XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 23 Feb 2020, 21:38

GPL sau propan ???

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de alimentare cu gaz (GPL).

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Cristian Steriopol
Membru forum
Mesaje: 267
Membru din: 19 Mai 2007, 13:57
Localitate: Targoviste

GPL sau propan ???

Mesaj de Cristian Steriopol » 23 Ian 2008, 21:25

Stiu ca majoritatea dintre noi folosim la rulote GPL .In urma unor discutii pe forum legate de incarcarea legala a buteliilor am gasit butelii cu propan la Shellgas depozitul central Dambovita .
Acum va intreb si eu cate ceva :
care sunt avantajele si dezavantajele utilizarii propanului sau GPL ?
propanul se foloseste cu acelasi reductor de presiune de 30 mbari sau este necesar altul ?
din punct de vedere al sigurantei in exploatare care este mai bun ?
Multumesc !
Zile bune !
@cristians tel. 0245222086 ; 0760691892
Dacia 1310 + Caravelair Brasilia 365

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Mesaj de Costin Tabra » 23 Ian 2008, 23:46

Sa le luam pe rand:

1. Butanul, propanul si GPL sunt trei lucruri diferite; GPL este de fapt un amestec de butan si propan pentru a combina avantajele fiecaruia.

2. Avantajele butanului: are putere calorica mai mare decat propanul, deci este mai eficient; butanul este mai greu ca propanul, ceea ce inseamna ca in 2 butelii cu capacitale identica va fi mai mult butan. Dezavantajul major al butanului este ca la temperaturi sub 0 grade nu se mai transforma din lichid in gaz si probabilitatea de inghet este mult mai mare.

3. Avantajul major al propanului este cacela ca iarna nu ingheata (trece din stare lichida in stare gazoasa chiar si la -40 grade. Exista si un dezavantaj si anume ca propanul are o presiune de vapori de circa 5 ori mai mica decat butanul, de aceea se recomanda schimbarea regulatorului de presiune cand se trece de la butan la propan.

4. In practica din Romania, cred ca buteliile cu propan pot fi folosite cu acelasi regulator de presiune, cu observatia ca s-ar putea ca flacara de propan sa nu fie la fel de puternica cu flacara de butan.

5. Din punctul de vedere al sigurantei in exploatare, cata vreme buteliile sunt verificate si certificate de catre vanzator, iar regulile de utilizare nu sunt incalcate, nu vad nici o diferenta intre butan si propan.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
Dragos-Iulian Dobrovat
Membru fondator
Mesaje: 227
Membru din: 31 Ian 2006, 09:43
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Dragos-Iulian Dobrovat » 24 Ian 2008, 10:08

Este exact invers. Butanul are putere mai mica decat propanul si se folosesc recipienti de presiune mai mica si la propan de presiune mai mare. Cat priveste inghetul este corect
Cu stima si deosebita consideratiune,
Dragos D

TRAIM IN ROMANIA SI ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL

Avatar utilizator
Cristian Steriopol
Membru forum
Mesaje: 267
Membru din: 19 Mai 2007, 13:57
Localitate: Targoviste

Mesaj de Cristian Steriopol » 24 Ian 2008, 12:52

Multumesc !
Zile bune !
@cristians tel. 0245222086 ; 0760691892
Dacia 1310 + Caravelair Brasilia 365

BELIAL

REGULATOR DE PRESIUNE COMUN BUTAN SI PROPAN?

Mesaj de BELIAL » 20 Apr 2008, 09:08

Este absolut necesar pentru a schimba ceasul cand se folosesc butelii cu incarcatura gazoasa diferita?Sau la acelasi ceas se pot adapta si butelii cu propan,si butelii cu butan?Vorbesc de butelii obisnuite,cele clasice romanesti cu butan si cele originale vestice cu propan.

Avatar utilizator
Cristian Steriopol
Membru forum
Mesaje: 267
Membru din: 19 Mai 2007, 13:57
Localitate: Targoviste

Mesaj de Cristian Steriopol » 20 Apr 2008, 11:55

Pe reductorul meu de gaz este marcat propan/butan 30 mbari. Deci nu trebuie schimbat reductorul !
Zile bune !
@cristians tel. 0245222086 ; 0760691892
Dacia 1310 + Caravelair Brasilia 365

Bazil

Mesaj de Bazil » 21 Apr 2008, 11:42

Puteti folosi fara probleme oricare din cele trei tipuri: propan/butan/GPL.
Nu am constatat nici o diferenta in functionarea aparatelor(frigider, truma,aragaz). Mai nou alimentez cu gaz de la statiile de autogaz unde cantitatea de propan este mai mare, iarna este chiar numai propan ca sa nu inghete. Valorile de 30 sau 50 mbar trecute pe regulatoare trebuie sa fie armonizate cu ceea ce scrie pe consumatori si nu au legatura cu ce fel de gaz folosesti.

George Burneci
Membru forum
Mesaje: 161
Membru din: 28 Noi 2007, 18:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de George Burneci » 21 Apr 2008, 12:45

:cry: :cry: :cry:
Ultima oară modificat 21 Apr 2008, 16:55 de către George Burneci, modificat 1 dată în total.

George Burneci
Membru forum
Mesaje: 161
Membru din: 28 Noi 2007, 18:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de George Burneci » 21 Apr 2008, 16:54

Problema sa discutat pe forum . Propanul este de folosit iarna pentru ca are punctul de fierbere este in jurul la -30 grade.Este ideal de folosit la temp. joase cu acelasi regulator pe care la indicat fabricantul .Butanul este de follosit vara ,rezista mai bine la temp. mai ridicate si deasemeni nu trebuie schimbat regulatorul.Concluzie: Este mai bine sa fol. vara butan sau amestec, in butelii de propan(cele verzi) care rezista si la presiuni de 30 -35 atm. Pericolul de EXPLOZIE este mai mare vara

Dimitriu Adrian
Membru forum
Mesaje: 86
Membru din: 25 Dec 2008, 13:50
Localitate: galati
Contact:

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Dimitriu Adrian » 29 Dec 2008, 11:04

eu nu am stiut toate astea...cine mi-a dat rulota nu a zis ,am luat vara doar butelii de la petrom si au mers toate ok akum iarna in schimb:)))la -5 nu merge nimic a inghetat asa cum am citit mai sus gazul BUTAN din butelie normala...tre sa alimentez cu gpl si pt asta e nevoie de reductor sau sa caut undeva amestec de iarna in butelie care sa contina si propan ASTA E IDEEA NU????
adrian +adriana+alexandra =logan 1.4+... 0745384804 galati

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 770
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Costin Tabra » 29 Dec 2008, 22:17

Yeap, cam asa ceva :D
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 888
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Odenie Sergiu » 14 Oct 2009, 10:58

Stie cineva care a mers iarna,butelia incarcata de la statii GPL face probleme la temperaturi scazute?Adica ei furnizeaza gaz in perioada rece care nu ingheata la temperaturi scazute,sau e acelasi si vara si iarna?Eu am in butelie si m-ar interesa de la ce temperatura nu mai face fata,in caz ca difera compozitia livrata in sezonul cald de cea livrata in sezonul rece.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Raspunde