Acum este 18 Dec 2018, 19:15

GPL sau propan ???

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de alimentare cu gaz (GPL).

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 771
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Costin Tabra » 06 Dec 2011, 18:47

E posibil ca tu sa ai instalat sistemul DuoControl CS. Daca asa este, atunci sunt de acord cu tine ca acest sistem poate fi utilizat si in timpul mersului. Dar discutia de mai sus se referea la sistemele DuoControl Si DuoComfort, fara CS in denumire.

Pentru conformitate, uite link-urile catre descrierea fiecarui sistem, pe pagina oficiala Truma:
http://www.truma.com/int/en/gas-supply/ ... -drive.php
http://www.truma.com/int/en/gas-supply/ ... static.php
si link-ul catre DuoComfort: http://www.truma.com/int/en/gas-supply/ ... lators.php
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
Dan Iliescu
Membru fondator
Mesaje: 490
Membru din: 27 Feb 2006, 12:05
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Iun 1967
Localitate: Bucuresti - Drumul Taberei
Contact:

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Dan Iliescu » 06 Dec 2011, 19:50

Eu am Truma Duomatic Plus L
Camper Knaus Traveller 685
Bucuresti - Drumul Taberei
0740.136.733
iliescu@anl.ro
www.campere.ro

Yahoo! Messenger

Avatar utilizator
Ninel Gavanescu
Moderator
Mesaje: 901
Membru din: 21 Aug 2009, 22:09
Oras: ALEXANDRIA
Data nasterii: 02 Oct 1972
Localitate: TELEORMAN
Contact:

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Ninel Gavanescu » 06 Dec 2011, 20:27

Eu am o tabla ,,smechera " cu un bec de frigider sub ceas montata :mrgreen: si nu a inghetat gazul nici la - 18 grade !! important este sa fie etansa imbinarea ceas-butelie !!!! si la nevoie uscatorul de par pentru interventii de urgenta .
Te doare, osteanul meu?
Numai cand rad, Maria Ta!
Tel. 0770992575
Hobby Prestige 580 + Mitsubisi Pajero

Avatar utilizator
Traian Baltateanu
Membru asociat
Mesaje: 494
Membru din: 04 Dec 2011, 12:00
Oras: Rosiorii de Vede
Data nasterii: 19 Mai 1954
Localitate: Rasnov
Contact:

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Traian Baltateanu » 06 Dec 2011, 21:04

GPL SAU BUTAN?
Propanul are punct de inghet mai scazut, putere calorica mai mare, dar temperatura de aprindere mai mare.( De fapt inflamabilitatea GPL este mai scazuta)
Aici apare problema.
Se aprinde greu la scanteie sau uneori deloc si conteaza mult raportul de amestec cu aerul in arzator care nu corespunede cu cel al instalatiei care este calculata pentru butan.
Ca sa intelegem despre ce e vorba verificati diferemta intre culoarea flacarii la aragaz (plita) si veti vedea ca daca in butelie e GPL flacara e mai rosie si uneori afuma, fata de cazul in care este butan. Pentru rezolvarea problemei eu am schimbat reductorul original cu unul care are posibilitatea de a varia presiunea la iesirea din reductor ca sa compensez dereglarea raportului de amestec la aprindere si ardere in instalatia originala gandita pentru butan si folosita la GPL. Dar asta presupune incercari pentru a gasi reglajul optim.
Aparent pretul GPL este mai mic fata de butan dar nu e adevarat. Umplerea unei butelii de 12 litri cu GPL ajunge sa coste 50 ron (functie de cat gaz mai erea in butelie si cat de tare a umplut-o cel de la statie)
Aceeasi butelie daca este schimbata cu una plina cu butan costa 38 lei sau mai mult in functie de loc. De fapt la GPL pretul este de 2.9 lei pe litru de lichid iar la butan cand schimbi butelia pretul este pe Kg de butan lichefiat (circa 4 lei).
Butelia ingheata si datorita evaporarii gazului consumat chiar daca nu e f. frig afara (fenomenul este mai pronuntat in "ceasul" -reductor unde se face destinderea finala a gazului).
O solutie ar fi un furtun de aer cald, ramificat din instalatia de incalzire din interior, scos in compartimentul buteliilor. Solutia cu patura electrica este moderna , eleganta dar scumpa si 95% dintre rulotistii CLUB RV nu isi permit una.
Eu am devenit asa cunoscator dupa ce am facut turturi la Rasnov pe 3 decembrie.
Aveam instalatie originala de incalzire folosita sporadic cateva minute in toamna .
Dar buteliile le-am umplut cu GPL in toamna si am constat ca boilerul truma da rateuri la reaprindere dar nu am mai folosit mult rulota de atunci si fenomenul a aparut mult mai pregnant acum iarna la incalzire.
Nu am inceput sa umblu la instalatia acestei autorulote ca e originala si are TUF valabil.
Am verificat pe a doua autorulota pe care o am si care oricum o am in renovare.
Exista oameni care stiu foarte multe. Cati dintre acestia pricep ce stiu?

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2715
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Sandu Toma » 06 Dec 2011, 21:10

Aveti aici cateva caracteristici ale amestecului GPL
viewtopic.php?f=49&t=2294
Orice problema are o rezolvare practica

Scrie răspuns