolul 1 alineatul (2) litera (b) din Directiva 2002/24/CE;

- "triciclu cu motor" înseamnă vehicule cu trei roți dispuse simetric, astfel cum sunt definite la articolul 1 alineatul (2) litera (c) din Directiva 2002/24/CE.

(a) Categoria A1:

- motociclete cu cilindree maximă de 125 centimetri cubi, cu puterea maximă de 11 kW și cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg;

- tricicluri cu motor cu puterea maximă de 15 kW;

- vârsta minimă pentru categoria A1 este stabilită la 16 ani.

(b) Categoria A2:

- motociclete cu puterea maximă de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depășește 0,2 kW/kg și care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale;

- vârsta minimă pentru categoria A2 este stabilită la 18 ani.

(c) Categoria A:

(i) motociclete

- Vârsta minimă pentru categoria A este stabilită la 20 de ani. Cu toate acestea, pentru a putea conduce motociclete din prezenta categorie, este necesară o experiență de conducere a motocicletelor din categoria de permis A2 de cel puțin doi ani. Se poate renunța la această cerință referitoare la experiența anterioară, în cazul în care candidatul are cel puțin 24 de ani;

(ii) tricicluri cu motor cu puterea de peste 15 kW

- Vârsta minimă pentru tricicluri cu motor cu puterea de peste 15 kW este stabilită la 21 de ani.

(4) Autovehicule:

- "autovehicul" înseamnă orice vehicul cu motor, utilizat în mod obișnuit pentru transportul persoanelor sau mărfurilor pe drum sau pentru tractarea, pe drum, a vehiculelor utilizate pentru transportul persoanelor sau mărfurilor. Acest termen include troleibuzele, adică vehiculele conectate la o linie electrică și care nu circulă pe șine. Nu include tractoarele agricole sau forestiere;

- "tractor agricol sau forestier" înseamnă orice vehicul cu motor, care circulă pe roți sau pe șenile, având cel puțin două axe, a cărui principală funcție constă în puterea sa de tracțiune, conceput în special pentru a trage, a împinge, a transporta sau a acționa anumite scule, utilaje sau remorci utilizate în exploatarea agricolă sau forestieră și a cărui utilizare pentru transportul pe drum al persoanelor sau al mărfurilor sau pentru tractarea, pe drum, a vehiculelor utilizate pentru transportul persoanelor sau al mărfurilor nu este decât o funcție secundară.

(a) Categoria B1:

- cvadricicluri, astfel cum sunt definite la articolul 1 alineatul (3) litera (b) din Directiva 2002/24/CE;

- vârsta minimă pentru categoria B1 este stabilită la 16 ani;

- categoria B1 este opțională; în statele membre care nu prevăd această categorie de permis de conducere, este necesar un permis de conducere din categoria B pentru a conduce aceste vehicule.

(b) Categoria B:

autovehicule a căror masă maximă autorizată nu depășește 3500 kg și care sunt concepute și construite pentru transportul a maximum opt pasageri în afara conducătorului auto; la autovehiculele din această categorie se poate atașa o remorcă având o masă maximă autorizată care nu depășește 750 kg.

Fără a aduce atingere dispozițiilor privind normele de omologare pentru vehiculele respective, la autovehiculele din această categorie se poate atașa o remorcă având masa maximă autorizată de peste 750 kg, cu condiția ca masa maximă autorizată a acestui ansamblu să nu depășească 4250 kg. În cazul în care un astfel de ansamblu depășește 3500 kg, statele membre, în conformitate cu dispozițiile anexei V, solicită ca acest ansamblu să fie condus numai după:

- efectuarea unui curs de formare sau

- promovarea unui test de verificare a aptitudinilor și comportamentului.

Statele membre pot solicita, de asemenea, atât efectuarea unui astfel de curs de formare, cât și promovarea unui test de verificare a aptitudinilor și comportamentului.

Statele membre indică dreptul de conducere a unui astfel de ansamblu pe permisul de conducere prin codul comunitar corespunzător.

Vârsta minimă pentru categoria B este stabilită la 18 ani.

(c) Categoria BE:

- fără a aduce atingere dispozițiilor privind normele de omologare a vehiculelor respective, ansamblurile de vehicule formate dintr-un vehicul tractor din categoria B și o remorcă sau o semiremorcă a căror masă maximă autorizată nu depășește 3500 kg;

- vârsta minimă pentru categoria BE este stabilită la 18 ani.

(d) Categoria C1:

autovehicule, altele decât cele din categoria D1 sau D, a căror masă maximă autorizată depășește 3500 kg, fără să depășească 7500 kg, și care sunt proiectate și construite pentru transportul a maximum opt pasageri în afară de conducătorul auto; la autovehiculele din această categorie se poate atașa o remorcă cu o masă maximă autorizată de 750 kg.

(e) Categoria C1E:

- fără a aduce atingere dispozițiilor privind normele de omologare a vehiculelor respective, ansamblurile de vehicule în care vehiculul tractor face parte din categoria C1, iar remorca sau semiremorca sa are o masă maximă autorizată de peste 750 kg, cu condiția ca masa autorizată a ansamblului să nu depășească 12000 kg;

- fără a aduce atingere dispozițiilor privind normele de omologare a vehiculelor respective, ansamblurile de vehicule în care vehiculul tractor face parte din categoria B, iar remorca sau semiremorca sa are o masă maximă autorizată de peste 3500 kg, cu condiția ca masa autorizată a ansamblului să nu depășească 12000 kg;

- vârsta minimă pentru categoriile C1 și C1E este stabilită la 18 ani, fără a aduce atingere dispozițiilor privind conducerea acestor vehicule ale Directivei 2003/59/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 15 iulie 2003 privind calificarea inițială și formarea periodică a conducătorilor auto ai anumitor vehicule rutiere destinate transportului de mărfuri sau de pasageri ş6ţ.

(f) Categoria C:

autovehicule, altele decât cele din categoria D1 sau D, a căror masă maximă autorizată depășește 3500 kg și care sunt proiectate și construite pentru transportul a maximum opt pasageri în afară de conducătorul auto; la autovehiculele din această categorie se poate atașa o remorcă cu o masă maximă autorizată care nu depășește 750 kg.

(g) Categoria CE:

- fără a aduce atingere dispozițiilor privind normele de omologare a vehiculelor respective, ansamblurile de vehicule în care vehiculul tractor face parte din categoria C, iar remorca sau semiremorca sa are o masă maximă autorizată de peste 750 kg;

- vârsta minimă pentru categoriile C și CE este stabilită la 21 ani, fără a aduce atingere dispozițiilor privind conducerea acestor vehicule din Directiva 2003/59/CE.

(h) Categoria D1:

autovehicule proiectate și construite pentru transportul a maximum 16 pasageri în afară de conducătorul auto și care au o lungime maximă ce nu depășește 8 m; la autovehiculele din această categorie se poate atașa o remorcă având o masă maximă autorizată care nu depășește 750 kg.

(i) Categoria D1E:

- fără a aduce atingere dispozițiilor privind normele de omologare a vehiculelor respective, ansamblurile de vehicule în care vehiculul tractor face parte din categoria D1, iar remorca sa are o masă maximă autorizată de peste 750 kg;

- vârsta minimă pentru categoriile D1 și D1E este stabilită la 21 ani, fără a aduce atingere dispozițiilor privind conducerea acestor vehicule din Directiva 2003/59/CE.

(j) Categoria D:

autovehicule concepute și construite pentru transportul a peste opt pasageri în afară de conducătorul auto; la autovehiculele care pot fi conduse cu un permis din categoria D se poate atașa o remorcă având o masă maximă autorizată care nu depășește 750 kg.

(k) Categoria DE:

- fără a aduce atingere dispozițiilor privind normele de omologare a vehiculelor respective, ansamblurile de vehicule în care vehiculul tractor face parte din categoria D, iar remorca sa are o masă maximă autorizată de peste 750 kg;

- vârsta minimă pentru categoriile D și DE este stabilită la 24 ani, fără a aduce atingere dispozițiilor privind conducerea acestor vehicule din Directiva 2003/59/CE.

(5) Cu acordul Comisiei, statele membre pot exclude de la aplicarea prezentului articol anumite tipuri specifice de autovehicule, cum ar fi vehiculele speciale pentru persoanele cu handicap.

Statele membre pot exclude de la aplicarea prezentei directive vehiculele utilizate de forțele armate sau apărarea civilă sau aflate sub controlul acestora.

(6) Statele membre pot majora sau reduce vârsta minimă pentru eliberarea unui permis de conducere:

(a) pentru categoria AM, vârsta poate fi redusă la 14 ani sau poate fi majorată la 18 ani;

(b) pentru categoria B1, vârsta poate fi majorată la 18 ani;

(c) pentru categoria A1, vârsta poate fi majorată la 17 sau 18 ani,

- în cazul în care există o diferență de doi ani între vârsta minimă pentru categoria A1 și vârsta minimă pentru categoria A2 și

- este necesară o perioadă minimă de doi ani de experiență de conducere a motocicletelor din categoria A2 înainte de a putea conduce motociclete din categoria A, astfel cum este menționat la articolul 4 alineatul (3) litera (c) punctul (i);

(d) pentru categoriile B și BE, vârsta poate fi redusă la 17 ani.

Statele membre pot reduce vârsta minimă pentru categoria C la 18 ani, iar pentru categoria D la 21 de ani, cu privire la:

(a) vehiculele utilizate de pompieri și cele utilizate de forțele de menținere a ordinii publice;

(b) vehiculele supuse unor teste la drum, în scopul reparațiilor sau al întreținerii.

Permisele de conducere eliberate persoanelor care au o vârstă inferioară celei prevăzute la alineatele (2)-(4), în conformitate cu prezentul alineat, sunt valabile numai pe teritoriul statului membru emitent, până la data la care titularul permisului împlinește vârsta minimă prevăzută la alineatele (2)-(4).

Statele membre pot recunoaște valabilitatea pe teritoriul lor a permiselor de conducere eliberate conducătorilor auto care nu au împlinit vârsta minimă prevăzută la alineatele (2)-(4).

Articolul 6

Etapele progresive și echivalările dintre categorii

(1) Eliberarea permiselor de conducere se face în următoarele condiții:

(a) permisul pentru categoriile C1, C, D1 și D se eliberează numai conducătorilor auto deja autorizați să conducă vehicule din categoria B;

(b) permisul pentru categoriile BE, C1E, CE, D1E și DE se eliberează numai conducătorilor auto deja autorizați să conducă vehicule din categoriile B, C1, C, D1, respectiv, D.

(2) Valabilitatea permiselor de conducere se stabilește după cum urmează:

(a) permisele acordate pentru categoriile C1E, CE, D1E sau DE sunt valabile pentru ansamblurile de vehicule din categoria BE;

(b) permisele acordate pentru categoria CE sunt valabile pentru categoria DE atât timp cât titularii lor sunt autorizați să conducă vehicule din categoria D;

(c) permisele acordate pentru categoriile CE și DE sunt valabile pentru ansamblurile de vehicule din categoriile C1E, respectiv, D1E;

(d) permisele acordate pentru orice categorie sunt valabile pentru vehiculele din categoria AM. Cu toate acestea, pentru permisele de conducere eliberate pe teritoriul său, un stat membru poate limita echivalările pentru categoria AM la categoriile A1, A2 și A, în cazul în care statul membru respectiv condiționează obținerea unui permis categoria AM de promovarea unei probe practice de conducere;

(e) permisele eliberate pentru categoria A2 sunt valabile și pentru categoria A1;

(f) permisele acordate pentru categoriile A, B, C sau D sunt valabile pentru categoriile A1, A2, B1, C1, respectiv, D1.

(3) Pentru conducerea pe teritoriul lor, statele membre pot acorda următoarele echivalări:

(a) tricicluri cu motor în cadrul unui permis categoria B, pentru tricicluri cu motor având o putere de peste 15 kW, cu condiția ca titularul permisului din categoria B să aibă cel puțin vârsta de 21 de ani;

(b) motociclete din categoria A1 în cadrul unui permis din categoria B.

Deoarece prezentul alineat nu este valabil decât pe teritoriul lor, statele membre nu indică pe permisul de conducere faptul că titularul este autorizat să conducă aceste vehicule.

(4) Statele membre pot, după consultarea Comisiei, să autorizeze conducerea pe teritoriul lor:

(a) a vehiculelor din categoria D1 (având o masă maximă autorizată de 3500 kg, neincluzând echipamentele specializate destinate transportului pasagerilor cu handicap) de către conducătorii auto în vârstă de peste 21 de ani titulari ai unui permis de conducere din categoria B obținut de cel puțin doi ani, cu condiția ca vehiculele să fie utilizate în scopuri sociale de entități necomerciale, iar conducătorul auto să își ofere serviciile în mod voluntar;

(b) a vehiculelor cu o masă maximă autorizată de peste 3500 kg, de către conducătorii auto în vârstă de peste 21 de ani titulari ai unui permis de conducere din categoria B, care a fost obținut de cel puțin doi ani, cu condiția ca vehiculele să fie utilizate, numai în stare staționară, în scopuri de instruire sau recreative și ca acestea să fie utilizate în scopuri sociale de entități necomerciale, iar vehiculele să fi fost modificate astfel încât să nu poată fi folosite nici pentru transportul a mai mult de nouă persoane, nici pentru transportul altor mărfuri în afara celor strict necesare pentru utilizarea care le-a fost atribuită.


www.permis-de-conducere.ro

Avatar utilizator
Lucian Mitrofan
Membru forum
Mesaje: 142
Membru din: 11 Apr 2007, 13:17
Localitate: Bacau
Contact:

Re: categoria BE sau EB sau B+E sau E+B

Mesaj de Lucian Mitrofan » 08 Ian 2013, 20:51

Cosmin, eu am camera video de marsarier in suportul numarului de inmatriculare, asa ca sigur cuplez din prima, pot considera ca un punct l-am castigat :lol:. Este foarte utila mai ales ca pot sa o dau in jos sa vad bila de la carlig, iar cand nu cuplez nimic, o ridic (manual) si o folosesc pentru parcari.
Zafira Y20DTH 2001 + Europa 450 S
mitluc@yahoo.com
0745326039

Avatar utilizator
Cosmin Prund
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
Oras: Sibiu
Data nasterii: 22 Mai 1980
Localitate: Sibiu

Re: categoria BE sau EB sau B+E sau E+B

Mesaj de Cosmin Prund » 09 Ian 2013, 00:03

N-ai castigat nici un punct (nu la Sibiu). Masina de scoala (deci masina pe care se da examen) nu are camera video, si daca ar avea probabil nu te-ar lasa sa o folosesti. Eu asta incercam sa spun, ca este o solicitare absurda (parerea mea) a celor de la Sibiu: sa cuplezi remorca din prima, fara ajutor. Adica te uiti in oglinzile laterale sa te incadrezi corect pe carlig, dupa care dai cu spatele si te opresti "la fix", cu bila acolo unde trebuie. Deja am indoit bine de tot numarul de inmatriculare din spate al masinii de scoala :( N-am probleme cu centratul masinii pe carlig, dar nu reusesc sa apreciez corect distanta pana la remorca. 10 cm prea departe de remorca si... sunt prea departe; 10 cm in directia opusa si face "poc".

Si eu am la masina personala camera video pentru marsalier, si cuplez fara ajutor. Si daca n-as avea camera video, as avea Nevasta sa-mi spuna cat mai am pana la carlig. Si daca as fi si fara Nevasta, as putea sa ma opresc de 3 ori inainte sa faca "poc". Pentru examen trebuie sa gasesc combinatia magica, sa nu fie bila prea departe si sa nu faca nici poc, fara nevasta, fara camera video, fara opriri intermediare.
Chausson best of 22, sasiu Ford Transit

email: cprund@gmail.com

Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1808
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: categoria BE sau EB sau B+E sau E+B

Mesaj de Serpescu Gheorghe » 09 Ian 2013, 19:19

Dl. Cosmin Prund ai un like de la mine pentru penultima postare. Eu am dat examen pentru BE anul trecut si culmea in 5 ani de cand am rulota nu m-a oprit nimeni afara, iar in anul 2011 cand am luat aceasta categorie am fost oprit de 3 ori (Lituania, Germania, Cehia). Nu stiu cum as fi explicat celor care m-au oprit ca am facut cursuri :D.
Cat despre mersul inapoi pana ce ajungi cu carligul sub protap, nici vorba, dar asta depinde de mintea politistului; mie mi-au dat voie sa vin cat mai aproape si am potrivit-o manual (cca 10-15 cm). Daca lovesti numarul ce? Iti taie puncte? Scrie asta undeva?
Nu vreau sa dau sfaturi, ca fiecare face cum il taie capul, dar cred ca daca ai probleme cu greutatea ansamblului, atunci cel mai sigur e sa ai cele doua categorii, cel putin pentru cei care vor sa iasa din tara. Pe mine m-a costat 400 lei scoala + taxe permis, cred ca si acele cursuri vor costa ceva, atunci care e afacerea?
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"

Avatar utilizator
Cristinel Acatrinei
Membru CD
Mesaje: 102
Membru din: 30 Ian 2008, 15:11
Localitate: BACAU

Re: categoria BE sau EB sau B+E sau E+B

Mesaj de Cristinel Acatrinei » 09 Ian 2013, 21:17

Buna seara,subscriu si eu ,este mult mai simplu sa previi avand BE,decat sa ai discutii si nervi la maxim
cu organul.Aceleasi taxe am platit si eu in 2012.
Cristi si Rodica
BMW X3 + Rimor Sailer 670
0745260105,c_acatrinei@yahoo.com

Avatar utilizator
Constantin Curelea
Membru fondator
Mesaje: 2090
Membru din: 10 Iun 2004, 15:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: categoria BE sau EB sau B+E sau E+B

Mesaj de Constantin Curelea » 09 Ian 2013, 22:02

Va recomand sa nu va grabiti.
Sa asteptam normele de aplicare ale noilor prevederi.
La acest moment nu sunt, pentru scolile de soferi, indicatii de pregatire in sensul discutat mai sus.
Constantin Curelea
Bucuresti
Dacia Logan 1,4 MPI+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com

ORICE CĂLĂTORIE ESTE O EXPERIENŢĂ DE VIAŢĂ !

Raspunde