Acum este 18 Dec 2018, 19:14

Frigiderul (probleme si remedieri )

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea frigiderului.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1047
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Radu Pascu » 21 Aug 2015, 12:31

Trebuie verificat termostatul daca decupleaza atat pe electric, cat si pe gaz. In caz contrar, se supraincalzeste amoniacul si se evapora in totalitate, condensarea si revenirea la stare lichida facandu-se foarte greu. Ramane lichid prin instalatie si "coboara" cu dificultate. Asa se poate explica si "ritmicitatea" functionarii.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Avatar utilizator
Petru Munteanu Stoica
Membru forum
Mesaje: 43
Membru din: 25 Ian 2015, 12:29
Oras: Tg Mures
Data nasterii: 04 Sep 1979
Localitate: Targu Mures

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Petru Munteanu Stoica » 21 Aug 2015, 12:40

Multumesc de ajutor, insa unde gasesc termostatul ? :-), sau macar cum arata ca-l gasesc eu...
"Multi vad, putini pricep"


Petru Munteanu Stoica
Tg Mures 0744395211
Masina: Volvo V40 1.8 Benzina + GPL
Rulota 1: Caravelair Corail 380
Rulota 2: TEC 440

Avatar utilizator
Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1047
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Radu Pascu » 21 Aug 2015, 15:11

"Acelasi buton de gaz regleaza si intensitatea curentului electric ce merge la rezistenta."

Tocmai ce ati spus ca este acelasi buton.
In fotografie se vede clar intrarea de gaz in stanga, iesirea in dreapta si senzorul de flacara in spate (adica vest, est si nord in foto)
Mai la "sud aveti regulatorul electric, care are si rol de regulator de gaz. De la el pleaca o teava capilara, care este sonda de temperatura. Deci acolo trebuie verificat, daca burduful (membrana) mai functioneaza sau dca nu este gripata etc etc.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Avatar utilizator
Petru Munteanu Stoica
Membru forum
Mesaje: 43
Membru din: 25 Ian 2015, 12:29
Oras: Tg Mures
Data nasterii: 04 Sep 1979
Localitate: Targu Mures

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Petru Munteanu Stoica » 21 Aug 2015, 17:01

Va multumesc. Urmeaza sa desfac minunea si sa o degripez daca e blocata. Sper sa reusesc. revin dupa de fac aceasta operatiune cu rezultatul. Multumesc inca odata!
"Multi vad, putini pricep"


Petru Munteanu Stoica
Tg Mures 0744395211
Masina: Volvo V40 1.8 Benzina + GPL
Rulota 1: Caravelair Corail 380
Rulota 2: TEC 440

Avatar utilizator
Relu Deliu
Membru asociat
Mesaje: 724
Membru din: 24 Feb 2008, 14:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Relu Deliu » 21 Aug 2015, 18:32

Foloseste un regulator de gaz de buna calitate, de 30mb. Flacara arzatorului din poza pare sa fie prea mare si poate fierbe amoniacul, asta poate fi o cauza.
reludeliu@yahoo.com
0723.34.39.15
Beyerland 380-2
HYMER B 654

Avatar utilizator
Petru Munteanu Stoica
Membru forum
Mesaje: 43
Membru din: 25 Ian 2015, 12:29
Oras: Tg Mures
Data nasterii: 04 Sep 1979
Localitate: Targu Mures

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Petru Munteanu Stoica » 21 Aug 2015, 18:36

Regulatorul e de 30 mb. Am înțeles ca e bun. Am întrebat pe un alt coleg rulotist și prieten totodată Marius Ulesan, care e mai specialist decât mine.
Are vreo importanta dacă e GPL și nu gaz normal?
"Multi vad, putini pricep"


Petru Munteanu Stoica
Tg Mures 0744395211
Masina: Volvo V40 1.8 Benzina + GPL
Rulota 1: Caravelair Corail 380
Rulota 2: TEC 440

Avatar utilizator
Petru Munteanu Stoica
Membru forum
Mesaje: 43
Membru din: 25 Ian 2015, 12:29
Oras: Tg Mures
Data nasterii: 04 Sep 1979
Localitate: Targu Mures

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Petru Munteanu Stoica » 21 Aug 2015, 19:36

Am desfăcut pina aici... De aici? Ce trebuie sa fac, deoarece nu se mai desface nici o componenta.
1440174472109639430040.jpg
1440174543071-1994801380.jpg
20150821_193131.jpg
14401748737361926910438.jpg
Am mai descoperit asta, care nu e blocata.. Asta e termostatul?
Fişiere ataşate
1440175334784-399497816.jpg
"Multi vad, putini pricep"


Petru Munteanu Stoica
Tg Mures 0744395211
Masina: Volvo V40 1.8 Benzina + GPL
Rulota 1: Caravelair Corail 380
Rulota 2: TEC 440

Avatar utilizator
Petru Munteanu Stoica
Membru forum
Mesaje: 43
Membru din: 25 Ian 2015, 12:29
Oras: Tg Mures
Data nasterii: 04 Sep 1979
Localitate: Targu Mures

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Petru Munteanu Stoica » 21 Aug 2015, 20:10

Cred ca m-am prins unde e... Dar cum ajung înăuntru... Dilema virginului... In acest domeniu
Fişiere ataşate
14401769370211841181802.jpg
"Multi vad, putini pricep"


Petru Munteanu Stoica
Tg Mures 0744395211
Masina: Volvo V40 1.8 Benzina + GPL
Rulota 1: Caravelair Corail 380
Rulota 2: TEC 440

Avatar utilizator
Petru Munteanu Stoica
Membru forum
Mesaje: 43
Membru din: 25 Ian 2015, 12:29
Oras: Tg Mures
Data nasterii: 04 Sep 1979
Localitate: Targu Mures

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Petru Munteanu Stoica » 22 Aug 2015, 05:44

Cum verific funcționarea corecta a termostatului înainte sa caut alt frigider?
"Multi vad, putini pricep"


Petru Munteanu Stoica
Tg Mures 0744395211
Masina: Volvo V40 1.8 Benzina + GPL
Rulota 1: Caravelair Corail 380
Rulota 2: TEC 440

Avatar utilizator
Radu Pascu
Membru asociat
Mesaje: 1047
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Radu Pascu » 23 Aug 2015, 11:43

Cumva, ar trebui răcit vârful capilarului până la nivelul de cel mult 5℃ și verificat contactul electric dacă se întrerupe. În același timp trebuie să se reducă substanțial și admisia la gaz.
invata repede si aplica... tot repede.

Megane II 2.0 T.E.C. Siena Saphir 390T
0742044570

Avatar utilizator
Roman Vasile
Membru forum
Mesaje: 159
Membru din: 10 Ian 2009, 08:16
Oras: Cluj
Data nasterii: 13 Mai 1950
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Roman Vasile » 23 Aug 2015, 13:46

Este aproape imposibil sa repari termostatul...este capsulat prin lipire cu aliaj...si cateva urechiuse de tabla care nu rezista la desdoire/reindoire. Din pacate termostatul tau este unul combinat electric/gaz. Cele de Dometic sunt separate si este mai simplu de intervenit/schimbat. Poate o cautare pe eBay sa te ajute in gasirea unei piese noi sau SH. Dar inainte de toate ar trebui sa desfaci placa de racire din interior spate-sus, si vei gasi capatul capilarului acolo. Este de regula prins prin presare din montarea acelui element de racire si cu pasta termica. E posibil ca acea pasta sa se fi uscat si pur si simplu acum sa izoleze capatul senzorului de radiator. In magazinele de electronice sau componente de calculatoare vei gasi pasta termica si poti reface acel contact termic bun necesar. Spor la treaba si succes!
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni casa!
Camper Chausson/Fiat Ducato

Avatar utilizator
Petru Munteanu Stoica
Membru forum
Mesaje: 43
Membru din: 25 Ian 2015, 12:29
Oras: Tg Mures
Data nasterii: 04 Sep 1979
Localitate: Targu Mures

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Petru Munteanu Stoica » 23 Aug 2015, 15:31

Dragi colegi, nu frigiderul are o problema ci utilizatorul lui...
Sa detaliez. Colegul Radu Pascu, căruia nu pot decât să-i mulțumesc, mi-a adus la cunoștință faptul ca am termostat, de existenta căruia eu nu știam. Eu încercam reglarea răcirii din punctul e vedere a gazului, flacără mica sau mare, punând comutatorul pe o poziție minimală. Odată cu deșteptarea mea și găsirea termostatului, am cautat pe net principiul lui de funcționare și ce face de fapt. Sa scurtez relatarea. Sunt la Marghita, jud. Bihor și am pornit ieri frigiderul punând la maxim comutatorul, ca atare o răcire mai buna în frigider și de ieri de la ora 18.00 când l-am pornit, după ce s-a răcit încă merge. Afara sunt aproximativ 27 grade și în frigider am 7 grade, cu un minim de 1.9 grade azi dimineața. Sper sa meargă și în continuare la fel de bine. Am făcut o analogie a comutatorului de curent vs gaz. La curent cu cat dai mai tare vine curent mai mult, se încălzește rezistenta mai bine și răcirea e mai buna. Deci și la gaz, nu flacara face totul ci și reglajul termostatului. Flacăra e la maxim, la fel și termostatul. Va mulțumesc încă odată pentru răbdare și sprijin. Dacă o sa mai am nevoie de ajutor, o sa revin.
Fişiere ataşate
1440332807621639430040.jpg
1440332880055-1994801380.jpg
"Multi vad, putini pricep"


Petru Munteanu Stoica
Tg Mures 0744395211
Masina: Volvo V40 1.8 Benzina + GPL
Rulota 1: Caravelair Corail 380
Rulota 2: TEC 440

Scrie răspuns