Acum este 18 Dec 2018, 19:14

Frigiderul (probleme si remedieri )

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea frigiderului.

Moderator: Moderatori

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2715
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Sandu Toma » 27 Noi 2007, 08:28

Frigiderul cu absorbtie este un echipament cu intretinere redusa, totusi sunt cateva operatiuni menite sa-l ajute pentru ca el sa-si faca ”treaba”
In primul rand trebuie sa avem grija sa aiba gurile de ventilatie libere, ne obstructionate.
Fluxul de aer, necesar functionarii corecte si disiparii caldurii in timpul procesului de absorbtie, este dirijat intre grila de aerisire inferioara si cea superioara.
In perioadele de vara mai calduroase este binevenita ”ajutarea”racirii cu un ventilator pe cat posibil termostatat (38-40 grade Celsius) plasat in spatele frigiderului in dreptul elementului de disipare a caldurii.
De asemeni este foarte importanta pozitionarea lui la orizontala, acest lucru facandu-se din cricurile de nivelare ale rulotei.
Pozitionarea incorecta a frigiderului nu numai ca inrautateste racirea , dar poate duce si la supraincalzirea cilindrului de incalzire a amoniacului, in timp ce radiatorul de absorbtie este relativ rece.
Traseul pe care circula lichidul de racire are o panta relativ redusa si orice abatere de la orizontalitate poate afecta curgerea gravitationala a lichidului.
In acel moment lichidul se supraincalzeste si una din componentele lui cristalizeaza. Aceste cristale au tendinta de a se depune si obtura spatiile cu sectiune redusa, ceea ce duce la intreruperea circuitului de racire.
Una dintre metodele de a remedia acest lucru este demontarea frigiderului de la locul lui si intoarcerea repetata ”cu fundul in sus ”.
In cazul ca metoda nu da rezultate, inseamna ca obturatia este permanenta sau exista pierderi de lichid.
Pierderile de lichid se manifesta mai intai ca o pierdere de Hidrogen(component al NH3), iar in lipsa hidrogenului lichidul amoniacal nu mai vaporizeaza.
Acest defect este insotit de un miros puternic de amoniac si de o depunere de pulbere galbena in anumite locuri ale cilindrului sau radiatorului de absorbtie (aceasta depunere este cauzata de o substanta din lichidul amoniacal care ar trebui sa previna corodarea conductelor de fier).
In acest caz defectul este major, repararea si reincarcarea cu NH3 fiind aproape imposibila.
Atunci cand functioneaza pe gaz, in urma arderii rezulta o cantitate foarte mica de zgura care se depune de obicei in interiorul cilindrului de incalzire a amoniacului (NH3).
In timpul deplasarii, din cauza zdruncunarii, aceste depuneri impreuna cu mici particule de rugina se desprind si cad pe arzator, iar cele mai mici chiar in arzator ducand la obstructionarea fluxului de gaz si micsorarea flacarii, lucru care de multe ori poate duce la intreruperea gazului de catre termocuplu.
In unele cazuri flacara poate parea normala dar nu are puterea necesara functionarii corecte a figiderului.
In acest caz se poate incerca suflarea cu aer comprimat a arzatorului prin orificiile de admisie aer si a tubului interior al cilindrului(foto ), sau demontarea lui, caz in care se va curata si duza de gaz aflata la capatul conductei si la intrarea in arzator.
In mod normal frigiderul trebuie sa functioneze la fel pe toate cele trei surse de alimentare (220V,12V, gaz).
In cazul in care pe una din surse rezultatul este mai slab, trebuie cautate si remediate deficientele.
Fişiere ataşate
fridge2.jpg
fridge2.jpg (16.43 KiB) Vizualizat de 11871 ori
Orice problema are o rezolvare practica

Luca Adrian
Membru forum
Mesaje: 54
Membru din: 24 Apr 2007, 11:21
Oras: Bacau
Data nasterii: 01 Aug 1973
Localitate: Bacau
Contact:

Mesaj de Luca Adrian » 20 Ian 2008, 13:20

Ieri fiind sambata si avand ceva mai mult timp liber am fost la rulota, cu gandul sa verific functionarea trumei si frigiderului pe gaz. Daca nu am avut nici o problema cu truma, care a pornit imediat, la frigider am intampinat ceva greutati. In primul rand a pornit foarte greu, dupe ce m-am chinuit cred 20 min. In al doilea rand am observat ca flacara de veghe era foarte mica ( as putea sa zic anemica) si de cateva ori s-a aprins dar a ars numai cat am tinut butonul de gaze apasat. Cand eliberam butonul se stingea si ea. Dupa ce in sfarsit am reusit sa-l pornesc l-am lasat sa mearga aproximativ 30 min, dar nu mi-am dat seama daca raceste, afara fiind destul de frig, cam +3 grade. Oricum, pe la evacuare se vedea ca iese un abur usor.
Astazi duminica am incercat iar sa-l pornesc dar nu am reusit, avand aceeasi problema cu flacara de veghe care s-a aprins dar a ars numai cat am tinut butonul de gaze apasat.
Oare din cauza ca nu a functionat mult timp pe gaz sa faca problemele astea?Olandezii folosesc racirea pe gaz sau numai pe curent?Sa se fi infundat vreo duza sau arzatorul?Ce este de facut?
Astept sfaturi de la cei cu experienta.
Logan MCV 1,5 dci + Home Car Rally 382

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2715
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Sandu Toma » 20 Ian 2008, 14:57

In primul rand, in anotimpul rece se foloseste propan sau GPL de iarna(amestec butan cu procent mai mare de propan).
Daca ai folosit asa ceva si flacara la arzator(singura flacara, frigiderul neavand flacara de veghe ci numai termocuplu de siguranta) este ”anemica” se va verifica starea duzei si a arzatorului ca in articolul de mai sus.
Daca flacara se stinge dupa ce butonul a fost eliberat pot fi doua cauze:
-Flacara insuficienta sau termocuplu pozitionat prea departe de flacara(gaz insuficient sau necorespunzator, arzator/duza infundate, traseu evacuare gaze arse obturat)
-Termocuplul uzat si-a pierdut din proprietatea de a furniza o tensiune suficient de mare pentru a tine electrovalva aprinsa(vezi articolul despre termocuple)
In cazul in care totusi problemele persista ma poti contacta pe mail sau PM.
Orice problema are o rezolvare practica

Luca Adrian
Membru forum
Mesaje: 54
Membru din: 24 Apr 2007, 11:21
Oras: Bacau
Data nasterii: 01 Aug 1973
Localitate: Bacau
Contact:

Mesaj de Luca Adrian » 23 Ian 2008, 20:46

Dupa ce am citit si ce ati postat despre termocuplu am reusit sa rezolv problema. Dupa ce se aprindea flacara dadeam repede drumul la butonul de gaz, dupa aproximativ 3-4 secunde, afara era foarte frig, si termocuplul nu reusea sa lucreze. Acum, daca tin apasat 15-20 secunde nu mai este nici o problema.
Multumesc mult domnule Samson
Logan MCV 1,5 dci + Home Car Rally 382

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2715
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Sandu Toma » 23 Ian 2008, 20:54

Asa cum spun si in semnatura fara a cita pe altcineva ORICE PROBLEMA ARE O REZOLVARE PRACTICA.
Ma bucur ca ai reusit sa rezolvi problema si oricand iti stau la dispozitie cu cunostintele si modesta mea experienta
Orice problema are o rezolvare practica

Avatar utilizator
Marius Bogdan
Membru fondator
Mesaje: 231
Membru din: 24 Aug 2006, 12:50
Localitate: Galati

Mesaj de Marius Bogdan » 04 Feb 2008, 10:43

Am o problema cu frigiderul si inainte de a ma apuca sa-l "desfac" as dori niste sfaturi.
Problema consta in faptul ca nu raceste la 12V.La 220 si pe gaz functioneaza foarte bine.Dar la cuplarea pe 12V,desi se aprinde becul pentru cuplarea la 12V,nu raceste deloc!
Frigiderul este relativ nou,adica rulota este fabricatie august 2003 si are intrerupatoare separate pentru cuplare pe 220 sau 12V,plus selectorul "clasic" si aprinderea piezo pentru gaz.
Daca este sa fie arsa rezistenta pe 12V,cam pe unde este pozitionata?
Multumesc!

parpaneata

Mesaj de parpaneata » 04 Feb 2008, 10:51

Atentie! La mine merge pe 12 volti numai cu masina legata! Adica nu vrea pe 12 volti de pe bateria rulotei. Sa nu ai la fel! Si oricum pe 12 volti se raceste cel mai greu! Ar fi fost bine sa poti verifica asta la drum. Eu trec rulota,din tablou,pe bateria masinii si il pornesc pe 12 v. La destinatie totul e rece! Adica berea. Dupa care trec pe gaz sau 220v. In principiu cred ca pe bateria rulotei nu ar merge mai mult de o ora si ceva si....nu mai ai nici lumina! :)

Avatar utilizator
Marius Bogdan
Membru fondator
Mesaje: 231
Membru din: 24 Aug 2006, 12:50
Localitate: Galati

Mesaj de Marius Bogdan » 04 Feb 2008, 11:09

Normal ca proba am facut-o(si nu numai odata) la drum.
Dupa cum am spus,totusi,becul de la intrerupatorul pentru 12V se aprinde...deci 12V se pare ca ajung.

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 771
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Mesaj de Costin Tabra » 04 Feb 2008, 11:29

De ajuns ajung, dar mai si pleaca?????? :D:D:D:D:D:D

Lasand gluma deoparte, din cate stiu, intrerupatorul de 12V are 2 lamele din plastic pe laterala, care-l tin fixat. Incearca sa-l tragi afara, cu grija sa nu-i rupi urechile si vezi daca ai 12V si catre frigider. Daca raspunsul este afirmativ, cred ca ultimul lucru pe care il mai poti face este sa demontezi frigiderul si sa verifici rezistenta electrica, situata in general in spatele frigiderului.

Bafta
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
Marius Bogdan
Membru fondator
Mesaje: 231
Membru din: 24 Aug 2006, 12:50
Localitate: Galati

Mesaj de Marius Bogdan » 11 Feb 2008, 10:35

Vineri am reusit sa ajung la rulota sa incerc sa rezolv problema.
Buba a fost mica,dar deranjul a fost mare:a trebuit sa scot frigiderul si in plus sa demontez si aragazul si chiuveta de la bucatarie,care sunt deasupra frigiderului.
Ce am gasit?La montaj firul de minus care duce dupa intrerupatorul pe 12V la rezistenta a fost "strivit" si nu mai facea contact.
Fişiere ataşate
Picture 003-1 [%P].JPG
Picture 003-1 [%P].JPG (85.25 KiB) Vizualizat de 10432 ori

Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 771
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Mesaj de Costin Tabra » 11 Feb 2008, 10:50

Deci sa inteleg ca s-a rezolvat. Felicitari.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com

Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2715
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Sandu Toma » 11 Feb 2008, 15:34

Bun! Si mai avem inca o poza la zestrea tehnica !
Ne bucuram ca ai reusit singur.
Orice problema are o rezolvare practica

Scrie răspuns