Astăzi este 17 Aug 2019, 18:00

Stabilizator si amortizoare

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 541
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Stabilizator si amortizoare

Mesaj de George Marcu » 04 Noi 2007, 10:18

Din pacate nu cred ca-mi mai iau asa repede camper (urmatorul an sigur nu) si m-am decis sa-mi pun stabilizator si amortizoare.
Intrebarea este:
Ce tip de stabilizator ar fi mai bun si sunt universale, merg pe orice tip de sasiu, am sunat la knott - winterhoff si m-a intrebat cate-n luna si stele, diametrul tevii???, iar la al-ko am vazut doar un produs pentru fiecare model? Oare al-ko are doar pentru turistice care au cam acelasi tip de sasiu iar knott si pentru comerciale?
Amortizoarele se pun usor? rulota nu a avut din fabrica asa ceva dar este destul de noua 1995 incat sa aiba loc pentru asa ceva.
Cred ca pana la urma o sa ma duc cu ea la exis sa-mi monteze toate cele si eventual sa verific si frane rulmenti etc. Singura problema e ca sunt foarte aglomerat cu timpul dar pana la urma trebuie sa merg.
Astept pareri pentru stabilizator, eventual o varianta cu antifurt pe el.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Knaus 495 TF
Volvo XC90 D5
Membru cotizant

Vali Mocanu

Mesaj de Vali Mocanu » 04 Noi 2007, 11:19

Din cate am auzit, clar stabilizator winterhoff.
Cei de la knott au destinatii atat pt comerciale cat si pt turisitice.
Referitor la amortizoare tb vazut de un specialist daca si cum se pot monta la frumosul tau Knaus.

Iti doresc succes!

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Sandu Toma » 04 Noi 2007, 11:34

Pemtru sasiul Al-Ko montarea amortizoarelor este deosebit de usoara, astfel ca in maxim 20 minute sunt la locul lor.
Eu am cumparat de la Exis cu 165RON/per si vin cu toate accesoriile de montare(bucsi, suruburi,piulite).
Stabilizatoare poti alege intre AKS 1300 de la al-ko care poate fi inperecheat cu un sistem antifurt, SSK de la Westfalia, sau Winterhoff3000 de la Knott.
Exista sisteme antifurt pentru toate variantele, intre 30 si 100Euro.
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
bebe944
Membru forum
Mesaje: 602
Membru din: 17 Noi 2006, 12:59
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de bebe944 » 04 Noi 2007, 12:22

ref la amort am vazut vreo trei modele , ca lungime , pret in mag 35-40euro/buc , cu piulite-suruburi-etc; repet verifica ce lungime trebuie sau uitate dedesubt si vezi daca are mai multe gauri de prindere, repet dif doar lungimea , prinderea e identica
Marcel Gheorghe
KIA SORENTO+ELDDIS HURICANE GTX
0747 122 122 ; 0788 356 759

Avatar utilizator
Stefan Iuga
Membru forum
Mesaje: 41
Membru din: 31 Mar 2007, 19:20
Localitate: Bucuresti

Stabilizator

Mesaj de Stefan Iuga » 04 Noi 2007, 12:25

Eu am avut SSK 2, AKS 2000 si acum am Winterhoff WS 3000. Sunt super multumit de el. Este mare diferenta fata de celelalte. In cutia unui Winterhoff nou trebuie sa se gasesca urmatoarele: stabilizatorul, adaptoare de montaj pt toate diametrele incepand cu 35 mm, suruburi si piulite pt. prindere, manson pt protectie barei de tractiune, safety ball(o piesa care protejeaja pastilele si interiorul cuplei atunci cand nu este cuplata pe carlig), un capac de cauciu pt protectia bilei de la carlig.

Important ! Winterhoff recomanda pentru toate cuplele cu stabilizator: Cu un glasspapier 200-240 se va curata bila de vopseaua neagra pana ce aceasta va deveni alba, respectiv culoarea fierului. Aceasta pentru a evita depunerile de vopsea pe pastile. Bila carligului si interiorul cuplei, inclusiv pastilele, se vor curata cu ocazia fiecarei folosiri cu o carpa curata inmuia in benzina sau spirt.
Stefan Iuga
EURA MOBIL 635 LS - tel: 0721.409.224
www.thevenusproject.com

Avatar utilizator
bebe944
Membru forum
Mesaje: 602
Membru din: 17 Noi 2006, 12:59
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de bebe944 » 04 Noi 2007, 12:43

totusi nimeni nu pomeneste de amortizorul dni interiorul cuplei <protap>, trebuie neaparat verificata starea acestuia si eventual inlocuit , gresat etc;nu montati ssk-ul fara sa verificati amortizorul intai , munciti de doua ori :D
Marcel Gheorghe
KIA SORENTO+ELDDIS HURICANE GTX
0747 122 122 ; 0788 356 759

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Sandu Toma » 04 Noi 2007, 16:45

Una din problemele frecvent aparut la rulotele noastre este aparitia unor ”smucituri” sau ”lovituri” in dispozitivul de cuplare si franare inertiala.
Se manifesta in special la plecarea de pe loc sau la franarea rapida, adica exact atunci cand ai avea nevoie de un pic de ajutor.
Acest lucru se intampla datorita urmatoarelor cauze:
1- Tirantul(4) nu culiseaza cum trebuie in bucsele de plastic(2)
2- Amortizorul(6) din interiorul tirantului(4) uzat si ineficient
3- Bucsile de plastic (2) uzate si s-a creat joc intre tirant(4) si bucsi(2)
Rezolvarea problemelor :
1- Pentru o culisare corespunzatoare, tirantul trebuie uns cu vaselina cu litiu sau grafitata. Pentru aceasta operatiune se foloseste o pompa de gresare(tecalemitru) cu care se injecteaza vaselina prin ungatoarele(3) aflate pe corpul dispozitivului pana cand vaselina injectata iese in afara.
In cazul in care ungatoarele sunt murdare sau blocate de vaselina uscata, se demonteaza cu o cheie corespunzatoare si se lasa pentru 10-15 minute intr-un vas cu solvent, dupa care se sufla cu aer comprimat. Daca nu se reuseste deblocarea ungatoarelor se poate injecta vaselina prin gaura din care au fost demontate.
Proba de culisare se poate face impingand usor cu mana cupla si tirantul, deplasarea trebuind sa fie lina fara blocari
2- In cazul ca la proba de culisare se observa lipsa opozitiei sau functionarea ”in salturi” poate fi de vina amortizorul(6) care se poate scoate prin demontarea suruburilor 9 si a suportului 15 in care este prins amortizorul.
in caz de ineficienta amortizorul se inlocuieste pretul lui fiind sub 100RON.
3- Proba de uzura a bucsilor(2) se poate face cu rulota necuplata, miscand tirantul(4) in plan vertical. La un joc mare se vor inlocui bucsile(2) care sunt destul de ieftine 10RON/buc si este recomandata si inlocuirea inelului O(5) care se poate inlocui cu un inel de toba de DACIA model vechi.
Cu aceasta ocazie se verifica si starea burdufului antipraf(13) care in caz de uzura, crapaturi rupturi se inlocuieste cu unul original sau cu un burduf de caseta de directie DACIA model vechi la pretul de 3,5RON.
Drum bun !
Poza detalii la WWW.knott.ro Catalog_Knott_Pg.30.pdf
Ultima oară modificat 05 Noi 2007, 10:21 de către Sandu Toma, modificat de 2 ori în total.
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Calin Lisovschi
Membru forum
Mesaje: 228
Membru din: 07 Ian 2007, 21:34
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Calin Lisovschi » 04 Noi 2007, 18:12

auzi nene, da' tzucumbarul (7) unde se monteaza, ca despre hohlender [8] mi-am dat seama...

p.s. poate pui si schita...
pe vremuri: FORD MONDEO (desigur...), acum JEEP GRAND CHEROKEE + DETHLEFFS CAMPER

@klinutzu

0727.19.19.39

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Sandu Toma » 04 Noi 2007, 18:16

http://www.knott.ro Catalog produse Pag 30 era specificat si mai sus :)
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Cristian Steriopol
Membru forum
Mesaje: 267
Membru din: 19 Mai 2007, 13:57
Localitate: Targoviste

Mesaj de Cristian Steriopol » 04 Noi 2007, 18:49

Amortizoarele pentru rulote de la AL -KO sunt de diferite culori in functie de masa totala a rulotei pe care o echipeaza .

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2709
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Sandu Toma » 04 Noi 2007, 19:00

VERDE = 900KG
ALBASTRU = 1300KG
ROSU = 1800KG
NEGRU =4000KG
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 541
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
Localitate: Bucuresti

Mesaj de George Marcu » 05 Noi 2007, 10:55

Merci merci.

Cu amortizoarele este mai simplu, le iau dupa greutate si ar trebui sa mearga.
Stabilizatorul tot spre Winterhoff ma orientasem si eu.
Cred ca o sa iau si pistonul din interior ca al meu cam face figuri cand si cand.
Ce nu mi-a placut la knott e ca nu au service iar tehnic am discutat cu secretara care imi cerea codul ales de mine din caralogul lor, nu era nimeni care sa ma sfatuiasca, masoara x si inmulteste cu pi si scoate radical la a treia si etc ca sa aleg dupa aia codul.

Sper sa ajung la Rasnov si poate ne uitam impreuna, contra bere sau palinca (vin nu am :( ) in functie de vreme. :D
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Knaus 495 TF
Volvo XC90 D5
Membru cotizant

Raspunde