XGO XGO XGO XGO




Astăzi este 17 Noi 2019, 15:19

Despre accesoriile din rulota

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Mircea Ionescu
Membru fondator
Mesaje: 435
Membru din: 19 Apr 2006, 09:12
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 29 Iun 1972
Localitate: Bucuresti

Despre accesoriile din rulota

Mesaj de Mircea Ionescu » 20 Iun 2006, 17:08

Salut, am cateva intrebari:
1. Nu reusesc sa fac frigiderul sa functioneze pe 12 v ma gandesc ca poate functioneaza doar cand rulota este legata la masina...
Nu ar trebui sa functioneze si de pe bateria masinii ? Mai ales ca am descoperit ca am si un panou solar pe rulota care coolmea functioneaza si incarca bateria tot timpul... (ma rog, cat e lumina). In plus bateria din rulota se mai incarca si cand e legata de masina...
2. Pe rulota am un tip de priza cam ciudat. Cred ca e un hibrid intre priza cu 13 si cea cu 7 pini. adica am cei 7 pini pe centru care se potrivesc pe priza de pe masina, iar pe margini (ca niste limbi) inca vre-o 5-6 contacte care acuma nu sunt alimentate... Ideea e, aveti cunostinta de existenta unui adaptor pentru asa ceva...? Pe movera.de n-am gasit nimic.
3. Prin deosebita amabilitate a dl. Stoicescu (Doru S) am o antena TV meseriasa pentru rulota. Amplificatorul de semnal al antenei se alimenteaza la 12 V. problema e ca in rulota am o priza de 12 V (mama) in care ar trebui sa intre ceva... Eu i-am pus un tzutzuroi ca cel care intra in bricheta de la masina insa surpriza, in rulota este o priza mai subtirica. Pe acelasi principiu dar mai mica in diametru. Aveti idee daca si unde as putea gasi o astfel de mufa (tata) repede?

Multumesc,
Mumai bine.

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 20 Iun 2006, 17:55

Nici la mine nu functiona frigiderul pe 12 v.....dar am descoperit ca nu erau legate firele in regleta (sub frigider).Dar ...dat nu functiona ,nici cand era legat la masina pt ca priza de la masina nu avea legat un + permanent.De obicei conexiunea de + este folosita pt lampile de ceatza ...asa ca am deconectat ceatza si am pus un + de la baterie printr-o siguranta si a mers. ( ATENTIE!!NU AM FACUT NICI O MODIFICARE LA INSTALATIA SAU STECHERUL RULOTEI).Intrebare: cat costa o antena TV..?

Avatar utilizator
Dragos-Iulian Dobrovat
Membru fondator
Mesaje: 224
Membru din: 31 Ian 2006, 09:43
Localitate: Bucuresti

Frigider pe 12 V

Mesaj de Dragos-Iulian Dobrovat » 20 Iun 2006, 17:59

Nu te sfatuiesc sa lasi frigiderul sa-ti functioneze in timp ce mergi cu masina.Din cunostintele mele nimeni nu face asa ceva.Este foarte periculos si in aceasi timp consider eu chiar daunator masinii.Frigiderul in funtionare pe 12 v este un mare consumator si risti sa ramai far curent in baterie cand stationezi sau mai grav se pote defecta calculatorul masinii la caderi mari de tensiune.
Eu dupa ce am ars calculatorul la Peugeotul 307 pentru ca am ajutat un prieten cu un diesel mai batran sa porneasca dandu-icurent m-am invatat minte mai ales la intrebarea celor din servuice Eurial ''A-ti dat curent pentru pornirela cineva ''Eu ''NU'' ei ''Sa stiti ca la o masina cu calculator nu trebuie sa da-ti curent pentru ca la caderi mari de tensiune se arde procesorul sitrebuie inlocuit tot calculatorul''
In privinta mufei sfatuiestete cu BOGDAN D.
Cu stima si deosebita consideratiune,
Dragos D

TRAIM IN ROMANIA SI ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 20 Iun 2006, 18:04

Dragos,nu toata lumea are masina pe injectie cu calculator de bord.... :) ....si crede-ma un alternator autohton baga fara probleme cateva sute de Wati......cand stationezi mai mult de 1/2 de ora chiar si cu farurile aprinse ,daca ai baterie proasta sigur nu vei mai porni...Atunci cum facem,nu folosim frigiderul decat la campare,ce facem cu fripturile ,mititeii si ciorba 1000-1500Km la 30 de grade ????Ca pe gaz este riscant sa-l folosesti in mers,cred.Cat despre baietii din service cu ,, s-a ars o piesa, trebuie schimbat tot'' sunt tot romani ....In carte masini nu scrie ca ,,nu ai voie sa dai curent pt pornire"...dar ij schimb scrie ca nu ai voie sa deconectezi bateria in timpul functionarii motorului..Lasa-i pe mecanici ca sunt vrajitori ..unii.. :lol:

Avatar utilizator
Mircea Ionescu
Membru fondator
Mesaje: 435
Membru din: 19 Apr 2006, 09:12
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 29 Iun 1972
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Mircea Ionescu » 20 Iun 2006, 20:09

Vorba lui Serghei. Cum tin eu rece 2 zile papica pana ajung? De aceea as fi preferat sa mearga pe bateria rulotei... Stiu pe cineva cu un golf 4 cu motor ca al meu care merge cu frigiderul pe 12 v alimentat din masina si nu a avut probleme. Oricum crezi ca in timpul functionarii motorului se poate intampla sa sa suga bateria atat de tare incat sa raman pe coclauri? De zici ca e nerecomandat sa mergi cu frigi pornit? Ce se poate intampa...? Cat consuma frigiderul asta pana la urma (adica ce wataj are)???

Despre antena: Am primit-o de la Doru S care stie toate amanutele si e un tip foarte de treaba asa ca il poti intreba...

Multumesc

Avatar utilizator
Ionita Bogdan
Membru forum
Mesaje: 419
Membru din: 27 Apr 2006, 23:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

PAREREA MEA

Mesaj de Ionita Bogdan » 20 Iun 2006, 21:10

:!: STRICT parerea mea :!:

:arrow: Inainte de a pleca de acasa lasati rulota alimentata la 220 toata noaptea. Dimineata inainte de plecare treceti frigiderul pe 12 volt mergeti cu el pe 12 volt atata timp cat circulati cu masina. Daca va opriti sa mancati puteti lasa frigiderul pornit fara probleme pt cateva ore max 2-3. Pt stationarea pe timp de noapte folositi frigiderul pe gaz.

Din experienta mea va pot spune ca am lasat frigiderul pornit pe 12 volt la padure timp de 6-8 ore . la plecare pauza am inpins-o sa pornesc. Asa ca..... Bateria mea este de 85ah si are cam 2-3 ani.

Daca aveti baterie separata la rulota si aveti si panou solar atunci treaba e rezolvata, zic eu. In mod normal daca aveti instalatie electrica separata de cea a masinii puteti folosii totul pe 12 volt. Din cate stiu eu ar trebui sa functioneze cam asa : in momentul cand se cupleaza rulota de masina bateria din rulota se incarca, cand va cuplati la 220 bateria se incarca, cand nu va cuplati nicaieri rulota functioneaza pe bateria ei.
Mai multe informatii despre electrica va poate da Bogdan Dobrovat.

Va doresc drum bun si calatorie placuta.

Bogdan

Mesaj de Bogdan » 21 Iun 2006, 00:28

Frigiderul consuma aprox 100w...cam cat faza scurta sau lunga aprinsa.V agarantez ca in 3-4 ore de stationare doar print-un noroc mai puteti pleca de acolo..la cheie.Daca nu stiati, frigiderul cand functioneaza pe 12v foloseste acelasi termostat cu cel de 220v..Deci pe o temperatura mica va functiona putin si atunci toate vor fi menajate...inclusiv papica din frigider.
Oricum , o rulota adevarata trebuie sa aiba bateria ei proprie(sa nu depinda de autovehiculul tragator) care va asigura in mare parte potentialul electric necesar consumatorilor(inclusiv frigider in timpul mersului). Mai vorbim despre asta la Gura Diham.
Toate bune,Bogdan D
P.S. Coupe, nu te prosti cu improvizatii....Sunt sigur ca rulota ta este dotata pana in dinti si nu este nevoie de nici o modificare....Apasa doar butoanele care trebuie.. :D Trec pe la tine inainte sa pleci sa verificam toate...daca vrei...

SERGHEI

Mesaj de SERGHEI » 21 Iun 2006, 09:43

Un acumulator de 84A se va descarca in cazul unui consumator de 100W in 70h (descarcare completa )Ca sa poti porni auto vara ,ai nevoie de 60-70% din capacitatea bateriei in cazul ideal (baterie super-buna ).... Adica ,teoretic poti lasa 24h frigiderul fara probleme ,practic 12 ore este ok...Eu in mod curent uit farurile aprinse de seara de la 10 pana dimineatza la 10 (si am becuri vechi de 75W +pozitii)....asta inseamna 150W+20w pozitiile=170W....Dimineata pornesc ,destul de greu, dar porneste ,si am bateria de 5 ani! (asta pe timp de vara ,ca iarna ioc).Dar nu recomand conectarea unui consumator de 100w mai mult de 5-6 ore .(Acumulatorii or fi ei de 84 A, sau mai mult ,dar asta numai pe hartie ,in realitate dupa 1/2 an capacitatea ei scade drastic)
ex....consum /h 100W x12v=1200mA=1.2A/h Dar cand se duce mai mult de 30 din capacitatea bateriei (in cazul unei baterii bune) nu prea mai pornesti decat o masina cu motor clasic (fara electonica ).
Frigiderul meu nu are reglare pe termostat decat la 220v si LP ..pe 12 lipsa...(din fabricatie)

Avatar utilizator
Marius Trifu
Membru forum
Mesaje: 33
Membru din: 09 Apr 2006, 15:48
Oras: București
Data nasterii: 20 Iun 1964
Localitate: București

Mesaj de Marius Trifu » 21 Iun 2006, 10:39

nu am incercat sa merg cu masina si frigiderul in functiune....dar am patit intr-un weekend urmatorul lucru: am campat rulota pe un teren foarte denivelat(in panta) si din cauza ca rulota nu a fost pusa "la boloboc" (adica la orizontala....) frigiderul a racit numai la inceput si dupa o ora s-a dezghetat....(am incercat si pe 12v si gaz si nimik!) explicatia este ca daca frigiderul nu este la orizontala amoniacul revine in rezervorul frigiderului dar nu in locul unde este cel mai cald ca sa se reaia ciclul de racire ci se strange intr-un "coltz" si ramane acolo ...

Bogdan

Mesaj de Bogdan » 21 Iun 2006, 11:42

Nu va mai cramponati atat in cei 12v de la frigider. NU AVETI NEVOIE DE ASA CEVA. In 7 ani de cand folosesc rulota nu am folosit frigiderul decat pe gaz sau 220v.
Daca dupa functionare este decuplat de la curent sau gaz,si nu se mai manevreaza la usa,un asemenea frigider pastreaza 8-10 ore o temperatura rezonabila in interior.Daca mai aveti si cateva capsule congelate la plecarea de acasa si puse in interior este perfect.
Referitor la bateria din rulota aceasta trebuie sa fie de min 120-170 Ah !!!
Va garantez ca am stat la Gura Diham o saptamana fara sa ma nevoie de 220v.Aveam la acea rulota o baterie Bosch de 120 Ah cu vechime de 4-5 ani.
Coupe are in rulota o baterie monstruoasa care din cate am inteles din pacate este cam terminata(veche).Eu la ultima rulota am avut in dotarea ei o baterie imensa(tot terminata-am fost avertizat de olandez ca este facuta praf). De abia am putut sa o scot din locasul ei de grea ce era.Cred ca avea 200 Ah dupa marime si greutate.
In magazinele de profil din Olanda si Germania se gasesc baterii speciale pentru rulote dar au niste preturi exorbitante(100 Ah- min 150 euro) Am vazut in magazine si baterii de 600 euro !!!
Deci amperaje de genul 80 Ah sunt egal cu zero in rulote.In 2-3 zile este facuta Ko.
Asa ca daca vreti frigidere pe baterie,luati intai bateria pe masura si dupa aceea mai vorbim. Va spun ca nu merita investitia....

Avatar utilizator
Mircea Ionescu
Membru fondator
Mesaje: 435
Membru din: 19 Apr 2006, 09:12
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 29 Iun 1972
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Mircea Ionescu » 21 Iun 2006, 12:38

Imi place ce citesc... Din confruntarea ideilor intotdeauna iese ceva constructiv.

Vorba lui Bogdan. Nu apas pe ce trebuie pt ca NU reusesc sa pornesc frigiderul pe 12 V. (Te invit la mine sa apasam impreuna).
Nu pot sa-l pun la 220 inainte sa plec pt ca rulota e pe strada si e departe de blocul meu. As putea sa-l las pe gaz... Apoi cupla aia hibrida are o limba pe lateral pt frigier dar eu pe masina n-am asa ca tre sa-l pornesc cu bateria de pe rulota ceea ce n-am reusit inca.
Nu am reglaj de temp la frigi decit cand e pe 220 (ca Serghei).
Din ce zice Ursuletul sar parea ca amoniacul baltacaie in timpul mersului... E ceva rau in asta? Adica se poate strica cum sugera Dragos D?
Daca consuma 100 W ma gandesc sa bag convertorul 12-220 pe bateria din rulota si sa-l alimentez asa...
Oricum nu tre sa-l racesc tot timpul dar macar cate 1 ora la 4-5 h.
Multumesc.

Avatar utilizator
ROMEO Lucutar
Membru forum
Mesaje: 15
Membru din: 09 Ian 2005, 13:38
Localitate: Bucuresti Pajero Sport+ Eccles Emerald
Contact:

Mesaj de ROMEO Lucutar » 21 Iun 2006, 12:53

Eu am un acumulator in rulota de 200 Ah nou.Anul trecut cand am fost la mare pt ca am facut un popas am ajuns dupa 10 ore si vreau sa va spun ca acumulatorul era mai mult decat gol.Nu am incredere sa folosesc gazul in timpul mersului si pt anul acesta o sa pun niste baterii de gheata in frigider dar in nici un caz nu voi folosi acumulatorul de la masina pt ca personal nu cred ca face fata consumului mare pe care-l are frigiderul.

Raspunde