Astăzi este 31 Mar 2023, 18:54
Sfaturi pt incepatori..
Moderator: Moderatori
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
- Ionita Bogdan
- Membru forum
- Mesaje: 420
- Membru din: 27 Apr 2006, 23:12
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Gata am facut acte,maine iau talon si numar si o aduc acasa,deci :
Marca TEC 390 greutate-617,greutate maxina -820,frigider-aragaz Electrolux noi,incalzire Truma,cort nou,butelie,wc,baie..........Maine fac si fotografii si pun la ,,rulota mea"......
Am aflat ca SSK-ul este bun pt viteze de la 100 in sus....pana la viteza asta nu prea este nevoie de el...?
Marca TEC 390 greutate-617,greutate maxina -820,frigider-aragaz Electrolux noi,incalzire Truma,cort nou,butelie,wc,baie..........Maine fac si fotografii si pun la ,,rulota mea"......
Am aflat ca SSK-ul este bun pt viteze de la 100 in sus....pana la viteza asta nu prea este nevoie de el...?
Felicitari pentru achizitie!
Ce an de fab.are? Atentie la locul unde stationeaza rulota! mai ales ca am inteles ca locuiti in centrul Bucurestiului.
In alta ordine de idei ,dupa parerea mea,cred ca ssk-ul pe drumurile noastre este egal cu zero.Instalatia de franare si amortizoarele trebuie sa functioneze bine ca sa beneficiati de o deplasare in siguranta si care sa nu creeze senzatia de nesiguranta .
Toate bune ,Bogdan D
Ce an de fab.are? Atentie la locul unde stationeaza rulota! mai ales ca am inteles ca locuiti in centrul Bucurestiului.
In alta ordine de idei ,dupa parerea mea,cred ca ssk-ul pe drumurile noastre este egal cu zero.Instalatia de franare si amortizoarele trebuie sa functioneze bine ca sa beneficiati de o deplasare in siguranta si care sa nu creeze senzatia de nesiguranta .
Toate bune ,Bogdan D
Multumesc Bogdan.
1-schimba te rog formula de adresare (am ,,doar"39 de ani),ma faci sa ma simt batran.
2-fab 1988...batranica dar asta este este a mea si mie imi place...
Rulota este intr-o parcare ,nu este expusa la trafic,poate doar la vandalizare ca doar suntem in capitala.Va sta aici 0 saptamana doua si o voi duce la Snagov-Gruiu unda va sta in curte.
Rulota sta bine dupa masina la 70Km/h ..asa ca fara ssk...mai tare nu merg cu ea sa ma bati..
Problema-cum decuplez franarea rulotei pt a putea face manevre cu spatele...nu are levier de blocare,pot cumpara asa ceva de undeva??
1-schimba te rog formula de adresare (am ,,doar"39 de ani),ma faci sa ma simt batran.


2-fab 1988...batranica dar asta este este a mea si mie imi place...

Rulota este intr-o parcare ,nu este expusa la trafic,poate doar la vandalizare ca doar suntem in capitala.Va sta aici 0 saptamana doua si o voi duce la Snagov-Gruiu unda va sta in curte.
Rulota sta bine dupa masina la 70Km/h ..asa ca fara ssk...mai tare nu merg cu ea sa ma bati..
Problema-cum decuplez franarea rulotei pt a putea face manevre cu spatele...nu are levier de blocare,pot cumpara asa ceva de undeva??
- Marius Trifu
- Membru forum
- Mesaje: 33
- Membru din: 09 Apr 2006, 15:48
- Oras: București
- Data nasterii: 20 Iun 1964
- Localitate: București
FRANA
IN 1988 REMORCILE AVEAU FRANA UNISENS adica atunci cand dai cu spatele cu remorca cuplata la masina cama care actioneaza sabotii de franare are o cursa mai mare (se roteste mai mult) si in loc sa departeze sabotii ei se apropie si permite rotii sa se roteasca. La mersul inainte tija care este articulata la cupla invarte cama in pozitia de lucru normala
Re: FRANA
Ursuletz scrie:IN 1988 REMORCILE AVEAU FRANA UNISENS adica atunci cand dai cu spatele cu remorca cuplata la masina cama care actioneaza sabotii de franare are o cursa mai mare (se roteste mai mult) si in loc sa departeze sabotii ei se apropie si permite rotii sa se roteasca. La mersul inainte tija care este articulata la cupla invarte cama in pozitia de lucru normala
E....uite ca la mine franeaza.....si sincer ,ori ca impinge rulota in protap (datorita inertiei ) ori ca impingi tu (dand in spate sau impingand cu mana ) mie imi pare acelasi lucru...partea mecanica lucreaza identic si la fel,nu cred ca are pe acolo un pitic ,care sa stea sa spuna sabotilor cand vreau eu sa merg cu spatele sau cand calc frana...!!!.Exista posibilitatea ca eu sa inteleg mai greu ,dar ma indoiesc ca asa ar functiona sistemul...Crede-ma ca merg in mars-arierre cu reductorul si duc taras remorca dar rotile nu se invart...si este tare frustrant sa te apuci sa parchezi rulota cu mana si carcotasii sa spuna ,,uite la bolovanul ala ,nu stie sa mearga cu spatele cu remorca""...

- Constantin Curelea
- Membru fondator
- Mesaje: 2175
- Membru din: 10 Iun 2004, 15:47
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Stimate domn,
Eu am o Felicia romaneasca model 1983, care are sistem de franare inertial cu o pompa de frana ca la Dacia 1300, care, intra in functiune cand se propteste rulota in carlig.Deci franeaza odata cu masina dar si la mersul inapoi.
Exista in schimb o maneta care prin rotire intrerupe legatura intre nuca de agatare si tija pompei de frana deci se poate suspenda frana la mersul inapoi.
Cred ca si pe rulota ta exista o asemenea tija care intrerupe actiunea franei.Caut-o!
Oricum, la rulotele care se inmatriculeaza in Romania este necesar sa functioneze sistemul de blocare la mersul inapoi.Se verifica de cei de la RAR.
Sa ne tii la curent cu problema ta
Succes!
Eu am o Felicia romaneasca model 1983, care are sistem de franare inertial cu o pompa de frana ca la Dacia 1300, care, intra in functiune cand se propteste rulota in carlig.Deci franeaza odata cu masina dar si la mersul inapoi.
Exista in schimb o maneta care prin rotire intrerupe legatura intre nuca de agatare si tija pompei de frana deci se poate suspenda frana la mersul inapoi.
Cred ca si pe rulota ta exista o asemenea tija care intrerupe actiunea franei.Caut-o!
Oricum, la rulotele care se inmatriculeaza in Romania este necesar sa functioneze sistemul de blocare la mersul inapoi.Se verifica de cei de la RAR.
Sa ne tii la curent cu problema ta
Succes!
Constantin Curelea
Bucuresti
Renault FLUENCE+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com
ORICE CĂLĂTORIE ESTE O EXPERIENŢĂ DE VIAŢĂ !
Bucuresti
Renault FLUENCE+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com
ORICE CĂLĂTORIE ESTE O EXPERIENŢĂ DE VIAŢĂ !
Am inteles Stimate Domn...
Am vazut la unele modele un levier pe lateral care bloca miscarea bratului,dar eu nu am acel sistem..voi ,,casca" ochii mai bine poate are ceva pe acolo care mie mi-a scapat....Oricum astazui am descoperit unde vine +-ul permanent pe stecherul rulotei (pe 3) si ca totul functioneaza bine...Maine trebuie sa trag plusul si la priza masinii ca ea saraca nu-l are legat....Nu imi mergea frigiderul pe 12 v ,acum merge ...fiind nou,fostul proprietar l-a montat si nu a mai facut conexiunea la 12 v (a verificat doar 220v si gaz probabil).

Din cate spui tu,problema franarii la mersul inapoi apare din alte motive.
Normal ca inainte de a merge cu spatele mergi cu fata si pui o mica frana.Corect?In acel moment verifica daca burduful de la carlig este comprimat.Sau cu rulota decuplata de la carligul masini si cu cale puse la roti,cu frana de mana netrasa,impinge manual cupla inapoi si observa daca la eliberare revine singura in pozitia initiala.Revenirea trebuie sa se faca lent.Daca nu atunci ceva este in neregula.Din cate stiu tipul tau de rulota(sasiu)este unul clasic si daca cineva(mai mult sau mai putin avizat) a facut la un moment dat modificari la sistemul de tractare,pot aparea probleme de genul asta.Reglajul cuplajelor pentru remorci se face pe standuri dinamometrice asa ca este destul de greu sa il faci ,,pe genunchi".
Ar trebui vazut ce ai acolo ca sa ii dam de capat.
Ursuletz si Clubrv au dreptate in privinta sistemului de franare la mersul inapoi.
Daca rulota pe care tu ai cumparat-o este cea pe care o stiu in parcarea de vis-a-vis de ,,Budapesta'' este de ceva timp in Romania, asa ca este posibil orice. Eu am in continuare obsesia mea legata de gropile patriei noastre dragi care ne distrug rulotele(de masini nu mai zic) vazand cu ochii.Franarile pe drumuri cu gropi sunt principalul dusman al sistemelor de franare inertiale.Eu garantez ca dupa 500 km parcursi in Romania daca pui un sistem nou inapoi pe standuri nu mai este la fel.Iti dai seama ce socuri iau toate componentele: arcuri,arculetze,tije cu reglaj,amortizoare de soc din protzap,etc.Eu am plecat din Olanda cu o rulota(actuala mea rulota) in pefecta stare de functionare si pana acasa deja simtem ceva in neregula la franare.Toate sunt bune pana in Arad ca de acolo pana acasa incepi sa auzi tot felul de zgomote suspecte pe la carlig.
Ca sa stai linistit trebuie sa o iei ,,batraneste'' si sa desfaci sabotii(tamburii) pe rand sa le verifici starea, si tot asa pana in fata.
Cand ai timp,putem stabili o intalnire sa vedem ce se poate face.
Toate bune ,Bogdan.
Normal ca inainte de a merge cu spatele mergi cu fata si pui o mica frana.Corect?In acel moment verifica daca burduful de la carlig este comprimat.Sau cu rulota decuplata de la carligul masini si cu cale puse la roti,cu frana de mana netrasa,impinge manual cupla inapoi si observa daca la eliberare revine singura in pozitia initiala.Revenirea trebuie sa se faca lent.Daca nu atunci ceva este in neregula.Din cate stiu tipul tau de rulota(sasiu)este unul clasic si daca cineva(mai mult sau mai putin avizat) a facut la un moment dat modificari la sistemul de tractare,pot aparea probleme de genul asta.Reglajul cuplajelor pentru remorci se face pe standuri dinamometrice asa ca este destul de greu sa il faci ,,pe genunchi".
Ar trebui vazut ce ai acolo ca sa ii dam de capat.
Ursuletz si Clubrv au dreptate in privinta sistemului de franare la mersul inapoi.
Daca rulota pe care tu ai cumparat-o este cea pe care o stiu in parcarea de vis-a-vis de ,,Budapesta'' este de ceva timp in Romania, asa ca este posibil orice. Eu am in continuare obsesia mea legata de gropile patriei noastre dragi care ne distrug rulotele(de masini nu mai zic) vazand cu ochii.Franarile pe drumuri cu gropi sunt principalul dusman al sistemelor de franare inertiale.Eu garantez ca dupa 500 km parcursi in Romania daca pui un sistem nou inapoi pe standuri nu mai este la fel.Iti dai seama ce socuri iau toate componentele: arcuri,arculetze,tije cu reglaj,amortizoare de soc din protzap,etc.Eu am plecat din Olanda cu o rulota(actuala mea rulota) in pefecta stare de functionare si pana acasa deja simtem ceva in neregula la franare.Toate sunt bune pana in Arad ca de acolo pana acasa incepi sa auzi tot felul de zgomote suspecte pe la carlig.
Ca sa stai linistit trebuie sa o iei ,,batraneste'' si sa desfaci sabotii(tamburii) pe rand sa le verifici starea, si tot asa pana in fata.
Cand ai timp,putem stabili o intalnire sa vedem ce se poate face.
Toate bune ,Bogdan.
Am verificat manual.... dupa ce imping capul revine singur in pozitia initiala exact cum ai spus tu ,adica lent.
Da ,rulota este una din cele de la Budapesta..este adusa in tara in martie sau aprilie...Franarea lucreaza foarte bine (se simte cum actioneaza lent si fara smucituri )..dar...
Ma duc acum sa ma uit mai bine la cap si fac si niste fotografii...Multumesc
Da ,rulota este una din cele de la Budapesta..este adusa in tara in martie sau aprilie...Franarea lucreaza foarte bine (se simte cum actioneaza lent si fara smucituri )..dar...
Ma duc acum sa ma uit mai bine la cap si fac si niste fotografii...Multumesc
ups...nu se pot pune fotografii aici??Am prezentat problema si pe site-ul rulota.ro cu fotografii..(.cred ca nu se considera reclama pt ca ar fi mare pacat ,sunteti primii si singurii ,,moguli" cu forum pe tematica asta
)

Ultima oară modificat 15 Iun 2006, 09:10 de către SERGHEI, modificat 1 dată în total.
- Sorin Draghici
- Membru forum
- Mesaje: 129
- Membru din: 15 Iun 2006, 08:39
- Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
- Contact:
Rulota TEC 607 Kg masa proprie
Eu am de vinzare o rulota TEC ptr. 2-3 persoane. Mai multe despre ea si poze gasesti aici http://www.rulota.ro/forum/viewtopic.php?t=82eek! scrie:Si eu mi-as dori o rulota.
As putea gasi ceva mic si usor, pentru 2 oameni? Ma multumesc si doar sa fie de dormit si o toaleta, la wc-uri sint sensibil rau. Bucatarie nu trebuie, aia se face afara.
De tractat, Oltcit. Si stiu ca poate, am vazut unul anul trecut carand o rulota cat toate zilele dupa el pe autostrada.