XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 30 Noi 2020, 03:05

Frigiderul (probleme si remedieri )

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea frigiderului.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Raspunde
parpaneata

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de parpaneata » 05 Oct 2008, 15:06

Ai facut totul.....ca la carte! Felicitari ptr.....rabdare! :D

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 888
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Odenie Sergiu » 07 Sep 2009, 12:51

In acest week-end,am iesit la munte si m-am "lovit"de o problema nemaiintalnita,ciudata,la care nu am gasit explicatii,in ciuda multelor opinii postate aici si a experientei mele(in folosire)de 8 ani cu acest gen de frigider;poate va folosi si altora,care vor pati ceva similar.O sa incerc fiu concis,sa nu plictisesc,dar sa dau si detaliile necesare.Mentionez ca are prevazut ventilator de racire cu termostatare.
Inainte cu o zi de plecare,am pozitionat rulota la boloboc,partial la umbra(partea cu frigiderul),pornit frigiderul pe gaz,(ca de obicei).A doua zi,pus mancarea in frigider(mutata din frigiderul casnic,deci rece),verificat temperatura,care de obicei era3-4 grade,acum era 17grade :!: .Am plecat cu frigiderul pornit pe gaz(ca de obicei),dupa doua ore,la destinatie(munte),temperatura era 18 grade,am verificat si in congalator,ceea ce pusesem inghetat era dezghetat,iar elementii erau destul de reci,cu apa picurind,iar partea cu radiatorul de aluminiu din frigider care trebuie sa fie rece si sa raceasca restul spatiului,nu functiona deloc.Am sperat in continuare sa-si revina,am pozitionat rulota la umbra,(era spre seara oricum),la boloboc,dupa care m-am culcat,stresat fiind ca temperatura(masurata cu un senzor de temperatura,fara sa deschid usa) nu scadea deloc,afara incepea sa fie mai rece ca in frigider :x .pe la doua noaptea m-am trezit,m-am uitat la temperatura,era 17,8 grade,era clar,nu functiona frigiderul(in partea de congelator,era putin rece,dar elementii de acolo nu aveau bruma pe ei,fapt care ar fi evidentiat functionarea buna)Am balansat rulota,in speranta ca se va intampla ceva,va incepe sa recircule lichidul(nu puteam demonta si incerca sa rastorn frigiderul la acea ora)si...nimic.Am demontat grilele exterioare:radiatorul din spate(cu aripioare) care trebuia sa fie cald,era rece,caldura era doar putin dupa iesirea conductei din tubul unde se produce arderea(sus)Flacara,albastra,nimic nu parea obturat,gazele de avacuare fierbinti sus la horn.Am renuntat epuizat dupa o ora;A doua zi am mutat alimentele,o parte in apa rece de munte o parte in congelatorul mic,unde erau 10 grade,in scadere lenta.Dupa inca o zi,dimineata,(cand temperatura in congelator scazuse la 4,4 grade),in frigider in continuare nimic nu functiona:facut cafea,si pornit Truma cca 5 minute.Dupa ce am inchis-o,la scurt timp,senzorul de temperatura plasat in congelator,arata o scadere a temperaturii brusc la-3grade si vertiginos scadea,scadea,in 40 minute ajungand la -13grade.Am verificat elementii din frigider,incepuse (in sfarsit)sa raceasca puternic,iar radiatorul din spatele frigiderului se incalzea vertiginos.Am mutat alimentele inapoi sa nu inghete(cele din apa disparusera intre timp :mrgreen: deh...Romania noastra pitoreasca!) si in continuare totul a fost ca inainte,ca in zilele bune.
Concluzia mea: :shock: N-am inteles nimic:avea vreo legatura faptul ca am pornit Truma in acea dimineata(consumand o parte din gaz,cafea oricum facusem si cu o zi inainte;butelia nu fusese plina ochi ca sa fie un motiv al nefunctionarii frigiderului)A fost doar o coincidenta?stranie...aproape 2 zile n-am mai facut nimic la el,nu l-am rasturnat,miscat,nimic,era doar in functiune.Daca era blocata circulatia lichidului in conducte,a reinceput sa circule fara sa-l intorc sau sa fac altceva.Deci poate e o solutie sa nu mai demontam frigiderul in caz de nefunctionare,sa avem rabdare ca-si va "da drumul"singur,fara efort,dupa o functionare continua de 2,poate mai multe zile?Poate voi veti trage alte concluzii,poate cineva are vreo explicatie tehnica a fenomenului,pe mine m-a bulversat,pe de alta parte sunt fericit ca nu mai trebuie sa scot frigiderul sa-l dau de-a rostogolul...Poate daca i se mai intampla cuiva si va avea rabdare sa faca la fel,va scapa de demontarea lui :wink: Asa sa fie,oare?inca ma mai gandesc la fenomen...incerc sa gasesc explicatia...
Ultima oară modificat 07 Sep 2009, 13:34 de către Odenie Sergiu, modificat 1 dată în total.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Marius Beldiman

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Marius Beldiman » 07 Sep 2009, 13:19

he, heeeee!!!!!!!!pacate multe Sergiu! sau poate ca si-a bagat, stim noi cine, coada!
curios!

Avatar utilizator
Oprisan Emil
Membru forum
Mesaje: 94
Membru din: 19 Ian 2009, 18:36
Localitate: Galati

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Oprisan Emil » 07 Sep 2009, 18:17

Isi mai baga coada.... :twisted: ,dar sa ma bag si eu in seama: Instant pe gaz..functioneaza perfect de ani de zile, insa la o anumita perioada se infunda conducta care mentine flacara de "veghe". Cauza e foarte simpla: nu am "sita" la gazul de la butelie - deci gunoaie din belsug - si bucatele de hartie- carton, de la garnitura de unica folosinta a ceasului regulator. Toate astea fac ca la o anumita perioada sa ma "bucure" cu vreo jumatate de ora de buchiseala. E problema de la mine si nu neaparat este aceeasi la altii ... :wink:
Suntem rezultatul deciziilor noastre...

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 888
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Odenie Sergiu » 07 Sep 2009, 21:39

Daca era problema de curatat...eu insa n-am curat nimic,aveam flacara si inca albastra.Eu nu folosesc garnitura decat de cauciuc si asta nu lasa reziduri.O fi :twisted: cum ziceti...
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 08 Sep 2009, 12:22

Am patit la fel. Ai avut parte de gaz foarte bun, cu putere calorica mai mare dact de obicei! Morala: trebuie sa pornesti frigiderul pe gaz pe MINIM si abia dupa 1-2 ore sa il dai mai mare daca trebuie... Daca ii dai mai multa caldura decat poate condensa - iti "fierbe", iese din ciclu. Se intampla sau cand il pornesti brusc pe maxim (pana incepe sa circule) sau cand este extrem de cald afara si nu poate evacua destula caldura prin spate. Solutia este NU sa il dai mai tare, ci MAI INCET.
Asta nu se intampla niciodata la 220V - rezistenta este decuplata de senzorul de temperatura. Deci poti acasa sa il pornesti la 220V in maxima siguranta. Sau daca face nazuri pe gaz treci cateva ore pe 220V.
Si da, a avut legatura cu Truma ca a scazut presiunea si a dat flacara mai mica in frigider, si a inceput sa intre in ciclu. Senzational cu -13 grade, oare cat de fierbinte o fi ajuns amoniacul ???
VW T4 Multivan - in transformare

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 888
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Odenie Sergiu » 08 Sep 2009, 13:24

Daca este vorba despre ce scrie aici: viewtopic.php?f=51&t=2898&p=33230#p33230 ,citisem mai demult si cand am patit treaba asta m-am gandit la ce scria si l-am dat pe flacara mica,ce e drept nu 1 ora,mai putin(nu retinusem timpul cat trebuie).Intotdeauna l-am pornit pe maxim si nu a fost nici o problema.In butelie era acelasi gaz cu care am mai fost cu 2 saptamani inainte si cu care a functionat bine.Oricum am schimbat si butelia cu gaz recent unpluta si n-a fost nici o schimbare.Daca teoria din postul de mai sus este valabila,ar fi o explicatie:cand am pornit Truma,mai mergea si aragazul (ca faceam o cafea) si astfel s-ar fi redus debitul de gaz la frigider,ceea ce ar fi echivalat cu micsorarea flacarii(daca reglam la minim frigiderul) si astfel si-a revenit circulatia amoniacului.Dar nu am tinut Truma si aragazul,decat cca 5-8 minute,deci debitul nu a scazut 1-2 ore.
Citez:"Asta nu se intampla niciodata la 220V - rezistenta este decuplata de senzorul de temperatura."Senzorul de temperatura masoara temperatura gazelor arse?nu este in functie de temperaturta din frigider?sau are un alt senzor care tine cont si de asta?
Am incercat uneori(seara cand peste noapte era mai rece si in frigider erau oricum 2-3 grade) sa dau gazul la minim,pentru a nu scadea temperatura sub 0 grade(mi s-a mai intamplat si mi-au inghetat ouale, :oops: din frigider...)si pentru a mai economisi gaz,dar in cateva minute,in loc sa se mentina temperatura,am observat ca ea incepea sa creasca in frigider,asa ca l-am dat pe maxim din nou si l-am lasat asa.La frigiderul pe care-l luam cu cortul(care este tot pe 220V/12V/gaz) cand faceam acest lucru mergea,adica nu mai scadea peste noapte sau cand afara era mai rece, foarte mult temperatura in interior,economisind astfel gaz.Aici la rulota vad ca nu mai merge sa fac asa.
L.E.Intre timp,pana scriam,vad ca ai modificat postul si ai explicat si influenta pe care a avut-o Truma,cum banuiam si eu ca s-a intamplat,dar mai ramane timpul care a fost scurt.-
-Off camping nu am cum sa-l trec pe 220V...
-13 grade se facuse in congelatorul mic( si mai continua sa scada!dar am mutat senzorul de temperatura in frigider ca acolo ma interesa);in frigider scazuse la 4 grade in cca 1 ora
Noua concluzie:deci daca mai face figuri merge treaba asta,facuta?:Dam pe flacara mica,un timp,sau pornim Truma si :idea: s-a rezolvat,nu mai trebuie demontat si intors pe dos frigiderul.Ar fi tare chestia!
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 08 Sep 2009, 13:41

Acolo scriam sa fie redusa flacara toata ziua ca sa poata evacua caldura. Cata caldura evacuezi, atat raceste frigiderul. Mai bine raceste mai putin decat deloc. In cazul tau problema a fost ca nu se "amorsa" circuitul termic. Chiar si cele cateva minute au inceput sa miste amoniacul in sensul necesar. Rezistenta la 220V este comandata si de termostatul din frigider si de temperatura amoniacului (termocuplu). Oricum la 220V incalzeste fix 100 W (depinde de model) pe cand flacara de gaz poate da mult mai multa caldura. Din pacate flacara frigiderului nu este comandata cu termostat ca la Truma sa "mentina" temperatura in frigider, iar diferenta de caldura a flacarii intre maxim si minim este foarte mare, si butonasul trebuie manuit cu multa grija... cel mai bine e sa il reglezi cand te uiti la flacara.
Noaptea frigiderul din rulota consuma mult mai mult gaz decat cel din cort pentru ca in rulota este mult mai cald decat in cort, mai ales la munte. Ma refer la caldura care intra din rulota in frigider prin pereti si usa, trebuie evacuata.
Sanatate!
VW T4 Multivan - in transformare

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 888
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Odenie Sergiu » 08 Sep 2009, 14:09

La mine,care las trapele deschise si noaptea,nu e mare diferenta,in rulota aveam 13 grade spre dimineata(da am o plapuma calduroasa... :wink: ),cam ca si afara.Spre deosebire de frigiderul celalalt,folosit la cort,(ala e generatie mai noua,l-am luat in 2002,cel din rulota e din '92) acolo,daca reglam flacara la minim era vizibil mai mica si nu imi crestea temperatura in el.La rulota nu se vede mare diferenta cand dau la minim,se micsoreaza doar mai putin si in loc sa mentina temperatura,creste,n-am reusit sa inteleg de ce;practic nu pot folosi in acest caz pe minim.
-D.p.d.v al consumului de gaz nu ar trebui sa fie consumul mai mare la frigider,in rulota;flacara arde constant,indiferent daca afara e mai rece sau mai cald.Difera doar nivelul de racire al frigiderului.Daca ar functiona pe curent,da termostatul ar cupla mai des si ar consuma mai mult curent.
L.E.Am folosit frigiderul,cu reglaj pe maxim,timp de 30 zile continuu cu o butelie Petrom de 12Kg,ceea ce dupa calcule da un consum de 16.6grame /ora.Poate nu erau chiar 12,poate am mai incalzit ceva pe aragaz intre timp.Oricum ei dau consumul de 14,5 grame/ora,e pe aproape.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Ovidiu Ciobanu » 08 Sep 2009, 14:24

De principiu daca frigiderul este nefolosit mai mult timp, porneste-l 1-2 ore pe minim (bine, nu pe ceas, lasa-l sa mearga putin pe minim si vezi cand incep elementii inauntru sa inghete, destul de repede daca e gol) si abia apoi mareste flacara.
Sanatate
VW T4 Multivan - in transformare

Gabi Peterca

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Gabi Peterca » 07 Mar 2010, 21:08

Am si eu o problema la frigider. Am cumparat o rulota de curand, deci nu am nici un fel de experinta in acest domeniu, in afara de informatiile postate pe acest forum.
Ajuns acasa, am vrut sa testez frigiderul. Dupa ce am dat drumul la gaz, de la robinetul de jos, de langa frigider am remarcat un miros puternic de gaz. Am inchis robinetul si am dat cu spuma pe furtunul care facea alimentare cu gaz. Am gasit o fisura in furtun. Am dat jos furtunul si maine o sa caut unul nou.
Intrebari:
1. Unde as putea gasi acest furtun? Pe cel original scrie “Sureflex, made in England”. Furtunul este unul flexibil, presupun ca este din cauciuc invelit cu o zale de metal.
2. Cum comut fridigerul si congelatorul pe 220V sa vad cum functioneaza? Pe ce butoane trebuie sa apas?
3. Cum comut frigiderul si congelatorul pe 12V? Vanzatorul mi-z spus ca in timpul mersului pot folosi curent de 12V de la masina, prin cea de-a doua cupla. Pe rulota am doua cuple, dar la masina numai una singura. Cea de-a doua cum se monteaza? (ma refer la fire, unde anume se leaga firele?). Sau pot folosi doar cupla la care am curent la becurile rulotei?
Atasez niste poze cu frigiderul si locurile de unde am desfacut furtunul de gaz.
Atașamente
robinete gaz cuptor, aragaj, gril si frigider.JPG
robinete gaz cuptor, aragaj, gril si frigider.JPG (56.96 KiB) Vizualizat de 2927 ori
robinet gaz frigider.JPG
robinet gaz frigider.JPG (62.88 KiB) Vizualizat de 2926 ori
frigider, deasupra.JPG
frigider, deasupra.JPG (63.36 KiB) Vizualizat de 2925 ori
electrolux congelator.JPG
electrolux congelator.JPG (39.02 KiB) Vizualizat de 2927 ori
electrolux frigider cu congelator.JPG
electrolux frigider cu congelator.JPG (46.03 KiB) Vizualizat de 2925 ori
electrolux frigider jos.JPG
electrolux frigider jos.JPG (46.19 KiB) Vizualizat de 2928 ori
electrolux racitor frigider.JPG
electrolux racitor frigider.JPG (50 KiB) Vizualizat de 2927 ori
frigider, congelator.JPG
frigider, congelator.JPG (38.35 KiB) Vizualizat de 2925 ori
stanga, comutatoare.JPG
stanga, comutatoare.JPG (46.41 KiB) Vizualizat de 2923 ori
drepta.JPG
drepta.JPG (48.51 KiB) Vizualizat de 2926 ori

Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 888
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Odenie Sergiu » 07 Mar 2010, 21:48

1.Daca faci si o fotografie a furtunului(ca sa nu fie dubii), masori lungimea lui,incearca la Peti,are tot felul de furtune pt. gaz.
2.In penultima fotografie,se vad doua intrerupatoare(in partea stg.a frigiderului):cel verde,este pentru alimentarea frigiderului la 220V(are desenat simbolul stecherului langa el!),cel rosu,alimenteaza frigiderul la 12V(are desenat simbolul bateriei(cu +,-) langa el!);cand sunt cuplate pe pozitia pornit se va aprinde in interiorul intrerupatorului un bec,indicand astfel pozitia pornit.Sa ai grija,sa nu cuplezi simultan alimentarea din doua surse;ex.220V si 12V in acelasi timp,sau in combinatie cu functionarea pe gaz.
Ultima oară modificat 07 Mar 2010, 22:12 de către Odenie Sergiu, modificat de 4 ori în total.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul

Raspunde