It is currently 16 Jul 2019, 15:27

Punte Peitz

Moderator: Moderatori

Forum rules
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
SERGHEIDIN
Membru asociat
Posts: 129
Joined: 22 Jul 2014, 20:05
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 03 Feb 1967
Location: Bucuresti,sect 3..Cartier 23 August.

Punte Peitz

Post by SERGHEIDIN » 26 Apr 2019, 16:04

Azi am comis-o.

In drum spre mare ,dupa Fetesti ,s-a spart rulmentul de pe dreapta (la rulota) ,rulmentul de capat ( pe care strange piulita) .Am urcat-o pe o platforma si dupa o scurta vizita la un atelier care nu avea rilmenti pt asa ceva si nici pofta sa traga de fiare ,am pornit inapoi sprr Bucuresti .

Cu 10 km inainte de pod am pus mana pe janta si era rece,apoi dupa statia de taxare la 3-4 km am simtit smucitura si ,,falfaiala" rotii.

Deci: rulment cu camasa interioara blocata pe fuzeta,role disparute,filetul intreg,piulita frecata pe o parte.Roata pur si simplu dupa ce am ridicat rulota pe cric ,am tras-o afara cu tot cu oala fara mare efort si fara sa desfac suruburile.

Am adus-o in Bucuresti la un atelier iar dupa sarbatori ma apuc de ea si am nevoie de idei ,sfaturi..etc .

Rulment...de care ?
Daca este cazul de fuzeta ,stie cineva de unde pot procura asa ceva ?
Punte completa ,daca va fi cazul .

La prima vedere baietii au zis ca fuzeta nu pare afectata dar....prefer sa ma asigur si de alte variante.

Multumesc.

User avatar
Petre Scolareanu
Membru forum
Posts: 113
Joined: 27 Jul 2011, 14:25
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 21 Jun 1967
Location: Bucuresti, sectorul 3

Re: Punte Peitz

Post by Petre Scolareanu » 27 Apr 2019, 06:35

Buna dimineata !
Daca avaria este asa cum ai descris-o nu te alarma, deoarece fuzeta nu este afectata iar camasa ramasa pe ax poate fi scoasa cu o presa destinata acestei operatiuni.
Pentru a afla cotele rulmentului, poti afla studiind ce scrie pe celalalt ramas intreg la roata opusa.
Din cate cunosc rulmenti pentru rulote sunt la EXIS.RO.
Iti urez succes, sanatate si un Paste fericit !
Petre & Rodica
Bucuresti, sectorul 3
Autorulota Hymer Swing
0722.404.296

User avatar
Petre Scolareanu
Membru forum
Posts: 113
Joined: 27 Jul 2011, 14:25
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 21 Jun 1967
Location: Bucuresti, sectorul 3

Re: Punte Peitz

Post by Petre Scolareanu » 27 Apr 2019, 06:40

Revin la cele de mai sus si precizez ca eu sun Geo Ghinea din Buzau si nu colegul Petre Scolareanu.
Cred ca este o defectiune in server si voi incerca sa ma loghez cu numele meu.
Petre & Rodica
Bucuresti, sectorul 3
Autorulota Hymer Swing
0722.404.296

ghineageo
Membru asociat
Posts: 39
Joined: 22 Mar 2016, 07:40
Oras: buzau
Data nasterii: 19 Jan 1966

Re: Punte Peitz

Post by ghineageo » 27 Apr 2019, 06:42

Gata am rezolvat, m-am logat cu numele meu.
Succes si o zi buna !

SERGHEIDIN
Membru asociat
Posts: 129
Joined: 22 Jul 2014, 20:05
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 03 Feb 1967
Location: Bucuresti,sect 3..Cartier 23 August.

Re: Punte Peitz

Post by SERGHEIDIN » 02 May 2019, 15:39

Nu a fost cazul de fuzeta.S-a remediat totul,filet ok,am scos destul de greu camada interioara de la rulmentul mic pt ca era ,,putin sudata"...
In rest curatat,curatat si curatat,bagat filiera pe fuzeta.

Rulmenti SFK 30204 si 30206....Ca pret ..84 lei perechea  made in India   sau 22 lei perechea made in Japan.Tipul axei :X-EBD 10/62.

Ca manopera ...4 ore de batut ,taiat,polizat la o roata .Maine vin ceilalti rulmenti pentru ca schimb si pe stanga (URUIE SI VASELINA A DEVENIT CLEI ) .

SSchimbati rulmentii .Nu asteptati sa crape ,cum am facut eu.

Sper ca am ajutat cu aceste informatii.

SERGHEIDIN
Membru asociat
Posts: 129
Joined: 22 Jul 2014, 20:05
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 03 Feb 1967
Location: Bucuresti,sect 3..Cartier 23 August.

Re: Punte Peitz

Post by SERGHEIDIN » 03 May 2019, 17:03

Rulmentii, ,,japan" de Alexandria sunt buni pt carucioare de piata. Huruiau de noi...da rau.Am inlocuit tot cu SfK de India..Rulmenti foarte buni dar evident si mai scumpi.

Nu folositi piese ieftine.

SERGHEIDIN
Membru asociat
Posts: 129
Joined: 22 Jul 2014, 20:05
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 03 Feb 1967
Location: Bucuresti,sect 3..Cartier 23 August.

Re: Punte Peitz

Post by SERGHEIDIN » 04 May 2019, 14:11

Saga continua.Din ciclul ,,Zgarcitul mai rau saraceste"  azi m-am dus la atelier sa aduc rulota acasa dar,am zis sa fac si cativa km sa vad cum s-e comporta rulmentii.
Am facut ..3 km si rulmentul de la roata bolnava s-a incins in draci de curgea vaselina.Cealalta roata ok.Inapoi la atelier ,mai slabeste piulita de la fuzeta ,pleaca iar in probe.5 km dus ....intirs inca 2,pun mana pe capacul la rulment ,,ufffffaaa" frigea in draci.Nu mai am ce slabi,piulita fuzetei o pot strange sau slabi cu mana ,am facut proba fara sabotii de frana.Asa ca se pare ,cum bine a zis un coleg rulotist, ca fuzeta nu a scapat sanatoasa.La o privire mai atenta,filetul fuzetei are ciupituri serioase pe ultima jumatate din portiunea filetata.

Acum a ramas sa caut alta punte pentru ca m-am saturat de peticit.

Asa ca ,Luni sun la Knott sa vad ce si cum,daca imi livreaza ca persoana fizica.
Daca exista altcineva care imi poate procura sau manufactura o punte noua la pret de bun simt ,sunt deschis .Astept oferte.

User avatar
Roman Vasile
Membru forum
Posts: 176
Joined: 10 Jan 2009, 08:16
Oras: Cluj
Data nasterii: 13 May 1950
Location: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Punte Peitz

Post by Roman Vasile » 04 May 2019, 16:48

Nu se poate sa se incalzeasca! Fuzeta poate fi decalibrata, doar daca rulmentul vechi a fost blocat, am inteles ca abia ai scos camasa interioara de pe fuzeta cu presa si incalzire. Problema tot la rulment este dupa parerea mea. Banuiesc ca "mesterul" a introdus pe fuzeta rulmentul cu ajutorul unei bucsi si cu un ciocan zdravan, facand praf din start rulmentul. Din pacate am vazut destui care fac asa! Rulmentul se incalzeste pe o plita electrica, se apuca cu o manusa de piele si se introduce pe ax. Fara nici o lovitura! Repet, daca se strica fuzeta, putea eventual sa joace rulmentul pe ax, dar nu se incalzea. Mai e si posibilitatea ca sa fi strans prea tare rulmentul prima data si acesta s-a compromis din start. Este mai ieftin sa iei un rulment nou, sa-l puna cineva asa cum scrie la carte si probabil nu o sa mai fie nici o problema. Atentie mare pe mana cui lasati bijuteriile voastre!
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni casa!
Camper Chausson/Fiat Ducato

SERGHEIDIN
Membru asociat
Posts: 129
Joined: 22 Jul 2014, 20:05
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 03 Feb 1967
Location: Bucuresti,sect 3..Cartier 23 August.

Re: Punte Peitz

Post by SERGHEIDIN » 04 May 2019, 19:34

20190502_104206.jpg
20190502_104206.jpg (1.03 MiB) Viewed 331 times
20190502_112133.jpg
20190502_112133.jpg (556.16 KiB) Viewed 331 times
Mda....rulmentul a fost initial introdus cu ajutorul unei bucsi si a unei scule speciale (ciocan).
Eu am ramas la convingerea ca toata nu se invarteste chiar cum ar trebui.Daca o roteam se invartea sinfura maxim 2-3 ture.
Am scos piulita si am batut in tambur sa-l scot (din spate ) .NU am reusit dar in schimb rulmentul s-a deplasat mai mult ca sigur si am contatat ca daca ii dau un impuls la mana ,continua sa se invarteasca cred ca 10 secunde ,fara zgomote !!! Am pus piulita stransa foarte putin ca sa nu blochez iar si totul este ok.Nu are joc roate,se invarte ca la carte .

DAR....portiunea filetata de pe ax masoara cam 3 cm...Eu mai am doar 1 cm de filet bun...restul este mancat.
Portiunea pe care vine camasa rulmentului are bucatele de material lipsa(s-au desprins odata cu camasa veche).
Pe ax sunt crestaturi de la flex...
Eu repar scule ,electrice ..utilaje...etc asa ca metoda incalzirii sau tinutului la gheata a rulmentilor,bucse,axe etc nu imi este straina si ma bucur ca ai amintit-o,poate mai invata cineva ceva.
Din pacate ,mecanicii s-au ocupat de tot ,,peste noapte " ca sa imi faca o surpriza dar nu este vina lor....din rahat nu poti face brici ,iar eu nu mai am incredere in axa aia.

User avatar
Roman Vasile
Membru forum
Posts: 176
Joined: 10 Jan 2009, 08:16
Oras: Cluj
Data nasterii: 13 May 1950
Location: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Punte Peitz

Post by Roman Vasile » 04 May 2019, 21:39

Mda....e cam maltratat axul. Ma gandesc ca e posibil sa-l fi strambat putin de la "gat" si din cauza dezaxarii ai avut asa incalzire. Intre rulmenti nu aveai o bucsa distantiera? Eu nu mai am de peste 12 ani rulota....dar parca asa imi aduc aminte ca era la Chateu-ul meu.
Succes la gasirea fuzetei! Si stai cu ochii pe meseriasi cand monteaza rulmentii!
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni casa!
Camper Chausson/Fiat Ducato

SERGHEIDIN
Membru asociat
Posts: 129
Joined: 22 Jul 2014, 20:05
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 03 Feb 1967
Location: Bucuresti,sect 3..Cartier 23 August.

Re: Punte Peitz

Post by SERGHEIDIN » 04 May 2019, 22:00

Nu,axul are 2 cote ..si bucsa nu isi avea locul.In schimb nu am gasit saiba care vine intre rulment si piulita.In schite apare dar la mine pe ax nu ..

Sper ca dragii mei colegi rulotisti sa invete ceva din prostia mea.Cand cumpar o masina ,primul drum este la revizie...(distributie,consumabile ,discuri...RULMENTI..etc)
La rulota m-a durut fix in pix ....de fapt acum ,chiar ma doare ,rau. :))

User avatar
Roman Vasile
Membru forum
Posts: 176
Joined: 10 Jan 2009, 08:16
Oras: Cluj
Data nasterii: 13 May 1950
Location: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Punte Peitz

Post by Roman Vasile » 05 May 2019, 12:53

Acum ma uit mai atent la poze...si ceva nu suna bine! Pe exterior ai avut rulment cu bile?? Atunci acela trebuie sa se miste relativ usor pe ax...altfel nu ai cum regla jocul celui din interior! Si da, acolo trebuie si o saiba intre piulita si rulment.
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni casa!
Camper Chausson/Fiat Ducato

Post Reply